09-01-2005, 17:06
|
|
|
|
חבר מתאריך: 20.06.03
הודעות: 5,616
|
|
יצירת אנימציה פשוטה
מוגדרת כציור מחדש של האובייקט במיקום חדש בפרקי זמן נתונים.
OK, עכשיו נפשט מעט את העניין.
בהנחה שיש לך פונקציה שמציירת חוליה בודדת בנחש - (drawchain(x,y,c
x - מיקום x על המסך
y - מיקום y על המסך
c - צבע החוליה.
אתה למעשה מבצע לולאה שבתוכה יש השהייה, לאחר השהייה מסויימת (לדוגמה עשירית שנייה), אתה קורא שוב לפונקציה עם אותם פרמטרים מיקומיים ועם פרמטר צבע כצבע המסך (המטרה - מחיקת האובייקט מהמסך, כמובן שיש דרכים אחרות למחוק אובייקטים, זו סתם דוגמה)
לאחר המחיקה אתה שוב קורא לפונקציה על מנת לצייר את החולייה. למעשה, הציור מחדש כל פעם במיקום שונה - מדמה את פעולת האינמציה.
מאחר ומשחק snake פשוט מבוסס על מיקומים קבועים, אתה יכול לייצג את אזור התנועה כמערך דו-מימדי, ואת הנחש מומץ לייצג באמצעות סוג מסויים של רשימה (רשימה מקושרת, מחסנית, מערך וכו...)
בהצלחה.
|