לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 04-09-2006, 12:14
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
לימוד טיסה בארה"ב,
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Sleazy שמתחילה ב "לגבי הקורס"

הקורס אורך בין ארבעה לחמישה שבועות, תלוי בקצב ההתקדמות האישית ובמזג האויר.
הלימוד לתאוריה הינו עצמי וניתן להתכונן במקביל לקורס הטיס עצמו ,אם כי מומלץ מאוד להתכונן כבר בארץ לפני היציאה לארה"ב ולסיים עם התאוריה כמה שיותר מהר.
עלויות הקורס שונות מחניך לחניך, ע"מ לגשת למבחן מעשי צריך לצבור מינימום 40
שעות טיסה, יש חניכים שנגשו בדיוק ב-40 ויש כאלה שניגשו ב-50. אם נגשת במינימום,אז חסכת כמה מאוד דולרים ותוכל לקחת מטוס אחרי קבלת הרשיון ולטוס לאן שבא לך. בגדול עלות הקורס נעה בסביבות ה-$7000 כולל מגורים ואגרות שונות. (לדוגמא: רשיון טיס בארץ עולה בסביבות ה- 70000 ש"ח)
יש להוסיף תשלום של כ-350 ש"חעבור תעודה רפואית שמוציאים בארץ.
אוכל בארה"ב תלוי מאוד אם אוכלים במסעדות פאר או מסתפקים באיזה מקדונלד עסיסי או קונים בסופר ומכינים בבית וכאלה.

מקווה שעזרתי,

ערן רמז, CFII
מדריך טיסה
נייד : 050-5370-221
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com


חזרה לפורום
  #5  
ישן 23-09-2006, 17:02
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
תשובות תשובות תשובות
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי DolphinBoy שמתחילה ב "שאלות שאלות שאלות"

שלום לילד הדולפין ושנה טובה,

לרשיון הטיס הפרטי לומדים על מטוס ססנה חד מנועי מדגם CESSNA
יש שני דגמים, 152 ו-172. ההבדל בינהם הוא מספר המקומות, 2 ב-152 ו-4 ב-172. אני אישית מעדיף להדריך ב-172 מהסיבה שהתחושה היא של יותר "מטוס" בהקבלה ל-152 שהוא יותר קטן. מה גם שלאחר קבלת הרשיון תוכל לטוס עם יותר מאדם אחד.
לגבי טורבו פרופ וסילון, בד"כ מדובר במטוסים גדולים (מוגדרים כמטוסים שמשקל ההמראה שלהם הוא יותר מ- 12500 ליברות) שע"מ לטוס עליהם יש לעבור הכשרה מיוחדת שנקראת בעגה המקצועית Type Rating. לדוגמא, טייס שטס על B-727 לא יוכל לטוס על B-767. רוב הטייסים שממשיכים הלאה למטוסים הגדולים מחזיקים בד"כ גם רשיון טיס מסחרי. את ההשתלמויות הללו מבצעים בד"כ על סימולטור ולאחר מכן ברשיון הטיס מופיע סוג המטוס עליו הוסמכת.
לאחר ה-11 בספטמבר שונו מעט החוקים, וכיום מי שמעוניין להוציא רשיון טיס אזרחי והוא אינו אזרח אמריקאי חייב לעבור בדיקה של ה-TSA. ה-TSA הוא כמו השב"ק של מנהל התעופה האמריקאי (FAA) ומטרתו היא לבדוק שאינך קשור לשום ארגון טרור ושאינך מופיע ברישומים של האינטרפול וכאלה גופים.
רשיון הטיס האמריקאי מוכר בארץ לאחר תהליך הסבה קצר. יש שני מבחני תאוריה ומבחן מעשי. בהנחה שסיימת אותם,אתה רשאי להטיס מטוס ברישום ישראלי 4X.
קורס הטיס מכסה את כל החומר הרלוונטי לרשיון הטיס הפרטי. הן בהיבט התאורטי
והן בהיבט המעשי, בהודעתך ציינת VFR ו IFR . היות ומדובר בקורס הראשוני. מדובר בטיסות VFR בלבד. שהמשמעות היא טיסות במזג אויר ללא הגבלת ראות וקשר עין רציף עם הקרקע. IFR מתייחס לטיסת מכשירים, בקורס לרשיון הטיס הפרטי מלמדים מכשירים
באופן הבסיסי ביותר. (3 שעות מכלל הקורס) ובין היתר לומדים גם אוירודינמיקה,הכרת מכשירי מטוס והכרת המנוע, ביצועי מטוס,נווטים,מטאורולוגיה ויש עו מספר נושאים נוספים.
לגבי השכרת מטוס בארץ, ניתן לשכור החל מ-650 ש"ח באחד מבתי הספר בהרצליה או בשדה דב. עלויות החזקת מטוס בארץ יקרות מאוד ולכן נוצרות שותפיות, 6-8 טייסים רוכשים מטוס ומתחלקים בכל ההוצאות.

ערן רמז, CFII
מדריך טיסה
נייד : 050-5370-221
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com


חזרה לפורום
  #7  
ישן 25-09-2006, 01:03
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
תשובות לדולפין,
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי DolphinBoy שמתחילה ב "ילד מזדקן אם כבר... :-)"

ארה"ב זה המקום המושלם להתחיל בתחום התעופה הן מבחינת המחיר והן מבחינת התשתיות
לרשיונות והגדרים מתקדמים יותר.
המסלול שצריך לעבור ע"מ להטיס מטוסי סילון ומטוסים מסחריים הוא מסלול לא קצר ולא קל ולא תמיד זול אבל אנשים שהתמידו וקבעו לעצמם מטרה, מצאו עצמם יושבים בכסא ימין של מטוס סילון או מטוס נוסעים גדול, עובדים כקצינים ראשונים. אם יש רצון, ישנה דרך !!!
אנסה בשורות הבאות לפרט לגבי הדרך.
ראשית, יש להפגש עם רופא תעופתי ע"מ להנפיק תעודה רפואית המעידה שהנכם כשירים
להטיס מטוס. לאחר מכן מתחילים הלימודים לקראת מבחן התאוריה לרשיון הטיס הפרטי. ע"מ לגשת למבחן מעשי, יש לצבור 40 שעות טיסה. הרשיון הפרטי מאפשר לך להטיס מטוס בתנאי מזג אויר עם ראות טובה וקשר עין עם הקרקע. אסור ואין כל אפשרות לגבות כסף מהנוסעים, ניתן להתחלק בעלויות ולא מעבר לזה.
לאחר קבלת הרשיון הפרטי, ממשיכים הלאה ולומדים לקראת הגדר המכשירים, ההגדר הנ"ל הופך אותך לטייס מדוייק ומעלה את רמת הטיסה בעשרות מונים, מטרת הקורס היא להביא אותך למצב בו
הנך יכול להטיס את המטוס בתנאי מזג אויר ירודים לפי מכשירי מטוס בלבד וללא כל קשר עין עם העולם. לאחר מכן מתחילים לטוס ולצבור רשיון עד שצוברים 250 שעות טיסה. לאחר מכן מוציאים רשיון
טיס מסחרי, הרשיון הנ"ל מאפשר לך להרויח כמה ג'ובות עבור טיסות שאתה מבצע.
אף חברת תעופה לא תתייחס אליך ברצינות לפני שצברת לפחות 1000 שעות טיסה. אתה בטח שואל את עצמך מאיפה להביא 750 שעות ?? גם אני התחבטתי בשאלה הקשה ואז בא הפתרון. מוציאים רשיון מדריך טיסה ומתחילים להדריך, וכך צוברים שעות טיסה איכותיות בהכשרת הדור הבא של טייסים. אח"כ מוצאים רשיון על מטוס דו מנועי וצוברים כמה שיותר שעות גם באמצעות הדרכה.

מקווה שעזרתי,

ערן רמז, CFII
מדריך טיסה
נייד : 050-5370-221
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com
חזרה לפורום
  #9  
ישן 26-09-2006, 20:23
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
לדולפין היקר,
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "תשובות לדולפין,"

אחת ממטרות הפורום מלבד עיסוק בהחלפת דעות בנושא התעופה הכללית ולספק תשובות לשאלות כלליות. אני מנסה לספק תשובות לכל מה שקשור בלימודי טיס בארה"ב או בישראל.
ולענייננו, זה שהרצון קיים זאת כבר התחלה טובה, ולא צריך לאכול את כל העוגה בבת אחת ז"א,
לא צריך לעשות את כל הרשיונות בבת אחת, לפעמים העליה בסולם שלב אחר שלב בטוחה יותר.
אתן דוגמא אישית, את רשיון הטיס הפרטי שלי (PPL) הוצאתי בשנת 2001, את הגדר המכשירים (IR)והרשיון המסחרי (CPL) בשנת 2003. את רשיון ההדרכה הראשוני (CFI)בשנת 2005 ובתחילת 2006 את רשיון הדרכת המכשירים (CFII). לקח זמן כי לא היה כסף זמין אבל בסוף המטרות הושגו.
אתה צריך לשאול את עצמך מה המטרה שלך ? האם להיות טייס חובב ? או ללכת על כל הקופה ולנסות להיות טייס מסחרי ולהתקבל לחברת תעופה כזאת או אחרת ?
נסה להגדיר מה אתה רוצה ולפי זה לבנות לך מסלול כזה או אחר שיוביל אותך למטרה בדרך הטובה ביותר.

ערן רמז, CFII
מדריך טיסה
נייד : 050-5370-221
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com
חזרה לפורום
  #11  
ישן 27-09-2006, 07:41
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
עניין השכר בתעופה
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי DolphinBoy שמתחילה ב "משהו בין לבין"

גם אני התחלתי מ-FLIGHT SIMULATOR בשנת 98, ואני עדיין ממשיך להתאמן בתהליכי מכשירים.
אין ספק שהשכר בשנים הראשונות מגוחך לחלוטין, שמעתי על אחד מהחברה שחי בארה"ב שלאחר שקיבל את רשיון ה-ALTP שלו (רשיון טיס בנתבים בינלאומיים) ולאחר שצבר כ-2000 שעות טיסה
קיבל הצעה מחברה פרטית להטיס את מטוס הדגל שלהם, CESSNA CIATATION. אבל מה, נאמר לו שאת ההסבה למטוס עליו לשלום מכיסו הפרטי, ומשכורתו ההתחלתית תהיה בסביבות 2000$ לחודש.
נשמע רע ? מאווווווווווד. אבל בוא נעזוב לרגע את תחום התעופה ונקח כל תחום עבודה אחר, למשל, רפואה, כמה לדעתך מרוויח רופא מתחיל,וכמה שעות הוא עובד בשנותיו הראשונות ?? כמה מרויחה מורה בשנותיה הראשונות ? כמעט בכל התחומים השכר ההתחלתי נמוך בצורה הזויה. יש קברניטים שמרויחים 200000$ לשנה בארה"ב
וגם בארצנו הקטנה, משכורת ממוצעת של טייסים בארקיע או ישראייר נעות בין 10000 ל-20000 ש"ח
באל-על המשכורות גבוהות יותר מפאת הטיסות הבינ"ל והטייסים מקבלים גם תשלום עבור שהייה ביעד עד לחזרה לארץ.

לפי דעתי האישית, אין דבר כיף יותר מלעסוק בתחום שאתה אוהב. אומנם השכר לא בשמיים אבל העבודה כן. כמה אנשים אתה מכיר שבאמת אוהבים את מה שהם עושים ?


ערן רמז,
מדריך טיסה, CFII
נייד: 050-5370-221
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com
חזרה לפורום
  #13  
ישן 15-10-2006, 23:44
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
לשקוף....
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי שקוף שמתחילה ב "ערן, תוכל לתת את כל הנתונים באופן מסודר?"

אנסה לפרט באופן מעמיק יותר את הקורסים השונים בתעופה הכללית.

המחירים מבוססים על מינימום השעות, אך תתכן חריגה עקב צורך בשעות הדרכה נוספות, וכפי שכתבתי בעבר, קצב ההתקדמות הינו אישי ושונה מחניך לחניך.


1. רשיון טיס פרטי - מקנה טיסות פרטיות בתנאי מזג אויר טובים וקשר עין רציף
עם הקרקע ללא אפשרות להרוויח כסף. מבחן תאוריה בן 60 שאלות המכסה את
כל החומר הקשור לרשיון הטיס הפרטי (PPL) מינימום ציון מעבר 70%, מינימום 40 שעות טיסה לפני הגשה למבחן מעשי. משך הקורס כ-4 שבועות. עלות הקורס
כ-7000$ + אגרות שונות ומגורים.
תנאים מקדימים : תעודה רפואית סוג 2 או 3, אנגלית טובה. אין צורך בנסיון קודם.

2. הגדר המכשירים - הקורס הבא אחרי הרשיון הפרטי, טייס בעל הגדר מכשירים
יכול לטוס כמעט בכל מזג אויר ללא תלות בקשר עין עם הקרקע תוך שימוש בעזרי נווט קרקעיים או GPS. עדיין אין אפשרות להרויח כסף. ע"מ לגשת למבחן מעשי יש מבחן תאוריה המכסה את כל הקשור בטיסת מכשירים (IFR) כמו בפרטי, 60 שאלות מינימום ציון מעבר 70%, מינימום 40 שעות טיסה לפני הגשה למבחן מעשי. משך הקורס כ-4שבועות. עלות הקורס כ-5500$ +אגרות שונות ומגורים.
תנאים מקדימים: תעודה רפואית סוג 2 או 3 , רשיון טיס פרטי, 50 שעות בטיסת מרחב - Cross Country.

3. רשיון טיס מסחרי - קורס הטיס לקבלת הרשיון המסחרי מיועד לטייסים המעוניינים לעלות ברמתם המקצועית ולעסוק בטיס כמקצוע.ניתן לגבות כסף עבור שירותי הטיסה
(נוסעים,מטען,טיסות רדיו או טיסות צילום) ע"מ לגשת למבחן מעשי יש מבחן תאוריה המכסה את כל הקשור ברשיון המסחרי (CPL) מעבר מבחן תאוריה בן 60שאלות, מינימום ציון מעבר 70%, 250 שעות טיסה מינימום להגשה למבחן מעשי. משך הקורס כשבועיים. עלות הקורס כ-3000$ + אגרות שונות ומגורים.
תנאים מקדימים: תעודה רפואית סוג 2 או 3 , 100 שעות טיסה כטייס מפקד,10 שעות טיסה על מטוס קומפלקס (גלגלים מתקפלים,פסיעה משתנה,ומדפים חשמליים),רשיון פרטי. (ניתן להוציא רשיון מסחרי ללא הגדר מכשירים אך לא מומלץ היות ויש מגבלות רבות על הטיסות הנ"ל)

4. רשיון הדרכת טיסה - מאפשר להכשיר טייסים לקראת קבלת רשיונות הטיס השונים
רשיון זה מקנה נסיון רב בצבירת שעות טיסה איכותיות וגם להרוויח כסף. בארה"ב יש ביקוש רב למדריכי טיסה כמעט ברוב בתי הספר. תלוי כמובן בהשגת אישור עבודה. עם רשיון ההדרכה (CFI) ניתן לצבור בקלות שעות טיסה ולהתקדם אל עבר השלבים הבאים. ע"מ לגשת למבחן מעשי יש 2 מבחני תאוריה. המבחן הראשון בן 50 שאלות ציון מעבר 70% מכסה את כל הקשור ביסודות הדרכת הטיסה מן ההבט הפסיכולוגי. המבחן השני מכסה את כל האיזורים הטכניים הקשורים בהדרכת טיסה, מבחן בין 60 שאלות וציון מעבר של 70%. המבחן המעשי מחולק ל-2 חלקים, מבחן בעל-פה ומבחן מעשי. ההכנה למבחן בעל פה אורכת זמן, היות ומשך המבחן הינו כ-5 שעות.בהכנה למבחן המעשי לומדים להטיס את המטוס מכסא ימין תוך כדי מתן הסברים וביצוע התרגילים השונים ברמה גבוהה. ניתן לסיים בחודש את רשיון ההדרכה
אך יש לקחת בחשבון עבודה מאומצת ומשמעת עצמית גבוהה.
עלות הקורס כ-3500$ + אגרות שונות ומגורים.
תנאים מקדימים : תעודה רפואית סוג 2 או 3, רשיון טיס מסחרי + הגדר מכשירים.

5. הגדר למטוס דו מנועי - הקורס לקבלת למטוס דו מנועי הנו קורס מתקדם אשר מטרתו להכשיר את הטייס להטיס מטוסים גדולים ומתקדמים יותר. משך הקורס כשבועיים ועלות הקורס כ-2700$ + אגרות שונות ומגורים.
כאשר מגישים מועמדות לחברות תעופה אחד הנתונים העיקריים שבודקים מבחינת הנסיון הם כמות השעות כטייס מפקד על מטוס דו מנועי.
תנאים מקדימים : תעודה רפואית סוג 2 או 3, רשיון טיס פרטי ומעבר מבחן מעשי.

6. רשיון ATP - הרשיון בדרגה הגבוהה ביותר בתחום התעופה.
הרשיון מקנה את הזכות לשמש כקברניט בנתיבי טיסה בנלאומיים.
ע"מ לגשת למבחן מעשי יש לעבור מבחן תאוריה בן 80 שאלות, מינימום ציון מעבר 70%, 1500שעות טיסה מינימום להגשה למבחן מעשי. עדיין איני מדריך לרשיון הנ"ל אך אני יכול לשער שמשך הקורס נע בסביבות החודש ועלותו כ-3000$. מומלץ לבצע את המבחן על מטוס דו מנועי היות ורוב מטוסי הנוסעים הינם בעלי יותר ממנוע אחד.

נצא בהנחה שסיימת את כל הקורסים (אין צורך ב-ATP ע"מ לטוס כקצין ראשון על מטוס נוסעים מסחרי) ובאמתחתך כמות שעות מכובדת, הצעד הבא, הגשת מועמדות לחברת תעופה. במידה וצלחת את הראיון, יוחלט על איזה מטוס אתה טס ותתחיל את תהליך ההכשרה. כיום לאחר ה-11 בספטמבר לא ניתן ללמוד בארה"ב באופן פרטי על מטוסים כבדים כבואינג וכד' והאפשרות היחידה היא רק דרך חברת תעופה.

אם יש לך שאלות נוספות, צור קשר.


ערן רמז,
מדריך טיסה, CFII
נייד: 050-5370-221
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com

חזרה לפורום
  #23  
ישן 05-02-2007, 12:38
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
שלום לאלי מחולון,
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי אלי אדרי שמתחילה ב "שאלה למדריך ...."

ללמוד זה תמיד טוב, ותמיד שווה להתאמץ ולהרחיב אופקים.
אנגלית וחשבון אלה מקצועות חשובים ללא שום קשר לתעופה, וחשוב להשקיע בהם.
לגבי תעופה, כל מי שמתחיל ללמוד לטוס מתחיל עם רמת ידע מסויימת שבד"כ לא גבוהה במיוחד
מה שכן, במהלך הקורס בכל יום לומדים דברים חדשים וחווים חוויות שמעצימות את הלמידה.
לגבי גילך הצעיר, באופן עקרוני ניתן לקבל תעודת סטודנט טיסה בגיל 16 ולגשת למבחן מעשי בגיל 17
ז"א שתוכל לטוס עם מדריך אך לא תוכל לטוס סולו.
אם יהיו לך שאלות נוספות, אשמח לענות לך.
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com

חזרה לפורום
  #29  
ישן 14-06-2007, 12:47
  D..v.i.p D..v.i.p אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 5
החוויה הכי מדהימה שיש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "רשיון טיס אזרחי בארה"ב"

שלום לכולם...

רציתי לשתף אותכם בחוויה ה-מ-ד-ה-י-מ-ה שערן ניסה להסביר לכם. ..

לפניי כ-4 חודשים יצרתי קשר עם ערן המדריך, בעקבות ההודעה שתפרסמה בראש האשקול הזה, על מנת לקבל יותר פרטים על המסלול של הוצאת רישיון טיס פרטי בארה"ב. כחובב מושבע של כל הקשור בתעופה אזרחית החלטתי שאני הולך על הפרויקט הזה. נפגשתי עם ערן מספר פעמים בארץ וקבעתי איתו שאני מצטרף אליו לארה"ב.

בארה"ב,
כשהגעתי הסתדרתי לי בדירה ופחות מ-24 שעות לאחר מכן כבר הייתי מאחוריי ההגהים של מטוס (ססנה-172). ההרגשה הייתה מדימה, הלימודים היו מרתקים, והזמן פשוט טס. לאחר 4 וחצי שבועות כבר צברתי 40 שעות טיסה(+-), בינהם שעות סולו, שעות מכשירים, טיסות לילה, תרגולי מצבי חירום ונחיתות אונס. עברתי תיאוריה והייתי מוכן לטסט. לא יכולתי לדמיין ששיחת טלפון אחת עם ערן תביא אותי לטסט של טייס פרטי 3 חודשים לאחר מכן. לפני כ-10 ימים עזבתי את ארה"ב עם רישיון "טייס פרטי". תחושת הסיפוק היא מדהימה, הטיול כולו היה חוויה נפלא, אני לא יכול להמליץ על משהו יותר טוב לחובבי התחום.
אני חייב לציין, שערן היה מדריך נהדר! הוא היה כל כך סבלני והשקיע בי (ובשני חניכים נוספים שהיו שם) מעל ומעבר, ישב איתנו במשך שעות על עלימודי קרקע וההכנה לתיאוריה, בכל מקום שהיה מוצא לנכון היה מנסה לחסוך לנו ולעזור לנו (אחריי הכל זאת הוצאה לא קטנה כל כך) ופשוט היה שם בכל דבר שהיינו צריכים לא משנה באיזה שעה! 24 שעות ביממה (וכשאני אומר 24 שעות אני מתכוון לזה, גם עזרה וטיסות באמצע הלילה!).
כמובן שנוספה לזה החוויה של השהות והטיול בארה"ב שרק עזרו להפוף את זה לטיול מושלם.

מקוה שחוות הדעת שלי עזרה לאלו שהיו להם ספקות או מחשבות לגביי הפרויקט הזה.

דניאל (הטייס החדש )
חזרה לפורום
  #41  
ישן 03-04-2008, 20:03
  אין לי שם משתמש אין לי שם משתמש אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.08
הודעות: 5
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "רשיון טיס אזרחי בארה"ב"

זה קצת ארוך, אבל אני מציע לכם לקרוא טוב טוב...

נרשמתי לכאן רק בשביל להסביר לכם, חברים, כמה דברים :
שמעו אנשים, אני חייב לפרגן לבנאדם !
קצת רקע...
אני בן 26, גר באיזור הצפון ורוצה ללמוד טייס ולהוציא רשיון.
איפה לא חקרתי, לאן לא נכנסתי, איזה אתר לא ראיתי...
הפכתי את כל האינטרנט בשביל למצוא תשובות ולהבין איך ומאיפה מתחילים.
אפילו הגעתי ושוחחתי עם הבעלים של מספר בתי-ספר גם כאן בצפון וגם באיזור הרצליה ושדה דב.
איכשהו, ואני מחשיב את זה כגורל, הגעתי לאשכול הזה, באתר הזה כאן שנקרא FRESH.
קראתי את ההסברים של ערן, מדריך הטיסה, מא' ועד ת', מסביר לכם ועונה לכם על השאלות.
הבנתי שהוא מארגן קבוצות ליציאה מהארץ לכיוון וושינגטון והעברתם רשיון טיסה פרטי בתוך כחודש.
בעודי יורד אט אט באשכול, קראתי שנשאר מקום אחד ל-16 במרץ...
התגובה נרשמה בתאריך 03.01.07 ואנחנו כבר כמעט שנה וחצי אחרי הנ"ל.
חשבתי שזהו, המושיע שלי נעלם לו ושאיחרתי את הרכבת.
המשכתי לקרוא וראיתי שהבנאדם מוציא אחרי זה עוד קבוצה.
ההודעה כלשונה : "מתארגנת קבוצה ליציאה לארה"ב בסביבות מרץ - אפריל 2008 ".
קצת חושבים, ואנחנו בסוף מרץ... אולי איחרתי שוב ? אולי אני אקלע בול ?
ממשיך לקרוא עוד ומוצא הודעה נוספת :
"היציאה לחו"ל נדחתה לתחילת מאי"
איך שמחתי... באותו רגע הבנתי שזהו זה, הרגע המיוחל יכול להיות ממש עכשיו.
טוב נו, ממשיכים לקרוא את האשכול...
אופס : "חודש מאי מלא".
אבל המשך התגובה לאותו בחור שערן ענה לו עשה לי טוב : "אם תוכל להגיע בתחילת יוני יכול להיות אחלה".
שוב אכזבה, שוב איחולים לכך שאולי, פשוט אולי, המשך האשכול יגיד לי שמישהו ביטל או משהו...
ו... שיט, הגעתי לסוף האשכול.
טוב, אמרתי לעצמי - נרים לערן הזה טלפון ונראה מה הסיפור ומה אפשר לעשות.
צלצלתי.
הבנאדם ענה לי בצד השני של הקו, אמרתי לו מי אני ומה אני בעצם רוצה.
קיבלתי הסברים, מפורטים, סובלניים, ואפילו הוא אמר לי שלמחרת הוא יכול להגיע אלי.
תבינו - הבנאדם גר באשדוד, אני צפונית לחיפה !
טוב, ברור שקבענו.
למחרת נפגשנו, ישבנו אצלי בבית ודיברנו והתקדמנו לסגור עניינים.
רכשתי ממנו ספר תאוריה מפורט שמבטיח 100% הצלחה במבחן - ואפילו ערן התקין לי על המחשב את המבחן שהוא-זה, המבחן עצמו, שאני הולך לראות מבו עיני בוושינגטון - אין לי שם הפתעות.
להגיע מוכן ולעבור.
דיברנו על הא ועל דא, הבנאדם עם ראש טוב.
מסביר, מפרט, עוזר, תומך.
כל שאלה שיש לי, בכל שעה שלא תהיה - הוא שם !
בכל אופן... מה אני אגיד לכם, יצאתי עם הרגשה שמצאתי את המלאך שיביא אותי לרשיון הנכסף.
סגרנו שאני מגיע לוושינגטון ביוני, ומסיימים את כל הפרוצדורה תוך חודש.
אולי אני אשאר אפילו יותר - פשוט כי אני הולך לשכור מטוס ולעשות לעצמי טיול סביב ארה"ב - רק בשביל לאגור לעצמי שעות בפיילוט-לוג.
אני וערן מדברים כל יום, ממש הפכנו לחברים טובים, ואני סומך עליו בעיניים עצומות !
אם אתם כמוני, חוששים, דואגים, חולמים על רשיון טייס - תעשו לעצמכם טובה :
תרימו לערן טלפון.
הוא ידאג לכל, הוא יסדר הכל, הוא יעזור ויתמוך מהנקודה הראשונה ועד האחרונה.
מפה, נותר לי רק למסור לך, ערן, תודה !
תודה על המפגש שעזר לי לעשות את ה"פוש" האחרון,
תודה על הכל !
נהיה בקשר, מן הסתם, ו... הסטייק בדרך (זה בינו לביני, חברים, אתם תבינו אם תצלצלו אליו...)
חזרה לפורום
  #42  
ישן 12-04-2008, 01:32
  plt5555 plt5555 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.04.08
הודעות: 11
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "רשיון טיס אזרחי בארה"ב"

ערן, אני מעוניין לנסוע לארה"ב ולהוציא רישיון טייס פרטי, ואז הגדר מכשירים ורישיון מסחרי ואז להתחיל לעבוד בארה"ב כטייס ולהרוויח קצת כסף ולצבור שעות טיסה. בעתיד הקצת יותר רחוק אהיה מעוניין להוציא רישיון על דו-מנועי ולעבוד בחברת תעופה.

אני בקרוב, יוכל בלי בעייה להגיע לארה"ב ולהוציא את הרישיון הפרטי, את ההגדר מכשירים, ואת הרישיון המסחרי. השאלה שלי היא אם אני יוכל לעבוד בארה"ב (עם ויזת עבודה) בתור טייס (אחרי קבלת הרישיון המסחרי), כי אני לא אזרח אמריקאי ואני לא מחזיק בגרין-קארד. לפי ניסיונך, זה אפשרי לטייס מסחרי עם רישיון FAA שהוא לא אזרח אמריקאי ומצוא עבודה בארה"ב ולקבל אישור עבודה מהמעסיק? כמה שעות טיסה בשנה טייס מסחרי עושה פחות או יותר?

אני ממש רציני לגבי זה ואשמח אם תוכל לתת לי אינפורמציה.

אני מחכה לתגובתך. תודה רבה.

נערך לאחרונה ע"י plt5555 בתאריך 12-04-2008 בשעה 01:35.
חזרה לפורום
  #43  
ישן 13-04-2008, 00:52
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
שלום plt5555,
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי plt5555 שמתחילה ב "ערן, אני מעוניין לנסוע לארה"ב..."

ידוע שיש מחסור אדיר של טייסים בארה"ב בכל הענפים, החל בהדרכת הטיסה , צילומי אויר, הצנחות, וכלה בחברות תעופה מקומיות ובינלאומיות.
יש היצע אדיר של משרות וניתן לראותן בכל אתר של עבודות לטייסים. העניין הוא שמסיבה לא מובנת
למרות החוסר המטורף, הממשל בארה"ב לא מאשר אישורי עבודה כל כך בקלות.
בעניין הזה צריך להיות מפוקס ככל האפשר ולשלוח מיילים לכל מקום עבודה אפשרי וזאת כמובן כאשר הינך מחזיק ברשיונות ובהגדרי הטיס הרלוונטים. ארה"ב היא מדינה גדולה, אחד המיילים יגיע בסוף
למקום שתוכל להתגלגל איתו.
לגבי היקף צבירת שעות הטיסה, הכל תלוי באיזה תחום אתה הולך לעבוד, הדרך המהירה ביותר היא לעבוד כמדריך טיסה באחת האקדמיות, תוכל לצבור כ-1200 שעות בשנה.
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com

חזרה לפורום
  #44  
ישן 13-04-2008, 09:48
  plt5555 plt5555 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.04.08
הודעות: 11
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "שלום plt5555,"

תודה לך על התשובה. אתה מכיר אנשים שכן הצליחו לקבל ויזת עבודה אחרי שהוציאו את הרישיון הפרטי, את ההגדר מכשירים ואת הרישיון המסחרי? אולי בכלל יהיה לי יותר קל בתור מישהו עם רישיון טייס מסחרי למצוא מקום שיוציא לי ויזת עבודה באירופה?
בתור מדריך טיסה, זה אפשרי למצוא בית ספר שיוציא בשבילי ויזת עבודה? כי אם לא אני לא יוכל לעבוד כמדריך...

אני יודע שהממשל בהודו וסין מאשר ויזות עבודה בקלות, וטייס עם 1500 שעות טיסה יכול להתחיל לעבוד שם בחברת תעופה.

כשאתה אומר "בעניין הזה צריך להיות מפוקס ככל האפשר ולשלוח מיילים לכל מקום עבודה אפשרי וזאת כמובן כאשר הינך מחזיק ברשיונות ובהגדרי הטיס הרלוונטים", תגדיר רלוונטים, רישיון מסחרי עם הגדר מכשירים זה רלוונטי מספיק? או צריך גם דו מנועי?

אני יודע שזאת חתיכת דרך וגם הרבה כסף אז הרעיון שלי זה להוציא את הרישיונות לאט לאט, קודם כל את הפרטי ואת ההגדר מכשירים, ואז את המסחרי, להתחיל לעבוד בתור טייס מסחרי ואז להוציא על דו מנועי.

בטח כל המדריכי טיסה הישראלים בארה"ב אלה אנשים עם גרין קארד או אזרחות, לא? אתה אמריקאי?

תודה על העזרה.
חזרה לפורום
  #45  
ישן 14-04-2008, 00:22
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
יש כמה אנשים שאני כן מכיר,
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי plt5555 שמתחילה ב "תודה לך על התשובה. אתה מכיר..."

שהצליחו לקבל אישורי עבודה והיום עובדים כקצינים ראשונים בחברות תעופה בארה"ב.
אחד מהם, חבר קרוב שאמור להתחיל החודש קורס קברניטים.
לא תוכל לקבל ויזת עבודה עם רשיון פרטי היות ומהות הרשיון אינה מאפשרת לך לקבל כסף עבור טיסות שתבצע ולכן האופציה היחידה היא להתקדם למינימום רשיון טיס מסחרי +הגדר מכשירים. רשיון על מטוס דו-מנועי יהווה יתרון.
ע"מ להיות יותר אטרקטיבי, כדאי מאוד להוציא רשיון הדרכה ובכך להגדיל את סיכוייך לקבל אישור עבודה
יש אקדמיות שבסוף תקופת ההכשרה ינפיקו עבורך ויזה ששכחתי את שמה, אבל המטרה שלה זה לאפשר לך לצבור נסיון בתחום בו למדת. אם איני טועה, תוקפה של הויזה שנתיים והיא אינה ניתנת להארכה.
לגבי הודו וסין, מדובר במדינות מתפתחות, ולפי מיטב ידיעתי אין עתודה גדולה של טייסים מקומיים ולכן הסיכוי לקבל אישור עבודה ולמצוא עבודה במדינות אלו קל יותר מאשר בארה"ב.
אם אינך מחזיק באזרחות אירופאית, נראה לי כמעט בלתי אפשרי לקבל אישור עבודה באירופה.

מקווה שעזרתי,
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com

חזרה לפורום
  #46  
ישן 14-04-2008, 01:31
  plt5555 plt5555 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.04.08
הודעות: 11
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "יש כמה אנשים שאני כן מכיר,"

תודה על העזרה, אני יודע שאי אפשר לעבוד אחרי הרישיון הפרטי ובגלל זה אני מתכוון להוציא את הרישיון הפרטי, את הגדר המכשירים ואת הרישיון המסחרי במכה אחת.
זה יקח בערך שלושה חודשים לפי מה שאתה אומר. אם אני יעשה את זה אחד אחרי השני.

מדובר וויזת סטודנט אני חושב H1B או J1 . ושמעתי על זה.. לדעתי רעיון מעולה זה להוציא רישיון מדריך. אם אמרת שמדריך עושה 1200 שעות בשנה ואני יעבוד שניים כמדריך ויהיו לי מעל 2400 שעות. ואם בסין ובהודו הם שוכרים טייסים עם 1500 שעות לי יהיה יתרון גדול פה, ואולי אני יוכל למצוא עבודה אפילו בארה"ב.

לפי החישוב שלי זה 19,000$ הלימודים עבור הרישיון הפרטי, ההגדר מכשירים, הרישיון המסחרי, ורישיון המדריך טיסה.. ואחרי שנתיים בתור מדריך טיסה יש 2400 שעות, אז עושים קורס ATP ו קורס דו-מנועי זה עוד 6000$ ביחד. ואחרי 25,000$ ו3-4 שנים נגמר הסיפור.. הרבה כאב ראש, לא? את קורס ה ATP צריך לעשות בסוף בשביל להיות קברניט נכון?


חתיכת דרך ארוכה, ואני הולך לעבור את כולה.
לדעתי הלימודים עם עוד הרבה אנשים בעלי אותם המטרות זה מה שדוחף קדימה.

נערך לאחרונה ע"י plt5555 בתאריך 14-04-2008 בשעה 01:37.
חזרה לפורום
  #59  
ישן 29-06-2008, 14:14
  elicbelic elicbelic אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.05
הודעות: 182
הסבר על אופן צבירת שעות הטיסה כתנאי מקדים לקורסים
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "חברים יקרים,"

שלום ערן,
לגבי קורס הגדר מכשירים, מהן טיסות cross country?האם חלק מהטיסות בקורס הרשיון הפרטי נחשות לצורך מינימום 50 שעות שדרושות כאן? אם לא, כיצד צוברים בפועל שעות אלו בארה"ב ומה העלויות הצפויות?
לגבי רשיון מסחרי, האם חלק מהטיסות בקורסים הקודמים נחשבות לטיסות מפקד?אם לא, מה העלות הצפויה לצבירת שעות טיסה הדרושות כתנאי מקדים? ולגבי עלות קורס זה: בקורסים הראשונים הסתדר לי החישוב של עלות הקורס עם עלות וכמות שעות טיסה דרושות (למשל רשיון פרטי, שעת טיסה+הדרכה 145$, כפול 40 שעות יוצא 5800$). לגבי רשיון מסחרי דרושות 250 שעות טיסה ועלות הקורס פחות מ-4000$. איך זה מסתדר?

תודה!!
חזרה לפורום
  #60  
ישן 06-07-2008, 05:24
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
אהלן אלי,
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי elicbelic שמתחילה ב "הסבר על אופן צבירת שעות הטיסה כתנאי מקדים לקורסים"

לפני שאתה יכול לגשת למבחן המעשי במכשירים עליך לצבור 50 שעות בטיסות מרחב כטייס מפקד.
במהלך הקורס הפרטי נצברות 5 שעות בטיסות מרחב כסולו כטייס מפקד. את שאר השעות ניתן להשלים
לאחר קבלת הרשיון,או כחלק מטיסות המכשירים המודרכות. ניתן לשכור מטוס לאחר קבלת הרשיון ופשוט להתחיל לטוס ולהנות.
העלויות נכון להיום : ססנה 152 = 100$, ססנה 172= 115$, פייפר = 120$. המחירים עלו עקב הטירוף בעליית מחירי הדלקים.
לגבי הרשיון המסחרי, יש לצבור 250 שעות זמן טיסה כולל, וכל שעה שטסת מודרכת ו\או סולו ו\או כטייס מפקד נרשמת במניין השעות .
מה הקשר בן הדרישה לצבירת 250 שעות טיסה לטובת הרשיון המסחרי לעלות הקורס ?? את השאלה שלך לא הבנתי....
המטוס עליו לומדים לרשיון המסחרי הינו מטוס המוגדר כ-"קומפלקס" הווה אומר, מטוס עם גלגלים מתקפלים, מדפים, ופסיעה משתנה בפרופלור. עלות השכירות של מטוס זה יקרה יחסית לשאר המטוסים עקב עלויות התחזוקה של המערכות השונות.
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com

חזרה לפורום
  #61  
ישן 06-07-2008, 15:30
  elicbelic elicbelic אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.05
הודעות: 182
שאלה נראה לי שלא הבנתי בדיוק את ההסבר שלך לגבי צבירת שעות
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "אהלן אלי,"

האם 40 שעות הטיסה הדרושות לקורס פרטי מתבצעות במהלך הקורס וכלולות במחיר הקורס? או שחוץ מעלות הקורס אני צריך להוסיף את מחיר שכירת מטוס ומדריך ל-40 שעות??(כ-5000$!!!)
אותו דבר לגבי הגדר מכשירים: מתוך 45 שעות (הורדתי 5 שצברתי בקורס הראשון) הדרושות כמה מהן כלולות במחיר הקורס אם בכלל??
בגלל זה גם לא הבנתי את חישוב העלות לגבי קורס רשיון מסחרי, כי לא ידעתי כמה מ-250 השעות הדרושות כלולות בקורס עצמו.

רשמת שיש "אגרות שונות" - האם אתה יכול להעריך את מחירן לקורסים השונים?

לגבי מגורים - האם יש למועדון הסדר מסויים למגורים זולים אם מגיעה קבוצה מהארץ? בכמה אתה מעריך עלות מינימלית של מגורים לחודש (עם או בלי הסדר כזה)?

שוב תודה!!
חזרה לפורום
  #62  
ישן 10-07-2008, 23:22
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
אלי,
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי elicbelic שמתחילה ב "נראה לי שלא הבנתי בדיוק את ההסבר שלך לגבי צבירת שעות"

40 שעות לקורס הפרטי (הרשיון הראשוני) מינימום השעות שתידרש לפני שתוכל לגשת למבחן מעשי.
בד"כ מסיימים את הרשיון בממוצע של 45 עד 48 שעות.
לגבי רשיון המכשירים, כמות השעות הנדרשת לחניך ע"מ להגיע לרמת מבחן הינה כ-40 שעות,וכמו ברשיון הפרטי, לפעמים יש חריגה ממינימום השעות. אין סולו במכשירים וכל השעות מודרכות.
מהקורס הפרטי, אתה צובר 5 שעות סולו בטיסת מרחב, חלק מ- 45 השעות ניתן לצבור או במהלך קורס המכשירים או בטיסות מרחב לאחר קבלת הרשיון הפרטי. מה שחשוב זה, שכשאתה ניגש למבחן המעשי במכשירים, יהיו לך 50 שעות כטייס מפקד בטיסות מרחב.
כנ"ל לגבי הקורס המסחרי, תוכל לגשת למבחן המעשי המסחרי רק שיהיו לך 250 שעות TOTAL TIME שאותם תצטרך לצבור. ז"א, שאם צברת 240 שעות, תוכל להתחיל את הלימודים המעשיים לקורס המסחרי ולסיים אותם כשיהיו לך 250 שעות, ואז תוכל לגשת למבחן המעשי. צבירת השעות לרשיון המסחרי אינה נחשבת בעלות הקורס המסחרי עצמו.
לגבי האגרות, לקורס הפרטי ולמכשירים יש דרישה לעבור תהליך - TSA, למסחרי אין צורך. עלות כל בדיקה (לכל רשיון) כ-130$. כמובן שיש לקחת בחשבון אגרת בחינה מעשית, כ-375$, אגרת מבחן תאוריה 100$,
לגבי עניין המגורים, צור עימי קשר במייל.
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com


נערך לאחרונה ע"י GS650GT בתאריך 10-07-2008 בשעה 23:30.
חזרה לפורום
  #63  
ישן 11-07-2008, 13:09
  elicbelic elicbelic אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.05
הודעות: 182
לפני עניין המגורים תן לי לראות אם הפעם הבנתי את העלויות.
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "אלי,"

TSA לרשיון פרטי: 130$
קורס פרטי: 6000$
תיאוריה לקורס פרטי: 100$
טסט לרשיון פרטי: 375$

TSA להגדר מכשירים:130$
קורס הגדר מכשירים:6700$
תיאוריה מכשירים: 100$
טסט מכשירים: 375$

סה"כ לשני הרשיונות: 13910$

מה ששוב לא הבנתי ממך בדיוק זה אם 45 השעות שצריך להשלים לקורס מכשירים כלולות בעלות קורס המכשירים או לא. (אמרת שניתן להשלים אותן במהלך הקורס, אבל לא אמרת אם זה כלול במחיר הקורס כלומר אם הטיסות בקורס מכשירים מוכרות כטיסות מרחב כטייס מפקד)
אם לא, מדובר בתוספת של לפחות 4500$ (לפי שעת ססנה 152) ואז מגיעים כבר למינימום 18410$ לשני הקורסים. הבדל צנוע של 15000 ש"ח...

שוב תודה!

נערך לאחרונה ע"י elicbelic בתאריך 11-07-2008 בשעה 13:12.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:02

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר