לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-07-2006, 13:24
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
ציידי הקטיושות - כתבה של NRG על מערך הלונגבאו שמשתתף בלחימה בצפון

טייסת מסוקי הקרב. צילום: אמיר בוחבוט

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/408x153/557/235.jpg]



ציידי הקטיושות: מסוקי אפאצ'י מתקדמיםטייסי האפאצ'י לונגבאו הנמצאים בלב הלחימה בלבנון, גאים ביכולות האיתור המשוכללות של המסוק החדש. כתב nrg התלווה לטייסים המכונים "ציידי הקטיושות"

מקור

אמיר בוחבוט
22/7/2006 12:55


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
מבנה מסוקי האפאצ'י לונגבאו של טייסת "הצרעה" מבסיס חיל האוויר בנגב, חדר לדרום ביירות והחל להפציץ שלושה מאגרי דלק מרכזיים של שדה התעופה הבינלאומי בלבנון. בימים שלאחר מכן, הם היו עסוקים בהפצצת תשתיות, מחסני אמצעי לחימה בשכונת הד'חייה של החיזבאללה, אך יותר מכל - הם חתומים על השמדת עשרות משגרי קטיושות. בתום עשרת ימי הלחימה מאז נחטפו שני החיילים בגבול הצפון, הם זכו לכינוי "ציידי הקטיושות" בזכות התנועה בכל תנאי מזג האוויר במשך פרק זמן של שניות בסגירת מעגל אש ופגיעה במטרות. בלעדי ל- nrg מעריב - סיקור פנימי בטייסת הקרב.

- ישראל נלחמת - סיקור מיוחד ב-nrg מעריב



מסוק האפאצ'י-לונגבאו הוא מסוק קרב דו-מושבי מתוצרת חברת "בואינג" הנחשב לטוב בעולם. עם הצטרפותו לחיל האוויר הישראלי במאי 2005, הוא עבר שדרוג באמצעות מערכות ישראליות והפך למסוק "השרף" שהתקבל בטייסת "הצרעה" שבבסיס חיל האוויר בנגב. משימותיו העיקריות של המסוק הן תקיפת מטרות בעומק שטח האויב, איחוד כוחות בהתקפה אווירית, סיורי מודיעין ומשימות תמיכה בירי לכוחות קרקעיים, קרבות אוויר, משימות הגנת חופים, ודיכוי הגנות נ"מ.

טייסת הצרעה נמצאת בכוננות שיא מאז הפיכתה לטייסת מבצעית. "צריך להבין שהטייסת עובדת בשעות מטורפות ויש כאן מאמץ אדיר", מסביר סגן נ', טייס מסוק השרף שתקף עשרות מטרות ברחבי לבנון. "לא צריך "טבלת צדק" כי כולם כאן טסים. אף אחד לא רגיל לכזו אינטנסיביות. מדובר ממש באווירת מלחמה".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
שוק למילואימניקים


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
הטייסים, מתברר, נהנים מהנדסת אנוש שעושים את החיים יותר קלים עבורם. סגן נ', שטס בתחילה על מסוק אפאצ'י המכונה בישראל "הפתן", טוען כי מדובר בקפיצה של כמה מדרגות. "מדובר בשיא הטכנולוגיה. יש אפשרות להקליק על המסך ישירות מהג'ויסטיק, להקפיץ עמודים על אותו מסך צבעוני. יש למסוק תוך שלוש שניות לזהות 16 מטרות קרקעיות ולשגר אליהן 16 סוגי חימוש שונים".

המכ"ם המיוחד של המסוק יודע תוך שניות ספורות לסווג את המטרות על הקרקע - האם מדובר במשאית, בטנק, בחוליות מחבלים במתארים מסוימים או בכלי נ"מ. המסוק נהנה מיכולות של ניווט לוויני המאפשרות לו לנוע בכל תנאי מזג האוויר ולתקשר בין מסוקים, על מנת לשמור על מרחקי בטיחות ולהימנע באופן מוחלט מהתנגשות.

אך את השוק האמיתי חוטפים טייסי מסוק "הפתן" שעוברים הסבה למסוק השרף. "כשמילואימניקים עולים אתנו לטוס, הם חוטפים שוק מכל המחשבים במסוק. בסוף הם מתרגלים לכל הדיגיטאציה במסוק", אומר סגן נ'.

העומס על הטייסת הוא רב ומשמרות של עד 12 שעות בשמי לבנון מסתיימות בתחקירים, בתדריכים, בבחינה של המסוק ובדיקות, וכמובן בשינה. היכולות של המסוק הופכות אותו למבוקש מס' 1. מפקדי האוגדות מבקשים לא אחת לוודא כי הוא זה שמלווה מבצעים מורכבים ומסובכים בסבך של דרום לבנון כדי שיוכל לסייע ללוחמים בעת הצורך. כך קרה בכפר מרון א-ראס. צוותי לוחמים של יחידת אגוז ניהלו קרבות אש מטווחים קצרים עם לוחמי החיזבאללה, ומסוקי השרף הוזעקו לסייע להם באש מהאוויר תוך זיהוי חוליות המחבלים בקרקע.

המסוק יכול לקפוץ מרצועת עזה לדרום לבנון בלי הכנות שנדרשים ממסוקים אחרים, כיוון שמערכות השליטה והבקרה שלו מאפשרות לו הכרות אינטימית עם השטח על ידי מפות דיגיטאליות ומערכת ניווט לוויינית. "במסוקים אחרים צריך לפתוח מפה, אצלנו הכל נמצא במחשב און ליין", מסביר סגן נ'.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
מנמיכים טוס לעבר המטרות

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
רס"ן ה', מפקד גף טכני בטייסת הצרעה, מודע לאורך הלחימה שעוד תידרש למרות שכלולי המסוק. "אנחנו מבינים שזה יהיה ארוך ונערכים לכך. התחלנו לעבוד במשמרות. החזרנו אנשים מהבתים, מחופשות ומהשתלמויות רענון. זו עבודה של 24 שעות ביממה. מדובר בכלי מאוד מתוחכם, וחדשני. אפשר ממש לדבר עם המסוק".

אבל המשימות מורכבות במיוחד, לאור העובדה שמסוקי הקרב שטסים נמוך הופכים למטרה עבור מחבלי החיזבאללה ואש הנ"מ. "כשמתקרבים לאזור החופים פותחים עלינו באש נ"מ, אותה רואים כבר מרחוק", מסביר סגן נ'. "אנחנו לא יודעים בדיוק מה יש להם ולכן החמרנו בעניין טווח הבטיחות ממש מההתחלה. ראינו את השאננות בחיל הים ואנחנו נערכנו לכל".

טייסי הצרעה מסתכנים מאוד ברצון לאתר את המשגרים בעומק שטח לבנון, וזאת ניתן לראות היטב בתחקירים שמבצעים בטייסת. "אנחנו לא תמיד מחכים לקבל מטרות. הטייסים דוחפים קדימה ומחפשים מטרות בעצמם", סיפר הטייס סגן א' והסביר כי למרות הסכנה יש כאלה בטייסת שהנמיכו טוס כדי להתקרב עוד יותר אל המטרה, על מנת לא לפספס ולפגוע בצורה יותר איכותית.

"לפעמים אתה רואה את מטח הקטיושות שנורה כבר לעבר ישראל וזה צובט בלב. לכן לא פעם אנחנו מסתכנים לירות לעבר המשגר עד שיושמד", מספר סגן א'. "בלילה רואים את שיגורי הקטיושות בבירור. זה קורה לנו לפעמים מול הפרצוף. אבל אם נמשיך בקצב הזה וביכולות שלנו, אני אופטימי לגבי אופן הטיפול במחבלים. המכ"מ מקצר באופן משמעותי את היכולת שלנו לתקוף את משגרי הקטיושות. יש לנו יכולת לשגר ולטוס משם".

סגן נ', בסך הכל בן 24, חולף בדרך מהבסיס בנגב עד ללב לבנון מעל בית הוריו באזור המרכז. לדבריו, הוא תמיד נזכר במהלך הטיסה בעורף הישראלי, "זה נותן לנו הרגשה טובה שאנחנו יודעים שיש במדינה אזרחים שתומכים בנו. זה נותן המון כוחות שיש מי שחושב עלינו בעורף. יש כאן ממש לחימה קשה, ולא על הכל אפשר לדבר עכשיו".

הטייס הצנום וגבה הקומה מבקש לספר על אנשי הצוות הטכני שעובדים מסביב לשעון כדי לשמור על המסוקים בכשירות מלאה. "הם מחמשים את המסוק באופן מלא, וכשאנחנו חוזרים ריקים מתחמושת - הם מבינים היטב את המשמעות. זוהי גם גאווה שלהם. הם נוטלים חלק אדיר במאמץ הזה".




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/408x153/557/234.jpg]

"נותן כח כשחושבים עלינו בעורף". טייסי הקרב. צילום: אמיר בוחבוט
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

"להגיע לרובד האינטימי של המטרות"

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
מפקד הבסיס, אל"מ אבישי, מתגאה ביכולות ובביצועים של אנשי טייסת הצרעה, ומספר כי רק לאחרונה סיימה הטייסת את המבחנים על ידי מחלקת המבצעים של חיל האוויר וקיבלה את האות "מצוין" על הכשירות ללחימה. "המסוק פעל בשבוע האחרון בתנאי מזג אוויר קשים ולמרות זאת השיג את המטרות באופן מדויק בזכות המערכות שלו. התחלנו להשתמש בטילי מכ"ם למסוקים, "שגר ושכח", מה שמייעל את העבודה. הם הפכו לציידי הקטיושות. עוצמתו של הכלי היא בפשטות שלו. הם עושים בלחיצת כפתור את מה שאנחנו היינו עושים קודם במשך דקות ארוכות".

על פיקוד בסיס שמשלב בתוכו מספר סוגי כלי טיס ממסוקי הפתן, דרך השרף ועד למטוסי הסופה, אמר אל"מ אבישי כי "המטרה היא להפתיע את האויב, לשבור את השגרה ולשנות נתיבי תנועה. לא להיות מטרה עומדת".

המפקד התייחס גם לרוח הקרב בבסיס ולתחרות הטבעית שכמובן קיימת בין הטייסות. "יש תחרות טבעית בין המסוקים הפתן והשרף. הוותיקים רוצים להראות שהם יותר טובים ויש כאלה שאומרים: 'הנה הגיע המלך החדש'. הלחימה הזו מראה שאנחנו צריכים מסוקי קרב ביתר שאת, כדי לגעת ברובד האינטימי של המטרות".


נערך לאחרונה ע"י רועי AZ בתאריך 22-07-2006 בשעה 13:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:44

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר