04-08-2006, 13:29
|
|
|
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
|
|
והאמת, שראיתי בשו"ת בצל החכמה שאין הדבר כן, בזו הלשון:
"אבל באמת אין זו הוכחה לנד"ד, דכוונתו שם לומר שלא תקנו הבדלה אלא מקדושה חמורה לקדושה קלה לזה קאמר דבחל יוה"כ במוצ"ש א"צ להבדיל דשבת אינו חמור מיוה"כ דנהי דלר' ישמעאל חלבי שבת קרבין ביוה"כ, הרי גם בשבת מותר להקטירן."(שו"ת בצל החכמה, חלק א', סימן כ"ה, פסקה אחרונה)
מקורות נוספים לעיון בנושא הזה:
*ערוך השלחן, חלק או"ח, סימן רצ"ח, סעיף ב'.
*ערוך השלחן, חלק או"ח, סימן תרי"א, סעיף ז'.
*פני יהושע, מסכת ר"ה, דף ט. - מדבר קצת על הנושא ונוגע בו.
*טורי אבן, שם.
*שו"ת עין יצחק, חלק א'(או"ח), סימן כ"ג.
*שו"ת תורה לשמה, סימן קס"ד.
*שו"ת ציץ אליעזר, חלק א', סימן כ"ז.
חלק מהמקורות הולכים כשיטת ר' בצלאל שטרן(בעל השו"ת בצל החכמה), וחלק בשיטה המקובלת ששבת חמורה מיוה"כ.
המשך יום נעים,
|