לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-01-2005, 17:57
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
ג'יפ סופה סימן שתיים ושלוש

חשיפה ראשונה - ג'יפ המפקדים החדש
מאת: עמוס באר
גי'פים ראשונים מדגם 'סופה 2', נמסרו באחרונה לכוחות הבטחון. כלי הרכב החדשים נבחנים בימים אלו על ידי שלטונות צה"ל ומשטרת ישראל, לקראת הליך ההצטיידות רב שנתי האמור להתחיל בקיץ הקרוב

ה'סופה 2' ( 242 – M) מיועדת להחליף את מאות הגי'פים הצבאיים מדגם סופה 1, הנמצאים בשימוש מזה יותר מ- 10 שנים. גי'פי הסופה הינם פיתוח ישראלי משותף של מערכת הבטחון וקבלני השוק האזרחי, על בסיס כלי רכב אזרחיים מתוצרת מפעלי קרייזלר האמריקניים. נסויי השטח שהחלו ברחבי הארץ מיועדים לבדוק באם שנויי המרכב המקומיים, אינם סותרים את התכנון המקורי של השלדות המיובאות.

צה"ל כבר החליט למעשה על רכישת סדרה ראשונה בת כ- 100 גי'פים, בעוד שמשטרת ישראל נמצאת עדיין בשלבי בדיקה ראשוניים בלבד. ההבדל נובע מהעובדה כי הרכש הצבאי מבוסס על כספי הסיוע הבטחוני מארה"ב, בעוד שמשטרת ישראל מבצעת רכש בשקלים. הצבא נאלץ לרכוש רק גי'פים אמריקניים, בעוד שלבחירת משטרת ישראל מוצע מגוון של כלי רכב מתחרים.

בצה"ל מביעים סיפוק רב מהעסקה העתידית. אמנם רק חלק קטן מדרישות הסף הראשוניות מולאו בבחירת הגי'פים החדשים, אך קצין בכיר מסר לגל"צ כי "לולא התבצעה העסקה עתה, היו מפקדי הצבא נאלצים בעוד שנים ספורות לצעוד ברגל לשדה המערכה..."

גי'פי הסיור הנמצאים בשרות צה"ל נתונים בהליכי שחיקה מואצים, ומדי שנה נגרטים כ- 100 כלים. תחילת נסויי השטח מצביעה על קו פרשת מים: מאחוריה הליך חיפושים ארוך – במהלכו לא חודש הצי המתיישן, ובפניה עדיין דרך ארוכה של בדיקות התאמה. בכל מקרה מדובר בהליך הצטיידות ענק.

בתחילת הדרך הגדירה המערכת הבטחונית מספר מאפיינים נדרשים: שלדה חזקה עלייה ניתן להרכיב תא ממוגן ירי, מנוע דיזל, תיבת הלוכים אוטומטית ותא נוסעים מרווח ובטיחותי - המצוייד בלא פחות מ- 5 דלתות. בשלב הנוכחי מולאה רק הדרישה האחרונה, והגי'פ שיסופק לצה"ל יצוייד במנוע בנזין, תיבת הלוכים ידנית. אך במשימות מנהלתיות יעניק הגי'פ החדש יתרונות נכרים, ואף יגביר את בטיחות הנסיעה.



גי'פי 'סופה' הישראליים הינם כלי רכב מקוריים, אשר פותחו על פי דרישות הצבא במפעל תע"ר 'תעשיות רכב' בנצרת עילית. הרכב הדומה ביותר ל'סופה 2' נמצא בשרות הצבא המצרי, אלא שצה"ל הכניס בגי'פ הישראלי שינויים ושכלולים רבים.

שני אלופים בצה"ל מופקדים על הפרוייקט – ראש אגף הטכנולוגיות והלוגיסטיקה (אט"ל) – אלוף אודי אדם מופקד על הפיתוח, וראש מפקדת זרוע היבשה (מז"י) – אלוף אלוף יפתח רון טל, עוסק ברכש ואיפיוניו. השניים ליוו את הפרוייקט לאורך תקופת הבשלה איטית וארוכה.



האילוץ התקציבי

הצבא התחבט בבחירת הרכב החדש לאורך זמן רב מאוד, ואף שהתקבלה ההכרעה הנוכחית – ניכר כי הדברים טרם הוכרעו חד משמעית. גופי הרכש הממלכתיים מחפשים לשווא בחו"ל מזה קרוב לחצי תריסר שנים, "מוצר מדף מוטורי" המסוגל לשאת במשימות הבטחון השוטף.

מגבלת ההצטיידות העקרית שנצבת בפני צה"ל כיום הינה תקציבית בעקרה, והליך ההצטיידות התמקד במציאת תעודת מקור המצהירה על MADE IN THE USA. צה"ל העני בשקלים ועשיר בדולרים חייב להגביל את חיפושיו אחר "גי'פ המפקדים העתידי" לעבר תעשיית הרכב האמריקנית בלבד. תנאי הסף הכלכליים אוסרים רכש כלי רכב מתחרים מתוצרת מפעלי אירופיים או יפאנים.



הנחיות המימשל בוו'שינגטון מגדירות את שטחה הפדראלי של ארה"ב, כאתר החפושים היחיד למוצרי תעשייה אותם ניתן לרכוש בכספי המט"ח של הסיוע הבטחוני. מתוך 3 ענקי הרכב של דטרויט רק קונצרן דיימלר - קרייזלר מסוגל להציע כיום רכב המתקרב לאיפיונים המוטוריים שהוגדרו בארץ. ממטות הקונצרן שבוו'שינגטון ובשטוטגארט נמסר לגל"צ כי הם מקוים להזמנה של 1,600 יחידות בשלב ראשון, ועד 4,000 בסך הכל.



הסופה נבחרה לאחר נפילת 3 מתחרים טבעיים: ההאמר 2H הקטן יחסית בגרסתו החדשה, מרצדס מסידרת G הנמצא בשרות צבאות נאט"ו ולנדרובר מדגם דיפנדר. המרצדס נכשל על רקע אלוצים כלכליים כמו גם בעיות תדמית, הדיפנדר נפל בבחירה המקומית לנוכח העובדה כי הוא מיוצר בבריטניה – אשר טרם השכילה להעניק לישראל סיוע בטחוני ואילו בעניינו של ההאמר (כ- 80 אלף דולר ליחידה) – ניכר כי טרם נאמרה המילה אחרונה.



מיפעלי תע"ר נצרת ירכיבו את גי'פים בשיטת CKD - Completely Knocked Down. השיטה מתאימה למדינות המשופעות בכוח עבודה זול, אך במקרים אחרים היא עלולה לייקר את מחירו של המוצר הסופי. מאידך תורם הייצור המקומי לדרגה גבוהה יחסית בחופש הפעולה העסקי, ולמאמץ זה כלפי תעשיות רכב נצרת נירתמו אף שרי ממשלה לדורותיהם. כיום יורדות מפסי ההרכבה של המיפעל

היחידות האחרונות של הסופה סימן 1, וזאת לאחר שהרכבת הקומנדקאר "אביר" הסתיימה שם עוד לפני מספר חודשים.


איפיוני הרכב

שילדה ומרכב: השפור הבולט בסופה 2 ניכר בתצורת 5 הדלתות (לסופה המקורית מרכב בעל 3 דלתות בלבד). בניגוד לדרישות אוטומוטיביות אחרות, הוגדרה הדרישה להגדלת מספר הפתחים כתנאי אולטימטיבי מטעם שלטונות הצבא, אשר עמד על דעתו משיקולים מבצעיים כמו גם משיקולי בטיחות. בתנאי התחבורה המודרנית לא ניתן לוותר על היתרונות שמעניקים פתחי נוחות רבים, ובתנאי חרום בוודאי שלא נתן לוותר על הבטיחות שמעניק כל פתחי מילוט.



מנוע בנזין: להבדיל מהסופה 1 אשר תודלקה בדיזל או בבנזין אוקטן 96 מועשר העופרת, תתודלק להבא הסופה 2 בבנזין נטול עופרת באוקטן 95. לבלוק המנוע המקורי הותאמה בגי'פ החדש

מערכת ממוחשבת מודרנית, אשר על פי מידע המגיע ממספר רב של חיישנים, ישפר את השמירה על אכות הסביבה - הן בפרמטרים של הפחתת זיהום אויר והן במידת נצילות גבוהה יותר - האמורה להשיג חסכון בתצרוכת הדלק.



בפרוייקט הנוכחי לא מומשה עדיין שאיפת צה"ל, לביסוס תידלוק צי הרכב ה"חום", על אחידות לוגיסטית המתבטאת בדחיפת אנרגיית סולר לכל פלטפורמות הרק"מ הצבאיות (ובכללן טנקים ונגמשי"ם). מעבר להוזלת עלויות התידלוק, שאיפת הצבא היא להשיג גם יתרון בטיחותי הנובע מנטיית הסולר להמנע מהתלקחות בלתי מבוקרת. השימוש הצבאי בסולר יתאפשר ככל הנראה בסדרות ייצור עתידיות, עת יתממש פרוייקט מתוכנן עם יצרני רכב מערב אירופיים המתמחים בפיתוח מנועי דיזל.



תיבת הילוכים ידנית: בארה"ב מתאפשרת לרוכשי הגי'פים הדומים מדגם רנגלר, בחירה בין תיבה ידנית בעלת 6 הלוכים לבין תיבה אוטומטית בעלת 4 הלוכים. אך ה'סופה 2' תצוייד כנראה בתיבה בעלת 5 יחסי העברה ידניים, בדומה לאפיוני התיבה הנוכחית.



במקור שאף צה"ל להצטייד בתיבת הלוכים אוטומטית, שחסרונה מתבטא רק בעלות הרכישה. אך חישובי הצבא העלו כי עלויות האחזקה יקזזו את מחיר ההוצאה הראשונית: שימוש בלתי מיומן בהלוכים הידניים, גורר הוצאות יקרות מאלו הנדרשות לרכישת תיבת הלוכים אוטומטית.



עד לקבלת סדרות הייצור העתידיות, יאלץ צה"ל לדחות יתרונות בלטראליים הגלומים בתיבות הלוכים האוטומטיות, והמתבטאים בפרמטרים בטיחותיים ובטחוניים: החזקת ההגה בשתי הידיים בלא צורך להחליף הלוכים, מבטיחה כי הנהג יתפעל את רכבו באופן בטיחותי בתנאי נהיגה קשים, ובתנאי חרום הוא עשוי לתפעל מערכות קשר או נשק פריפריאליות. הגיר האוטומטי גם משיג רציפות ומהירות רבה יותר בנסיעת השטח.

מיגון בליסטי: מבקר המדינה אמנם ביקר בחריפות את המיגון של הגי'פים הצבאיים, אך אין ספק כי חייהם של חיילים רבים ניצלו תודות לתאי הלחימה הממוגנים של הגי'פים הישראלים מדגם 'סופה סימן 1'. אלא שבמהלך פיתוח סופה 2 נמצא כי משקלו הניכר של תא המיגון עלול לגרום לסדקים בשלדה, ועלות התיקונים הוגדרה כבלתי כלכלית.



המיגון הנוכחי מגביר מאוד את קצב גריטת הגי'פים, וה'סופה 2' תיוצר לפיכך בשלב זה בגרסת רכב פיקוד בלבד.


התכנית המקורית צפתה לפלטפורמות החדשות.של ה'סופה 2' יתרון כלכלי ניכר: תוכנן לפרק את תאי המיגון התקינים מגי'פים גרוטים, ולהרכיבם מחדש על גבי השלדות הרעננות.

אך היתרון הכלכלי נותר בשלב זה על גבי שולחן השרטוט, ורק בעתיד הוא צפוי להגיע לביצוע.



טרם נמצא פתרון לדרישות הבטיחות והבטחון הסותרות. המיגון הבליסטי מצליח אמנם להציל מסכנת ירי, אך במקביל מערער את יציבות הנסיעה ברכב. תא המיגון הגבוה והצר יחסית מעלה את מרכז הכובד של הגי'פ, ועלול לגרום להתהפכות – דווקא בזמן אמת.



התעצמות הלחימה והאש מגבירים את הצורך בהכבדת מיגון בליסטי, המטיל עומס על כל המכלולים האוטומוטיביים (המנועים ומערכות המתלים), הנדרשים למאמצים עודפים אותם לא צפו המפתחים המקומיים, ובוודאי שלא היצרן הזר.



חלונות הסופה 1 מוגנו באינתיפאדה הראשונה בפני פגיעת אבנים, אלא שבאינתיפדה השניה הוחמרו מאוד התנאים – ונדרשה עמידות גבוהה יותר בפני פגיעות אש נק"ל. כדי לא

להכביד על הגי'פ החדש, הוחלט לדחות את התכנון המקורי לטובת השמירה על בטיחות הנסיעה.



הניסוי הצבאי
התמונות המצורפות לכתבה צולמו השבוע בנס"א - בסיס הנסויים ובקרת האכות הצבאי, הידוע כאחת מהמעבדות המוטוריות המשוכללות בארץ. הסופה 2 החדשה תעבור בו בשבועות הקרובים הליך דמוי גיבוש, לקראת הטירונות המתוכננת בת כחצי שנה - במהלכה תועמד לבחינה בידי הלקוחות העתידיים.



באבטיפוס הראשון הוכנסו אבזרים רבים אשר לא ברור עדיין אם ימצאו את דרכם לגרסה הסופית, ובהם מערכת אודיו משוכללת המותקנת בתקרה. מערכת המזגן המפוצל מהווה חידוש מרענן תרתי משמע, וקשתות המיגון המקומיות יבטיחו כי כלוב הבטיחות ישמור על המרכב החדש בעל 5 המפתחים.



סדרת הנסויים הבאה תוודא את יציבות הסופה 2 על גבי מסלול אספלט ואחר כך תעבור ל"מסלול הענויים" של נס"א, הכולל מעבר 'סינוסים' – המדמים כביש מפותל בחדות, ומסלולי אבנים ואדנים – המדמים מהמורות כביש ודרכי עפר קשות.



רק לאחר שהגי'פ ישלים את הבדיקה האוטומוטיבית במתחם הסגור, הוא יעבור למסלולי השטח שיבדקו את יכולתו בדרכים הפתוחות של צפון הארץ ודרומה. לאחר מכן תמסר הסופה 2 הראשונה לידי מפקדי מז"י – לסבב נסיעות בידי מגדי"ם וקצינים בדרגות בכירות, הנוהגים כיום בגי'פי סופה 1.



בשלב המכריע יביעו הקצינים את דעתם על כלי הרכב החדש שנתנו בידם שלטונות הצבא בשילוב עם היזמים האזרחיים, וצפוייה בקורת נוקבת שתחייב תגובות הולמות. צה"ל מייעד לאב הטיפוס מסלול בדיקה בן לא פחות מ- 15,000 קילומטרים, בהליך 'טלסקופי' בו תערך "התארגנות תוך כדי תנועה".





סופה משטרתית
נסיעת הכרות קצרה ב'סופה 2' שנרכשה על ידי משטרת ישראל, מעידה כי אכן הגי'פ החדש שקט ורך יחסית ל'סופה 1' הראשונה, שהוצגה לגל"צ לפני כתריסר שנים. דווקא המשטרה מייעדת לגי'פ תפקידים "קרביים" יותר מהצבא, שכן הוא יועבר למשמר הגבול למשימות סיור בגדר המערכת, עוטף ירושלים וביישובי קו התפר.



הגי'פ המשטרתי נרכש על ידי מדור הרכב של אגף התכנון הלוגיסטי, בראשו עומד ניצב יעקוב רז, שכיהן עד לאחרונה כראש משטרת התנועה הארצית. ראש המדור, סנ"צ עמוס כרמלי , מסר לגל"צ כי הבחינה מתמקדת בתכונותיו המוטוריות של הגי'פ, בהדגשים של בטיחות הנסיעה. כך דרשה המשטרה להחזיר לגי'פ את כריות האויר שהוסרו ממנו בנצרת, בעוד שחסרון בלמי ה- ABS אינו מהווה בעייה, לנוכח ייעוד הרכב לשמש כגי'פ בט"ש ומערכה למיגזר הכפרי בנסיעות שטח.



מרבית הסופות של משטרת ישראל הינן 'ממוגנות אבנים', בעלות מושבי צד אחוריים המאפשרים פריקה מהירה של הלוחמים מהגי'פ. כעת הורכבו בגי'פ מושבים אורטופדיים של חברת אספיר הישראלית, ומפקד מג"ב טרם החליט על תצורת המושבים העתידית. עקרונית מבוססת תורת הלחימה על יציאה מהירה משתי דלתות אחור נפתחות, באופן אשר טרם הוגדר אחרת.



משטרת ישראל מצויידת בניידות כביש רבות בעלות מנועי דיזל (סקודה מדגם אוקטביה), אך היא מושפעת פחות מהצבא מהעובדה שה'סופה 2' תגיע עם מנועי בנזין בלבד. מתקני התידלוק העומדים לרשות השוטרים נגישים יותר מאלו העומדים לרשות קציני צבא, ובה בעת ברור כי משימת הרכש טרם הוגדרה, ובכל מקרה היא עוד תושפע מגורמים רבים.



קציני מערכת הבטחון התבקשו לפיכך לשמור על צמד אבות הטיפוס הבודדים שהועמד כיום לידי צה"ל והמשטרה, שכן אם יהרסו מסיבה כלשהי - תווצר בטווח הקרוב בעייה מערכתית חסרת פתרון...

http://glz.msn.co.il/glz/cars/273ca...740230c8fd1.htm
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 12-07-2005, 00:24
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
צילום תמונות של ג'יפ סופה 2 שמתחיל להיכנס לשרות בצה"ל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ג'יפ סופה סימן שתיים ושלוש"

את התמונות צילמתי הבוקר במחסום כיסופים.
הסופה 2 גבוהה יותר מג'יפ הסופה הרגיל וארוכה יותר, סידור הכיסאות שונה כך שגם הספסל האחורי פונה לכיוון הנסיעה.
לסופה 2 קיימת גם גירסאת 5 דלתות שאינה מופיעה בתמונות אלו.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 12-07-2005 בשעה 00:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 26-11-2005, 00:28
צלמית המשתמש של RP.
  משתמש זכר RP. RP. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.04
הודעות: 6,986
סופה 2 מתוצרת מפעלי רכב נצרת - הג'יפ החדש של צה"ל לבט"ש ולמפקדים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ג'יפ סופה סימן שתיים ושלוש"

ציטוט:

הדגם החדש של הג'יפ הוותיק יגיע בחודש הבא ליחידות ויחליף בתוך כארבע שנים את כלי הרכב הישנים. בין האבזורים ברכב החדיש: חמישה מושבים, מיזוג אוויר ומערכת קפיצים משוכללת

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]

מאת לילך שובל, כתבת 'במחנה' רכב ה"סופה" החדש, המכונה "סופת המפקדים", ייכנס החל מהחודש הבא לשימוש ביחידות צה"ל. הרכב החדיש צפוי להחליף את כל רכבי הסופה הישנים והשחוקים בתוך שלוש עד ארבע שנים.

"סופת המפקדים", הידועה גם כ"סופה 2", מכילה בתוכה חמש דלתות כניסה, במקום שלוש שהיו קיימות בדגם הקודם. שיפור זה נובע, בין השאר, ממניעים בטיחותיים, שכן הדלתות הנוספות יאפשרו היחלצות מהירה בתנאי חירום. במקום ארבעת המושבים הדחוקים בדגם הישן, מצפים לנוסעים בכלי הרכב חמישה מקומות ישיבה. היושבים בספסל האחורי בסופה החדשה יזכו למשב רוח קריר של מזגן מפוצל, שיתווסף למערכת קפיצים משוכללת שתקטין את עוצמת ה"קפיצות" כתוצאה ממהמורות וממכשולים בכביש. להבדיל מהסופה המקורית, שתודלקה בבנזין אוקטן 96 מועשר בעופרת, תתודלק "סופת המפקדים" בבנזין נטול עופרת אוקטן 95.

ג'יפ הסופה המצוי בצה"ל כיום נכנס לשימוש לפני כעשר שנים תחת שם הקוד "בז", ומאז עבר תהליך של בלייה. עקב כך הוחלט להחליף את כלי הרכב הישנים בסופות חדישות ומתקדמות יותר, שנרכשו בתעשיות הרכב של נצרת. בשלב הראשון ייכנסו לשימוש 192 כלי רכב חדשים.

הג'יפים מסוג "סופה" ייחודיים לישראל. כלי הרכב הדומה להם ביותר בעולם נמצא בשירות הצבא המצרי, אלא שצה"ל הכניס לג'יפ שינויים רבים המבדילים אותו מהג'יפ המצרי. הדגם החדש פותח לפי דרישות מז"י ועבר בחינות גם באט"ל.
"'סופת המפקדים' נוחה וידידותית יותר למשתמש", אמר השבוע ראש מדור ניוד במחלקת אמל"ח במז"י, רס"ן שרון. "אנחנו מצויים בתחילתו של תהליך שבסופו נחדש את כל מערך הסופות בצה"ל".



מקור: http://www1.idf.il/dover/site/mainp...&docid=47587.HE
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 09-03-2008, 19:22
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "ובנוסף אני יוכל להציע, לפתח..."

כאן אתה כבר נכנס לעולם של המון יתרונות נוספים.
יש כמה גישות למימוש רכב היברידי. אם בוחרים בגישה שבה מנוע הבעירה הפנימית לא מחובר לגלגלים אלא רק מייצר חשמל, מקבלים מערכת שבה המנוע פועל כל הזמן בטווח היעיל שלו מבחינת צריכת דלק ושמירה על אמינות, וההנעה החשמלית שמספקת מטבעה מומנט מירבי כבר באפס סל"ד היא יתרון אחד ענק בשטח. יתרון נוסף הוא שמאחר והמנוע לא חייב להיות מחובר למערכת תמסורות לגלגלים התכנון של רכב כזה יכול להיות הרבה יותר יצירתי ויעיל מבחינת מרכז הכובד, חלוקת המשקל ומיקום המכלולים.
החסרונות הם הגדלת הסיבוכיות והמשקל של המערכת, והבעייתיות של אורך חיי הסוללות ותחזוקתן בכלי רכב שמודממים בימ"ח רוב ימות השנה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 09-03-2008, 19:28
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "כאן אתה כבר נכנס לעולם של..."

אתה מאוד טועה.
הסיבוכיות של מכוניות חמשליות אמיתיות יורדת. במנוע חשמלי, כמעט ואין חלקים נעים. המנוע יכול לשבת בתוך כל גלגל. המשקל של מנועים חשמליים ירד מאוד בעשור האחרון והוא ממשיך לרדת. ההילוכים במכוניות חשמליות הן אלקטרוניים לגמרי, ולמחשב יכולה להיות שליטה על כל גלגל לחוד. כך שהתמרון של המערכת יכול להיות גבוה בהרבה. האחזקה יורדת, אבל חלקי חילוף מסויימים יקרים יותר.
האתגר האחר במכוניות חשמליות הן המצברים. אבל הטכנולוגיה שלהם מתקדמת מאוד.
כל מצבר מכיל את הייתרונות והחסרונות שלו: האפשרויות:
1. ליתיום - מצבר אידאלי אבל רחלצ"ן, נפיץ ממש. שיפורים טכנולוגיים שונים, יכולים להפוך אותו לבטיחותי וזול יותר לשימוש.
2. מצבר עופרת - יש בכל מכונית. כבד, מזהם, וצריך כמה כאלה ברכב היברידי.
3. ניקל קדמיום - צפיפות מטען חשמלי נמוכה, ייצור יקר ומזהם.
4. אבץ אויר - המצאה ישראלית. הקושי הוא בלהטעין מחדש את המצבר. דורש החלפה ומתקן תעשייתי לטיפול באבץ לאחר השימוש. מצבר גדול וכבד.
5. תאי דלק. להחזיק מימן ברכב זו התאבדות. או כלכלית או צבאית. אבל זרזים כימיים יכולים לפרק מימן ממוצרי נפט ולהגיב אותם עם חמצן מהאויר. רעיון מעניין אבל מעט רחוק. לא פותר את השימוש בנפט אבל מייעל מאוד את ניצול האנרגיה.

העתיד לדעתי: סוללות גרעיניות. הסוללות הגרעיניות נמצאות בשימוש רפואי, ובאספקת חשמל ללווינים. הסוללות הגרעיניות נמצאות כבר עשרות שנים בסביבה. שיפורים הנדסיים יכולים להפוך אותם למקור כוח לרכבים חשמליים.

יש גם סוללות ביולוגיות, כלומר שימוש במולקולות ביולוגיות לאספקת חשמל. טכנולוגיה מוזרה מידי מכדי שנראה אותה בסביבה הקרובה.

לנחתים יש כבר מכונית סיור תצפית היברידת ראשונה shadow. וקיימת תוכנית ארוכת טווח להפוך את כל צי הרכב של הצבא האמריקאי להיברידי (מתוך הרעיון של חסכון בדלק, במיכליות, ובשיירות אספקה, וכ"א).
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 09-03-2008 בשעה 19:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 09-03-2008, 19:50
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "לא נראה לי שאפשר להגיד שמעבר..."

זו כבר שאלה של הנדסה והנדסת התכ"ם. אם מסתכלים על המחשב המדובר כקופסה שחורה אז מכונאי צבאי, צריך רק לחשוד שיש בעיה עם המחשב ולהחליף אותו. לכן קוראים לזה דרג א'. את הבדיקה והתיקון משאירים לדרגי אחזקה גבוהים יותר. אם המחשב אמין מספיק ורבוסטי מספיק, אז מורידים הוראה שמחליפים מחשב אם ורק אם כל דבר אחר נוסה ונכשל.

עדיין, האתגר האמיתי הם המצברים. לא המחשב. אף אחד לא מצפה ממכונאי קדמי, שלפעמים גם בלחץ ותחת אש, לטפל במחשב. פה זה לא הוליווד שכל אחד עם מברג ביד הוא אוטומטית גם האקר אלוהי, שיכול להוריד גשם ולהחיות את המתים.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 27-06-2006, 12:18
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 879
מבחן דרך
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי RP. שמתחילה ב "סופה 2 מתוצרת מפעלי רכב נצרת - הג'יפ החדש של צה"ל לבט"ש ולמפקדים"

הקפצתי את האשכול לטובת כתבה מ YNET, אני ממליץ להכנס לקישור שמכיל סרטון מפס הייצור:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3267876,00.html

הג'יפ החדש של צה"ל: סופה 2



רציתם רכב שטח ישראלי טהור? תשכחו מזה. ה"סופה 2" תישאר ככל הנראה סופה צבאית בלבד. זאת מכיוון שהמפעל, "תעשיות רכב" שבנצרת-עילית, אינו מתכוון לייצר דגם אזרחי, לאור המיסוי הגבוה שהוטל על הרכב. יצאנו לבדוק מה אנחנו בכל זאת מפסידים - ובאיזה רכב נוהגים החיילים
מישל דור

ברוכים הבאים לעידן החדש. תעשיות רכב נצרת, החבר'ה הטובים שהביאו לנו בעבר את ג'יפ הסופה, חושפים בפני התקשורת את ג'יפ "סופה 2", מי שאמור להצעיד (יותר נכון, להסיע) את הצבא מעתה והלאה. וכן, עכשיו כבר יש גם מזגן מפוצל וגם כריות אוויר, חמש דלתות ואפילו גיר עם שישה הילוכים, בלמי דיסק וקפיצים במקום מתלי עלים מאחור. הגיע הזמן, יש להוסיף.

לא סוד הוא שג'יפ הסופה, מיומו הראשון, לא היה המוצר המודרני ביותר שהגיע לכביש הישראלי. ואנחנו מאד עדינים כאן. מערכת מתלים ובלמים מיושנות, איבזור נחות ומכלולי הנעה לא מרשימים. העניין הוא, שבשלב מסוים הפך מחירו כחדש בשוק הפרטי למפלצתי. כזה שאפשר לרכוש דגמי כביש-שטח מודרניים, טובים, בטוחים ונוחים משמעותית. מה שכמובן פגע אנושות בהצלחתו.

בצה"ל לעומת זאת, היכן שפשטות מכנית ועלות חלפים נמוכה קובעת לעיתים קרובות יותר מכל, דווקא היו די מרוצים. מעל ל-5,000 כלי רכב כאלה הועברו לצבא, שירתו ומשרתים שם בכבוד רב והצלחה בלתי מבוטלת. עם הסופה 2 אמורים היו בתעשיות רכב נצרת לשפר בכל התחומים, ולהביא את הסופה 2 לרמת כדאיות גם עבור השוק הפרטי. אלא שכנראה תכננו שם על הטבות מיוחדות עבור היצרן מהמדינה. אבל זו לא הסכימה להעניק הנחות כלשהן, וכך נותר מיסוי מלא על הרכב. זה הותיר אותו במחיר של מעל 250,000 שקל - שוב, לא הגיוני בשוק האזרחי, התחרותי והאיכותי.

"לצערנו הרב לא נוכל למכור לכם את ה'סופה 2' בתקופה הקרובה", נאנח אריה קיזמן, מנכ"ל תעשיות רכב. "אנו צובעים את כל כלי הרכב שיוצאים מפס הייצור בצבע צבאי, בגלל שהמיסוי גבוה מאד והמחיר לאזרח יהיה לא ריאלי. מסיבה זו אנו מתמקדים במכירת הרכב אך ורק לשוק הביטחוני שאינו משלם מיסים".

לדברי היצרן, הג'יפ החדש נבנה לפי דרישות צה"ל באופן מלא. כדוגמה הם מביאים שימוש בדלת אחורית שמאפשרת פריקת ציוד ולוחמים מהירה, מנוע בנזין, מזגן מפוצל, ושאר בקשות מיוחדות. למעשה, כל יחידה תקבל סוג של קו יצור נפרד. טוב, לא בדיוק קו יצור, אבל לפחות איבזור-ציוד-גימור שונים. "רכב השטח הזה עבר סדרת עינויים אמיתית של הגורמים הצבאיים, שלא התפשרו על שום דבר", אומר לנו לאונרד סלומון, בכיר בחברה. "בין היתר, בזכותם עומד ה'סופה 2' בקו הראשון של רכבי השטח בעולם. אנו מלאים בגאווה לאומית שייצרנו מוצר כה איכותי".
ההבדלים מול הסופה 1 ברורים למדי. גם אם מראה המרכב הכללי נותר זהה, מדובר ברכב אחר לגמרי. מרכב חמש דלתות במקום שלוש בסופה 1. בהתאם, יש לנוסעים מאחור מושבים שפונים בכיוון הנסיעה, כמו-גם מערכת מיזוג עם שליטה מפוצלת. הגיע הזמן. ועוד עניין אחד קטן וחשוב - יש כריות אוויר, במקום מתכת חשופה וכואבת בדגם הקודם.

נסיעת המבחן שביצענו ברכב החדש הייתה קצרה למדי. אלא שלא צריך יותר ממנה כדי לגלות שמדובר כאן במשהו שונה לגמרי מרכבי הכביש-שטח המפנקים, אליהם הרגילה אותנו תעשיית הרכב העולמית בעשרים השנים האחרונות. בתא הנוסעים וסביבת הנהג שולטת פשטות. אין יותר מדי מתגים, ונראה כי אלקטרוניקה מפנקת נותרה הרחק מאחור, עם לוח מחוונים דליל ביותר.

מצד שני, נסיעת שטח קצרה הרשימה מאד. מערך המתלים עבר סוג של מהפיכה, בין היתר על-ידי זניחת מתלה העלים הארכאי מאחור לטובת קפיצים-בולמים מודרניים. המשקל הכולל נותר זהה פחות או יותר לסופה 1 המוחלפת (2,500 ק"ג, 80 ק"ג יותר), אך בסיס הגלגלים ארוך הרבה יותר לטובת יציבות - 293 ס"מ לעומת 263. תיבת שישה הילוכים ידנית החליפה את התיבה המיושנת, ואת בלם התוף מאחור מחליף כעת (סוף-סוף) דיסק. שימו לב גם לשינוי שעברו הצמיגים. במקום 235-75-15, זוכה הסופה 2 לצמיג דק יותר (215 מ"מ), עם דופן גבוהה יותר (85 אחוז), על חישוק גדול יותר ("16).

כרגע מסוגלת תעשיות רכב נצרת לייצר מדי יום עשר יחידות של הסופה 2 (שמכונה גם M-242), בשתי גרסאות עיקריות - גרסת מפקדים המשמשת לפיקוד, ניוד וסיור, וגרסה ממוגנת המיועדת ללוחמה בשטח בנוי. רוצים דיזל? יש אפשרות, מתוצרת VM האיטלקית, בנפח 2.8 ליטר. אם יהיה צורך, גם תיבה אוטומטית אפשרית, הגה ימני, גג ברזנט, צמיגי אל תקר ועוד. הכל לפי דרישת הלקוח. רק צריך לזכור - השוק האזרחי לא יצא נשכר. בינתיים מיוצרת הסופה 2 רק עבור כוחות הביטחון.
_____________________________________
So be it
Threaten no more
To secure peace is to prepare for war
So be it
Settle the score
Touch me again for the words that you'll hear evermore

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 29-06-2006, 12:24
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי dagi שמתחילה ב "אני לא מבין כל כך על מה..."

לא נסעת מספיק על סופה כנראה...

5 דלתות? לא צריך יותר לטפס קדימה?
קפיצי סליל במקום קפיצי עלים?
מיקום קפיצים מעל לציר לשם שינוי?

תשמע, אני קונה...
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 29-06-2006, 18:16
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "תצטרך לחכות כמה שנים לפריטים..."

קונה משמע מחליף...
לי אין כסף לספק את תאוותו של הרכב לדלק.....
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 30-06-2006, 18:05
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "פשש... סחתיין על הביקורת, אני מבין שחקרת את הנושא לעומק"

לגבי סופה 1 יש מספר בעיות כרוניות שלא נפתרו עד היום:
קורוזיה בחלקי מרכב שונים, נזילות וחדירת מים בתפרים שבין סגירת המתכת למרכב, בעיות חשמל רבות במיוחד
בשנתונים הראשונים ועוד.
עוד מוקדם לקבוע מה תהיה איכות ההרכבה לגבי סופה 2, אולם בסיור שנערך במפעל בהזמנת תע"ר
היו עדויות על חלקי מרכב לפני צבע שהיו נגועים בסימני חלודה, איכות ריתוכים ירודה ועוד.
על פי כל קנה מידה של תעשית הרכב תע"ר נחשב מפעל מפגר מבחינת שיטות היצור וההרכבה, תיב"ם הס מלהזכיר וכך גם רובוטיקה ביצור.
כנראה שהסיבה היא הסתמכות כמעט בלעדית על השוק המוסדי שלא כל כך שם דגש על רמות יצור והרכבה גבוהות.
נעשו שיפורים, בזה אין ספק, אבל לסופה 2 עוד דרך ארוכה כדי לעמוד בסטנדרטים מוטוריים מודרניים.
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 30-06-2006, 19:15
צלמית המשתמש של agent_amos
  משתמש זכר agent_amos agent_amos אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.05
הודעות: 4,021
שלח הודעה דרך ICQ אל agent_amos שלח הודעה דרך MSN אל agent_amos Facebook profile
תגובה...
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "פשש... סחתיין על הביקורת, אני מבין שחקרת את הנושא לעומק"

אני לא מבין על מה אתה בא לסנגר בדיוק,נראה שהדברים שלך באים יותר לעקוץ מאשר להסביר מהי העמדה שלך,מילא אם היית מביא הוכחות לדברים בשבחו של הג'יפ,ההרכבה האיכותית שלו ועד כמה הוא טוב יותר ממקבילו האמריקני אני חושב שהיה על מה לדבר.

כולנו יודעים עידו שע"פ הביקורות שנכתבו כאן הסופה פישלה ובגדול ואנחנו יודעים,שגם אם היינו מאוד ציוניים ורוצים להעסיק עובדים ישראליים,האיכות שבה מיוצר הג'יפ לא מצדיקה בכלל את המחירים שגובים עליו,כשאתה יכול לקנות בכספי סיוע אמריקניים לנד רוברים שעולים בהרבה מידות על הסופה האומללה,שמלכתחילה עם כל המיגון הזה נעשתה מסורבלת,והבלאי שלה רק גדל (מה לעשות שיש בני דודים שעבדו עם הסופות של מג"ב ונוכחו לדעת שזה לא כזה שוס).

ותביא לי טיעונים נגד לנד רובר ובעד סופה 2.
_____________________________________
"בגבורה ובענוווה"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 18-04-2006, 18:40
  גונס גונס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.05.04
הודעות: 457
כתבה רנגלר - הג'יפ שעשוי להגשים את חלום צה"ל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ג'יפ סופה סימן שתיים ושלוש"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]
מאת: עמוס באר


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/NR/rdonlyres/eacaitvvvnjmywzwhmngqsogtfysdalsn7hrcf5rzwfu3sxuiasknxkrv6h7w75rgf7r4jbigu65ln/rangler1.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]
מערכת הבטחון הישראלית חחפשת כבר שנים אחר גי'פ בעל 4 דלתות שניתן לרוכשו בארה"ב בכספי הסיוע הבטחוני? קרייזלר חושפת כעת את דגם הרנגלר החדש בעל 4 דלתות; האם בא לציון גואל?



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]


חברת קרייזלר הייתה מפאר התעשייה האמריקנית, וכיום נותרה כבורג לא מרכזי במכונת 'דיימלר קרייזלר' המשומנת היטב, והחורקת רק בגין ההשקעה המוטעית בדינוזאור מדטרויט. אך איש לא יוכל לגזול מקרייזלר את זכותה הבלעדית בקרב כלל תעשית הרכב העולמית, לעשות שימוש חוקי במותג "גי'פ" האגדי.

ועתה, בתערוכת המכוניות הבינלאומית שנפתחה בסוף השבוע בניו – יורק, חושפת קרייזלר את דגם הרנגלר Unlimited החדש, אשר בזכות עיצובו בתצורת 4 דלתות מהפכנית בעבורו, זכה מיד לגל בקורות נלהבות. עד כה ניבנו כל הגי'פים האמריקניים מסידרת רנגלר (או CJ, או YJ ועתה TJ
) עם 3 דלתות בלבד, שהצריכו להטוטי החלצות שונים ומשונים ליושבים בספסל האחורי. האזרחים נתקלים בקשיי נוחות זניחים, עבור לוחמי הגרסאות הצבאיות העלולים להלכד מאחור בעת שריפה, מדובר במלכודת חיים ומוות.

תמונות ריגול רמזו מזה חודשים ארוכים על השיפור המתוכנן, והנה זה בא. לאחר אין ספור ספוקולציות נחשפה השבוע סידרת רנגלר Unlimited
- "בלתי מוגבל" – שם הבא ככל הנראה להדגיש את רבוי השימושים העתידיים של רכב השטח המפורסם. הסוד שבמרחב טמון בבסיס הגלגלים שהוארך מאוד עד לכמעט 3 מטרים (כחצי מטר יותר מלרנגלר הרגיל), וכך מוצע עתה תא לוחמים (נוסעים) מרווח, המסוגל גם לשנע כמות עצומה של ציוד קמפניג, או לוחמה, תלוי במה תחשקו.

ובחזרה לצה"ל, הנמצא בעיצומו של הליך הצטיידות ענק, במאות כלים מסוג סופה 2. לאחר שהתייאש מלמצוא "מוצר מדף" של גי'פ העונה על דרישותיו, פנה אט"ל, חיל החימוש ויצרן מקומי בשם תע"ר, לקואופרודוקציה ישראלית – אמריקנית, שסיפור פרי בטנה בגרסתה הצבאית, נחשף כאן לראשונה – ראה חשיפת הסופה 2.




במרכז הסיפור, וברוח ימי פסח אלו, מונח הביטוי "דיינו": צה"ל דרש גי'פ בעל גיר אוטומטי, הלוגם סולר (לשם השגת נוחות לוגיסטית בשדה הקרב) וששלדתו מסוגלת לשאת מיגון בליסטי כבד. אך ככל שאר החלוקות הצבאיות, גם אכזבתו של צה"ל הייתה משולשת: כך, במקום גיר אוטומטי (הבטיחותי יותר הן מבחינת "שתי ידיים על הגה, והן בטחונית – לנוכח האפשרות להפעיל מערכות נשק במקביל), קיבל תיבת הילוכים ידנית למהדרין, במקום מנוע דיזל, הלוגם סולר – כיתר מערך הקרבי, קיבל מנוע בנזין ועל הכושר לנשיאת מיגון כבד, עדיין נאבקים, שכן הוא מנוגד לחוקי הפיזיקה וליציבות הדינאמית הנדרשת לנסיעה בטיחותית.


מדוע אם כן סינן בייאושו צה"ל בין שפתיו הקמוצות את הביטוי "דיינו"? שכן לפחות קיבל את 4 הדלתות - אותן דרש כאמור מסיבות של בטיחות ובטחון. לא רק שהקצינים ביקשו לשחררם מהצורך להסיט מושבם בכל פעם שטרמפיסט יוצא מרכבם, הם גם ביקשו לאפשר ליושבים מאחור מילוט "פריקה" מהירה בכל מצבי החרום.



כאשר הוזמן שר הבטחון לראשונה למיפעלי תע"ר בנצרת בעניין הסופה 2, הוצג בפניו גי'פ מוארך ששלדתו נחתכה והולחמה מחדש. בינתיים פותחה שלדת TJL כמעט אורגינאלית בעלת בסיס גלגלים ארוך, המאפשרת מרכב מרובה פתחים, בעבור סמטאות הקסבה, או חופי סנטה מוניקה. הבסיס המוארך מותיר בגרסתו האזרחית החדשה אף מקום לגג מתקפל המזכיר בתשלובת הפח את ה- CC– קופה קבריו האירופיות הקטנות, או, אם שוב תחפש השוואה מיליטנטית - את עמדות הפיקוד הפתוחות של גי'פי הסיור הקרביים.





[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/NR/rdonlyres/ejtyjbytq7zjrnh3ln67hn277wkvkfu7xdgarni4snurdwnedhf7rt5nnfss6il3ew6lf5qhwfuybh/sufa.jpg]


סופה 1



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/NR/rdonlyres/ebsbtu6oabapqp33wtwhbue4yayj2kuphakkufwmwqyhs4giiugkq4rjgokdwqi4zvmjnuydq4cqfm/rangler2.jpg]

רנגלר unlimited החדש







בבסיס יחידת הכוח של הגי'פ החדש, מנוע בנפח 3.8 ליטר V6, בעל 12 שסתומים, המפתח הספק מרבי של 205 כ"ס ומומנט של 33 קג"מ. כוח המנוע מועבר לגלגלים על ידי תיבת הילוכים בת חצי תריסר יחסי העברה ידניים, או ארבעה יחסים אוטומטיים (יש !). מרעישה לא פחות בשורת היצרן כי לשווקים שמחוץ לצפון אמריקה, תוצע גירסה המונעת אמנם במנוע דיזל, הלוגם סולר כשר למהדרין, אך אליה וקוץ בה, הוא ישודך לתיבת הלוכים ידנית, בת 5 יחסי העברה.



בכל מקרה מדובר ברכב שטח אמיתי, בעל שלדה נפרדת, מערכת ברירת שילוב להנעה כפולה לא – קבועה (גירסה מוזלת מוצגת בתצורת 2X4), ובחירה בין יחסי העברה נמוכים LOW) ) או גבוהיםHIGH) ) ונעילת דיפרנציאלים אופציונאלית. קרייזלר מכוונת אותו כמתחרה להאמר 3, ניסן אקסטרה וטויוטה FJ קרוזר, המיועדים לקהל ההרפתקנים הצעיר.



הרנגלר החדש יגיע לאולמות התצוגה בסתיו הקרוב, בגרסאות הגימור הרגילות - Unlimited, סהרה ורוביקון 16. האם גרסאות המתאימות לתקנים צבאיים יגיעו בעתיד? האם השלדה המוארכת איתנה דיה כדי לשאת 'קפסולה' של תא לחימה ממוגן? ימים יגידו.



הסוכן המקומי קשה בתשאול, שכן נוהגו בהפניית המדיה לדובריו החצוניים מייתרת את הפנייה - שלעולם אינה נעניית - ספק מאיגנורנציה, ספק מארוגנציה. נציגויות מדיה בודדות בלבד, מסקרות את מיפעלי רכב נצרת (תע"ר) ההסטוריים, באופן מעמיק ורב שנים. מנהלי המיפעל המקומי ובעליו ערים לכך והגיבו בהתאם, אך באחרונה נגררו לצימצום השת"פ המקצועי. הדבר מצער, שכן מדובר במיפעל יחיד מסוגו, אשר תקופה טובה יחסית עוברת עליו - גם אם מתחריו מתרבים בהתמדה.



כך יהיה צורך להמתין עד להבהרת עמדת "הלקוח הסופי", דהיינו שלטונות הרכש של משרד הבטחון, וגופי הרכב של הצבא, בכל אשר לסוגיית האספקה הפוטנציאלית לישראל, והאם אכן מסתמנת פריצת דרך בשיקום צי הרכב הלוגיסטי הממוגן הקטן, הולך ונישחק בקרבות הרחוב הנערכים בקסבות של ערי השטחים.



דבר אחד בטוח : אין ספק כי ה- Unlimited משוחרר לחלוטין מהאילוץ המגביל את כל מתחריו, הוא כשיר לחלוטין לעלייה ארצה, נוכח האפשרות לרוכשו בכספי הסיוע הבטחוני האמריקני.

http://glz.msn.co.il/glz/cars/e6b9e...f6797616ffb.htm
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #92  
ישן 09-03-2008, 11:36
  נהג עייף! נהג עייף! אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.03.08
הודעות: 1
סופה2 אולי חדש אבל זבל!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ג'יפ סופה סימן שתיים ושלוש"

בקשר לכל מה שכתוב פה הסופה 2 היא מיבחנתי סתם ביזבול של כסף!!
האוטו הזה לא מתאים לצבא !!
ולמה זה הצבא מעביד את הרכבים שלו שעות נוספות והסופות האלה פשוט לא עומדות בלחץ! הם פשוט מיתפרקות!!
יצא לי להיות עם הרכב הזה כמה פעמים במוסף וכן הצבא מטפל במוסכים של יונדאי הרכב שברר ועדין
מספיק שבוע של נסיעה אינטנסיבית והוא ישר הולך למוסך והעומס שיש למוסכים הוא עצום כל מוסך שעוב עם הצבא ומטפל בסוסות האלה יש להם בחנייה שלהם לפחות 20 רכבים הוא בנוי גם גיר של 6 הילוכים קדימה
ומיזה יוצא שההילוכים שלו קצרים ממש ככה של שניה צריך לעלות ולרדת הילוך אולי הוא נוח כי הוא חדש ויש בו רדיו ומזגן אבל אני מבטיח לכם שכל הסופות 2 היתפרקו והסופה 1 תשאר חייה של רכב !
ד'א הרבה מהסופות כבר החליפו מנוע !! וגילו הרבה סדקים בשילדות שלהם והמנוע שלהם עושה רעש כמו של מכסחת דשא שלא נדבר על זה שהוא מיתנדנד כמו נדנדה רק במהירות של 90 קמ'ש!
היה עדיף להביא סופות רגילות פשוט חדשות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #93  
ישן 09-03-2008, 18:11
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 92 שנכתבה על ידי נהג עייף! שמתחילה ב "סופה2 אולי חדש אבל זבל!"

שיפור מתמיד הוא תהליך טבעי של פיתוח מוצר מורכב.
ככל שניהול הפרוייקט טוב יותר נחסך הרבה מהשיפור המתמיד, כלומר איכות המוצר החדש טובה יותר מההתחלה, וצריך לעבוד פחות קשה כדי להרים את המוצר לרמה סבירה. (אם מהנהלים ממש תותחים, אז אפשר להתחיל לייצר מוצר מעולה ישר מההתחלה ואז לשפר אותו הלאה - אבל גם באזרחות יש חברות בודדות שמסוגלות לזה: הראשונה שכן יכולה היא טויוטה).
אני מקווה שיפיקו לקחים מהר, יקנו מנועים חדשים טובים יותר או יעצבו מחדש את השילדה.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #99  
ישן 05-11-2009, 16:23
  s1dror s1dror אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.07.07
הודעות: 119
בסופה ובסערה - סופה 3 בדרך לצה"ל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ג'יפ סופה סימן שתיים ושלוש"

http://dover.idf.il/IDF/News_Channe...na/09/41/13.htm

בסופה ובסערה
יום רביעי, י"ז במרחשוון התש"ע, 4 בנובמבר 2009, 23:01
בימים אלה מבצעים במפעל "תעשיות רכב" את נסיעות המבחן בסופה 3 שצפויה להיות הצמודה החדשה של מפקדי צה"ל. האחות הצעירה של הסופה 2, פותחה במיוחד לצרכים הצבאיים והשאירה גם כמה יודעי דבר פעורי פה. "בשטח היא אוכלת את הכל", אומר מנהל הייצור, "אין לה שום בעיה"

ניר קוסטי

ביציאה ממפעל "תעשיות רכב" (תע"ר) בנצרת עילית, דוהרת הסופה 3 במעלה הכביש המוביל לשטחי הניסוי באזור. מנהל הייצור במפעל, אהרון וינרב, חי ונושם את הסופה כבר שנים. הוא מכיר כל חלק בג'יפ. אף על פי שצלח עמו עשרות נסיעות, ניכר בו שהוא מתפעל בכל פעם מחדש מהדגם שרק יצא מן הניילונים לפני כחצי שנה. "יש לו עוצמה", הוא מרוצה. "הוא ממש ממריא".

מראה הסופה הדור השלישי, ג'יי–8 בשמו הבין–לאומי, תוצרת חברת "קרייזלר" האמריקאית, הפך לשכיח בנצרת וסביבותיה. בעיר הצפונית כבר לא מתרגשים ממנו. עם זאת, נהגי הג'יפים השרופים והכבדים מתקשים להישאר אדישים. כך הוא למשל דרור ברלי, כתב רכב ובוחן מכוניות ורכבי שטח ב"ידיעות אחרונות", "הגה בשטח" ו"ג'יפולוג" שנסע בסופה 3 חמישה ימים רצופים לאורכה ולרוחבה של הארץ. "לדעתי, זה אחד הרכבים הטובים שנהגתי בהם", הוא פוסק. "נסעתי בו 1,400 קילומטר ברחבי הארץ. אני לא יודע איזה נסיעות מבחן עושים בצבא, אבל מה שעשינו לו, לא עשו בארץ לשום כלי רכב".

אנשי המחלקה לניסויי איכות (נס"א) בחטיבה הטכנולוגית של זרוע היבשה מגחכים. שני רכבי סופה 3 שהגיעו לידיהם בשטח הניסויים הסמוך לראשון לציון, עברו בחודשים האחרונים מסכת התעללויות קשה. הניסויים הסתיימו בשבועות האחרונים, וכיום שלושה כלי רכב זהים נמצאים בצה"ל, ועד דצמבר יעברו על–ידי נהגים צבאיים מבחנים משלהם. בין היתר, עברו רכבי הסופה עד כה מבחני "התנהגות בשטח", ניסויי סיבולת, עבירות, בדיקות מיזוג וקירור מנוע, בהם ניסו להגיע אל קצה גבול היכולת שלהם.

בתע"ר מחכים לתוצאות ותולים בהן את יהבם בתקופה זו. רק בשנה האחרונה פוטרו 40 עובדים במפעל היחיד בארץ שמייצר כלי רכב. 40 נוספים הוצאו לחופשה ללא תשלום ו–60 אחרים נמצאים בסכנת פיטורים. "אם פעם היינו עובדים בשלוש משמרות, היום אין לנו מספיק עבודה במשמרת אחת", אומרים במפעל שעד לא מכבר היה מקור פרנסתם של מאות עובדים. "ההזמנה של הסופה 3 ממשרד הביטחון תחזיר אותנו לימים יפים יותר".
ב–43 שנות קיומו, הרכיב המפעל, שנוסד כחברת–בת של "מכשירי תנועה בע"מ", מעל 90 אלף כלי רכב מסוגים שונים, החל ממשאיות, קומנדקרים, ג'יפים וגם מכוניות נוסעים אזרחיות. בין 2005 ל–2008 סיפקה החברה לצה"ל מאות כלי רכב למפקדים מסוג סופה 2 הנמצאים כיום ברוב היחידות הלוחמות. לצד זאת, ההערכות הרווחות בשוק הן שצה"ל צפוי להחליף בין 300 ל–400 כלי רכב למפקדים שנמצאים ברשותו. חלקם המוחלט כבר שחוק.
מערכת הביטחון, הרוכשת את הג'יפים בכספי הסיוע האמריקאי, תצטרך להחליט בחודשים הקרובים מה יהיה רכב המפקדים הבא. המתחרה העיקרי של הסופה 3 הוא ה"דיפנדר" הוותיק. "מדינת ישראל מפגרת מבחינה מוטורית", מציין ברלי. "אנחנו לא יודעים לנהוג, אין לנו תרבות מוטורית, אנחנו לא מייצרים מכוניות, אבל כולם אוהבים את זה כי זה סמל סטטוס. מפעל 'תעשיות רכב' הוא יחיד וחשוב מאוד. צבי נטע, מנכ"ל 'מכשירי תנועה', מחזיק אותו מתוך ציונות, למרות שהוא כבר לא רווחי כמה שנים. משנת 2000 העלו את מס הקנייה שהוא היום הכי גבוה בעולם. אם הצבא ייקח את הסופה 3, זה ייתן עוד זריקת עידוד למפעל בשנה–שנתיים הקרובות. גם לנו הג'יפאים יש אינטרס. רבים מהג'יפים נפלטים כך לשוק האזרחי דרך מכרזי משרד הביטחון, ונוסעים בכבישים ובשטח".

המהלך האוטומטי

תחילתו של סיפור האהבה בין הסופה לבין צה"ל החל עוד בשנות ה–90 ומקורו בצרכים של משרד הביטחון ובכספי הסיוע. הסופה מבוססת על הג'יפ "רנגלר וי–ג'יי" של חברת "קרייזלר". הרכב הראשון מדגם זה נכנס לשימוש בצה"ל בשנת 1997. אחותה הצעירה יותר של הסופה, שזכתה לשם המקורי הסופה 2 ומבוססת על ה"רנגלר טי–ג'יי", סופקה לצה"ל בשנים האחרונות.

הסופה והסופה 2, יש לציין, הוסבו לגרסה צבאית, רק אחרי שפותחו ככלי רכב למגזר האזרחי. לעומתם, רכב הסופה 3, שנמכר אך ורק כערכה להרכבה, ומורכב, נכון להיום, בשני מפעלים בעולם, במצרים ובתע"ר, נקרא ג'יי–8 ופותח מיסודו כגרסה צבאית.

חלקי הערכה מהווים 70 אחוז מהמוצר המוגמר. את 30 האחוזים הנותרים מייצרים במפעל, בהתאם להוראות שנשלחות מארה"ב.

"בולט מאוד שהסופה 3 הוא לא רכב אזרחי ש'אנסו' אותו להיות צבאי", טוען ברלי. "הכל בו מחוזק. רכב שממש בפיתוחו חשבו על נהג צבאי ממוצע - ילדון, לא מבין גדול בנהיגת שטח, שצריך להגיע לכל מקום במינימום של בעיות ובלי להפגין מומחיות".

לדברי גדעון הדרי, המהנדס הראשי של תע"ר, הסופה 3 שוקלת כמו הסופה 2, אך יכולה לשאת בין 800 ל–900 קילוגרם יותר מאחותה הצעירה. השינויים הבולטים בה: שלדה מחוזקת, סרנים כבדים יותר, דנה 60 (לעומת דנה 44), מתלים מחוזקים, קפיצי עלה אחוריים, מנוע דיזל במקום בנזין, גיר אוטומטי ומסנן אוויר משופר. העובדה שהג'יפ אינו ידני מעלה סוגיה מעניינת על טיבו. "בשטח הוא אוכל את הכל", אומר וינרב, "אין לו שום בעיה".
"רוב הג'יפאים השרופים כמוני מעדיפים גיר ידני", מגיב ברלי. "הסופה 3 אמורה להיות רכב מפקדים. קצין צעיר בן 20–22 יגיע איתו לכל פינה שצריך, ללא קורסים. הבעיה שרוב הנהגים הצבאיים לא מגיעים עם ניסיון. מקסימום עם רישיון נהיגה של שנתיים, והגיר הידני ייהרס עם הזמן. גיר אוטומטי הוא אמנם מגבלה, לא אמין וצורך יותר דלק, אבל על הנהג הלא מנוסה הוא מקל את הנסיעה. בסופה 3 הגיר חזק, הושקעה בו מחשבה והוא עובד יפה. הוא הג'יפ היחיד שפועל על גיר אוטומטי שהייתי מוכן שיהיה לי".

בכניסה לשטחים ההרריים בנצרת עילית עוצר וינרב את הג'יפ וממתין מספר שניות. משמאלו מתחיל כביש עפר, שהפך לשלולית בוץ גדולה, ומולו תלולית בגובה חצי מטר. המנהל הוותיק מעדיף את הגבעה, והסופה 3 מטפסת עליה בלי בעיות. "לא משנה לה אבנים או סלעים. כשאתה נוסע עם רכב כזה, זה לא כמו לנסוע בפרייבט. אסור לך לרחם עליו".

מפרט טכני - סופה 3


מנוע: VM–MOTORI 
טורבו–דיזל, בעל 4 צילינדרים
נפח מנוע: 2,766 סמ"ק
הספק: 158 כ"ס/3,800 סל"ד
מומנט: 41 קג"מ/2,000 סל"ד
תיבת הילוכים: RFE545 אוטומטית, 5 מהירויות
תיבת העברה: NVG241
יחס העברה קצר: 2.72:1
סרן קדמי: דנה 44
סרן אחורי: דנה 60
יחס הפחתה בסרנים: 4.10:1
מתלה קדמי: קפיצים ספירליים
מתלה אחורי: קפיצי עלים
צמיגים: 245/70R17 בי.אף.גודריץ' T/A
בלמים קדמי/אחורי: דיסק מאוורר/דיסק
עזרי עבירות/אחיזה: בקרת אחיזה אלקטרונית
אורך/רוחב/גובה/בסיס גלגלים: 4,450 מ"מ/1,876 מ"מ/
2,012 מ"מ/2,946 מ"מ
משקל עצמי: 2,305 ק"ג
נפח מיכל דלק: 85.2 ליטר
מהירות מרבית: 140 קמ"ש
צריכת סולר (מבחן): 6.8 ק"מ/ליטר

נערך לאחרונה ע"י s1dror בתאריך 05-11-2009 בשעה 16:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:36

הדף נוצר ב 0.17 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר