12-11-2006, 14:12
|
|
|
|
חבר מתאריך: 05.08.06
הודעות: 2,860
|
|
אתתה טיפה טועה
אם נעזוב דקה התנגדות אוויר ועוד גורמים, מבחינה תיאורתית כל מה שמשפיע הוא התאוצה ( או תאוטה). אם מכונית בולמת בתאוטה או תאוצה של 28 מטר לשנייה בריבוע, היא תרגיש
28/9.81=2.85[G]
אם מכונית נוסעת בחמישים קמ"ש, ומתנגשת בעמוד, זה מה שיקרה:
V=50/3.6=13.9[m/s]
a=13.9/0.1=14[G]
כמו שאתה רואה, מכוניתצ שנוסעת על חמישים קמ"ש, אם היא פוגעת בעמוד ונעצרת תוך 0.1 שנייה, חוטפת 14 G...אם זה 0.2, אז זה פי שניים פחות. אם זה 100 קמ"ש אז זה פי שניים יותר.
|