פרטנר מדווחת: 165,000 מנויי דור-שלישי
פרטנר מדווחת: 165,000 מנויי דור-שלישי
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.pocket.co.il/pictures14/orangelogo.gif] חברת פרטנר תקשורת, מפעילת רשת orange בישראל, מפרסמת השבוע את סיכום נתוני פעילותה לרבעון השני של שנת 2006, עם תוצאות חיוביות במספר גיוס המנויים, ההכנסה החודשית ובגיוס מנויים לרשת הדור-השלישי.
גיוס מנויים
החברה מדווחת על גידול של כ- 25,000 מנויים חדשים ברבעון השני, כולל עלייה נטו של קרוב ל- 35,000 מנויים חדשים בדור-השלישי. מספר מנויי הדור-השלישי מתייחס לכמות המצטרפים החדשים לשירותי הרשת, הן במסגרת המנויים החדשים והן במסגרת לקוחות העוברים מרשת הדור השני (שדרוגים).
בהתאם לנתוני המנויים המסתכמים ברבעון השני, מספר מנויי החברה מתבסס ברובו על מנויי השוק הפרטי, המהווה כ- 49% מכלל המנויים (כ-1,260,000 מנויים). מספר המנוים העסקיים מהווה כ- 21% בלבד מבסיס מנויי החברה (כ- 557,000 מנויים), לעומת מנויי תכנית הביג-טוק (Pre-Paid) המהווים את 30 האחוזים הנותרים (כ- 768,000 מנויים).
הדור השלישי במגמת עלייה
מאז שהחברה השיקה את שירותי הדור-השלישי בשנת 2004, שיעורי השימוש ואחוזי חדירת רשת הדור-השלישי תפסו תאוצה. החברה מדווחת על מעל ל-165,000 מנויי הדור-השלישי. בשל המבצעים הרבים ורמת סבסודי מחירי המכשירים, ההופכים את כדאיות רכישת דגמי הדור-השלישי, השימוש בשירותי הרשת הופכים לאטרקטיבים הרבה יותר לכלל ציבור לקוחות החברה. בכך מגדילה החברה באופן משמעותי את מספר המנויים, ומדווחת על כ- 165,000 מנויים במסגרת שירותי הדור-השלישי.
מפרטנר נמסר כי סך הסבסוד של ציוד הקצה יכול להיות גבוה יותר, כפועל יוצא של זמינות מכשירי קצה תומכי הדור השלישי ומחירם, על מנת להמשיך במגמת העלייה במספר המנויים לשירותי הדור-השלישי.
למרות רמת חדירת שוק הדור-השלישי בחברה וכמות גיוס הלקוחות החדשים לה, מספר גיוס המנויים לא משתווה לעומת רבעונים קודמים: 37,000 ברבעון השני של 2005, וכ-31,000 ברבעון הראשון לשנת 2006. ההכנסות מציוד הקצה ומשימוש בשירותי הרשת והתוכן מהווים כ- 8.9% מסך ההכנסות.
הצריכה החודשית בגדילה
הצריכה החודשית של המשתמש הממוצע בכמות הדקות החודשית והשימוש בשירותי הרשת והתוכן גדלה. בהשוואה לרבעון השני של שנת 2005, הצריכה בכמות הדקות החודשית גדלה בכ- 11 דקות בממוצע: כ-307 דקות שימוש, לעומת 296, עלייה של כ- 3.6%.
השימוש המוגבר בשירותי הרשת והתוכן מתבטא בעיקר בשימוש בשירותי רשת הדור-השלישי על כל תכנייה והודעות ה- SMS. ההכנסות ממידע ומתוכן ברבעון השני של 2006 היוו כ– 8.9% מסך ההכנסות, או 9.9% מההכנסות משירותים, עלייה בהשוואה ל– 7.3% מסך ההכנסות או 8.0% מהכנסות משירותים ברבעון השני של 2005, וזאת למרות הירידה של 49% בתעריפי הקישוריות עבור הודעות SMS שנכנסה לתוקפה במרץ 2006, וירידה קטנה מ– 9.0% מסך ההכנסות, ו– 10.1% מההכנסות משירותים ברבעון הראשון של 2006. בהשוואה לרבעון השני של 2005 הכנסות משירותי מידע ותוכן שאינם SMS עלו ברבעון השני של 2006 ב– 41.4%.
שימוש מוגבר בשירותי הרשת
ברבעון השני של 2006 מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי (""MOU) הגיע ל– 307 דקות, בהשוואה ל– 296 דקות ברבעון השני של 2005, ול– 301 דקות ברבעון הראשון של 2006. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ("ARPU") ברבעון השני של 2006 הייתה בערך 158 ₪ (36 דולר), דומה בקירוב ל– 157 ₪ ברבעון השני של 2005, אך גבוהה מ– 152 ₪ ברבעון הראשון של 2006.
לסיגכום, החברה מדווחת על סיכום הרבעון השני של שנת 2006, עם דגש על מספר מנויי הדור-השלישי בחברה.
"פרטנר" צופה לרבעון השלישי של שנת 2006 ירידה בכמות גיוס המנויים ובהכנסות משירותי הרשת, אך לא צופה כי תושפע משמעותית מהמצב האיזורי.
מקור:פוקט
|