15-08-2006, 19:44
|
|
|
חבר מתאריך: 14.03.05
הודעות: 61
|
|
גם אתה לא מדייק....
לטייסי חיל האויר יש, מן הסתם, כמות שעות טיסה שלא ניתן להשיג בשום דרך אחרת מחוץ לחברות תעופה מסחריות. לכן יש להם עדיפות בחברות תעופה אזרחיות (ועד לא מזמן אפילו בלעדיות באלעל).
ע"מ להיות טייס בחברה מסחרית יש צורך ברשיון מסוג אחר לגמרי כמו גם בהכשרות נוספות.
זה לא שסיימת קורס טיס וזהו אתה יכול להטיס כל מטוס שקיים, גם במעבר בין שתי טייסות שמטיסות מטוסים שונים יש צורך לעבור הסבה והסמכות על המטוס החדש. זה לא רשיון טיסה אוניברסלי.
אם אני לא טועהה יש גם הבדל בין נתיבי תעופה צבאיים לאזרחיים(בעריבון מוגבל, יגידו חכמים ממני).
לכן כל מועמד שמתקבל בחברת תעופה זו או אחרת עובר תהליך של הסמכות והכשרות על המטוס אותו הוא מתעתד להטיס, עם השנים הוא מתקדם ועובר הכשרות והסמכות למטוסים גדולים יותר וכד'.
סתם כדרך אגב, פעם שמעתי שבארה"ב לחברות תעופה יש ממש בתי-ספר שבהם הם "מגדלים" את הטייסים שלהם, כלומר אחרי שהם עושים מבחנים כאלו ואחרים הם מלמדים אותם את כל יסודות הטיסה החל מהבסיס (כלומר הם מגיעים בלי נסיון קודם).
_____________________________________
"אומה המבדילה בין מלומדיה ללוחמיה - סופה שאת החשיבה עבורה יבצעו פחדנים ואת הלחימה - בורים"
|