לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-08-2006, 17:26
  michelle15g michelle15g אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 1,116
Airbus 340-300

לפני שלושה ימים הייתי על טיסה משוויץ לישראל על מטוס מהדגם הזה. בכל מקרה התחלנו להמריא כרגיל, נסענו עד שהגענו למסלול ההמראה, עצרנו, והחלנו להמריא. אחרי כמה דקות (אני יודעת שזה מוזר) הטייס החל לבלום. כמובן שלא אמרו מה קורה כי צריך לאגור מספיק חשמל... אחרי שעצרנו אמרו שאחד מארבעת המטוסים כשל. אני לא חושבת שהוא היה בצד שלי. הטיסה יצאה לפועל במטוס הזה לאחר שהחליפו חלק במנוע. גם אז המטוס בקושי הצליח להמריא (לקח לו כמעט שעה).
מישהו היה בטיסה הזאת?
האם מישהו יודע אם אמורים לבדוק את המנועים לפני שמתחילים להמריא? אני לא יודעת אם הטייס ניסה להמריא במודה.
מסתובבות שמועות באינטרנט שבאמת לוקח לדגם הזה הרבה זמן להמריא. רציתי לדעת אם הם מתכוונים באמת לשעה או שזה היה באמת חד פעמי.
תודה לכל העונים
חזרה לפורום
  #4  
ישן 26-08-2006, 21:22
  michelle15g michelle15g אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 1,116
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי michelle15g שמתחילה ב "Airbus 340-300"

היה ניסיון להמריא ואחר כך הייתה המראה. בניסיון המטוס אף פעם לא עלה (זאת הסיבה שהטייס בלם). בהמראה עצמה המטוס המריא ואחרי כמעט שעה הוא הגיע לCRUISING ALTITUDE (הגובה בו הוא ממשיך עד לנחיתה.
הם לא החליפו את כל המנוע, הם החליפו חלק ממנו וזה היה אחרי שהורידו אותנו מהמטוס. לאחר מכן החזירו אותנו ( הנוסעים) לאותו מטוס ואז בעצם הייתה המראה.
אני יודעת שאני לא ממש מובנת (give me a break. I've only lived here for so long)
אני טסתי בעבר ואפילו עם אותו דגם. אני ממש לא זוכרת שזה לקח כל כך הרבה זמן אפילו אם מתחשבים בכך שהיינו צריכים לשנות את הכיוון בזמן ההמראה (כבר היינו באוויר)
אני אסביר שוב למה אני מתכוונת כשאני אומרת המראה. כל התהליך מהרגע שהמטוס מתחיל לנסוע מהר על המסלול ועד שהוא מגיע לגובה שבו הוא ימשיך עד הנחיתה.
אני בעצם רוצה לדעת אם הטייס היה מודע לכך שהמנוע לא בסדר לפני שהוא התחיל את כל התהליך של ההמראה. אם כן אני שוקלת לא לטוס עם החברה הזאת יותר.
חזרה לפורום
  #5  
ישן 26-08-2006, 21:27
  iaf-man iaf-man מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
מה זה "לאגור חשמל"-אין חיה כזאת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי michelle15g שמתחילה ב "Airbus 340-300"

אחרי ההסבר החדש הכל יותר ברור.
תקלות קורות לכל מכונה שעובדת ולא משנה כמה בודקים.במטוסים יש דבר שנקרא "אחזקה מונעת"-מחליפים רכיבים אחרי מס' מסוים של שעות טיסה ולא מחכים לתקלה/שבר.יכול להיות שיש חברות שמאריכות את הזמן בין החלפת החלקים בצורה מנוגדת להוראות יצרן,אבל זה ניתן להוכיח רק ע"י חקירה של גוף רשמי.כל מטוס עובר בדיקה אחרי הטיסה ולפני הטיסה ע"י הצוות הטכני(מכונאים וחשמלאים) וכן ע"י הטייסים לפני עלייתם למטוס.
לא כתבת את שם החברה,ניתן לבדוק ברשת האם החברה אמינה או לא.
שמועות שהמטוסים האלה הם כאלה ואחרים-שטויות במיץ.

נערך לאחרונה ע"י iaf-man בתאריך 26-08-2006 בשעה 21:40.
חזרה לפורום
  #6  
ישן 26-08-2006, 22:08
  michelle15g michelle15g אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 1,116
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "מה זה "לאגור חשמל"-אין חיה כזאת"

השמועות התאימו למה שקרה בקשר להמראה (השנייה אם לא ברור) הארוכה. החברה זאת SWISS ואני כבר טסה איתה מגיל 3. יותר נכון אני טסתי קודם עם SWISSAIR והמשכתי איתם גם לאחר שהם וSABENA פשטו את הרגל. חשוב לי מאוד לדעת כי אני טסה הרבה. איך טייס שבדק לא שם לב שהמנוע לא פועל? אפילו אם מסתכלים מהחלון על המנוע אפשר לבדוק אם זה מסתובב. האפשרויות היחידות הן שהוא לא בדק או שהוא ניסע בכל זאת להמריא ופישל.
החברת תעופה הזאת נקנתה לא מזמן ע"י LUFTHANSA ואולי בגלל זה הם שינו את החוקים.
אולי הם לא רצו לדחות את הטיסה כדי לא להפסיד כסף אבל זה ממש לא מצדיק את העובדה שבאותה מידה המטוס היה יכול לרדת מהמסלול.
אני לא מאמינה שמישהו יחקור את המקרה. הראיות גם נעלמו.
דרך אגב- כשהמטוס המריא בפעם השנייה לא היה לו מספיק חשמל למנורות והם נכבו ונדלקו עד שהם נכבו סופית. חלק מהדברים האלו מראים על כך שלא ממש תיכננו את המטוס טוב או שלא טיפלו בבעיה למרות שאמרו שכן.
חזרה לפורום
  #7  
ישן 26-08-2006, 22:26
  iaf-man iaf-man מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
רגע,נלך צעד,צעד
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי michelle15g שמתחילה ב "השמועות התאימו למה שקרה בקשר..."

זה שאת טסה הרבה יכול להוסיף-האם זכורים לך הרבה מקרים כאלה?
תקנות והוראות היצרן לבדיקות/תיקונים נשארים אותו דבר,לא משנה מי בעל החברה.
טייס עושה סיבוב כללי כשהמטוס דומם!נראה לך הגיוני שמישהו אחר יניע מנועים לפני שהטייס עלה למטוס?!כשהנוסעים עוד עולים?אם שמת לב לזמן הנעת המנועים-כשהנוסעים עלו,הדלתות סגורות וכבש העליה זז הצידה(שרוול או ע"ג רכב).ליד כל מנוע שהטייסים מניעים עומד מכונאי עם מטף(למקרה של פריצת אש בזמן ההנעה).לא לשכוח שהמנועים עובדים קשה מאוד וכמו שכתבתי קודם-כל מה שעובד-מתקלקל.לגבי התאורה קצת לא ברור לי,לא יודע כמה גנרטורים יש לו(האם על כל מנוע או רק על 2).
את רוצה להגיד שכל הטיסה לא היתה תאורת פנים?אם כן-מוזר.זה לא קשור לתכנון המטוס(זה לא מטוס חדש שיצא מהמפעל אתמול)
חזרה לפורום
  #10  
ישן 27-08-2006, 09:01
  iaf-man iaf-man מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
את לא יודעת בוודאות איזו תקלה זאת היתה
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי michelle15g שמתחילה ב "התאורה חזרה אחרי ההמראה. אני..."

במנוע יכולות להיות תקלות רבות,חלקן משביתות את המנוע מיד,עם חלקן ניתן להמשיך במגבלה מסוימת.סתם לנחש?בהמראה יש גם מה שנקרא "מהירות קריטית" או "נקודת האל חזור".זוהי מהירות שהמטוס כבר מסוגל להתרומם ומעבר לה לא ניתן לעצור את המטוס בצורה בטוחה(לפעמים גם אורך המסלול הנותר לא יספיק).אם המטוס מגיע לרגע הזה,גם אם כשל מנוע,יש להמריא.כל השאר לשיקולו של הטייס,או לפי הבד"ח של המטוס.למטוס הספציפי הזה יש 4 מנועים,ניתן בהחלט לטוס על 3 ולפעמים גם על 2.הנתון שהבאת הוא של דחף המנוע,זה לא אומר כלום על יכולת לייצר חשמל.היה לא מזמן מטוס אל על אם איזושהי תקלת מנוע,הוא היה באויר קרוב לשעה והטייס החליט לחזור לנתב"ג ע"מ לתקן-כנראה היה יותר זול מלהשבית את המטוס בחו"ל,למרות שניתן היה לעשות את זה.
בקיצור-לא לשפוט מבלי לדעת את מהות התקלה בוודאות.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 27-08-2006, 18:12
  borsood borsood אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.04.04
הודעות: 2,295
חברת התעופה לא קובעת את החוקים
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי michelle15g שמתחילה ב "השמועות התאימו למה שקרה בקשר..."

מי שקובע אותם זו רשות התעופה בנמל הבית ורשיויות התעופה בנמלי המוצא והיעד.
במקרה שלנו Bundesamt für Zivilluftfahrt BAZL חברות התעופה חייבות להתאים את עצמן לכללים של הגופים האלה אחרת שוללים מהן את הרשיונות.
השוויצרים ידועים כגוף אמין בד"כ למרות שגם להם היו תאונות (SR-111).
את לא יודעת מה היתה התקלה - את אפילו אם אכן היתה תקלה ומה היה התיקון (זמני או קבוע) ומדוע הוחלט לטפס לאט בהמראה השניה. כיבוי האורות לא מסמן ש"נגמר החשמל" ב ALU יכול להיות שזה חלק מהפרוצדורה המתאימה למצב שהיה (כדי שהצוות יוכל לראות יותר טוב החוצה למשל).

למה שלא תכתבי לסוויס? יש סיכוי סביר שהם יענו לך בצורה טובה. אם לא תהיי מרוצה מהתשובה שייתנו לך תוכלי להסיק מסקנות. אשמח אם תשתפי אותנו בתשובה.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:30

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר