לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-09-2006, 02:13
צלמית המשתמש של itai25.
  itai25. itai25. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 1,882
כתבה מטוס נחשון נוסף הצטרף לחיל-האוויר

הבוקר (חמישי) נחת בבסיס חיל-האוויר לוד מטוס נחשון (גאלפסטרים-5) נוסף. המטוס, המכונה בחיל-האוויר "שביט", עשה את דרכו בטיסה ישירה ממפעלי חברת "גאלפסטרים" בעיר סוואנה שבמדינת ג'ורג'יה, ארצות-הברית – טיסה שארכה כ-12 שעות. הצוות הספיק להמריא זמן קצר לפני שהוטלו הגבלות תעופה חמורות מפאת סופת ההוריקן "ארנסטו".

אנשי הצוות היו סא"ל (מיל') ג', טייס בטייסת הנחשון, רס"ן ר', סגן-מפקד הטייסת וסרן י', אליהם התווספו שני אנשי צוות אמריקאיים מחברת "גאלפסטרים" – טייס הניסוי קנט קרנשאו והמכונאי ג'ימס ביזלי.

הנחשון החדש נחת בארץ בשעה 9:30 לטקס שנערך ברחבת המטוסים. באותה הזדמנות חגגה טייסת הנחשון "יום משפחות", בו נערך הפנינג לאנשי הטייסת ומשפחותיהם ונפרדה מיעקב זיו, הקצין הטכני של הטייסת שיצא לגמלאות. "זיו הוא אדם יקר ומכונאי בחסד עליון", אמר מפקד הטייסת, סא"ל י'. "הוא שירת בטייסת מיום הקמתה, עבד על מטוסי הדקוטה, הערבה ועל פרויקט הדגל שלנו – הנחשון, במסירות ובמקצועיות רבה לאורך השנים". יעקב זיו ונציגי המשפחות השכולות של הטייסת התכבדו להדביק את סמל הטייסת על המטוס החדש.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/sip_storage/files/1/28561.jpg]
יעקב

זיו ונציג המשפחות השכולות של הטייסת מדביקים את סמל הטייסת על זנב המטוס. צילום: ערן בלכר



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/sip_storage/files/0/28560.jpg]


מפקד הטייסת, סא"ל י' מעניק ליעקב זיו אות לציון שירותו המסור בטייסת. צילום: ערן בלכר



מקור
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י itai25. בתאריך 01-09-2006 בשעה 02:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 18-09-2006, 08:55
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,520
מה הקשר?
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי yanivib3 שמתחילה ב "עוד ביזבוז של כספי משלם המיסים"

לגבי צפי מלחמות, לא הייתי ממליץ כל-כך מהר להחליט.
ולא כל כסף שהולך לחה"א הוא מיד כסף מבוזבז.
הנחשונים לשני סוגיהם מספקים יכולת שחסרה בלעדיהם, הם לא 'מטוסי יתירות' שמחזיקים במלאי רק כדי להחזיק במלאי.
כסף ליבשה צריך להגיע, אבל זה לא אומר שהשיטה לזה היא לשים צלב על חה"א ולכסח אותו בלי חשבון.
זה לא שבהכרח אין מקום לקיצוצי סד"כ בחה"א, זה לא שאין מקום לחסוך שם, ייתכן מאוד שבחשבון סופי צריך קצת פחות מטוסי קרב, אבל זה בהחלט לא פתרון קסם מסגנון הכו בחה"א והצילו את צה"ל.

(וחוצמזה אני תמה כמה חה"א חזק מול איום איראני בלי בקרה אוירית, אבל לא נהיה ניטפיקרים).
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 10-02-2015, 03:08
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,178
נחשון - גרסה חדשה, על פלטפורמה חדשה: סיור ימי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי itai25. שמתחילה ב "מטוס נחשון נוסף הצטרף לחיל-האוויר"

_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב


נערך לאחרונה ע"י 2liviu בתאריך 10-02-2015 בשעה 03:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 04-04-2021, 17:23
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,558
מטוס "אורון" נקלט בחיל האוויר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי itai25. שמתחילה ב "מטוס נחשון נוסף הצטרף לחיל-האוויר"

דובר צה"ל ודוברות משרד הביטחון מוסרים כי מטוס המודיעין "אורון", המתקדם מסוגו בעולם, נקלט היום (א') בבסיס חיל האוויר "נבטים".
המטוס הוא פרי פיתוח משותף של המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון, חיל האוויר, אגף המודיעין, זרוע הים והתעשייה האווירית. המטוס תוכנן בעקבות לקחים ממלחמות ומאירועים מבצעיים בעבר. הוא יצויד בשכבת מיצוי מידע אוטומטית המבוססת על אלגוריתמיקה מתקדמת ובינה מלאכותית, ויאפשר לזרועות צה"ל לשמר ולהעמיק את עליונותו המודיעינית מול האתגרים העומדים לפתחנו.
מטוס "אורון" מתבסס על פלטפורמת מטוס המנהלים מסוג Gulfstream G550, המתאפיין בביצועי טיסה מעולים ועלויות אחזקה נמוכות. על המטוס יותקנו מכ"ם מתקדם מתוצרת תעשייה אווירית ומערכות מודיעיניות מתקדמות. אלו יעניקו לצה"ל מימד מודיעיני חסר תקדים בהיבטי כיסוי שטח ובעומק הכיסוי - בזמן אמת, בכל מזג אוויר ובכל תנאי ראות. המטוס יאפשר יצירת תמונת מודיעין מקיפה בזמן אמת, הכוללת פריסת כוחות קרקעיים של צבאות אויב וארגוני טרור, במעגלים קרובים ורחוקים, בשגרה, במב"ם ובלחימה.
טייסת 122 - "הנחשון" - תפעיל את המטוס החדש שישמש למשימות מודיעין בזמן אמת. כיום הטייסת מפעילה מטוסים מסוג "שביט" ומסוג "עיטם", גם הם מופעלים למטרות מודיעיניות. טקס קליטת המטוס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.


מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "ההצטיידות במטוס 'אורון' היא ביטוי נוסף להגברת האפקטיביות של חיל האוויר. יכולותיו של המטוס מוסיפות נדבך נוסף ליכולות המבצעיות והאסטרטגיות הקיימות בחיל האוויר, אשר יבטיח את המשך שמירת עליונותו בשמי המזרח התיכון והגנת שמי מדינת ישראל ובטחונה. זהו מהלך המשקף חזון ליכולת איסוף מתקדמת, המתאימה לשדה הקרב ומאפשרת פעולה במגוון זירות רחב. לצה"ל ולחיל האוויר בתוכו, מגוון יכולות איסוף, אולם ה'אורון' מחזק את העליונות שלנו ואת היכולות שלנו לפעול במעגל השני והשלישי, ולנוע בין הזירות בקצב גבוה ולאורך זמן".
מדברי ראש מו"פ במפא"ת, משרד הביטחון, תא"ל יניב רותם: "מפא"ת מובילה את פיתוח מערכות ה'אורון' כבר למעלה מתשע שנים. מטוס המשימה נותן לצה"ל ממד מודיעיני חדשני וחסר תקדים באמצעות מערכות חישה פורצות דרך, מגוון סנסורים והמכ"ם שמותקנים על המטוס. כל אלה יזרימו למערכי המודיעין של צה"ל מידע רב ערך. טכנולוגיות הבינה המלאכותית יאפשרו למצות באופן אוטומטי את הנתונים הרבים שייאספו ולעבד אותם לתוצר שיתמוך במאמץ ההתקפי של הזרועות השונות של צה"ל ויעצים את יכולת הקטלניות בזמן אמיתי. אנחנו יצרנו מכונה שיודעת לייצר ולחשוף מטרות בכל מזג אויר, בזמנים מאוד קצרים, בשניות ספורות, בספיקת שטח של אלפי קילומטרים ובדיוקים שמיועדים לתקיפה. מטוס המשימה נותן לצה"ל יכולת ממד מודיעיני חדשני, חסר תקדים בכלל העולם".
מדברי סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל "אלתא", יואב תורג'מן: "התעשייה האווירית גאה לספק למשרד הביטחון וצה"ל את מטוס המודיעין המתקדם ביותר בעולם, שיעניק יכולות מבצעיות שוברות שוויון ויכולות איסוף מידע חסרות תקדים. הטכנולוגיה הייחודית, מתוצרת 'כחול לבן', תשפר את כושר ההתמודדות של צה"ל במגוון זירות הלחימה בדגש על יכולות התקיפה של חיל האוויר. התעשייה האווירית היא בית מטוסי המשימה של מדינת ישראל ומובילה עולמית בתחום זה. ה'אורון' מתווסף למשפחת מטוסי המשימה שסיפקנו לצה"ל בשני העשורים האחרונים, 'עיטם' ו'שביט".

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 04-04-2021, 18:31
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 483
מידע נוסף
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "מטוס "אורון" נקלט בחיל האוויר"

ציטוט:
חיל האוויר קלט היום את המטוס היקר ביותר שרכש אי פעם: מטוס המנהלים גאלפסטרים G550 בתצורה חדשה לאיסוף מטרות יבשתיות וימיות, שפיתחו משרד הביטחון וחברת הבת של התעשייה האווירית, אלתא.
המשרד אינו חושף רשמית את תג המחיר של המטוס, אך לפי ההערכות הוא מגיע לכ-200 מיליון דולר.
ציטוט:
"המטוס יכול לאתר מטרות ברזולוציות גבוהות הרחק מגבולות המדינה, ובתוך שניות להעביר את הנתונים שלהן אל מערכות אגף המודיעין וחיל האוויר כדי שאפשר יהיה לצוות אמצעי לחימה שישמיד אותן",
הסביר לכלכליסט תא"ל יניב רותם, ראש מו"פ במנהלת המחקר והפיתוח של משרד הביטחון (מפא"ת). "זה מטוס ייחודי ואנחנו זקוקים לעוד שניים כאלה, אבל זה אתגר תקציבי כבד.
אנחנו מחפשים מדינות זרות שירכשו גם הן את המטוס, וישתתפו בפיתוח הגרסאות הבאות ובהוזלת המחיר שלהן".
הרצון להגדיל את מספר המטוסים מתנגש עם החלטת גאלפסטרים להפסיק לייצר את ה-G550 האזרחי, לטובת דגמים גדולים ויקרים יותר.
יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא, אמר לכלכליסט, כי "אם יהיה צורך נוכל לרכוש מטוסים כאלה משומשים ולהסב אותן ל'אורון'.
המטוס הזה יכול להתמודד עם מטרות בעלות זמן חיים קצר. הוא יייחודי ברמה עולמית, כי אין עוד מטוסים שיודעים לאתר גם מטרות יבשתיות וגם ימיות באיכות גבוהה.
יש לנו הרבה לקוחות שמסתכלים עליו וביקשו לבחון אותו, ואני מעריך שיהיו לנו מכירות משמעותיות בתחום הזה".

מקור:
https://www.calcalist.co.il/local/a...3903011,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:35

הדף נוצר ב 0.34 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2021 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר