09-08-2006, 01:22
|
|
|
חבר מתאריך: 28.06.06
הודעות: 102
|
|
נכון, אבל מאז השאלה הפכה לשאלה אחרת...
מה שאתה אומר לא הגיוני - במקום ליצור bitmap אחד קצת יותר גדול ממה שאני צריך אני אצור כמה bitmapים בכל שנייה, קצת יותר קטנים, זה נשמע לך כמו משהו חסכוני? לי לא...
ניסיתי לכתוב הסבר למה שאני מנסה לעשות והסתבכתי. ולצערי, אני לא יכול בשלב הזה להעלות את מה שאני עובד עליו...
אבל בלי להסביר את המטרה הסופית, אני אסביר מה אני רוצה בצורה טכנית
יש לי MCים שנוצרים דינמית (24 פעמים בשנייה, זה משחק), והם לא מלבניים, והם משמשים אותי כעצמים גרפיים. עכשיו, אני רוצה שMC שעובר מעליהם יראה רק כשהוא עליהם, ואם נניח רק חצי ממנו עליהם אז שרק החצי הזה יראה. או במילים אחרות, אני רוצה ליצור MASK זהה לMCים האלה.
עכשיו, הכנסתי את כל הMCים האלה שנוצרים דינמית לMC אחד. אני לא יכול לשכפל אותו עם duplicateMovieClip, שזה מה שניסיתי בהתחלה, כי הפקודה הזאת לא משכפלת גם MCים פנימיים שנוצרו דינמית. וגם אם אני יוצר עוד MC דומה, מה שגורם לי לבזבז משאבי מערכת, הוא לא מתפקד טוב כMASK (משהו נורא מוזר... כאילו אם יש עצמים [שאני מצייר עם הפקודות ציור של AS] שעולים אחד על השני, אז השטח שבו הם נחתכים לא נכלל בMASK. אבל זה אפילו לא זה, כי יש עצמים שבהם זה כן קורה ויש עצמים שבהם זה לא קורה...).
אז מה שחשבתי זה לשכפל את הMC הזה, שנוצר דינמית והוא לא מלבן(!!), עם bitmapData, ואז את הbitmapData לעשות MASK. אבל זה לא יוצא טוב, כי הbitmapData יוצר לי אובייקט מלבני עם פיקסלים שקופים שנכללים בשטח של הMASK, ובעצם לא נותן לי שום תועלת...
עכשיו, אני די בטוח שאפשר איכשהו לסדר את זה, אני רק לא יודע איך...
כי למשל:
http://www.quasimondo.com/archives/000594.php
יש פה איזה משהו שהוא טוען תמונות ואז משתמש בהן כMASK, אבל... אני לא מבין איך זה עובד, וזה גם MASK אחר... לא כזה שנוצר עם setMask... לא כל כך ברור לי :-\
בקיצור, מה שאני צריך זה בדיוק זה שכשאני עושה setMask יכללו רק הפיקסלים הלא שקופים. אני משוכנע שיש אפשרות לעשות את זה, ואני שואל אם מישהו יודע איך...
תודה רבה על כל העזרה!
|