לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה - ברוכים הבאים לפורום מוטוריקה ורכב, אנא קראו את כללי הפורום - חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > מוטוריקה ורכב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
האשכול נעול
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 22-12-2006, 12:08
  serg_kol serg_kol אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.06
הודעות: 46
שלח הודעה דרך ICQ אל serg_kol
180 זה תת היגוי קיצוני כאשר הרכב מנסה לבצע פניה חדה וגלגלים אחוריים מאבדים אחיזה.
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי spring2005 שמתחילה ב "כמה שטויות באשכול אחד...."

כל תת היגגוי זה בעצם איבוד אחיזה (לא בהכרח מלאה) של הגלגלים האחוריים.
מצב זה קורה בדרך כלל כאשר נכנסים לסיבוב במהירות גבוהה מידי או כאשר רכב עם הנעה אחורית נותן יותר מידי גז בסיבות וכתוצאה מכך הגלגלים האחוריים "מפרפרים" ומאבדים אחיזה.

על מנת לעשות 180 תוך כדי נסיע יש צורך לגרום לגלים האחוריים לעבד אחיזה תוך כדי סיבוב, והדרכים האפשריות להגיע לזה הן:
1. במהירות גבוהה לשבור את ההגה - התהפכות כמעט וודעית.
2. להרים אמברקס על מנת "לנעול" את הגלגלים האחוריים ולגרום להם בכך לאבד אחיזה תוך כדי סיבוב(שבירת הגה) במהירות נמוכה מאוד. כמובן שגם כאן קיימת סכנת התהפכות ומי שמבצע את התרגיל הזה צריך להכיר טוב מאוד את הרכב שלו ואת השטח עליו הוא מבצע את זה.

אם מישהו מכיר דרכים אחרות לבצע 180, הוא מוזמן לפרט ולא רק להגיד שאחרים טועים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 22-12-2006, 15:35
  spring2005 spring2005 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.06.06
הודעות: 636
אתה מבלבל בין תת היגוי להיגוי יתר.
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי serg_kol שמתחילה ב "180 זה תת היגוי קיצוני כאשר הרכב מנסה לבצע פניה חדה וגלגלים אחוריים מאבדים אחיזה."

תת היגוי זה כאשר הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה.

היגוי יתר זה כאשר הזנב מחליק ו"יוצא" החוצה ובין היתר איבוד במידה כזו או אחרת אחיזה בגלגלים אחוריים.


במהירות גבוהה לשבור הגה- אתה תגמור באיזה מעקה בטיחות או משהו
אם אתה שובר הגה במהירות גבוהה הרכב יסתה הצידה במידה מסויימת עד אשר הגלגלים יאבדו אחיזה וזה בעצם תת היגוי- הרכב יחליק ישר כאשר הגלגלים מופנים לכיוון אחר.

במהירות נמוכה גם אם תמשוף בלם יד הוא עדיין לא ינעל לך את הגלגלים האחוריים כי הגלגלים עדיין אוחזים והבלם יד לא יוכל לנעול אותם.. והרכב פשוט יסע כרגיל לכיוון בוא תפנה את ההגה.


מכאן- שאתה לא תוכל לעשות 180 ב"שיטה" שלך.

כדי לנעול גלגלים אחוריים צריך לעזור להם ע"י פעולה מסויימת לפני הבלם יד. ואז הגלגלים יינעלו מהר מאוד ותוכל לבצע 180..


אני לא מתכוון לפרסם פה מדריך מפורט כי אני לא יודע באיזה תנאים הנ"ל מבוצע- לא חסר תאונות והרוגים ובטח ובטח כאשר עושים דאווינים על החבר'ה ומזלזלים על הבטיחות..
למשל- באים לחניית בית ספר ומנסים לעשות צלחת וכו' כשמסביב כל השכבה עומדת- טעות קטנה ולא חסר פצועים.
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://gyous.djsgoa.co.il/forum/sign/gal.php?start_date=12%2F03%2F2007&end_date=08%2F02%2F2010&-=.jpg]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 22-12-2006, 16:36
  serg_kol serg_kol אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.06
הודעות: 46
שלח הודעה דרך ICQ אל serg_kol
צודק - באמת התבלבלתי.
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי spring2005 שמתחילה ב "אתה מבלבל בין תת היגוי להיגוי יתר."

דבר ראשון באמת התבלבלתי בין תת היגוי להיגוי יתר וכמובן ש-180 זה היגוי יתר ולא תת. תת היגוי זה כאשר הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה ברמה כלשהי והרכב מבצע פניה רחבה יותר ממה שהנהג התכוון. היגוי יתר זה כאשר הגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה ברמה כלשהי והרכב מבצע פניה צרה יותר ממה שהנהג התכוון.
דבר שני הבלם יד כן נועל את הגלגלים האחוריים(כאשר מרימים אותו עד הסוף) ואם אצלך זה לא ככה, אז צריך למתוח את הכבל או להחליף את הרפידות בתוך התוף או הדיסק אם יש לך מאחורה בלמי דיסק.
דבר שלישי אם תשבור את ההגה במהירות גבוהה הרכב יסטה בצורה חדה מאוד ולא מסוימת ולכן גם יתהפך כיוון שכוח התנע "ימשוך" את הרכב לכיוון שכמעט ניצב לצידו של הרכב ויווצר מצב בו הרכב מחליק הצידה במהירות גבוהה ובגלל שיש חיכוך רב בין הצמיגים לכביש הרכב לא באמת יכול להחליק בצורה כזאת ולכן יתהפך. למשל אם יש שמן על הכביש לכל אורך ההחלקה, קיים סיכוי גדול מאוד שהרכב לא יתהפך כיוון שהחיכוך נמוך מאוד במצב זה.
לעומת זאת אם שוברים הגה במהירות נמוכה ונועלים את הגלגלים האחוריים יל ידי בלם היד, הגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה לפני הקדמיים ולכן החיכוך בין הצמיגים האחוריים לבין הכביש נמוך מהחיכוך בין הצמיגים הקדמיים לבין הכביש ולכן הרכב "זורק תחת" מה שנקרה.
אני מפרסם את זה כאן רק בשביל שאנשים ידעו מה לא לעשות ואני שוב מדגיש שזה מאוד מסוכן.
דברים כאלה עושים רק במגרשים מיוחדים(מגרשי החלקה, נהיגה מתקדמת) בליווי מדריך מקצועי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 24-12-2006, 18:17
  spring2005 spring2005 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.06.06
הודעות: 636
אתה עדיין לא מדייק..
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי serg_kol שמתחילה ב "צודק - באמת התבלבלתי."

180 זה לא היגוי יתר ולא תת היגוי..
180 זה 180..

תת היגוי זה מצב שבו הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה והרכב מחליק ללא קשר לזווית הגלגלים- בקיצור אין שליטה על הרכב ממש כמו החלקה כאשר הגלגלים נעולים (נבדק לצערי, יצאתי חי ובועט לשמחתי וללא נזקים פרט לצלקות עמוקות בנפש- הנושא שנבדק הוא תת היגוי וגלגלים נעולים).

בתת היגוי הרכב לא מבצע שום פניה רחבה- הרכב לא מבצע פניה כלל.

היגוי יתר זה כאשר הגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה וה"תחת" של הרכב "יוצא החוצה".
דוגמה להיגוי יתר נשלט-DRIFT
http://www.meggala.com/driftpicsassort/1driftyellow.jpg

לא אמרתי לשבור הגה במהירות גבוהה- מהירות גבוהה היא יחסית לכביש ולסיטואציה.
הרכב לא יתהפך אלא אם מדובר בג'יפ/משאית/רכב מסחרי עמוסים בסחורה.
כבר ראיתי משאיות מחליקות ויוצאות משליטה בלי להתהפך ובלי להיות קרובים להתהפכות.
כבר ראיתי קנגו עושה בידיוק את מה שפותח השרשור רוצה ומנסה לעשות.

הכל תלוי ברכב- ובמשקל.

רכבים פרטיים מתהפכים לרוב רק בגלל מכשולים בדרך- ללא מכשולים הרכבים פשוט מחליקים עד שעוצרים/נעצרים ע"י קיר או משהו..


אני אגדיל ואוסיף- אפשר לעשות 180 גם ללא בלם יד- וזה כמובן יהיה ה180 הכי בלתי נשלט.
לדוגמה- תארגן כך שבמהירות של כביש בין עירוני יתפוצץ לך צמיג אחורי, תוכל לעשות 180 מעולה- ראיתי מקרה כזה בלייב...
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://gyous.djsgoa.co.il/forum/sign/gal.php?start_date=12%2F03%2F2007&end_date=08%2F02%2F2010&-=.jpg]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
האשכול נעול

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:55

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר