לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 11-12-2006, 21:14
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Roeen שמתחילה ב "איך מטוס נוסעים מבצע פניות בשיוט?"

אמממ...YHS

עד כמה שאני יודע,ובכל הפעמים שהטסתי JET, לא משתמשים בRUDDER בפניות ובטח שלא גם בשיוט , ועם אתם מדברים על השתיה במטוס נוסעים זאת אומרת שאת מדברים על מטוסי נוסעים ,זאת אומרת JET, פשוט מחברים את ה-YAW DAMPERכדי למנוע DUCH ROLL והוא עושה את שלו

ב RUDDER ב מטוס עם מנועי סיליון משתמשים רק בהמראה מ ה-VMCG שזה בדרך כלל 60 KNOTS,ואפשר גם לפני כי אותם הדוושות שמפעילות את ה RUDDER לפחות במטוסים שאני מכיר, מפעילות גם את גלגל האף,כמובן שבתנועה מוגבלת,אבל עדיין...,ועד שהמראת.

משתמשים בו גם להמראה עם CROSS WIND, במקרה הזה זה יהיה
AILERON DOWN TO THE WIND כדי שהרוח לא "תרים לך את הכנף" וככלל שהמהירות של המטוס גוברת בהמראה מחזירים את ההגה לאמצע בהדרגה, הגה גובהה כולו פנימה (זאת אומרת הכי למטה שאפשר כאילו, אף למטה) זה כדי להגדיל את ה "מו" שזה החיכוך של הגלגלים עם המסלול וזאת כדי שתיהיה לך יותר שליטה על המטוס על הקרקע בשביל שתוכל "לתקן" את תוצאות הרוח הצולבת, וזה בגלל שבהמראה רגילה נגיד ה "מו" הולך ופוחת עם התעוצה של המטוס מכיוון שהמשקל של המטוס עובר מהגלגלים לכנפים שמתחילות לייצר כוח עילוי, ו עם ה RUDDER אתה מתקן את הסטיות של המטוס בגלל הרוח כאשר המטוס צבר מספיק מהירות כדי ש ה RUDDER יהיה יעיל ,שוב VMCG.

אה כן וגם כמובן שמשתמשים בו בנחיתה!

נערך לאחרונה ע"י LV-ARG בתאריך 11-12-2006 בשעה 21:23.
חזרה לפורום
  #5  
ישן 12-12-2006, 18:36
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "לא רלבנטי אם המטוס הוא JET"

דווקא רלוונטי מאוד עם המטוס הוא JET או לא!

תשאל כל טייס אמיתי שמטיס JET והוא יגיד לך את אותו הדבר!

ב RUDDER במטוס סילון משתמשים רק בהמראה כמו שהסברתי מקודם, ובניחתה!

ו ה YAW DAMMPER לא נועד כדי לתמרן את הפניה בין המאזנות ל RUDDER בין של הטייס האוטומטי או בין של הטייס אלה כדי למנוע DUCH ROLL! הוא עושה "DAMMPING ל YAW" ומכאן בא השם....

ונ.ב- האווירודינמיקה דווקא משתנה די הרבה בין מטוס עם פרופלור ל JET! כן כמובן שההגאים עובדים על אותו העיקרון, אבל יש המון דברים באוירודינמיקה שמשתנים בין פרופלור ל JET והפניות היא אחת מהן....
האווירודינמיקה שה JET משתמש בהן היא אווירודינמיקה למהירויות SUBSONIC
ומטוס דו מנועי עם פרופלור (לא TURBOPROP) הכי מהיר שיש לא עובר את ה 220 קשר של TAS גג! (ואני לא מדבר על מהירות ה VMO ,אלה מהירות שיוט)

נערך לאחרונה ע"י LV-ARG בתאריך 12-12-2006 בשעה 18:40.
חזרה לפורום
  #23  
ישן 31-12-2006, 20:01
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "אני לא מבין מה הטענה שלך"

לא ה YEW DAMPER לא קשור לטייס האוטומטי! כשהמטוס לא על טייס אוטומטי נראה לך שלא משתמשים ב YEW DAMMPER , עם זה מה שהיו עושים אז המטוס היה נכנס ל DUTCH ROLL בגלל צורת הכנפים שלו. ועם תנתק את ה YEW DAMPER שמנתקים אותו בנפרד מהטייס האוטומטי (מה שרצוי מאוד שלא תעשה) אתה תתחיל להכנס ל DUTCH ROLL שאתה תצטרך לתקן אותו עם הזזת המאזנות בלבד עם כיוון הפניה של המטוס ב DUTCH ROLL במשך כל הטיסה כל 5 דקות בערך, משהו לא נח לאף אחד בכלל!

ואמרתי שלא משתמשים בהגה כיוון בפניות באוויר במטוס נוסעים והשאלה הראשית הייתה בקשר למטוסי נוסעים ולכולם יש כנף בצורת חץ. לא אמרתי שלא משתמשים בו בכלל, יותר מזה כל הזמן חזרתי והברתי שמשתמשים בו רק בהמראה בנחיתה ו ה YAW DAMPER , אבל הוא לא נועד לתמרן בין המאזנות להגה כיוון בעת פניה, זאת הטענה שלי.

נערך לאחרונה ע"י LV-ARG בתאריך 31-12-2006 בשעה 20:04.
חזרה לפורום
  #24  
ישן 15-02-2007, 00:31
צלמית המשתמש של jetman_1
  jetman_1 jetman_1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.04
הודעות: 158
אתה טייס ????
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי LV-ARG שמתחילה ב "לא ה YEW DAMPER לא קשור לטייס..."

LV-ARG הנכבד
אני מפקפק מאד מאד בטענתך שאתה טייס
א - טענותיך הטכניות בקשר לניהוג המטוס מוזרות מאד
ב - רמת הכתיבה שלך

YHS צודק בדבריו ואתה מבלבל כל מיני מושגים שאינם לענין

הרכיב שמאפשר למטוס לפנות הוא הכנף.
כדי לבצע פניה צריך להטות את כח העילוי לכיוון מרכז מעגל הפניה, כך שיווצר רכיב אופקי שיפנה את המטוס.
כדי להטות את הכנפיים יש להשתמש במאזנות. לאחר שהמטוס הגיע לזוית הנטיה הרצויה המאזנות מוחזרות למצב ניטרלי, ואילו הגה הגובה מוטה מעלה, כדי להגדיל את זוית ההתקפה ולהגדיל את העילוי כדי שיספיק גם להחזיק את המטוס באויר וגם להטות אותו הצידה.
ניתן בהחלט לתכנן מאזנות כך שלא יגמו לבריחת האף החוצה מהפניה, אבל אם צריך משתמשים בהגה הכיוון כדי להחזיק את האף בדיוק במשיק למעגל הפניה.
כל הסיפור על yaw damper ו dutch roll ממש לא שייך לכאן, וגם לא מיקום מרכז הכובד, זוית המשיכה של הכנפיים וכו' וכו'.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:57

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר