לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 08-09-2006, 20:19
צלמית המשתמש של agent_amos
  משתמש זכר agent_amos agent_amos אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.05
הודעות: 4,021
שלח הודעה דרך ICQ אל agent_amos שלח הודעה דרך MSN אל agent_amos Facebook profile
וואלה,שכונת התקווה אה?
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Jay שמתחילה ב "בוא נגיד שפחות או יותר כיסיתי..."

אומנם שכונה של אנשים קשיי יום עולים חדשים ומצב סוציו אקונומי לא מי יודע אבל האם אתה נמצא במצב יותר טוב?,האם יש לך על מה להתנשא?,יש שכונות במצבים הרבה יותר גרועים ממצבה של שכונת התקווה.

השכונה הזאת מתפתחת עם השנים ועולה ברמתה זה פשוט רק סטיגמות האנשים שם חמים וטובים,ולא כולם צריכים להיות "משכילים" בשביל להיות טובים,האמן לי שאם היית מכיר לעומק את המקום היית יודע שהוא לא כזה נורא.

בעצבנות יתר,

הסוכן עמוס.
_____________________________________
"בגבורה ובענוווה"


נערך לאחרונה ע"י agent_amos בתאריך 08-09-2006 בשעה 20:46. סיבה: פיייי אחרי הרבה זמן עדין אני יכול לערוך :)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 09-09-2006, 23:31
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי bemli שמתחילה ב "אין לי שום רגשי נחיתות"

קבל תשובה בוגרת ועניינית-


אובייקטיבית, לבעלי אמצעים נקודת פתיחה טובה יותר. אובייקטיבית, הם יכולים להעניק לילדים שלהם בתי ספר טובים יותר, שיעורים פרטיים, חוגי העשרה ואין ספור גירויים אינטלקטואלים מינקות עד בגרות.
באופן מוחלט, ילדים שנחשפו לגירויים שכאלו, קיבלו דחיפה לקרוא, לכתוב, ללמוד ולהתפתח, יהיו בד"כ בעלי יכולות גבוהות יותר מילדים למשפחות מעוטות יכולת/ אמצעים.

תשווה ילד שלומד בבי"ס פרטי, לומד לנגן על פסנתר, נמצא בתנועת נוער ומקבל עידוד לקרוא ספרים, לבין ילד שהמודעות והיכולת לחינוך גבוה במשפחתו נמצא ברמה בינונית ומטה, ותקבל שני ילדים שונים לחלוטין- האחד, ימצא ענין בהמון תחומים, ישאף לדעת, לחקור ולקבל ידע, והשני ילד מחוסר תחביבים (כי מעולם לא נתנו לו את ההזדמנות לפתח אותם), חסר ידע כללי ועם שליטה מצומצמת בשפה ואוצר מלים נמוך.

מי לדעתך יצליח יותר במבחן הפסיכוטכני או יעשה רושם טוב יותר על המראיינת? צודק, הילד מעומר, מיתר ולהבים.

בחברה קפיטליסטית, תמיד יהיו מעמדות שמשפיעים באופן ישיר על הידע ועל היכולת. וכמו שחכמים ממני אמרו- ידע= כח.

(כל האמור לעיל מתייחס להכללה גסה ולא בא לפגוע בשום אוכלוסיה כזו או אחרת, ויסלח לי מי שמצא עצמו נפגע)

המערכת הצה"לית ממיינת ע"פ דירוג פסיכוטכני- ציון המבחן, וע"פ ציון ראיון. המערכת ממיינת ע"פ קריטריונים שהיא זקוקה להם, ולכן תמיד יהיו מוצלחים יותר ומוצלחים פחות. אין זה אומר שאם יגיע מישהו משכונת הרכבת בלוד, ויהיו לו הנתונים- הוא לא יהיה טייס.

המערכת מאוד מאוד אובייקטיבית. הצלחת? תקבל נתונים גבוהים. לא הצלחת? הנתונים יהיו פחותים. אין פה ענין של הפליה בין סביון לירוחם, אלא מיון בין מי שיכול להוות חייל קרבי, למי שיכולותיו בענין פחותות.

מקווה שזה מספיק רציני,
סיון
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 10-09-2006, 22:48
  bemli bemli אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.06
הודעות: 94
אני מצטער אבל אני חולק על התפישה הזאת
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "קבל תשובה בוגרת ועניינית- ..."

לא לגמרי, אבל במידה מסוימת.

אני לא בטוח עד כמה "ילדות דבש" מהווה גורם דוחף, זה נכון מאוד שכסף קונה חינוך, אך כסף קונה גם מותרות שספק אם עוזרות לילד, בנוסף לחיי מחסור יש פוטנציאל גבוה לדחיפה להצלחה, פוטנציאל שממומש לא מעט (אך עם זאת, לא מספיק).
אני מצטער אבל אני לא ראיתי סטטיסטיקה, אני לא יודע עד כמה ההבדלים של קריאה, כתיבה ופיתוח יכולות למידה שונים בין שכבות שונות, בכל מקרה אני יכול להעיד מהשכונה שבה אני גדלתי רוב שנותיי, אזור מסורתי (שכלל מעט חרידים), שמגיל צעיר רבים עוד למדו קריאה ותורה כחלק מהחיים המסורתיים בבית ובעזרת מערכות חינוך תורניות.

שוב, בעניין החינוך היקר, אני מבין את ההשפעה הטובה שיכולה להגיע מבי"ס פרטי, אבל אני מטיל ספק בחשיבות לימוד נגינה והימצאות בתנועות נוער לפיתוח יכולות חשיבה בילד וליצור ממנו אדם סקרן (תנועות נוער?! אני חושב שחברה קשה מהווה הבית ספר הכי טוב להתנהגות חברתית בעולם האמיתי), בעניין קריאת הספרים, אני מצטער אבל אני לא חושב שבמעמדות גבוהים יותר המצב יותר טוב (במיוחד כשמדברים על דור "משחקי מחשב-טלויזיה בכבלים-אינטרנט-משחקי וידיאו", דברים שנמצאים דווקא יותר בבתים חזקים כלכלית, שוב אני מזכיר את עניין החינוך התורני, שרבים מחבריי זכו לקבל, שקריאה היא חלק גדול ממנו).
תחביבים- אצלנו קראו לזה כדורגל, אני לא מרגיש שאיבדתי משהו.

אני לא זורק אמרות בעלות תוכן שגוי, לא טענתי איך באה לידי ביטוי האפליה בדירוג הקב"א, אבל הארת את עיניי.
אם מה שכתבת נכון, צה"ל רואה עקום, אם המבחן הפסיכוטכני בודק תוצאות של חינוך יקר ואם המראיינות מסתכלות בעין טובה על "בן טובים" כתוצאה מההכשרה שלהן, כך באה לידי ביטוי האפליה (או לפחות הראיה המשוחדת של המערכת הצה"לית) בדירוג הקב"א.

אני לא טיפש, אני יודע טוב מאוד שיש הבדלים בין הגדולים של השכונה שלי שמשרתים ושרתו, בדרך כלל, במג"ב וכג'ובניקים, לבין הקיבוצניקים (ולשמחתי כיום גם במידה ניכרת, הבני"שים) שטסים במרום, אך מעמד כלכלי, מוצא עדתי, מקום מגורים, השכלה ועיסוק של ההורים לא צריכים להוות גורם בקביעת השירות הצבאי של המלש"ב, לא בדרך ישירה וברורה ולא בעקיפין ומחוסנת-בג"ץ, במיוחד כשהיה לנו רמטכ"ל, שכנראה על פי המדדים הללו, לא הורשה בתחילה לצאת לקורס קצינים (שאול מופז).

"היזהרו בבני עניים שמהן תצא תורה"

נערך לאחרונה ע"י bemli בתאריך 10-09-2006 בשעה 23:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 11-09-2006, 10:01
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי bemli שמתחילה ב "אני מצטער אבל אני חולק על התפישה הזאת"

תראה, דווקא להביא את האוכלוסיה הדתית פה ישחק לטובתי בדיון, אז אני אשתמש בזה
אתה צודק שבאוכלוסיה הספציפית הזו (דתיים וביניהם חרדים), הדגש על לימוד קריאה וכתיבה ותורה הוא עצום. לאן הולכים שאר המקצועות? אני יכולה להעיד שבתוקף תפקידי יצא לי לראיין ולאמת נתונים ללא מעט בני ישיבות תורניות, והידע הלשוני שלהם הוא אדיר. כשמגיעים לענין החשבון- רוב רובם עומדים ברמה של כיתה ה' בלבד! האם אתה חושב שאדם עם ידע כזה- מקומו בקורס טיס, גם אם הוא מאוד רוצה? הפער עצום מדי, החשיבה שונה מדי, והחומר הלימודי אותו ייאלץ להשלים הוא אדיר. כמו כן, הוא גם לא יצליח לעבור את המבחן בחשיבה כמותית במבחן הפסיכוטכני, וכתוצאה מכך נתוניו יירדו. אז על ענין החשיבה הכמותית אנחנו יכולים להסכים.
במבחני הבנת הנקרא קרוב לוודאי שיוציא ציון מקסימלי, במבחן אנלוגיות צורניות- לא בטוח בכלל. כל החשיבה בלימודים תורניים היא יותר לתחום ההומני ופחות לתחום הריאלי, תסכים איתי. מראש נקודת הפתיחה שלו נמוכה יותר, בהתחשב בקריטריונים שהצבא ממיין לפיהם ובהתחשב בסטנדרטים המינימליים שחייל צריך לעמוד בהם ע"פ צה"ל.
לא מדובר על יכולות למידה, אלא דווקא על הכלים הנרכשים. בלימודים תורניים הדגש הוא (שוב) יותר על הצד ההומני- קריאה, כתיבה, התפלמסות על טקסטים, ופחות על הנדסה, פיזיקה, כימיה וביולוגיה.
מכאן- שתלמיד שלומד ברמה גבוהה בבי"ס איכותי- מתחיל מנקודת פתיחה טובה יותר.
הבאתי את לימוד הנגינה דווקא כדוגמה, מכיוון שזה יכול להיות כל חוג אחר מבחינתי. מדובר פה על העשרה, על ידע כללי ועל הטמעת ערכים בילד. ילד שלומד לנגן על כלי מסוים לומד עם השיעורים המעשיים גם לשמור על כלי הנגינה שלא יילך לאיבוד (אחריות), לומד שחייבים להתאמן (משמעת), לומד שלפני הופעה יש לעשות חזרות (יסודיות).. סתם דוגמא על קצה המזלג. כמובן שגם ילד ללא חוג יכול לקבל את הערכים הללו, אבל מה הסיכוי שייחשף לכך במקרה?
תנועת נוער? נגעת בנקודה שלי, באופן אישי, רגישה. תנועות נוער (וזה לא משנה כרגע איזו תנועה ספציפית) מחנכות לאידיאלים וערכים. מחנכות לחברות ורעות, מחנכות לאחריות, לאהבת הארץ, לשמירה על איכות הסביבה, לסובלנות ועוד כהנה וכהנה. הן לא רק מחנכות, אלא גם מיישמות בפועל. חברות ורעות- לינה כקבוצה במקום זר והשתתפות בפעולות מגבשות, יוצרות מעגל חברים גדול ומגובש.
אחריות- לכל ילד בקבוצה (ומדובר מהגילאים הנמוכים ביותר ועד לגילאי תיכון) יש תפקיד. יש מדריך, יש ראש צוות, יש מחסנאי ויש אחראי על רחבת המסדרים. כל אחד מקבל נישה קטנה שעליה הוא אחראי ואותה הוא צריך לתפעל ברמה הגבוהה ביותר.
אהבת הארץ- לא רק מחנכות לכך, אלא גם מיישמות- אין כמו להכיר ולאהוב את הארץ מאשר להכיר אותה דרך הרגליים.
שמירה על איכות הסביבה- אם תקח באחוזים ילדים יוצאי תנועות חברתיות ותנועות נוער, ותקח ילד רגיל, שים לו שקית של במבה ביד ותראה לאן זה יגיע (רמז- רוב הסיכויים שאצל ילד רגיל זה יגיע לרצפה, בעוד שאצל ילד שאסף זבל מחוף הים משך שעות- זה יגיע לפח).
מה זה בעיניך התנהגות חברתית בעולם האמיתי? למה לא לשאוף ליותר? ההתנהגות החברתית כאן פסולה מכל וכל, אבל יש מקום לרצות לשפר!
אני חוזרת על מה שטענתי- שני ילדים ממעמדות שונים יכולים לקבל את אותם ערכים בדיוק. השאלה היא למי יש יותר סיכוי להחשף לערכים האלה.
המבחן הפסיכוטכני לא בודק תוצאות של חינוך יקר או חינוך פרטני לעומת ציבורי. המבחן בודק את רמת המלש"ב ברגע נתון לעומת הקריטריונים הנחוצים לצה"ל. אובייקטיבית, ילד שבא מחינוך מסור ומושקע, יצליח יותר במבחן (גם ילד מבית נחשל שהחליט שישקיע והלך עד הסוף יצליח באותה מידה)
המראיינות כלל לא שופטות מלש"ב ע"פ מעמדו הכלכלי או החברתי, אלא על פי אישיותו נטו, עקב כך טענתי כי אישיותו של המלש"ב מושפעת בחלק גדול מהרקע הסוציו-אקונומי והחברתי בו הוא גדל.

אחזור ואדגיש- מעמד כלכלי, מוצא עדתי, מקום מגורים, השכלה ועיסוק ההורים אינם מהווים גורם בקביעת השירות הצבאי של המלש"ב. בדרך עקיפה- כל אחד והרקע ממנו הוא בא ומושפע, ובכך, בעצם, מתעצבת אישיותו של אדם.


--- נראה לי שקצת חפרתי.. מקווה שתסכים לקרוא הכל. דווקא מתפתח פה דיון מעניין.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:20

הדף נוצר ב 0.21 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר