לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 28-08-2006, 22:13
  yairsinger yairsinger אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.08.06
הודעות: 32
וואי
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Bstar שמתחילה ב "חצי שעף על בעיות משמעת , שבוע..."

בטח יש גם איזה גבול פאקים שאם אתה עובר אז גם מעיפים אותך... חחח אין סיכוי שאחד שרושם את כל הפאקים שלו ורואים שהוא מפשל כל הזמן שישאירו אותו.. גם אם הוא אמין שישאירו אותו..

חבר שלי עף בגלל שהוא "הודה" שנפלט לו כדור כדי שלא ישארו שבת (שניה) אחרי שאף אחד לא הסכים לקחת את האשמה. הוא חשב שהוא יצא ככה סבבה עם כולם, יחטוף את העונש והכל יהיה טוב. מסתבר שבגלל שהוא "הודה" מאוחר העיפו אותו, ואז כשהוא אמר שזה בכלל לא הוא אמרו לו "אז למה שיקרת?" וכשהוא הסביר רק אמרו לו שזה מעשה מאוד ילדותי.
נראה לי שטוב לזכור לומר תמיד את האמת ורק את האמת. ז"א להודות רק על מה שעשית ולא על מה שאחרים עשו!!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 31-08-2006, 13:59
  abac abac אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.05
הודעות: 82
טוב זה בין השרשורים הדפוקים
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי yairsinger שמתחילה ב "וואי"

באמת יש כאן המון הנפצות והמון שטויות.
בקשר לבחור שחבר שלו פלט כדור בטירונות אני מכיר את המקרה והחבר שלך שקרן גרוע, כי כל הצוות שלו קיבל שבת על זה שהוא לא הודה בפליטה, וזה כן הוא.
לעוף על אמינות זה דבר יחסית נדיר בקורס(לפחות במכין שאני הייתי), בסוף טירונות נופלים על חוות דעת מפק"צ,סוציומטרי, לוחמנות..בעיקר אלה.
נופלים מעט מאוד בטירונות( ככה 10%)... הצק'ים הם על סנונית, נחמד מאוד ומאוד חוויתי בערך 50% נופלים.
סך הכל אין מה להיות לחוצים מלעוף מהקורס צריך לזרום עם מה שקורה, אני יכול להגיד שהתקופה היא החוויתית שהייתה לי בחיים, המון חברים טובים ובאמת אחד השלבים המגניבים שהיו לי בחיים.
אם אתם רוצים אני יכול לענות על שאלות( ענייניות) אבל תפסיקו לדבר שטויות...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 31-08-2006, 11:38
צלמית המשתמש של Bstar
  Bstar Bstar אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.06.06
הודעות: 725
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי frydman שמתחילה ב "הצ'קים הם על פייפרים (ברח לי..."

זה אי אפשר לדעת , דיברתי עם טיס סופה והוא אמר לי שמי שמתאים עובר , ודיברתי עם המ"כ שלי מהגיבוש(שהוא טיס מסק"ר) והוא אמר לי שבוחרים את החצי הכי טוב (לאו דוקא חצי , אלא את ההכי טובים)...ככה שאני עדיין לא יודע למה להאמין , אחרי שאני אעבור את הצ'קים אני אגיד לכם

והצ'קים לא על צוקיות ?

אגב לגבי הצ'ק - צריך ללמוד את כל הבדחי"ם בע"פ (שזה לא בשמיים ) והצ'קר שאיתך במטוס ממריא ונוחת , ו15 שניות לאחר ההמראה עד 15 שניות לפני הנחיתה המטוס שלך , ואתה מטיס .
מה שצריך לעשות בצ'קים זה משתנה מצ'ק לצ'ק בכל צ'ק צריך לעשות משהו אחר (תרגיל מסויים בגבולות מסויימים) ולקראת סוף הצ'קים (צ'ק 13 - 14 ) ריך לעשות את כל התרגילים בצ'ק אחד ובתמרונים מסויימים.....
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
159
הגאוה היא זמנית , הכאב הוא נצחי .
ינואר 07 .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 31-08-2006, 23:10
  איתי סביר איתי סביר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.05
הודעות: 204
טוב חבר'ה רק להבהיר כמה דברים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yairsinger שמתחילה ב "קורס טייס - ינואר 2006 להתפקד!!"

1. כוסיות- אנשים אדר לא מתחילים בטירונות אלא בלימודים/טיסות. לא כולם מאותרי יום סיירות, רובם כן, אם כי ישנם אנשים אשר נמצאים בגפים אלו מסיבות כאלו ואחרות.
קופים- אנשים המתחילים את הטירונות ואינם מאותרי מטכ"ל/שייטת. ישנם הרבה מאותרי חובלים בטייס אך הם לא נחשבים מאותרי יום סיירות.
כל המטרה היא בעצם שהמאותרים יעברו את השלב הממיין יותר(הטיסות) שיש בחצי השנה הראשונה כדי שיוכלו להגיע לגיבוש בזמן אם הם נופלים. חוהלים לא צריכים את זה כי יש הרבה גיבושים במהלך השנה.
2. ישנו הבדל בטירונות בין כוסיות לקופים. ההבדל הוא בסרגל המאמצים, שזה בעצם איזה שהוא כלי להשגת כושר עד סוף המכין. הקופים מגיעים לטירונות בתחילת סרגל המאמצים ולכן המסעות שלהם קצרים יותר מהמסעות של הכוסיות בטירונות והדס"ים שלהם "קלים יותר".
3. "מי שמתאים עובר"- הכוונה למי שמתאים להיות טייס עובר. זה נכון שמחפשים גם מעבר לרמת טיסה אבל היה סמוך ובטוח שמי שישאר, סימן שהוא טייס טוב יותר ולא בהכרח איש צוות טוב יותר.
הם מחפשים טייסים ואין מה לעשות...
4. לא לומדים חודש לפני הטיסות אלא שבוע אחד בלבד לפני הטיסות. בשבוע הזה אמורים כל הפרחים ללמוד את מבנה המטוס, הבד"ח, הנדב"ר וכו'.
5. הטירונות היא 7 שבועות אינטנסיביים שאני לא ממליץ לאף אחד לעבור אותה פעמיים.
6. שנת הלימודים(או "שנת ההשכלה") מתחילה אחרי שנה וחצי של הקורס, אחרי שלב הראשוני, שהוא חצי שנת טיסה, ולפני שלב המתקדם, שהוא חצי שנת טיסה נוספת ואחרונה בקורס.
7. לא לומדים מתימטיקה ופיזיקה במהלך חודש הטיסות. לומדים על המטוס בעיקר ומושגים בסיסיים בטיסה, הפעלת המטוס, דיבור בקשר, בדיקות וכו'.
8. שבוע שבי- שבוע המדמה נפילה בשבי. כולל הכול.
שבוע מילוט- שבוע המדמה נפילה בשטח אויב. עיקרו הוא ניווטים וחוסר במזון.
9. הצ'קים נועדו לבדוק, בנוסף למגמת ההשתפרות, את התכונות שיש בך. חלוקת קשב, "סטיקריות"
חשיבה מהירה, תיכנון קדימה, אוויראות, היולת לבצע דברים בו זמנית.
10. בקשר להעפות- אי אפשר לעוף בשבוע מילוט על ציון גרוע בשבוע הספציפי הזה. אי אפשר גם לעוף בשבוע שבי. שבוע המילוט נערך בשלב הבסיסי- חצי השנה השנייה. בשלב הבסיסי ישנן שתי וועדות- אמצע וסוף וכמובן וועדות של הצוקיות בסוף חצי השנה. בוועדות האמצע והסוף מעיפים מעט(10% בד"כ) על כל מיני חוסרים- חוסר לוחמנות, תפקוד לוקה כקצין, חוסר מוטיבציה וכו'. בסןף הכל מתברר כקשור לרמת הטיסה שלך... בוועדות הצוקיות(הצ'קים) מעיפים בערך 33% והשאר נשארים לראשוני במגמות שאליהן הופנו על בסיס רמת הטיסה שהייתה להם בצוקיות ובסנוניות ובמכלול הנתונים הכולל.
במכין ישנן וועודת של הטיסות, הטירונות והלימודים. בטיסות עפים בערך 50%-60%, ובטירונות עוד כמה. על לימודים כמעט ולא מעיפים ואם כן אז זה בגלל מקרים חריגים בד"כ.

מקווה שהבהרתי כמה דברים. בהצלחה לכל מתגייסי 158 ו-159 לעתיד. מי ייתן ותהיו טייסי מסוקים...
בשלב המכין זה
_____________________________________
"צדיק ורע לו, רשע וטוב לו"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 01-09-2006, 10:07
  yairsinger yairsinger אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.08.06
הודעות: 32
תקרא מה שכתוב אחי!
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי SpiritKK שמתחילה ב "הוא מחכה לנשירה מקורס טייס,..."

ציטוט מאיתי סביר: "אי אפשר לעוף בשבוע מילוט על ציון גרוע בשבוע הספציפי הזה. אי אפשר גם לעוף בשבוע שבי."
זאת אומרת (לפי מיטב הבנתי) שאי אפשר לעוף בגלל אותו שבוע אבל אפשר זה משפיע על תוצאתך הסופית של שלב הבסיסי - מה שקובעת אם אתה נשאר בקורס או עף. הבנת?
וכן כמו שכבר ענו לך פה: אתה לא עושה גיבוש מטכל עד אשר (ונקווה שלא) תיפול מקורס טייס. ולכן אתה מתחיל עם ה"צקים" כדי שאם תיפול ח"ו... תיפול מהר ותספיק להגיע לגיבוש מטכל!

יש לי שאלה קטנה, אני קוף, הבנתי את ההבדלים העקרוניים ומעשיים בין קופים לכוסיות ורק רציתי לדעת מה אומרים שעדיף להיות, קוף או להיות כוסית?

(*איתי, תודה אחי על ההסבר המפורט!!)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 01-09-2006, 14:25
  איתי סביר איתי סביר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.05
הודעות: 204
אחי, צא מהסרט
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי Musicman0 שמתחילה ב "אם היית ביום סיירות, וקיבלת..."

שבוע מילוט הוא כמו שבוע ניווטים רק מדמה בעצם נפילה בשטח אויב. לא באמת מביאים אותך לאזרבייג'אן ואומרים לך: "אין לך אוכל ומים, בוא לבסיס בעוד 4 ימים. אם לא באת אז כל הזין...".
לא, אתה עושה בעצם שבוע ניווטים רק קשה יותר וארוך יותר וכמעט בלי אוכל. באמת, אבל באמת, שלא נורא כ"כ.
שבוע שבי הוא שבוע שמתנהל באופן מוסדר ומפוקח מטעם הצבא. אתה מגיע לאיזה שהוא מקום שאתה לא יודע איפה אתה נמצא, מריביצים קצת, לחץ מנטלי גדול, אבל הוא לא ארוך בכלל, יום וחצי בערך.
שבוע שבי הוא בסוף הראשוני, כלומר כמעט אחרי שנה וחצי בקורס. לא מקבלים לאחריו שום סיכה, אם כי אני יודע שרוב הראשוני הולכים אחריו עם סנדלים כי כואב להם ברגליים... אם התכוונתם לסיכת הכנפיים, אז אתם ממש לא בכיוון לצערי, כי הכנפיים הם שנה וחצי אחרי שבוע השבי.
שבוע המילוט הוא לקראת סוף השנה הראשונה- סוף הבסיסי. הוא לפני שבוע השבי, ובקשר לזה שחתם וויתור בשבוע מילוט- די חבל כי זה משהו שעובר ובאמת שווה לעבור אותו כדי להגיע אל הצ'קים...
_____________________________________
"צדיק ורע לו, רשע וטוב לו"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #75  
ישן 02-09-2006, 12:16
  איתי סביר איתי סביר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.05
הודעות: 204
טוב, אולי אני אתחיל לתרום לאשכול הזה...
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי yairsinger שמתחילה ב "רק כדי לרענן לכולם את הנושא..!"

בקשר לשאלות:
1. הרוב נופלים בטיסות- בין אם זה במכין או בבסיסי. מה שהם מחפשים, בשורה התחתונה, זה טייסים טובים שאפשר ללמד אותם הכול ביחסית קצת זמן. אם תזכור את זה, אולי בסופו של דבר תבין למה כולם עפים...
2. בד"כ מפסיקים להפיל אנשים אחרי ראשוני. למה? אף אחד לא נופל בשנת ההשכלה כי זאת שנה נוחה מאוד ללימודים. עמוסה מאוד, שלא תבינו לא נכון, אבל התנאים מאוד נוחים ללמידה. נוסעים לאוניברסיטה פעם בשבוע וכו'. בשלב המתקדם, חצי השנה האחרונה, כמעט ואף אחד לא נופל כי זה מאוד טיפשי לבזבז אותך כטייס, לאחר שהצבא כבר הספיק לבזבז עליך תואר. אני לא אומר שלא מעיפים, כן מעיפים, אם כי ממש ממש מעט, ואני גם לא זוכר שמאז התואר העיפו מישהו ממגמת קרב או מסוקים או נווטי קרב- כלומר, רק נווטי תובלה ומכוננים. כל השאר שכן נפלו ממגמות אחרות חתמו ויתור.

טיפים: תשקיעו תמיד, גם בטיסות, למרות שחודש טייסת הוא התחפשנות אחת גדולה. כמעט ולא נמצאים עם המפקדת, רק שעות ספורות ביום, והשיגרה מאוד נוחה, כי פתאום מותר צ'ופרים בטייסת, ולישון, ואין זמנים וכו'.
אל תילחצו בטיסות, למרות שזה יקרה לכולם... תנסו לגלות בגרות וחוסר לחץ והתרגשות.
הלימודים זה שוק.
הטירונות אינטנסיבית אבל לא כ"כ קשה. סתם מבאסת כזאת כי סוגרים הרבה וכל הזמן אתה מתאמץ
תנסו תמיד לעבור את המבחנים גם אם אתם חושבים שאתם טיפשים גמורים ושלא תצליחו בגלל שאין לכם 5 מתימטיקה ופיזיקה. לא קשה לעבור, כולם מצליחים בסופו של דבר.
אף פעם אל "תצאו חוצץ" כנגד הצ'קרים יותר מדי. קבלו את ההוראות שלהם ותפנימו כי זה מה שהם רוצים לראות- השתפרות, לימוד על הקרקע וכו', אבל מצד שני, אל תהיו אטומים גמורים ותעשו כל מה שהצ'קר אומר לכם גם אם זה הדבר הכי לא הגיוני שיש. אתם בני-אדם וגם כך הצ'קר. לי היה צ'קר שאחרי הטיסה, בתיחקור, הוא העיר לי הערות שבכלל לא היו קשורות אליי. הערתי לו על כך ובסוף התברר שהוא חשב שאני הוא הבן-זוג שלי. זה קורה ותאמינו לי זה מבאס לחשוב אחרי שנפלתם שיכולתם לשנות את חוות הדעת של הצ'קר עליכם, כי זה בעצם מה שקובע את רמת הטיסה שלכם.
_____________________________________
"צדיק ורע לו, רשע וטוב לו"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 02-09-2006, 12:50
צלמית המשתמש של Bstar
  Bstar Bstar אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.06.06
הודעות: 725
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי איתי סביר שמתחילה ב "טוב, אולי אני אתחיל לתרום לאשכול הזה..."

אז אולי תגיש ערעור ?
הבנתי שעפת עקב רמת טיסה נמוכה לא ?

וסתם לידע הכללי ...
אני מכיר אחד שהיה סגן מפקד טייסת הכי צעיר בעולם , הוא נסע לכמה חודשים להשתלמויות וטיסות עם טייסים בארה"ב והמפקד טייסת של הF15 שמה העיד עליו שהוא אחד הטייסים הכי טובים בעולם(אם לא הטוב ביותר) ותנחשו מה ? בכיתה יא' הוא נזרק מבית ספר עקב אי התאמה ללימודים...בקורס היה לו דיי קשה עם המתמטיקה והפיסיקה , אבל כמו שאיתי אמר , לטייס טוב קוראים "סטיקר" ולא "גאון" ..
הם מחפשים אחד שתותח בסטיק ולאו דווקא יודע מכניקה של גוף קשיח בע"פ ...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
159
הגאוה היא זמנית , הכאב הוא נצחי .
ינואר 07 .


נערך לאחרונה ע"י Bstar בתאריך 02-09-2006 בשעה 12:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 02-09-2006, 17:48
  איתי סביר איתי סביר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.05
הודעות: 204
לא אחי, אין חיה כזאת...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yairsinger שמתחילה ב "קורס טייס - ינואר 2006 להתפקד!!"

מי שעף על רמת טיסה לא יכול לחזור, ואין דרך לערער על זה. חוץ מזה, אל תשכח שאתה לא יודע אם אני מאוכזב או לא....
בכל מקרה, עדיין מקבלים ארוך כמו צ'ונגים בונגים...
בקשר למה שקרה לי עם הצ'קר- זה היה מקרה שנפתר ולא היה בו שום פסול במבחן התוצאה...
אני יודע מה הצ'קרים אמרו עליי וזה די נכון, חוץ מהדברים הלא טובים שהם רשמו עליי שאני לא מסכים איתם. אמרו עליי ככה:
אוויראות- טובה מאוד, הזדהות- מצויינת ממהתחלה, למידה מהקרקע- טובה מאוד,
גרף שיפור- 9 מ-10, חלוקת קשב- בינונית, מעט ילדותי, נהנה מאוד באוויר, צוחק תמיד, מלא בפיתרונות יצירתיים, בלת"מים- בסדר, חשיבה קדימה- טובה עם שיפור מתמשך, מתרגש לפעמים, שולט במטוס עם כי לא בטבעיות מלאה.

עם הדברים האלה אני חשבתי שמי שרמת הטיסה שלו היא טובה כדי שישאר, כנראה שהוא סטיקר על, אבל אז הבנתי שהם גם התחשבו קצת בציון מהטירונות שלי ובפציעה שלי.
_____________________________________
"צדיק ורע לו, רשע וטוב לו"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:43

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר