לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 20-10-2006, 23:16
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,784
Facebook profile
נכון
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אכן כן"

גם, כמה כבר תאונות מהסוג הזה קרו בחיל האוויר?
עד כמה שידוע זו התאונה היחידה בה יסעור הרים אבן גבול והזנב נשבר לו.
תאונה נוספת עם מטען תלוי קרתה בדצמבר 1994 עת אנפה ביצעה ניסוי עם מטען התלוי על המנוף, המסוק איבד שליטה ופגע בקרקע - התוצאה: קברניט המסוק והמכונאי המוטס נהרגו וטייס המשנה נפצע קשה.

אני מקווה שזה לא הדימיון שלי, אבל הצלחתי להבחין בסרט בהתנדנדות של זנב היסעור (מעלה מטה בתנודות קלות) שניה לפני שנשבר......

אגב, משפחת שרון שכלה את בנה איתי ז"ל במהלך הגיבוש לקורס טייס באוגוסט האחרון

יהי זכר האב והבן ברוך


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 20-10-2006 בשעה 23:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 24-10-2006, 22:34
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,159
התאונה באנפה לא הייתה ניסוי
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "נכון"

המסוק הזה היה אחרי ויסות מערכת היגוי.
במהלך ריחוף בוצעה הרמה של שק המדמה ניצול על המנוף.
באנפה המשקל על המנוף יוצר ככל הנראה מומנט גלגול של המסוק ימינה.

כאשר הטייס הטה את הסטיק ימינה לתקן את הנטייה של המסוק שמאלה כתוצאה ממשקל השק, נגמר לו הסטיק.

המסוק נפל ימינה והתרסק.
המכונאי מוטס והטייס נהרגו כאמור.

מסקנות וועדת החקירה העיקריות היו שהשק היה רטוב ולכן הוא שקל משמעותית יותר.

וכמובן שויסות מערכת ההיגוי נעשה בצורה לא נכונה ולכן "נגמר" לטייס טווח הסטיק שמאלה ללא יכולת לתקן את מומנט הגילגול של השק.
_____________________________________
תרבות גדולה איננה יכולה להיכבש מבחוץ
עד שלא הרסה את עצמה מבפנים.
וו. דונארד

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 21-10-2006, 16:58
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,159
התאונה שהעירה את נושא הרעידות בתדר תהודה במסוקי היסעור
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי אלון258 שמתחילה ב "הנה עוד סירטון על התאונה"

רעידות בתדר תהודה מאופיינות בעיקר בריחוף כאשר כתוצאה מתיקון מאוחר בסטיק, הטייס למעשה מגביר את הרעידה עד לכישלון של המסוק , ביסעור הזנב מוגדר שנקודה החלשה ולכן במקרים אלה הוא רועד בעוצמה שהולכת וגוברת עד שהוא נגזר.

במערך היסעורים היו מסוקים שהוגדרו כרגישים במיוחד לסוג הזה של רעידה וכך גם הייתה ההתיחסות אליהם.

לאחר שנים של נסויים ובדיקות הותקנו על מוטות ההיגוי משככי שמן שמטרתם הקשיית ההגהים ובכך מניעת תיקוני סטיק של הרעידה הזאת.

מאז אין יותר רעידות בתדר תהודה ביסעור.


יצא לי לשוחח עם אחד מאנשי הצוות שהיו על המסוק בעת התאונה.
לדבריו כאשר הזנב נגזר והמסוק החל להסתחרר למעשה כל כוחות הגוף מתבטלים ביחס לכוחות הפועלים עליו והוא עף כמו חפץ מדופן לדופן עד להתרסקות - "כמו גולה במטוס" לדבריו.
הבחור ההוא עוד טס שנים בח"א לאחר התאונה.

שלא נדע מצרות כאלה יותר
_____________________________________
תרבות גדולה איננה יכולה להיכבש מבחוץ
עד שלא הרסה את עצמה מבפנים.
וו. דונארד


נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 21-10-2006 בשעה 17:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 23-10-2006, 19:29
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,953
קח
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי mr_doron שמתחילה ב "אז מתי זה היה ?"

9/7/71 - האסון הראשון - 10 הרוגים בהתרסקות מסוק בים ליד רפיח
11/10/73 - מסוק מופל ביוה"כ מטק"א מצרי, 5 נהרגו, 2 נטשו
24/10/73 - מסוק מופל מטק"א או נ"מ מצרי, מעל 20 הרוגים
19/4/74 - אסון מחניים, 8 הרוגים
10/5/77 - אסון הנ"ד (מסוק 360)
17/5/77 - מסוק נופל בגלל תקלת רוטור, 3 הרוגים
20/11/77 - מסוק מתרסק במהלך טיסת מבחן, 4 הרוגים
15/7/79 - מסוק פוגע בגבעה בעת הנמכה לנחיתה, 4 הרוגים
27/8/84 מסוק מתנגש בהר בעת נסיון נחיתה ליד מעלה אדומים, הרוג אחד
6/6/85 -ורטיגו לילה באימון עם חי"ר, מסוק מתנגש בקרקע וחייל אחד נהרג
29/12/88 - תאונת אבן הגבול (מוטי שרון ז"ל)
22/4/90 - התנגשות היסעורים מעל מבוא שילה, 7 הרוגים
31/3/96 - התרסקות במצפה שלם, 8 הרוגים (מסוק 066)
4/2/97 - אסון היסעורים בשאר ישוב (מסוקים 357 ו-903)
12/8/06 - הפלת היסעור בלבנון (מסוק 053)
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv


נערך לאחרונה ע"י amirsgv בתאריך 23-10-2006 בשעה 19:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 23-10-2006, 23:27
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,953
מה אתה רוצה לדעת ?
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי מוטומבו שמתחילה ב "מישהו יכול להוסיף פרטים על שני המסוקים שהופלו במלחמת יום כיפור?"

המסוק הראשון היה במשימה מסווגת ונשא, בנוסף על צוותו, צוות טכני שיועד למשימה (גם היום איני יודע את כל הפרטים). היסעור חטף טק"א מצרי מעל רפידים. מאחר וטס בגובה יחסית רב, הצליחו שני אנשי צוות לצנוח.
המסוק השני הופל באזור אסמעיליה בזמן פינוי פצועים, לאחר המראה, כאשר הוא נושא עליו כ-20 פצועים. אגב, פרט פיקנטי - טייס המשנה, סרן מירון גרנות, היה חברו הטוב של שלמה ארצי. בהשראת מותו נכתבו השירים "לילה לא שקט" ("הליקופטר חג במדבר החם"), ו"מעבר לנהר" שמוקדש לו רשמית.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 24-10-2006, 01:34
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "מה אתה רוצה לדעת ?"

היסעור הראשון שהופל ביוה"כ נשא מערכת "כתף" שהייתה שילוב של חיישנים ממשפחות ה AN/APR וה AN/APS. מסוקים ממערכי היסעור והסופר פרלון החליפו את הענק במשימה הזו מאחר והמטוס העתיק והמסורבל הנ"ל היה איטי, פגיע, יקר לתפעול ועל כן גם יצא משירות בין כה וכה (קרנפים ולא היו בכמות מספקת, דקוטות היו איטיות ופגיעות באותה מידה). המסוק היה אמור להתרומם אנכית לגובה רב בקצה האמ"ט המצרי, לגרות לפעולה את המכ"מים השונים של מערך הטק"א (גילוי, בק"ש וכו'), למפות אותם אלקטרונית ואז לצלול בזריזות אל הקרקע לפני שיגור הטילים עצמם. כמובן שהכוונה העיקרית הייתה שהתעוררות האמ"ט לחיים הייתה חושפת אותו מיידית לתקיפת למבני מבצע תגר כולל בטילים, בהפצצות ובצליפות. למיטב זכרוני ההפלה גם הייתה מצפון לטסה ובוודאי שלא ברפידים, שכידוע מרוחקת כ 80 ק"מ מהתעלה קרי מעבר לאמ"ט המצרי.
היסעור השני נפל מדרום מערב לעיר סואץ ולא באיסמעיליה הצפונית ונשא עליו צוות אוויר סטנדרטי וכן צוות רפואי מאולתר. כמו במקרה הקודם, גם במקרה זה השתרבבו מספר מיתוסים שגויים להפלה. קודם כל מספר ההרוגים - רבים כולל קודקודים בדימוס מדברים על 20 ואף 40 הרוגים אבל למיטב ידיעתי בפועל נהרגו בהתרסקות 8 אנשי הצוות בלבד. המיתוס השגוי נובע מכך שהיו שבאזור פעלו מספר מסוקי יסעור ועל אחד מהם אכן הועמס מספר גדול של נפגעים אולם לא מסוק זה הוא שהופל אלא מסוק אחר, שלמרבה המזל עדיין היה ריק מנוסעים. מיתוס שני הוא גורם ההפלה עצמו - רבים טוענים שהמסוק הופל על ידי SA-2 מצרי אולם כוחות אוגדה 252 כבר השמידו פיזית או נטרלו כמעט את כל האמ"ט המצרי בגזרת דרום התעלה (כולל מצפון, מערב ומדרום לעיר) ועל כן הגיוני יותר שהמסוק הופל דווקא בטיל כתף שנורה מאזור סמוך שעדיין היה בשליטת הארמיה ה 3 כמו פורט טאופיק, פורט אברהים או אולי אף מעברה המזרחי של התעלה.

דרך אגב שלמה ארצי הלחין ושר גם את "שיר החייל" שנכתב על ידי סרן נמרוד גאון ז"ל, שהיה מ"פ בגדוד 79 ונפל במלחמת יוה"כ.

נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 24-10-2006 בשעה 01:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 19-06-2008, 00:44
צלמית המשתמש של salak
  salak salak אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.08.06
הודעות: 1,368
תמונת המסוק ההפוך של Mr. Doron
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי mr_doron שמתחילה ב "אז מתי זה היה ?"

סליחה על ההקפצה...

אם אני מזהה נכון, מדובר בתאונה שאינה ברשימה. שני יסעורים ליד כביש אלון במזרח השומרון ב 1990 או 1991.
לא מדובר בתאונה של מבוא שילה, בה המסוקים נשרפו כליל, אלא בתאונה בה היו רק פצועים כמה חודשים אח"כ. אני זוכר שהיה לה כיסוי תקשורתי.
אם זכור לי נכון, שני המסוקים שהו על הקרקע עם רוטורים פועלים. לאחד הייתה תקלה ברוטור שגרמה להתהפכותו. הנתזים מן הרוטור שפגע בקרקע פגעו במסוק השני והפכו גם אותו.
התמונה היית סוראליסטית. שני מסוקים שכובים חסרי ישע על גבם כצבים הפוכים.
הייתי במקום כמה שעות אחרי התאונה.
התקרה הקמורה של אחד המסוקים היתה מלאה כמו אמבטיה בדס"ל. ובתוכה צפו רימוני עשן של הכוח ששהה במסוק.
עגלות ציוד כבדות היו תלויות מלמעלה מאובטחות לרצפה ברצועות. ואנחנו הוצאנו את הרימונים ואת נורי ההטעייה לפני שהכל יידלק.

חווייה מעניינת - טוב שלא נהרג באירוע איש.
_____________________________________
אז מה


נערך לאחרונה ע"י salak בתאריך 19-06-2008 בשעה 00:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 13-11-2008, 01:16
צלמית המשתמש של שלום חן
  משתמש זכר שלום חן שלום חן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.11.08
הודעות: 123
שלח הודעה דרך MSN אל שלום חן
31-03-1996 יא' בניסן ...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ninka99 שמתחילה ב "סרט ארכיון של תאונת יסעור צה"לי"

הסיפור שלי קשור להתרסקות מסוק היסעור 066 בתאריך הנ"ל.

נעים מאד, שמי שלום חן, בן 33 נשוי + 2, מנהל בפורום דגם, שרתתי בתל נוף, טייסת תעופה, גף צילום אויר כטכנאי פו"פ.

באותו בוקר יום א' שלוש ימים לפני פסח, קיבלנו ממפקד הגף "צ'ופר" להשתתף באימון יסעורים, הדמיית אויב, וחלק מחברי לגף כמובן גם לצלם אתתגובות המטוס וכו'.

חברי ליאור זיגמונד ממנ"ט, חבר עוד מימי התיכון והטירונות, גם קיבל את "הצ'ופר" להשתתף בטיסה, טיסה ראשונה שלו, ועזרתי לו להחתים נשק וכלהפרוצדורה של עליה כתקן לטיסה, למען האמת הוא התייאש מהסיבוב עד כדי כך שכבר חשבלוותר על הרעיון אבל שכנעתי אותו שהוא חייב לעבור את החוויה ובסוף עלה לטיסה.

לאחר התארגנות נהלים וכו' עלינו לטיסה ביסעור אחר לכיווןמדבר יהודה, לאחר הורדה של צוות או שתיים כל אחד לנ.צ. שלו חלה תקלה במסוק ונחתנחיתת חירום במקום נוח.

חיקינו למטוס שיחליף אותו והגיע 066 הוריד ממסניקים שהחלולעבוד על התקלה ואנחנו עלינו על 066 והמשכנו לדרכינו, המסוק הספיק להוריד את צוותהצילום שהם חברי לגף באחד הגבעות, נשארנו שבעה ביחד עם הצוות אויר והמשכנוהלאה.

הדבר הבא שאני זוכר, שהטכנאי המוטס דוד ויצמן ז"ל ביקשמכולנו להתיישב ולחגור את חגורות הבטיחות, אני שכבתי לתומי, אחרי 5 טיסות ביסעור כברלא כ"כ מתרגשים ואיך שאני חוגר המסוק עושה פניה חדה של עד 90 מעלות לדעתי ואנימתעורר במסוק אפוף עשן לאחר שהרגשתי שמשהו שורף לי היד, מסתכל ימינה מסתכל שמאלהולא רואה אף אחד רק עשן וחושב לעצמי איך לעזאזל כולם בחוץ ומשאירים אותי בפנים.

צלעתי החוצה, גיליתי שרגל ימין כואבת מאד, הרמפה לא הייתהונאלצתי לקפוץ החוצה, הסתכלתי קדימה וראיתי מישהו שוכב על אחד הגבעות למעלה מכסה אתפניו הסתכל עלי וחזר לכסות את פניו, מאוחר יותר התברר לי שזו הייתה חברתי ענבל טווסיז"ל ששירתה איתי בגף.

הלכתי/צלעתי ימינה ואני רואה שובל של אש ישירות למקום בוישבתי, זה מה שהעיר אותי למען האמת מהבלאק אאוט שבו הייתי שרוי, אני רואה את גוףהמסוק עומד ללא קוקפיט, זנב ורוטורים מפוזרים וחוץ מענבל טווסי ז"ל גיליתי גם אתחברי ליאור זיגמונד, כן אותו אחד שבסופו של דבר וויתר על רעיון הטיסה ומשכתי אותובכח לעלות אליה, מכסה את פניו עם חולצה, הוא היה שרוף מאד והגן על הכוויות מהשמש, אינסטיקטיבית התיישבתי לידו וחיבקתי אותו.

המסוקים שחגו באוויר החלו לנחות סמוך אלינו אחד אחד והראשוןשחש לעזרתנו היה טכנאי מוטס שגיליתי את פרצופו בין ההרוגים בשאר ישוב יהי זכרוברוך, הדבר הראשון שביקשתי ממנו שיעזרו לענבל טווסי ז"ל ומים הפה שלי היה מאדיבש.

רק לאחר שהטיסו אותי, ביסעור כמובן, לבית החולים בירושליםקלטתי את מה שעברתי, באותו לילה גילו לי שמהתאונה שרדנו אני וליאור זיגמונד, ענבלטווסי ז"ל נפטרה בדרך לבית החולים, לאחר שחשו לעזרתה הטיסו אותה מיד אבל 98 אחוזיקוויה הכריעו אותה.

מאז המקרה אני פוקד מידי שנה ביום האזכרה את קיברה ופוגש אתהוריה, את שאר משפחות הנספים עדיין לא פגשתי ואנחנו מתקרבים לשנה ה- 13לאירוע.

הסיבה שאני מספר את הסיפור, לדעתי הגעתי לפורום הנכון כדילספר את הסיפור, כדי לבקש אם מישהו מחברי הפורום מכיר, יודע, קשור ישירות אובעקיפין למקרה או למשפחות הנספים שיצור עימי קשר בבקשה, יצרתי כבר קשר עם החבריסעור שהיה ידידו של הטייס אייל גלר ז"ל, יש עוד חבר בשם דורס לילה שהכיר את אחד הטייסים עדיין לא יצר עימי קשר אם מישהו מכיר אותו, אני רוצה לסגור את המעגל שהשארתי פתוחכשעדיין לא פגשתי ממשפחות הנספים.

הבקשה השנייה בתור חובב בנית מודלים בתכנון גם לבנות אתהמסוק הנ"ל, חומר תמונות בעיקר, על המסוק 066 או 666 בעבר, הבנתי שגם לאחר השדרוגליסעור 2000 הוא נותר עם הרוטור הישן, המרובע שהיה צבוע בחום, יסעורי ה- 2000שידרגו להם את הרוטורים לשחורים, והאם הכינוי "עקב חורף" נשאר גם לאחר השדרוג?

זהו חברים אני פתוח לשאלות, אין לי בעיה עם זה, אמנם בשניםהראשונות היה קשה, אבל התמיכה של החברים והמשפחה כמובן שהוציאה אותי מהעצבות וההלם מהרככל האפשר, אז אל תתביישו לשאול.



בברכה



שלום חן



057-3334343
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 06-05-2016, 16:59
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,660
שנה חלפה - זוכרים את אסון מחניים
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "זוכרים את אסון מחניים"

http://www.iaf.org.il/4447-46465-he/IAF.aspx

היום לפני 42 שנים התרסק מסוק "יסעור" במנחת מחניים עליו שמונה אנשי צוות שנהרגו במקום, לאחר שהתנגש במסוק "יסעור" נוסף. יחידת הלוחמה האלקטרונית "עורבי השחקים" ערכה טקס מרגש לזכרם

אבן גדולה על רקע נוף הצפון, מוצבת על במה לבנה כשעליה חרוט באפור "זכרם עד", טומנת בחובה סיפור גבורה של שמונה לוחמים אשר לפני 42 שנה, נשלחו למשימה מבצעית שמטרתה "הגנה על מטוסי תקיפה" בעורף הסורי. המשימה בוצעה בהצלחה, אך בזמן הנחיתה חזרה במנחת מחניים, מסוק אחד מטייסת "דורסי הלילה" נפגע והתרסק לאחר שהתנגש במסוק "יסעור" נוסף, כשבבטנו שמונה אנשי צוות שנספו.

"אנחנו ממשיכים את המסורת, מנציחים, מזכירים ומספרים לדורות חדשים של נכדים וחיילים את סיפור הגבורה של הבנים שבזכותם ביססנו והעמקנו את עצמאותה של מדינת ישראל", אמר סא"ל רן, מפקד יחידת "עורבי השחקים" ששכלה ארבעה מפעילי לוחמה אלקטרונית (ל"א) בתאונה, בטקס שנערך היום לזכרם במנחת מחניים, סמוך למקום התרסקות המסוק.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/SIP_STORAGE/FILES/6/70626.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 03:38

הדף נוצר ב 0.72 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר