לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #13  
ישן 04-12-2006, 04:55
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
בטיל בליסטי עם מנוע מוצק
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי primo שמתחילה ב "הדיוק של טיל בליסטי (לא מדבר על סקאד) הוא"

ניתן להפסיק את הבעירה. יש מנגנון לזה וכך למעשה נקבע הטווח.
זה נכון שבחלק גדול מהטיסה אין אפשרות לנהג כי אין אוויר, אבל כדאי לזכור שני דברים - כאשר אין אוויר ניתן לנהג ולתקן עם רקיטות קטנות, מצד שני גם לא מתפתחות שגיאות, (ואין שם מכות רוח קטנות) כך שהתיקון מיועד לשגיאות השלב המונע. בדרך כל השלב המונע נגמר מחוץ לאטמוספירה, כך שתוך כדי שלב זה מבוצעים התיקונים הדרושים וכאן למעשה נקבעת רמת הדיוק הבסיסית של המערכת.
מעבר לכך, כמו שציינתי, בטילים מתקדמים נהוג גם ביות סופי, שמתקן את שגיאות היציאה וכניסה ומזהה במדויק את המטרה.
ב"מדידי תאוצה" אתה מדבר על סקאד, כאשר היום המערכות יותר מורכבות ויותר מדויקות וגם לטיל בליסטי ניתן לתת תיקונים עד לפגיעה (למעשה התיקונים הם רק ב"גוף החדירה").
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 04-12-2006, 06:52
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
למנוע דלק מוצק
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי עמיטל שמתחילה ב "הפסקת בעירה במנוע הודף מוצק"

יש, כמו שאמרת, מנגנון להפסקת הדחף. אבל שלא כמשתמע מדבריך, זה אינו "תלוי טיל" אלא "תלוי משימה". כאשר מוגדר המסלול שיש לבצע, מחשב הממשימה מפסיק את הדחף ברגע הרצוי, על ידי פתיחת פתחים נגדיים. בדיוק באותו הזמן מבוצעת הפרדה של גוף החדירה שממשיך במסלול בליסטי. יש גופי חדירה עם מנגנון ניהוג, שמאפשר להם ניהוג בשלב החדירה לצורך הביות הסופי.

ודאי שהפסקת הדחף אינה "סתם ככה", אלא מתוכננת מראש. וכמובן שצריך מערכת לזה.

בטילים בליסטיים שבהם אין מערכת הפסקת דחף, מבוצעת "התכווננות למטרה" על ידי בניית פרופיל טיסה מתאים שיביא לנתוני מצב מסוימים במרחב בנקודת גמר המנוע. מאחר ונקודת גמר המנוע היא מעט "בעייתית" במנועי דלק מוצק, גם שיטה זו צפויה לשגיאות רבות (שניתנות לתיקון, בעזרת מנועים רקטיים קטנים בשלב הבליסטי).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 04-12-2006, 12:52
  Hi_Frequency Hi_Frequency אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.04
הודעות: 609
בעניין אותן מכות רוח קטנות,
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "בטיל בליסטי עם מנוע מוצק"

היה מעניין לשמוע אם ידוע, על כיווני מחשבה לפחות, לניצול מכות רוח יזומות להסתת רקטות/טילים?
לפני כחודשיים היה כאן דיון על אמצעים אפשריים להגנה נגד רקטות. אחד הגולשים (עד כמה שזכור לי, "קרוע_בג'ינס", או משהוא כזה) הציע להסית רקטות על ידי גל הלם של פיצוץ באוויר. כמובן שלא מדובר על טווחים גדולים ממוקד הפיצוץ (כיוון שעצמת ההלם צפויה, לדעתי, להיות מונחתת פרופורציונית ל-1 חלקי ריבוע המרחק), אבל משהוא מסדר גודל של כמה עשרות מטרים יכול היה מאד לעזור. דובר היה, נדמה לי, גם ביצירת תת לחץ, או משהוא מהסוג הזה (תרמובארי?) ליצירת מן מחסום רגעי, מרחבי באויר, על ידי הסתת מסלולים כאשר מתחיל ירי אויב.
כמובן שההסתייגות הכי נפוצה לרעיון הסתת רקטות הייתה שהן בין כה נופלות איפה שבה להן, אז מה הטעם להסית אותן? לדעתי, אם היה אפשרי להסית רקטות, פחות מהן היו נופלות באמצע חיפה או נהריה, ויותר בשטחים פחות מאוכלסים, או בים. הם לא לגמרי בלתי מכוונות היו, הרקטות האלה.
הייתה גם הסתייגות (פשטנית, לדעתי) מעצם האפשרות להסית רקטה על בסיס השוואה של תנע רקטה לתנע גל הלם. שזאת הסתייגות לא כל כך רלוונטית, כי לא מדובר על הצורך ממש "להזיז" את כל הרקטה (העתק) על ידי כוח חיצוני, אלה מדובר על שינוי כיוון תנועה למשל. זאת, על ידי, הסתה זוויתית מהמסלול, באנלוגיה ל"מכות" קטנות של ניהוג על ידי הסתת הגאים (אווירודינמיים, או סילונים קטנים), כפי שנעשה בטילים מונהגים.
נראה שהנושא הזה, של הגנה מטילים, הוא די חם עכשיו, וכדאי שלא נזלזל אוטומטית ברעיונות שלא נשמעים רגילים.

נערך לאחרונה ע"י Hi_Frequency בתאריך 04-12-2006 בשעה 12:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 04-12-2006, 22:40
  primo primo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.06
הודעות: 69
מדי תאוצה בשלושה צירים הם הבסיס להנחייה
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "בטיל בליסטי עם מנוע מוצק"

אינרציאלית של טילים בליסטיים. לא קשור ספציפית לסקאד.
ההנע הרקטי מסתיים לפני היציאה מהאטמוספירה ולכן רוב המסלול של הטיל הוא ללא הנע.
אין אפשרות לעצור בעירה של חומר דלק מוצק. הטכניקה הוא לשחרר דחף בכיוון הטיסה ובכך
ליצור כח נגדי.
הניהוג עד להפרדת הגוף החודר מבוצע ע"י כנפונים ו/או סיבוב נחירים.
אני לא מכיר טיל שיש לו ניהוג כלשהוא לאחר הפרדת השלב הממונע האחרון מהגוף החודר
אבל אולי קיים. מנגנוני יצוב ישנם.

בהנחה שטיל בליסטי לא מבוסס על שידור/קליטה אלא על הנחייה אינרציאלית עצמאית, כדי
שיהיה ניהוג בגוף החודר ,צריך שיכיל קופסאות מקור מתח ואלמנטים של ניהוג , כל זה בנוסף
לרש"ק, נראה לי בעיתי משהו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 04-12-2006, 22:51
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
מדידי תאוצה
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי primo שמתחילה ב "מדי תאוצה בשלושה צירים הם הבסיס להנחייה"

הם בהגדרה "הנחיה אינרציאלית"......

ומיקום גמר המנוע תלוי בטווח. כאשר הטווח יותר גדול, המנוע נגמר יותר גבוה. ואם תרצה נתונים יותר מדויקים, אוכל להביא מחר מסלול מקובל של סקאד ל 400 ק"מ.

יש אפשרות לעצירת דחף של מנוע מוצק וזו בדיוק הדרך שתיארת. פתיחת פתחי היפוך הדחף יוצרת דחף הפוך ומיד לאחר מכן הבעירה נפסקת בשל נפילת הלחץ (הנדרש לצורך קיום הבעירה).

הניהוג עד להפרדה מבוצע כמו שאמרת, כאשר נזכיר שיעילות ההגאים פוחתת בגובה.
בהרבה טילים יש ניהוג בגוף החודר, גם אם זה נראה לך בעייתי. (לא סקאד, אבל חפש לדוגמה "פרשינג" שהוא טיל "טקטי" ויש לו הגאים לניהוג בחדירה)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 04-12-2006, 15:46
  Land Warrior Land Warrior אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.06
הודעות: 219
על פי וויקי - CEP של השיאהב 3 - 30 מטר!
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "אם הנמ"ט עוגנת אין ספק שזו מטרה נייחת !..."

על פי וויקי - ה-CEP 50% של השיאהב 3 - 30 מטר!


וגם טעיתי קודם בחישוב משקל - זה יותר כמו טון חנ"מ פלוס 10 טון מתכת על הנומ"ט - תלוי איזה טיל.

The rocket-nozzle control system allows the missile to change its trajectory several times during re-entry and even terminal phase, effectively preventing pre-calculated intercept points of radar systems - which is a method nearly all ABM systems use these days. As a high-speed ballistic missile and pre-mission fuelling capability, the Shahab-3 has an extremely short launch/impact time ratio. This means that the INS/gyroscope guidance would also remain relatively accurate until impact (important, given the fact that the gyrosopes tend to become inaccurate the longer the flight lasts). With that guidance system, the Shahab-3B could achieve an accuracy of around 30-50m CEP or even less. The Iranians have already proved of developing even more precise systems - their Fateh-110 missiles have an electro-optical terminal guidance system. Shahab-3B is not known of having anything similar, but should be fully dependent on INS and, probably, GPS.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shahab-3
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 05-12-2006, 10:36
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
לא כל כך קשור לנושא הפורום,
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי levikon שמתחילה ב "יופי של אזור. האם ביקרת רק..."

אבל אני מקווה שיסולח לי - סיפור על הטיסה, שהכנסתי מתי שהוא לפורום אחר....

בבקשה, הנה:


הסיפור הוא על טיסה שלי, אבל הקטע הוא עם מישהו אחר, שאכל אותה, ובגדול.

היינו בהוואיי ( HAWAII ) . מטרתנו היתה להגיע לאי שנקרא קוואג'ליין (Kwajalein) , באיי מרשל (Marshall Islands) שבאוקינוס השקט.
אין בעיה, יש טיסה מהוואי לשם. מגיעים לשדה. בואינג 727.

היכן המטוס? אה, יש תקלה. לא יהיה היום מטוס.

מה עושים?

אה, יש בעוד מספר שעות מטוס לגואם. רוצים?

למה?

אה, המטוס שהייתם אמורים לעלות עליו היה אמור לעשות מין מעגל באוקינוס ולחזור אח"כ להוואי. ויש מטוס שעושה מעגל הפוך, אבל עם המתנת לילה בגואם.
טוב, מה יש להפסיד. נגיע לגואם.
מתי הטיסה?

עוד מספר שעות. בינתיים תקבלו הפניה למוטל, על חשבוננו (יופי. זה לא כח עליון. או שאולי זה מלמעלה לא היה פנוי באותו זמן לאוקינוס השקט). אלוהה.

הלכנו לנוח במוטל.

חזרנו. מסרנו, קיבלנו, המראנו ואחרי כמה זמן מגיעים לגואם. מחר בבוקר טיסה לקוואג'ליין.

בערב הולכים למועדון "נחמד" . ששה גברים. (לא! ילדים - אין פרוט. דמיינו לבד, אני רק יכול לספר שהיה גם צינור באמצע הבמה ).

בבוקר הסעה למטוס.

ממריאים. טסים.

אחרי המראה, הדיילת מגיעה אלי ובאנגלית מקומית שואלת משהו. אני אומר בבטחון "לא". היא ממשיכה.

כאן מגיעה הפואנטה. (אח"כ אני מבין) היא שואלת אם אני יורד ב "טרוק", "יאפ", "פונאפיי" או "קוסאריי". אה, אין בעיה. אני באמת לא יורד.

המטוס הזה הוא כמו קו אוטובוס. נוחת, פותח דלת אחורית (727 חברים...), מוריד שני נוסעים עם כמה ארגזים, מעלה שלושה נוסעים עם עז (טוב, כמעט, זה בשביל לתאר את האווירה). כמעט כמו משאית בטיול שנתי של פעם.

המטוס נוחת בטרוק. אנחנו יורדים, מצטלמים, עולים ממריאים.
המטוס נוחת ביאפ. אנחנו יורדים, מצטלמים, עולים, ממריאים.
המטוס נוחת בפונאפיי. אנחנו יורדים, מצטלמים, עולים, ממריאים.
המטוס לא נוחת בקוסאריי. למה? מזג אוויר. הולך סביב פעמיים, מוותר על הנחיתה. ממשיך. אנחנו מגיעים לקוואג'ליין.

הכל טוב.

אז היכן הפואנטה? .

הנה, זה בא.


במטוס היו זוג גרמני. הרבה ציוד צלילה. הם היו אמורים לטוס יום קודם מהוואי לקוסאריי לצלילות. כל הציוד על המושבים במטוס. התעכבו בהוואי, טסו לגואם, בילו שם לילה (אחלה מקום, באמת. ילדים, להירגע), טסו לקוסאריי. סליחה, לא טסו. אפילו לא ראו מהאוויר. חזרו להונולולו. אחרי כ 48 שעות – חזרו לאותו מקום.
זהו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 05-12-2006, 11:32
צלמית המשתמש של levikon
  levikon levikon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.06
הודעות: 1,038
שלח הודעה דרך ICQ אל levikon שלח הודעה דרך MSN אל levikon
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "לא כל כך קשור לנושא הפורום,"

ממש כמו מונית שירות

נשמע כמו טיסה מעניינת.

יש לי גם סיפור טיסות טוב:

סבא שלי היה מהנדס צוללות במשרד הפיתוח "רובין" בלנינגרד. כל הזמן שלחו אותם למספנות השונות שבנו צוללות לצי הסובייטי. באחת מהפעמים הללו, הוא היה צריך להגיע לחוף האוקיינוס השקט לאחת המספנות של צי האוקיינוס השקט (שכחתי את שמה). בכל מקרה, הוא טס בטיסה אזרחית של איירפלוט מלנינגרד לנובוסיבירסק ומשם היה צריך לטוס לוולדיוסטוק. אבל, במטוס לוולדיוסטוק הייתה בעיה במנועים וכל הסיפור התעכב. הוא היה צריך להספיק להגיע להפלגה של האוסקר הראשונה של הצי הפאסיפי. בדק, חיפש, התקשר - אין מה לעשות, תקועים. אחרי שעתיים מגיע טלפון (היה בשדה תעופה עמדות טלפון לשיחות רחוקות - אני לא יודע אם זה עדיין קיים היום). בכל מקרה, בטלפון היה הבוס שלו שאמר לו שהוא ארגן לו הסעה ושהוא יספיק להגיע להפלגה. הוא ביקש ממנו לתפוס הסעה לחלק הצבאי של שדה התעופה. הש"ג בכניסה שאל מיהו וביקש ממנו לעלות על UAZ שחיכה לו. ה-UAZ נסע ועצר ליד TU-16 ישן. הטייס ירד ואמר לו שהם טסים לבסיס קרוב למספנה, אך אין להם מקום בבטן המטוס. סבא שלי שאל אותו אז מה הוא יעשה? והוא ענה, שאם הוא רוצה הוא יכול לטוס בתא הפצצות של המטוס (אם מישהו מכם ראה את הסרט הרוסי Особенности национальной охоты, אז משהו דומה, רק בלי הפרה...). הביאו לו שובה עבה והכניסו אותו לשם. לפי מה שהוא מספר, זאת הייתה הטיסה הכי מפחידה בחיים שלו. כל המטוס הדפוק הזה רעד, קור אימים וכאב גב נורא. אחרי שעה אחת של טיסה כבר לא היה אכפת לו מהצוללת, מהבוס ומהעבודה - הוא רק רצה לחזור לקרקע. את הדרך חזרה הוא כבר עשה ברכבת הטראנס-סיבירית...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 04-12-2006, 13:21
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Land Warrior שמתחילה ב "שאלה תיאורטית מאד: האם טיל בליסטי מדוייק מספיק בטווח קצר לפגוע בנושאת מטוסים?"

כנראה שהיריחו 2 מספיק מדוייק כדי לפספס מעט נומ"ט אמריקאית

וכנראה שהפיספוס הזה הוא מספיק עבה כך שהאמריקאים יבינו את הרמז.

אולי מישהו שיש לו יותר זמן וידע ממני יוכל לפרט.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 04-12-2006, 14:45
צלמית המשתמש של levikon
  levikon levikon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.06
הודעות: 1,038
שלח הודעה דרך ICQ אל levikon שלח הודעה דרך MSN אל levikon
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כנראה שהיריחו 2 מספיק מדוייק..."

לא נומ"ט, אלה סיירת אייג'יס בשם אנציו.
Q : Can you tell us about the -- what the Israelis have done, a test missile shot that went flying over a couple of American ships? And is there a view from the Pentagon that perhaps they might have told the Navy that a missile was coming their way and --
ADM. QUIGLEY: Yeah. The incident you're referring to is the firing, I believe it was April 6th, of a Jericho short-range ballistic missile from Israel out into the Eastern Mediterranean. And there was no notification made in the sense of a notice of mariners or something of that sort that we've been able to discern, at least. And the parts of the Jericho as it terminated its flight came down within 25-40 miles of the cruiser Anzio, U.S. Navy cruiser Anzio that was in that vicinity, part of the Enterprise battle group, I believe.
I would be quick to point out that the Israelis broke no law in doing this. They are certainly entitled to practice firing Jerichos or another system. But it is a more common practice, I think, to file that notice to mariners to ensure safety and knowledge that there's going to be an inherently dangerous event over a certain piece of the ocean and that other nations and navies and commercial shipping and whatnot can be advised and to stand clear of the area.
Q : Did the ships see the missile coming?
ADM. QUIGLEY: Yes.
Q : And they just said, Oh, a missile coming our way. Did they come to battle stations? Did they --
ADM. QUIGLEY: I don't know on the general quarters status. But, I mean, the Anzio is an Aegis cruiser, has the Aegis combat system on board. And it was -- the missile was detected almost immediately after launch, which is one of the capabilities of that system. Another capability of the Aegis combat system is to predict trajectory given what you've seen so far. And it was pretty clear from the predicted trajectory that this was not going to hit Anzio. And so it was tracked. I don't know on the general quarters status of the crew, however.
Q : You don't know whether -- that did cause a bit of a stir on the bridge of a ship when you see a missile coming at you from the Middle East.
ADM. QUIGLEY: Sure, it caused a bit of a stir on the bridge of that ship. I mean, even though your combat system will tell you that it was not aimed directly at you, this is an event you had no warning of in advance, and it certainly gets your undivided attention until you can figure out exactly what you're looking at and what the circumstances are.
Q : Has the U.S. filed a demarche on this?
ADM. QUIGLEY: No. No. I would just -- again, I would say that this is not something that's in violation of law at all. But it is --
Q : But it is a violation of international custom --
ADM. QUIGLEY: We would hope that there would be some sort of a notification and a publication of such an event in the future so that shipping would be well advised to stay clear of that area.
Q : Well, short of a demarche, has the U.S. government said anything to Israel about this?
ADM. QUIGLEY: I don't know that through diplomatic channels there is any initiative being taken, no.
Q : And military channels?
ADM. QUIGLEY: I don't know that, either.
Q : Was the Anzio there to monitor the test?
ADM. QUIGLEY: No, the Anzio was one of a couple, I believe, of U.S. Navy ships that were actually in the area to engage in exercises within that part of the Mediterranean.
Q : Didn't the missile actually --
ADM. QUIGLEY: We had no foreknowledge of the test shot.
Q : Didn't the missile actually go over the Eisenhower, for example? The Eisenhower was closer to shore than was the cruiser, although at a slightly different angle.
ADM. QUIGLEY: I'm not sure of the exact trajectory, John. I'll see if I can get that for you, but I'm not sure of exactly -- I think the closest proximity of parts that actually came down after the shot would be that 25-40 mile range. But I'm not sure in the intervening flight path.
Q : And was the carrier engaged in flight ops, which would be a further hazard, not only to the ships, but to the aircraft that are operating in the area?
ADM. QUIGLEY: I'll see if we can find that as well.
Q : And what's the range of this missile, the Jericho missile?
ADM. QUIGLEY: We've got a fact sheet on the missile at the news desk, but I don't have it here with me. It's termed a short-range ballistic missile. It's been in the Israeli inventory for some 30 years, I believe.
Q : Were there other ships in the area other than U.S. warships that this missile or the debris may have come closer to than that? I mean, that's a busy area.
ADM. QUIGLEY: I don't think so. If they were in the area at all, I'm not sure. But I think the closest that any vessel came to the debris coming down was the U.S. Navy vessels that were there. But if there were any merchants or fishing vessels anywhere in the vicinity, I don't know that. I'm not sure that we will know that.
Q : But countries all along the Mediterranean can launch missiles into the Mediterranean all day without warning, and that's hunky-dory?
ADM. QUIGLEY: Well, you see many nations around the world launching missiles both over land and over water. It's incumbent upon the nation to do the best they can to try to make sure that the intended flight path of the weapon is clear of any obstructions and is safe. And that's something that's just a common procedure followed by all nations.
The way you described there is simply not the way that it happens, although, again, I would say that there's certainly no violation of law here at all.
Q : Is there any reason to believe that Israel made sure that their path was clear or that the landing area, the area where this missile came down, was going to be clear?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 04-12-2006 בשעה 17:17. סיבה: יישור לשמאל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 06-12-2006, 19:39
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
אני זוכר שזה היה ב90 או 91
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "יש איזה קישור או שזה מזיכרון?"

ובהחלט נומ"ט מול חופי לוב.
מצאתי איזשהו איזכור די זניח בידיעה שפורסמה בעמודי החדשות של ידיעות או מעריב שבוע אח"כ (זניח= 10-300 מילה עמ' 14 ומעלה). רשמתי לעצמי את התאריך והכותרת אך אני לא מאתר את הרשימות.
קראתי גם איפשהו (אני לא מצליח להיזכר היכן) שאיזה פרשן הסביר שהוא לא בטוח שהטיל הזה הגיע לשם בטעות אלא שהיה כאן רמז ישראלי לאמריקאים שלישראל יש טילים שיכולים להגיע לטווח כזה אם ישוגרו מזרחה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 06-12-2006, 19:52
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מה, ואתה חושב"

אני לא יודע מה האמריקאים יודעים.
אני גם לא יודע מה האמריקאים לא יודעים.
וגם לא יודע מה הם יודעים שהם לא יודעים.

אם הפרשן זה סימור הרש זה אומר משהו?

אולי טל יוכל לשפוך אור?
אולי אחד המחוברים לארכיוני העיתונים יוכל לסייע?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 06-12-2006, 17:45
צלמית המשתמש של נץ כחול
  נץ כחול נץ כחול אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.04.06
הודעות: 1,075
שלח הודעה דרך ICQ אל נץ כחול
והוא חסין ל"א?
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי levikon שמתחילה ב "בהחלט כן. הסנברן תוכנן במיוחד..."

כי למיטב ידיעתי(מבלי לגעת בנושא הרגיש הזה יותר מדיי..)קיימות מערכות שנועדו ליצור מערבולות מידע לעבר המטרה,והיא בעצם גורמת למערכת ההנחיה הדיגטאלית של הטיל לעומס יתר פנים מערכתי(שמוביל לסחרור הטיל עוד לפני שהוא מגיע למטרה) או שגורמת למערכת הטיל לבעיות קשות בזיהוי המטרה ובעצם "אומרת" לו בעקיפין להתביית על מטרה אחרת.

כמובן שגם ישנם פתרונות אקטיבים כנגד איום מצד זה.

ראוי לציין שלא לטאד ולא לחץ או לפטריוט יש יכולת כנגד טילים מסוג זה(שיוט,קולים,בגובה נמוך)אבל בהחלט קיימות מערכות שהן ייעדויות לכך.

תראו לדוגמא מלחמת לבנון ה2:
שוגרו 2טילים מתקדמים מאוד והרסניים מאוד אל עבר המטרות(ספינות סער5)בספינה אחת לא עבדה מערכת הל"א(בגלל שהקצין מערכות המוכשר נתן לה לנוח קצת)והטיל פגע בירכתיים ובנס הספינה לא שקעה,בסטי"ל ה2 המערכות ה"ייעודיות" פעלו והטיל כלל לא היה קרוב לפגיעה,למעשה אם זכרוני אינו מטעה אותי טיל האויב שהגיע מהחוף בכלל פגע בספינת דייג תמימה ששטה באיזור(והטביעה אותה ישר...)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"אל תספרו לי על מספרים כי אם על דרכי המחשבה של המפקדים"-חניבעל ברקא

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:15

הדף נוצר ב 0.17 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר