לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 09-01-2005, 15:01
  העכבר ששתק העכבר ששתק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.03
הודעות: 22,094
"ארץ הקודש ניתנה לנחלת עולם;במלחמת ששת הימים זה היה נס אלוקי ולא נס טבעי"

"גירוש אחינו בני ישראל מגוש קטיף או מכל מקום בארצנו הקדושה הוא שערורייה וחרפה, על-פי דת תורתנו ועל-פי כל אמת מוסר. בנוסף לכך הוא איסור חמור, הן מפני שארץ הקודש ניתנה מאלוהים לנחלת עולם, והן מבחינת עידוד למרצחים והעמדת כל יושבי הארץ במצב של סכנת נפשות. יש בכך גם איסור חמור של מסירת ממון ישראל בידי גויים. צר לנו לקבוע כי ממשלת ישראל והעומד בראשה הנם אחראים ישירים לכל הנזכר לעיל".

אלה רק חלק מהחלטות אסיפת הרבנים שהתקיימה היום (א') בתל-אביב, בנוכחותם של הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו, ממנהיגי המפד"ל, והאדמו"ר מסדיגורא.

הרבנים אף קראו ליהודים בארץ ובעולם לנקוט בכל פעולה אפשרית על מנת להעביר את רוע הגזרה. לדבריהם, "אנו קוראים לכל מנהיגי יהדות העולם, ובראשם רבני ישראל, להביע מחאה נמרצת שתהדהד מקצה העולם ועד סופו, נוכח ההתנהגות המרושעת של ממשלת ישראל והעומד בראשה. אנו קוראים לכל מי שלב יהודי ולב אנושי מפעם בקרבו לבוא לעזרת אלוהים, ולסייע בגופו, ממונו ונפשו לאחינו בני ישראל היקרים, תושבי יהודה, שומרון ועזה, מפני רוע הגזירה, רחמנא ליצלן".

את חצי ביקורתם הפנו הרבנים לממשלת ישראל, ולעומד בראשה, וקבעו כי "ראש הממשלה גורם למלחמת אחים נוראה, שאחריתה מי יישורנו. אנו פונים בקריאה מעומק הלב לממשלת ישראל והעומד בראשה, 'אל נא אחי תרעו', אל תביאו את חיילי צה"ל למצב שיהיו מוכרחים לסרב לפקודה הגוזרת עליהם לגרש אחים ואחיות מביתם".

גם להצטרפותה הצפוייה של יהדות התורה לממשלה רמזו הרבנים, כאשר טענו כי "לא נימנע מלהביע מחאה ותמיהה רבתית נגד חיזוק ממשלת ישראל על-ידי יהודים יראי שמיים, נגד דעתם של הרוב המוחלט של גדולי רבני ישראל שליט"א".

הרב מרדכי אליהו, שנאם בכינוס, הדגיש את ערכם הדתי של השטחים, וטען כי מדובר בירושה מאלוהים, בנס אותו ידע לזהות גם ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין.

"במלחמת ששת הימים זה היה נס אלוקי ולא נס טבעי. אז אם זה נס אלוקי, מי אתה שתיקח את זה מידינו? הקדוש ברוך הוא נתן את זה, ואסור לנו לבעוט בתורה ולהיות כפויי טובה. אלוהים נתן לנו ירושה ואנחנו בועטים בה, מחלקים אותה, ועוד למישהו אחר. מי אתה, שעוד נותן את זה לאומה שלוחמת נגדנו ושואפת להרוג אותנו ולזרוק אותנו לים? מי מרשה לך? אין זכות לשום אדם בעולם, שר, ראש ממשלה, לוותר על מה שהקדוש ברוך הוא נתן לנו", הבהיר.

בהמשך הסביר הראשון לציון כי יש להתרחק מהמונח "התנתקות" וכי בעצם מדובר בנסיגה לשמה: "תתנתקו מהמתנתקים, תתרחקו מהמילה הזו. זה לא נתק, אבל זה נסיגה. אז גם חוות השקמים לא שלכם, ירושלים לא שלכם. אני חוזר ואומר – אנחנו צריכים להתפלל לקדוש ברוך הוא שייטה את ליבם של כל הראשים הנקראים ראשים שיבינו. לא יעזור לאף אחד בעולם, כל גרגיר וגרגיר בארץ ישראל שייך לעם ישראל. בעפר של עם ישראל יש קדושה ואין לוותר על גרגר קטן".


בין הנואמים היה גם רבה הראשי של יצהר, דוד יודקביץ', שהתייחס לסוגיית הפינוי על-ידי צה"ל: "גם מי שרוצה במחשבה איומה כזו, למה צריך לטמא את החיילים? למה צה"ל צריך להיות מעורב בדבר הטמא הזה? שואלים אותנו אם לכך חיילים לא יצייתו, הם גם לא יצייתו לדברים אחרים כמו מחבלים. ואנו משיבים שחייל לעולם לא יתגייס לעקור יהודים מהמדינה הזו".



http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3030365,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 09-01-2005, 22:00
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא הבנתי את הרלוונטיות לכאן, אבל אענה לפרובוקציה הקטנה שלך בכל זאת:
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי זעמן שמתחילה ב "צור ישראל."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זעמן
אותו אחד שהרשה להוביל אותנו כצאן לטבח.
שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד.
כדי לענות לך לא אצטרך לעשות הרבה:
אתה כבר סיפקת את התשובה בעצמך:
"שמע ישראל הוי"ה אלוקינו הוי"ה אחד"

הוי"ה שהוא שם של רחמים
ואלוקינו שהוא שם של דין
הכל הוא אחד (ששמו הוי"ה (בחילוף אותיות אם עד עכשיו לא היה ברור) ).
כלומר באמת אין הבדל בין הדין לרחמים וכל ההבדל שקיים לכאורה הוא רק לגבי המתבונן - כלומר לגבינו!
ואם תרצה להרחיב ולא רק לקנטר אתה מוזמן (בשמחה) לעשות זאת בפורום שולחן ערוך או אם יותר נח לך - בפורום תיאולוגיה ומיתולוגיה.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 10-01-2005, 14:12
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
האם אני צריך לפתור לך את כל בעיות הבנת הנקרא שלך?
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "תגיד, אתה דפוק לגמרי?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
"צור ישראל" - זה לא אחד משמות אלהים. (אלא אם הוא מדבר אל עצמו: אָמַר אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל לִי דִבֶּר צוּריִשְׂרָאֵל מוֹשֵׁל בָּאָדָם צַדִּיק מוֹשֵׁל יִרְאַת אֱלֹהִים)


א וְאֵלֶּה דִּבְרֵי דָוִד, הָאַחֲרֹנִים: נְאֻם דָּוִד בֶּן-יִשַׁי, וּנְאֻם הַגֶּבֶר הֻקַם עָל--מְשִׁיחַ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב, וּנְעִים זְמִרוֹת יִשְׂרָאֵל. ב רוּחַ יְהוָה, דִּבֶּר-בִּי; וּמִלָּתוֹ, עַל-לְשׁוֹנִי. ג אָמַר אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, לִי דִבֶּר צוּר יִשְׂרָאֵל: מוֹשֵׁל, בָּאָדָם--צַדִּיק, מוֹשֵׁל יִרְאַת אֱלֹהִים. ד וּכְאוֹר בֹּקֶר, יִזְרַח-שָׁמֶשׁ; בֹּקֶר לֹא עָבוֹת, מִנֹּגַהּ מִמָּטָר דֶּשֶׁא מֵאָרֶץ. ה כִּי-לֹא-כֵן בֵּיתִי, עִם-אֵל: כִּי בְרִית עוֹלָם שָׂם לִי, עֲרוּכָה בַכֹּל וּשְׁמֻרָה--כִּי-כָל-יִשְׁעִי וְכָל-חֵפֶץ, כִּי-לֹא יַצְמִיחַ. ו וּבְלִיַּעַל, כְּקוֹץ מֻנָד כֻּלָּהַם: כִּי-לֹא בְיָד, יִקָּחוּ. ז וְאִישׁ יִגַּע בָּהֶם, יִמָּלֵא בַרְזֶל וְעֵץ חֲנִית; וּבָאֵשׁ, שָׂרוֹף יִשָּׂרְפוּ בַּשָּׁבֶת. {פ}
(רמז : הבט בפסיק - הפסיק הוא תוצאה של הטעמים...
או בלשון סיפרותית תקבולת).
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 09-01-2005, 23:45
  hamta1 hamta1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.07.04
הודעות: 687
שטויות. ההיסטוריה נוצרה דווקא כאן בגלל ההבטחה האלוקית
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "הצדקת הקמת מדינת ישראל בארץ ישראל איננה כתוצאה של הבטחה אלוהית"

שטויות! ההיסטוריה של העם היהודי נוצרה דווקא כאן רק בגלל ההבטחה האלוקית.

טיוענים כמו שלך על "היסטוריה" לא יחזיקו מעמד בויכוח הגיוני. סתם היסטוריה אינה יכולה לשמש נימוק מספיק כדי להחזיק תודעה. גם לרומאים היתה כאן היסטוריה, גם ליבוסים, גם ליוונים, לממלוכים, לביזנטים, אפילו למונגולים. לכולם היתה כאן היסטוריה. אז מה?!

לא ההיסטוריה מחזיקה אותנו כאן, אלא מה שהוא היסוד להיסטוריה היהודית כאן - ההבטחה האלוקית של ארץ ישראל לעם ישראל.
הבעיה היא שיהודים כמוך מנסים להתחמק מההבטחה האלוקית כמו מאש. אנחנו מנסים להתחמק מהמוסר היהודי, מהדרך היהודית ומהצדק היהודי. אימצנו לנו מוסר נוצרי, התחמקנו מהיותנו יהודים, נימוקינו לחיות דווקא כאן אינם נשאבים מההבטחה האלוקית וכל מה שאנחנו מנסים להיות זה לא מדינה יהודית אלא מדינת "כל אזרחיה". זו הסיבה שאנחנו נחשבים לרעים במקום שהרעים יחשבו לרעים.
ככל שאנחנו מחזירים חלקי ארץ מובטחת, ככל שאנחנו מנסים להיראות ככל הגויים ככה שונאים אותנו יותר ולהיפך! ככל שאנחנו מחזירים לידינו חלקי הארץ המובטחת ככה מעריכים אותנו יותר. לאחר מלחמת ששת הימים ולאחר שחרור חלקי הארץ המובטחת, נחשבנו לנערצים בכל העולם.
ולהיפך, לאחר רבין, פרס וברק ומסירת חלקי ארץ אנחנו מנודים ושנואים עד שהיום מתייחסים אלינו כמו אל מצורעים.
מה הפלא שהקב"ה לא מרוצה מאיתנו כל-כך?....
_____________________________________
הלאה הכיבוש! יש לסיים אותו עכשיו !

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 10-01-2005, 00:43
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
זה קודם הרבה להאג...
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי AlexKarpman שמתחילה ב "מה זה משפט העמים ואיזה חלק משחקת בו הזכות ההסטורית?"

קח למשל את ה"אוטואמנציפציה" של פינסקר:

בעיה-זוּ עתיקת-ימים, שאלת-היהודים, עדיין מרגיזה את הרוחות כאז כן עתה. לא-נפתרה, כריבועו של עגול, עוד היא מוסיפה להיות, שלא כמוהו, שאלת-היום הבוערת. סיבת הדבר היא, שאין אותה בעיה נותנת ענין להלכה בלבד, אלא מתחדשת כביכול בכל יום תמיד בחיי-המציאות למעשה ודוחקת בתוקף מוסיף-והולך לקראת הכרעה.
לפי תפיסתנו, כל-עיקרה של הבעיה הוא זה:
היהודים בחיק העמים, שבתוכם הם חיים, יסוד הטרוגני הם, שאינו מסוגל להתבולל בשום אומה, ולפיכך אין שום אומה נוחה להכילו.
ועתה זאת המשימה, למצוא תרופה, שבכוחה יסוגל אותו יסוד חיצוני אל חבר העמים, עד כדי לשמוט את הקרקע מתחת שאלת-היהודים לעולמים.
כמובן, אין אנו יכולים לחשוב עם זה על תקומת הרמוניה מוחלטת. כזאת ודאי לא שררה מעולם גם בין שאר העמים. אותם ימות-המשיח, שבהם תחדל "הבינלאומיות" והעמים ימוגו בתוך כלל האנושות, עדיין שרויים במרחק לא תשורנו עין. עד אז צריכות משאלות העמים ושאיפותיהם להצטמצם ביצירת "מודוס ויוונדי" שאפשר לסבלו.
לשלום-העולם הנצחי יצטרכו בני-אדם לחכות עוד זמן רב: ואלו עד אז ניתן להתקין יחסי האומות זו לזו ולהסדירם למדי על-פי הסכם מותנה – הסכם המוצב על משפט-העמים, על חוזים, וביחוד על שויון-ערך מסוים של מעמד ותביעות-גומלין, וכמו-כן על רגש-כבוד הדדי.
ביחסי העמים אל היהודים אין למצוא שויון-ערך זה של מעמד. חסר כאן המסד של אותו כבוד-גומלין, המוסדר ומובטח, כנהוג, על-ידי
משפט-העמים או על-ידי אמנוֹת. רק כאשר יכּון המסד הזה, כאשר שויון-הערך בין היהודים לשאר האומות יהיה לעובדה, רק אז יתכן לראות את שאלת-היהודים כפתורה.
לדאבון-לב, שויון-ערך זה, שהיה קיים כמציאות בעבר נשכח-משכבר, אין לחכות לו שיחזור אלא בעתיד רחוק כל-כך, שהכללת העם היהודי בסוג העמים האחרים נראית, בתנאים של עכשיו, כדמיון-שוא.




גם תכנית באזל, שאושרה בקונגרס הציוני הראשון הצהירה שמטרת הציונות היא "להקים בית לאומי עבור העם היהודי בארץ-ישראל, שיהיה מובטח על בסיס משפט העמים...",
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:15

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר