לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 30-08-2006, 15:10
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
המזלטי"ם גויסו לקרב ההסברה

המזלטי"ם גויסו לקרב ההסברה
האם צה"ל הסתמך יתר על המידה על הטכנולוגיה המתוחכמת של המל"טים, המאתרים משגרי טילים מגובה של 10,000 רגל? בטייסת המל"טים, החתומה על אלפי גיחות ללבנון, לא מתרגשים מחי"רניק שנובר בסבך

גור סלומון מקור ראשון
20/8/2006
איש החיזבאללה נינוח, מפגין ביטחון עצמי – לפחות עד אותה שנייה שבה נורית הקטיושה שעושה את דרכה אל עבר אחד מיישובי הצפון. עכשיו הגיע הזמן להזיע ולהתקפל במהירות, מאימת המטוסים שחגים מעל. הימלטות רגלית או על גבי אופנוע שדוהר בזיגזגים מפאתיה המזרחיים של בינת'-ג'ביל, לתפוס מחסה בתוך מסגד או כל מבנה אחר שנותר שלם. סרצ'ר-1 מרחף בגובה 10,000 רגל, צופה, עוקב ומכווין את המטוס או מסוק הקרב הקרוב ביותר למקום. המטוס משחרר חימוש מדויק. המבנה ובו היורים מתרסק לרסיסים. הסרצ'ר משתהה – בודק את מידת הנזק שנגרם למבנה והאם, בדרך פלא, נשאר מישהו מבין המחבלים בחיים.
ביום ראשון השבוע, יממה לפני כניסתו של הסכם הפסקת האש לתוקף, עוד רחשה טייסת 200, טייסת המל"טים (מטוסים ללא טייס) הראשונה של חיל האוויר בבסיס פלמחים, פעילות שוקקת שעיקר מטרתה סיוע באיתור משגרי הטילים. "לנו הכי הרבה ניסיון מבצעי בעולם, אנחנו הכי טובים בזה", מעיד בגאווה סרן ג' הצעיר, מפעיל מל"ט ונציג הטייסת התורן לתקשורת.
ג', כמו כל מפעילי המל"טים בטייסת 200, לבוש בסרבל טיסה מבצעי עם דרגות קצונה כחולות בכותפות ותג הטייסת העגול שמעטר את החזה. הוא נראה, מדבר ומקרין סמכות וביטחון עצמי כמו טייס לכל דבר בחיל, גם אם הפעלת המל"ט – ההטסה והניווט – נעשית מתוך קרון שליטה המרוחק מאות קילומטרים מזירות הקרב של דרום לבנון. "זה עניין של אחידות בחיל האוויר", מסביר ג' את הצורך בסרבל טיסה, "התפיסה היא של מטוס וטייסת לכל דבר – במבנה הארגוני, במשמעת, בנורמות ובנהלים". גם כאן ניתן למצוא את אותו ניקיון מופתי של טייסות מסוקי הקרב בבסיס, מועדון עם טלוויזיית פלזמה שמשמש למרגוע בין המשמרות הארוכות ובצמוד אליו מטבחון עם מקרר עמוס כל טוב.


אדיש לאקלים, רגיש לשוחות
ראשוני המל"טים נכנסו לשימוש בחיל האוויר בתקופת מלחמת ההתשה, כלים מזן פרימיטיבי שהגיעו מאמריקה במסגרת התפיסה החדשה בצבאות המערב של מודיעין בזמן אמת. טייסת 200 נוסדה רשמית ב-1971, ובמלחמת יום הכיפורים כבר היתה מצוידת בכלים מתקדמים יותר. במלחמת לבנון סייע ה'זהבן', מתוצרת התעשייה האווירית, באיתור סוללות טילי ה-SA-8הסוריות. עשרות לוחות ההוקרה שהוענקו לטייסת מעידים על השתתפותה בעשרות המבצעים הגדולים שבין המלחמות – 'ענבי זעם' ב-1996 ו'חומת מגן' במארס 2002. ומה לגבי פעילות המל"טים באיסוף מודיעיני במהלך אותן שש שנים שבהן חפר חיזבאללה שוחות ומילא מחסנים ברקטות? ג' מסרב להיכנס לפרטים, ומוכן לומר רק ש"עשינו איסוף בכל רחבי לבנון. חלק מהדברים שעשינו אתה רואה בפעילות היום".
יתרונות המל"ט ברורים: אין סיכון לחיי טייס בשר ודם; הוא בעל יכולת שהייה ממושכת יותר מעל מטרה מאשר כלי טיס מאויש (למעלה מ-24 שעות רצופות); בעל ראייה רחבה של שדה הקרב; יכול לפעול כמעט בכל מזג אוויר וחוסך כספי עתק בדלק ובשעות טיסה של כלי טיס מאוישים.


100 שעות טיסה ביממה
בחודש האחרון הגיע מערך המל"טים לביטוי מרבי עם ממוצע של יותר מ-100 שעות טיסה ביממה ואלפי שעות טיסה בחישוב כולל. חיל האוויר הוא משתמש המזל"טים/מל"טים הגדול בעולם והמנוסה ביותר בהפעלתם המבצעית, מעידים בגאווה אנשי הטייסת, ומעדיפים שלא להיכנס לוויכוח האם צה"ל השליך את יהבו על כך שמלחמת לבנון השנייה תנוצח הודות לטכנולוגיה המתוחכמת. אבל המלחמה האחרונה הוכיחה בבירור ששום טכנולוגיה איננה תחליף לשריון ולחי"רניקים שנוברים בסבך.
בשבוע הראשון של הלחימה נשלחו המל"טים להעריך את נזקי הפצצת ביתו של חסן נסראללה ברובע דאחייה שבביירות. בהמשך סייעו לפעולה המשותפת של סיירת מטכ"ל וסיירת שלד"ג בבית החולים בבעל-בק, ולאחר מכן לפשיטת הקומנדו הימי בלב צור. טייסת 200 חתומה גם על הישג איתורו של אותו משגר פאג'ר שירה לראשונה על חדרה. "הרבה פעמים מצאנו משגרים לפני השיגור", אומר ג'.
במקביל לפעילות בלבנון נדרשו המל"טים להמשיך ולספק מידע לכוחות בחזית הדרומית. לאור ריבוי המשימות ומחסור בכלים מעופפים עבור כל דורש, הורה אגף המבצעים במטכ"ל על חלוקה לפי סדר עדיפויות משימתי. "ברמה המבצעית, כל כוח רוצה שיהיה לו את זה", אומר ג'.


לידיעת מפעילי הטיסנים
ל-ג' אין ספק שההצלחה באיתור יותר משגרים וצמצום ירי הקטיושות תלויה בכמות המל"טים שפועלים מעל תא שטח X. "מבחינת כיסוי שטח, אנחנו מגדילים יכולות בתחום ונמצאים בעיצומו של תהליך הצטיידות", הוא אומר.
תפקיד מרתק ומאתגר במיוחד בטייסת הוא של מטיסי החוץ, שתפקידם להמריא ולהנחית את המל"ט. מדובר במיומנות סבוכה ומורכבת מבחינה טכנית, שבה המטיס מנחית כל כלי על ידי תפעול מנופים זעירים בשלט רחוק באמצעות קשר עין. המנחיתים, ברובם הגדול, הם משוגעים בכל הקשור להטסת טיסנים, וטייסים בחיל שעברו הסבה למל"טים בעקבות בעיה רפואית.
המל"ט, המשמש תפקיד קריטי בהבחנה בין חמושים מוסווים לאזרחים, הוא חייל בלחימה על דעת הקהל העולמית. הטייסת גם מספקת סרטונים המראים אנשי החיזבאללה משגרים רקטות וממהרים להימלט. בשבועות האחרונים הוזמנו לטייסת נציגי כלי תקשורת זרים, ובהם הבי-בי-סי, לצפות בשיגורי החיזבאללה.
בטייסת 200 מנבאים עתיד מזהיר למערך. מדובר, אומרים שם, בטכנולוגיה שבהדרגתיות תהפוך את כלי הטיס הקרביים המאוישים למיותרים. לדברי ג', האמריקנים, שכיום שוקדים על פיתוחו של ה-F-35, מייעדים אותו להיות "מטוס הקרב המאויש האחרון".




_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:43

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר