לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 04-08-2006, 18:23
  Prime Sinister Prime Sinister אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.06
הודעות: 194
לא נכתב שם דבר אודות יכולות נשיאת חימוש
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "כתוב שהוא נושא חימוש"

של ההרמס 450. יש פשוט אזכור בסוף הכתבה לכך שמעריב כבר פרסמו "חשיפה" בנושא הכטב"מים, והוא שהפלסטינים טוענים שהם מותקפים על ידי כטב"מים, ותכלס, זה משהו שמדביקים כמעט לחצי מהכתבות בנושא הכטב"מים שלנו.
אני לא כ"כ מבין מאיפה הסקת את מה שהסקת. לא רק זה, ראה את תת-הכותרת:
"העיניים של המדינה... שמשתתפות במודיעין להשמדת משגרי קטיושות".
אחרי זה בכתבה מצוין שהוא מופעל בעיקר בתחומי תצפית על משגרי קטיושה.
הכתבה מציינת שהמל"ט מגיע ל16 אלף רגל. כנראה שיש לפלסטינים עיניים ממש טובות אם הם מצליחים לראות מל"ט מטיל חימוש מגובה 5 ק"מ.
המידע החדש שנמסר בכתבה: ההרמס 450 מבצעי בחיל האוויר. קוראים לו זיק, ויש כמה עשרות כמוהו, והוא מהווה את עיקר כוחו של חיל האוויר בתחום המל"טים.
כל מידע מעבר לזה(סד"כ, תפקידים מדויקים, מבצעים בהם השתתף, תו"ל הפעלה, יכולות טכניות שלא פורסמו, וכו') - מסווג.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 05-08-2006, 11:23
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
ח"א כבר חשף בשנת 2001 את ה"זיק"
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "נראה שגם ההרמס 450 וגם המחץ די דומים- מה הסיבה לרכוש את שניהם?"

כך שלהתהדר בכך שב-ISRAELI WEAPONS נכתב עליו לפני כמה חודשים - זו לא בדיוק סיבה לגאווה.

החידוש הפעם הוא בחשיפת הכינוי, וכפי שציינתי - לאחרונה חשפו גם את הכינוי כוכב לבן לסרצ'ר.

ציטוט:

Hilla_16: אילו מל"טים מפעיל חיל-האוויר ומהן המשימות העיקריות שהם מבצעים?
רס"ן א': חיל-האוויר מפעיל מגוון רחב של מל"טים, בין היתר את מל"טי ה"סקאוט", "שחף", "סרצ'ר", "הרמס 450", ו"דלילה". המשימות העיקריות הן משימות איסוף מודיעין, ציון לייזר למטוסי קרב, הדרכה והכשרה של מפעילים.

http://www.iaf.org.il/Templates/Int...747&docID=18130

לגבי ההבדלים בין השובל והזיק - השובל גדול בערך פי שלוש מהזיק ומיועד לטוס בגובה רב הרבה יותר עם יכולת שהיה של מעל 40 שעות...

ה"זיק" לא מגרד את זה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 14-01-2007, 11:47
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,838
Facebook profile Follow me...
אולי מישהו ירים את הכפפה?
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי cat2010 שמתחילה ב "טוב, השתגעתי פה אחרי קריאת..."

מצטער שאני מגיב רק היום, כשהאשכול פורסם ביליתי בחו"ל
ציטוט:
במקור נכתב על ידי cat2010
טוב, השתגעתי פה אחרי קריאת מלא שמות וכינויים בעברית ובאנגלית בקישורים.
אפשר סיכום, מלטים בשימוש שלנו (אלה שדיברו כאן, הרציניים לא סקאיילארקים פיצפונים למיניהם),שם באנגלית, שם בעברית ומי מקביל למי?
*אגב, ה"איתן" זה לא זה שדומה קצת לגלובאל הוק מבחינת המבנה?
מודה לכם.


בהחלט נכון.
אחרי שאושרו כבר הרבה כינויים ותמונות הגעיה הזמן שמישהו יכין רשימה מסכמת של כל המל"טים שבשימוש חי"א ונחשפו. הסיכום אמור לכלול:
  • תמונה/תמונות (כמובן שאם יש גרסאות שונות או מטע"דים שונים רצוי לפרסם תמונות של כולם).
  • כינוי מסחרי
  • כינוי בחי"א
  • אם הכטב"ם כבר נמכר למדינות זרות אז גם כינויים שם.
  • נתונים: משקל, אורך, מוטה, כושר נשיאה, מהירות גובה וכו'
  • יצרן
רצוי לחלק את הרשימה לקבוצות (נניח עפ"י כושר הנשיאה).
אני יכול לנחש שבמודיעין שלהאוייב כבר הכינו רשימה כזו. על כל פנים, כדאי להעביר את הרשימה לאחד המנהלים כדי שיקבל עבורה ישור מהצנזורה (אל אם הכותב יכול לפנות לצנזורה בעצמו).

יש מתנדבים?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 14-01-2007, 23:11
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
באשר לפשוש
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "הפשוש לא היה סתם"

הפשוש היה מדגם Teledyne Rian 147T/TF (AQM-34R/P) ונתאפיין בעיקר בזכות מערכות ה-SIGINT שלו, ובכך שהדגם המאוחר יותר - היה מסוגל לשאת מיכלי דלק נתיקים.

ככל הידוע לי - מוטת הכנף היתה עניין של בחירת הלקוח, מאחר שהיו מודולריות.

המטוס היחיד מדגם זה, ששרד בארץ, נמצא באחד ממחסני הטכניון, למעט זנבו שנבזז ע"י מוזיאון ח"א בהיעדר אמצעים לחילוץ הכלי כולו...

באשר לעגור - עפ"י מיטב ידיעתי - לא שרד את שלב הניסויים. היו עוד כמה כאלה שנרכשו לטובת הניסוי, אך לא הוכנסו לשרות פעיל - למשל המל"ט של פורד.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 18-01-2007, 01:05
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 20,847
כל המגיבים - שימו לב היטב!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "זיק - נחשף שמו של הכטב"ם הרמס 450"

אף אחד - alla, אללה, הגנרל שש-לקרב, או סתם גולש משועמם שיודע יותר מדי - לא מוסמך לאשר או להכחיש מידע על תחום רגיש זה למעט צה"ל ונציגיו (להלן - הצנזורה). את הקרקס שהלך פה מחקנו, ואם הוא יחזור אז לא נהסס לנעול את האשכול ולבעוט במי שיעשה בלאגן. אם מישהו מכם יודע ורוצה לפרסם מידע עדכני, אז הוא יתכבד ויפנה אלינו (או ישירות לצנזורה) כדי להגיש את המידע לבדיקה ואישור - מי שיבחר להתעלם מהדרישה (שימו לב: לא בקשה - דרישה!) וללכת בדרכו-שלו, נעזור לו ללכת מבלי לשוב.

אז בואו נחזור להתעסק במה שאפשר להתעסק, ולא בשום דבר אחר...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 05-08-2011, 00:10
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,452
מה שחדש ב'חשיפה',
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "עכשיו נזכרו? מה חדש ב"חשיפה" הזו, שהכטב"מ בשימוש חיל התותחנים?"

הוא שעכשיו, בדיעבד, ההודעה בת שלוש השנים באתר של האגודה למען החייל, שמחב"ם יודע עליה כבר שנה לפחות -
היא חוקית.
"
חברת ארנסט אנד יאנג אימצה את יחידת זיק ירוק
24/06/2008 17:30:00

יחידת זיק ירוק אומצה על-ידי חברת אנסט אנד ינג בטקס שנערך בבסיס פלמחים

ביום שלישי ה-27 במאי, התקיים בבסיס פלמחים, בנוכחות חיילי ומפקדי יחידת זיק ירוק, מנהלי חברת ארנסט אנד יאנג, ניצה בובליל-יו"ר מרחב מרכז, מפקד הבסיס-גבי שחור, יו"ר האגודה למען החייל-אביגדור קהלני,ורדה דרוקר-מנהלת פרויקט אמץ לוחם ורלי שוורצברג-רכזת מרחב ח"א באגודה.
במהלך הטקס הסביר מפקד היחידה על הפעילות המיוחדת של היחידה, המפעילה מטוסים ללא טייס.רונן בראל שותף בכיר בחברת ארנסט אנד יאנג אמר "אנו מודים על הזכות לאמץ את היחידה הייחודית זיק ירוק ומשתהים לשמוע על העשייה הברוכה של היחידה".קצין תותחנים ראשי תת אלוף מישל בן ברוך, ברך את לוחמי היחידה אשר סיימו קורס הכשרה ייחודי וקיבלו את סיכת הקורס.
"אתם מקבלים מאיתנו את הלפיד" אמר אביגדור קהלני יו"ר האגודה למען החייל ללוחמים "לנו אין יותר כוח לעלות על טנקים ולהגן על המדינה, עכשיו זה תפקידכם".
במקביל לטקס אמץ לוחם, התקיים טקס קבלת סיכת "רוכב שמיים" ללוחמים שסיימו את הכשרתם בקורס זה."

http://awis.org.il/hp_news_406.html
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה שניה, 2012

גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 02-08-2011, 00:11
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אז עכשיו"

או שהיחידה הוקמה עוד ב 1999

http://mazi.idf.il/5675-7794-HE/IGF.aspx

כטב"מ: מזל"ט לכל מח"ט
"עד סוף שנות התשעים זלזלו באפשרות לשלב כלי טיס בלתי מאוישים בחיל התותחנים", מספר ראש מדור כטב"מ סרן גיל שמואלזון. "אבל אז מישהו זרק חוברת בנושא לעברו של סא"ל מוני כץ, שהתבקש לברר אם יש צורך ואפשרות בהקמת מערך שכזה. כך הוקמה בשנת 1999 היחידה וסיפקה כטב"מים לחטיבות ולאוגדות עד שהגענו למצב שהיום כל הצבא הירוק רוצה מזל"טים".
למרות שמערך הכטב"מ הוא הצעיר ביותר בחיל, עושה רושם כי דווקא בו עומדת להתרחש המהפכה הגדולה ביותר ובעתיד הנראה לעין. לפי סרן שמואלזון, כבר היום קיימים מזל"טים המשמשים את החטיבות המתמרנות, אך הם מיועדים בעיקר לרמת האוגדה ולכן לא זמינים עבור המח"טים. בעוד הפרויקט החדש והמפורסם של המערך, "רוכב שמיים" בשימוש הגדודים.
"לרוב, כשהמח"טים רוצים חוזי עילי הם שואבים את ה'רוכב שמיים' מהגדודים למרות שהמערכת הזו לא מתאימה לרמת החטיבה, מכיוון שהיא טסה נמוך, שוהה באוויר זמן קצר ולא מגיעה למרחק שמספיק לכסות גזרה של חטיבה ולסגור מעגלי אש. מכיוון שאנחנו רוצים לתת את המענה לגדודים ובו בזמן גם לתת למח"טים כלי שיענה להם על הצרכים, אנחנו עמלים בפיתוח המזל"ט ‘שכבה נמוכה’ שכמו 'רוכב שמיים' אמור להיות כטב"מ טקטי ולשמש 'העיניים של המח"ט'".
המטרה המרכזית של "שכבה נמוכה" היא לאסוף מודיעין לטובת החטיבה לפני יציאה לפעילות מבצעית ולאחר מכן ללוות את הכוחות במהלך ניהול הקרב. המערכת העתידית תוכל לטוס עשרות ק"מ מרכב המשימה, שם יישב הצוות המתפעל, ותאפשר חוזי ביום ובלילה. לכל חטיבה יוקצו שלושה מזל"טים, שיאפשרו ביצוע רצוף של משימה לאורך 10–12 שעות, משך זמן ממוצע של קרב חטיבתי.
"האנשים שיפעילו את המזל"ט יצטרכו לדעת לפענח תמונת קרב חטיבתית", מסביר סרן שמואלזון, "לכן הצוות יהיה גדול יותר מזה של 'רוכב שמיים' וימנה שבעה אנשים: טכנאי ושלושה תתי–צוותים המורכבים מקצין בדרגת סרן ומש"ק. תת–צוות אחד ינוע רגלית עם חפ"ק המח"ט ושני תתי–הצוותים האחרים יישבו עם הטכנאי בתוך רכב המשימה".
לדברי אל"מ קלוס, תפיסת ההפעלה של המעופף החדש נכתבה כבר ובימים אלה מתבצעים פיילוטים ראשונים כדי לתקף אותה. "המח"ט יקבל חוזי עילי, שיאפשר לו לסגור מעגלים ויוכל לאסוף מודיעין גם במה שאנחנו קוראים לו 'שטח ההתעניינות' המרוחק יותר משטח הלחימה".
על פי החלטת סגן הרמטכ"ל, פרויקט "שכבה נמוכה" יתבצע בשיתוף פעולה בין חיל האוויר לבין זרוע היבשה בהובלת חיל התותחנים. כל זרוע תפעיל מוקד אחד לפי צרכיה במשך שנת ההרצה ותבחן אותו בתרגילים ובבט"ש. בסוף אותה שנה יחליטו הזרועות על החברה הזוכה במכרז ועל תפיסת ההפעלה. אז עתידה כל זרוע לרכוש ארבעה מוקדים לשירותיה.
הקצאת המערכת לחטיבות הלוחמות תתבצע לפי החלטת אגף המבצעים בהתאם להערכות מצב מודיעיניות ולאיום בגזרות השונות. בדומה ל"רוכב שמיים", כל צוות יהיה "צבוע" לחטיבה, שתהיה יחידת האם שלו בתרגילים ובפעילות המבצעית בחירום.
מתי יגיע: מוקדי שכבה נמוכה יתחילו לפעול עוד השנה. במשך שנת 2010 המערכת תעבור להרצה מתוך כוונה להפעיל ארבעה מוקדים עד סוף שנת 2011.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 26-11-2011, 01:02
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,579
מפקד חיל האוויר: הטלטלה באזורנו יצרה מציאות אסטרטגית חדשה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "זיק - נחשף שמו של הכטב"ם הרמס 450"

http://www.idf.il/1133-13822-he/Dover.aspx

כך אמר האלוף עידו נחושתן בטקס סיום קורס מפעילי מערך הכטב"ם, שישובצו בטייסות כלי-הטיס הבלתי מאויישים בחיל-האוויר. "חשיבות המערך רק הולך ועולה", אמר

מערך הכטב"ם מתרחב: בטקס שנערך אתמול (ראשון) בבסיס חיל-האוויר פלמחים, הצטרפו מסיימי קורס מפעילי פנים למערך הכטב"ם. הדרגות נחשפו, סיכת המפעיל הוצמדה אל החזה, מטוסי קרב עברו בשמיים, ואפילו כטב"ם ה"שובל" ביצע תמרון מיוחד באוויר, בהצדעה להורים הגאים. "הכנפיים הן גם נקודות הזינוק לתחילת שירותכם המבצעי במערך הכטב"ם של חיל-האוויר, ואתם מצטרפים אליו בתקופה מיוחדת ורבת משמעות" אמר מפקד חיל-האוויר, האלוף עידו נחושתן. "הטלטלה האזורית מסביבנו היא מציאות אסטרטגית חדשה, אליה נדרש להסתגל במהירות. בתוך המים הסוערים נדרשים הגה יציב ועוצמה, כדי לשמור על מדינת ישראל כאי של יציבות ופריחה. אין ולא יהיה תחליף לעשייה היומיומית שלכם. חשיבותה רק עולה".

עבור אחד מהחניכים שיסיים היום את קורס מפעילי הכטב"ם, מעמד הקורס אינו זר בכלל. למעשה, במהלך שירותו הצבאי הוא עבר מעל לחמישה קורסים והספיק להחליף כומתה שלוש פעמים. סגן אלירן התגייס בשנת 2006 לקורס טיס והודח לאחר עשרה חודשים. הוא הגיע לחטיבת גולני, שם עבר מסלול שכלל קורס מ"כים, קורס קצינים ושירות כמפקד צוות. לאחר כשלוש שנים בחטיבה החומה, הוא החליט לנסות שוב את מזלו בקורס הטיס. "זאת הייתה החלטה לא קלה בכלל. אהבתי את החטיבה מאוד ויש לי ממנה רק זיכרונות טובים, אבל הבנתי שזו הזדמנות שאני לא רוצה להחמיץ", מספר אלירן, "להיות טייס היה החלום שלי מגיל קטן והייתי מרגיש פספוס אם לא הייתי משקיע את מאת האחוזים במטרה". את קורס טיס מס' 164 עבר במגמת מסוקים, עד אשר הופסקה השתתפותו בסיום השלב הראשוני. תאריך השחרור כבר עמד באופק ואלירן החל לדמיין את חייו כאזרח, עד שטלפון מחבר שכנע אותו להצטרף לקורס מפעילי כטב"ם. "בהתחלה חשבתי שזה בכלל לא מתאים לי, אבל עכשיו אחרי שנחשפתי יותר לתפקיד אני לא מתחרט בכלל. יש לי הרגשה שאם הייתי חוזר לחי"ר לא הייתי מממש את הפוטנציאל שלי", הוא משתף, "אני כבר מחכה להתחיל בעבודה, שכנראה תהיה לצד אותו החבר באותה הטייסת". למרות שהוא המשתתף המבוגר ביותר בקורס, שעמד לא פעם בנעלי המדריך, נראה שאלירן דווקא מקבל בברכה את מעמדו כחניך. "בתור מי שהיה מפקד זה דווקא כיף שאין חיילים מתחתיך, בלי אחריות כבדה מידי", הוא מחייך, "להיות בראש של חניך זה די נחמד".

לא רק חניכים צפויים לסיים את הקורס, גם שתי בנות יענדו בקרוב את כנפי המפעיל. "זאת כמות גדולה של בנות ביחס לקורסים קודמים", מציינת סג"ם עומר, אחת מהחניכות. "אנחנו לא מרגישות כמו מיעוט, אלא כמו חלק חשוב למערך הכטב"ם. לעומת קורס הטיס, בקורס מפעילי הכטב"ם מצטמצמים הפערים בין בנים לבנות כי האתגר הוא בעיקר מנטלי ופחות פיזי. התאהבתי במערך, יש בו אווירה מדהימה לצד תפקיד עם המון סיפוק. אני מקווה שבעתיד יצטרפו אלינו בנות נוספות".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 06-12-2011, 22:23
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,579
בפעם הראשונה בישראל: כלי טייס לא מאויש התרסק
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "זיק - נחשף שמו של הכטב"ם הרמס 450"

http://www.haaretz.co.il/news/science/1.1584533

מל"ט מדגם הרמס 450 של אלביט התרסק סמוך למנחת מגידו בסוף אוקטובר. הסיבה לתאונה: טעויות אנוש ותנאי מזג אוויר

בפעם הראשונה בישראל, התרסק כלי טייס בלתי מאויש (מל"ט) אזרחי סמוך למנחת מגידו בצפון. מפעיליו איבדו את השליטה על הכלי סמוך לנחיתה והוא התרסק בקרבת כביש הסרגל. כלי הטיס, מדגם הרמס 450 של חברת אלביט מערכות, התרסק בסיום טיסת הדרכה לחניכים ממדינה זרה. ההתרסקות התרחשה ב-26 באוקטובר ופורסמה היום (שלישי) לאחר שהחוקר הראשי במשרד התחבורה, יצחק (רזצ'יק) רז, סיים לתחקר את האירוע.

מדו"ח החקירה עולה כי במהלך ההכנות לנחיתה, נכבה המנוע של המל"ט כשהוא בגובה של 1,000 רגל. כתוצאה מכך, מפעילי המל"ט לא הצליחו להנחית אותו והשתמשו במנגנון המאפשר לכלי לבצע נחיתת אונס אוטומטית בנקודה שהגדירו לו - שדה חקלאי מדרום לכביש הסרגל. אך הכלי לא נחת במקום המיועד, התרסק בסמוך לכביש ונהרס כליל.

מחקירת האירוע עולה כי הסיבה להתרסקות היא שילוב בין טעויות אנוש ותנאי מזג האוויר. בעקבות התאונה החליטו באלביט, המייצרת את ההרמס 450, לפתח רכיב שימנע בעתיד מקרים מסוג זה.

מחברת אלביט מערכות נמסר בתגובה כי "במסגרת טיסת ניסוי עבור לקוח, ארעה תקלת תפעול הקשורה למזג האוויר. התקלה נבדקה, תוחקרה, והוסקו מסקנות בהתאם. יצוין כי ההרמס 450 נחשב למוביל עולמי בהיבטים של אמינות. הוא צבר למעלה מ-250 אלף שעות טיסה מבצעיות בזירות לחימה שונות, שזה הנתון מגבוהים ביותר בעולם".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 06-12-2011, 22:53
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
שים לב!
בתגובה להודעה מספר 71 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "מ-מ-ש לא פעם ראשונה. גם לא..."

ציטוט:
בפעם הראשונה בישראל, התרסק כלי טייס בלתי מאויש (מל"ט) אזרחי סמוך למנחת מגידו בצפון. מפעיליו איבדו את השליטה על הכלי סמוך לנחיתה והוא התרסק בקרבת כביש הסרגל. כלי הטיס, מדגם הרמס 450 של חברת אלביט מערכות, התרסק בסיום טיסת הדרכה לחניכים ממדינה זרה. ההתרסקות התרחשה ב-26 באוקטובר ופורסמה היום (שלישי) לאחר שהחוקר הראשי במשרד התחבורה, יצחק (רזצ'יק) רז, סיים לתחקר את האירוע.


עד עכשיו התרסק שפע של כלים צבאיים ולמעט הפנתר (לא יודע לגביו) אף אחד מהם לא נשא אות קריאה אזרחי.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #95  
ישן 27-05-2016, 14:15
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,504
בתגובה להודעה מספר 92 שנכתבה על ידי דה-דה שמתחילה ב "יש עניין בכלל ל-2 יחידות..."

מתוך הכתבה:
ציטוט:
ההבדל העיקרי המפריד בין היחידה לבין שכנותיה, טייסות הכטב"ם של חיל האוויר, הוא בקרבה לקרקע - החל ממסלול ההכשרה של לוחמי וקציני היחידה, שעובר דרך בסיס שבטה של חיל התותחנים ובה"ד 1, ועד לפעילות המבצעית. בניגוד לטייסות חיל האוויר, ליחידה יש את היכולת להגיע עם מערכות השליטה של הכטב"מים עד לשטח הפעילות, 'לפרוש' את הכלים בשטח ולפעול במרחק קילומטרים ספורים מהפעילות המתנהלת בעומק שטח הלחימה. "רוב הפעילות שלנו נעשית מבסיס היחידה, אולם במתארים מסוימים אנחנו נדרשים לרדת עם הכלים לשטח כדי להביא את היכולות שלנו לידי מיצוי", מסביר מפקד היחידה. בנוסף, הירידה לשטח מאפשרת גם שיתוף פעולה הדוק יותר עם הכוחות הקרקעיים להם מסייעת היחידה מלמעלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:18

הדף נוצר ב 1.03 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר