לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #27  
ישן 17-04-2015, 16:32
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 20,741
החלק הרלוונטי מהמאמר
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי strong11 שמתחילה ב "פרטים מעניינים על הציוד הייעודי ששימש להסרת הרדאר המצרי בשדואן באיזה לינק שעלה מהאוב"

ציטוט:
בדצמבר 1969 הגיע למשרד החברה תת אלוף דוד לסקוב וביקש מידע על מבער של חברת Dräger, המסוגל לחתוך פלדה בעובי של 300 מ"מ. החברה ייצרה בעבר מבערים שכאלה, ולמרות שמכרה את החטיבה הזו לא מכבר, עדיין היו ברשותה 8 יחידות. תא"ל לסקוב חתם על ההזמנה ובתנאי שיגיעו המבערים לארץ בתוך 10 ימים. המבערים הגיעו ושבוע מאוחר יותר דיווחו העיתונים כי צה"ל "הרים" מתקן רדאר בשלמותו מהאי שידואן הסמוך למצרים (היה זה ראדר רוסי ש"גילה" את מטוסינו במלחמת ההתשה וגרם להפלתם של רבים מהם). כוח של סיירת צנחנים בפיקודו של מתן וילנאי סחב את שמונת המבערים ששקלו כ 20 ק"ג כ"א על הגב לביצוע המשימה.

מהמעט שאני מבין בציוד הזה זכור לי שהמשקל המוזכר לעיל קל מדי ואמור לעמוד על כמה עשרות ק"ג אם כוללים את המבער, הצינורות, בלוני הגז ועגלה או מנשא עבורם.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 09-10-2008, 17:19
  משתמשת נקבה יונה100 יונה100 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.03.05
הודעות: 845
וגם זה
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי חוד החנית שמתחילה ב "אם כבר אז 37 שנים למבצע. הוא לא היה ב-81"

אחד המבצעים המפורסמים ביותר של הצנחנים הוא מבצע חטיפת המכ"ם המצרי. הצד של טייסי המסוקים קצת פחות ידוע. פרי, שהיה אז מפקד הטייסת, הוביל את שלושת המסוקים שהנחיתו ופינו את הלוחמים. את נשיאת המכ"ם לארץ נבחרו לבצע מסוקי היסעור החדישים, שהגיעו רק חודשיים קודם-לכן לארץ ונקלטו כגף קטן בטייסת הסופר-פרלון.
ערב המבצע הגדיר פרי לצנחנים מספר של 66 לוחמים, שיפוזרו בשלושת מסוקי הסופר-פרלון. מריבות אדירות פרצו כדי להבטיח השתתפות במבצע הנחשק. מכיוון שמסוק מתוכנן להמריא ולנחות כאשר קיים יחס מוגדר בין כוח המנוע ובין המשקל שהוא נושא, המשקל היה מוגבל. אם מעמיסים יותר מדי, המסוק לא מצליח להמריא, או מסוכן יותר, לא מצליח לנחות.
כדי לשמור על גורם ההפתעה, הוחלט ששלושת המסוקים המוחשכים ינחתו בו-זמנית על הקרקע, דבר שלא בוצע קודם-לכן. בהגיעו לאתר ההנחתה, פרי החל להנמיך. "בגובה של 30 רגל הרגשתי שמשהו לא בסדר", הוא אומר. "נדרשתי להשתמש ביותר כוח מנוע מהרגיל לביצוע הנחיתה. הבטתי בלוח השעונים וכל המנועים היו בסדר. לא הבנתי מה קורה. דבר כזה לא קרה לי מעולם. 'ללכת סביב' בשטח אויב, דווקא כשחשוב כל-כך להפתיע ולא להרעיש - זה דבר חמור. הנטייה היא לנסות לנחות בכל זאת, אבל הנסיון שלי והאחריות שרבצה עלי, הנחו אותי לא להקל ראש. היה מדובר ב-78 לוחמים ואנשי צוות אוויר".


נחיתה - באיחור של 20 דקות בגישה שנייה לנחיתה, שוב חזרה התופעה ושוב פרי הורה לשני המסוקים על 'הליכה סביב', כשלפתע התברר שמספר שתיים שלו כבר נחת. המבנה התפצל ובאין יכולת להדליק את האורות, המצב נעשה מסוכן. פרי הורה למספר שתיים להמריא, והוא ומספר שלוש הצטרפו אל מספר שתיים. בגישה שלישית לנחיתה, נחתו פרי ומספר שתיים, אך המסוק השלישי הודיע כי הוא אינו מסוגל לנחות וכי הוא 'הולך סביב'.
הוחלט שמספר שלוש ינחת לאור טרפז שיאירו לו הלוחמים. לרוע המזל, כל הטרפזים היו דווקא במסוק השלישי, שחג בינתיים באוויר. באין ברירה, נחת המסוק השלישי בזהירות לאור פנס-יד שסימנו עבורו הלוחמים.
"הנחיתה כולה ארכה יותר מ-20 דקות", אומר פרי. "במקום שזה יהיה מהיר: לבוא, לנחות ולהסתלק - הכל התחיל ברגל שמאל. הרגשתי הכי רע שיכול להיות. לא הבנתי למה זה קורה. הרמטכ"ל יושב בחדר הפיקוד הקדמי, רואה שאנחנו לא נוחתים ומודאג מאוד. תאונה? לא תאונה? אלו היו רגעים של מתח אדיר".
בסופו של דבר, הנחיתה הקשה לא השפיעה לרעה על המבצע. למזלם של הלוחמים, סמוך למכ"ם היה גנרטור רועש במיוחד והמסוקים לא נשמעו בנחיתתם. הצנחנים ביצעו את העבודה שלהם במומחיות. ניתוק קרונות המכ"ם מהחיבורים לקרקע ארך קצת יותר משעה. לאחר-מכן הגיעו שני יסעורים מצוידים בווים מיוחדים ונשאו את השלל היקר לישראל.
בעת שהקרונות נישאו ארצה על-ידי היסעורים, הוביל פרי שלושה מסוקים לאיסוף הלוחמים. גם הפעם לא היתה זו משימה נטולת קשיים. כשהיו המסוקים קרובים מאוד לשטח שנקבע לפינוי, פרי ואנשיו לא הבחינו בטרפזים שהיו הלוחמים אמורים להכין להם מבעוד מועד. "בסוף התברר, שהם הכינו לנו את הטרפזים שלהם מאחורי מצוק, בצורה שמסוק המגיע בגובה נמוך לא יכול לראות. רק כשבאנו מלמעלה, ראינו את האור ואספנו אותם".
היסעורים הצליחו להתגבר גם הם על קשיים ולהנחית את הקרונות ללא פגע בשטח ישראל. ההד שעורר מבצע חטיפת המכ"ם מעומק מצרים היה אדיר. בלהט ההצלחה, הושמו הקשיים שהתעוררו בעת ההטסה והפינוי בצד. המבצע הפך לאחד המבצעים המפורסמים ביותר של צה"ל. רק שנים מאוחר יותר גילה פרי, בדרך מקרה, מה השתבש באותם רגעים של נסיונות נחיתה חוזרים ונשנים בשטח האויב.
"יום אחד הוזמנתי על ידי מג"ד הצנחנים מאותם הימים להרצות בפני קורס מ"כים על המבצע", מספר פרי. על אותו הרגע הוא כותב בספרו: "לתומי סברתי שלאחר ש'צימל' יסיים את תיאור המהלכים המבריקים של החסימה, הרתק, הזחילות, ההשתלטות והנפת הקרונות, אקום אני ואגמגם כמה משפטים על ניווט, הנחתה בעייתית וסימון לא מקצועי של טרפזים. לא כך קרה. כאשר תיאר מפקד הפעולה את שלביה השונים, שמעתי אותו מספר כיצד התכוננו הוא ואנשיו לנעלם הגדול מכל: ניתוק הקרונות מהמשאיות: 'זאת היתה הבעיה הגדולה שלנו. מכיוון שלא ידענו בוודאות אם הקרונות מולחמים או מחוזקים בברגים או בכבלים לקחנו איתנו ציוד מיוחד שיענה על כל האפשרויות: ציוד ריתוך כבד, בלוני גז, מספרי ברזל, מפתחות שוודיים מכל הגדלים, פטישים כבדים, בקיצור, מסגריה שלמה...'".
פרי הקשיב והזדעזע. "זו היתה ממש דרמה. אתה חי עם זה ואתה לא מעלה על דעתך שהם העמיסו שם משקל שבנוסחה הזו של משקל מול כוח מנוע לא איפשר לנו לנחות. אם הייתי בכל זאת מנסה, לא הייתי יכול לבלום והיינו מתרסקים. מאות קילוגרמים הם הכניסו שם ועד שהקילוגרמים האלה לא נצרכו כדלק שנשרף בזמן שהסתובבנו שם באוויר, לא יכולתי לנחות".
http://www.iaf.org.il/Templates/Journal/Journal.In.aspx?lang=HE&folderID=543&subfolderID=545&docfolderID=547&lobbyID=50&docID=19199

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 17-04-2015, 16:37
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 20,741
שכחו את הטיסה חזרה?
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי יונה100 שמתחילה ב "וגם זה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יונה100
פרי הקשיב והזדעזע. "זו היתה ממש דרמה. אתה חי עם זה ואתה לא מעלה על דעתך שהם העמיסו שם משקל שבנוסחה הזו של משקל מול כוח מנוע לא איפשר לנו לנחות. אם הייתי בכל זאת מנסה, לא הייתי יכול לבלום והיינו מתרסקים. מאות קילוגרמים הם הכניסו שם ועד שהקילוגרמים האלה לא נצרכו כדלק שנשרף בזמן שהסתובבנו שם באוויר, לא יכולתי לנחות".

מסתבר שבטיסה חזרה המסוקים התקשו להתמודד עם המשקל הרב של קרונות המכ"ם. המשקל משך את רצפת המסוק כלפי מטה והיא בתורה גרמה לדפנות תא המטען להילחץ כלפי פנים. הלחץ גרם לקריעת צינורות שמן ושאר נזקים, המסוקים די בקושי הגיעו אל החוף...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 22-07-2012, 01:06
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,393
תרנגול 53 של הבריטים - מבצע בייטינג - חטיפת מכ"ם הוורצברג הגרמני בברנובל בפברואר 1942
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yneta1 שמתחילה ב "27 שנים למבצע תרנגול 53"

בשנותיה הראשונות של המלחמה השקיעו הבריטים משאבים עצומים באיסוף מודיעין טכני וחזותי על אתרי המכ"ם המוקדמים (הפריאה והוורצברג) שהגרמנים הקימו ברחבי אירופה הכבושה, בדגש על אלו בחופי צרפת ששימשו להכוונת מפציצים גרמניים במשימותיהם מעל ערי בריטניה. המידע הגיע ממגוון מקורות - סוכנים, דיפלומטים (למשל אמריקנים שהיו עדיין נייטרליים כלפי גרמניה עד דצמבר 1941 ועל כן יכלו להסתובב ולצלם), בחינת ציוד שלל (ממפציצי גרמניים שהתרסקו בשטחי בריטניה) וגיחות צילום נועזות של מטוסי ספיטפייר מעבר לתעלה. באחת הגיחות הללו אותר מכ"ם וורצבורג בסמוך לכפר הצרפתי ברנובל וחיש מהר אורגן כוח פשיטה מוצנח שמטרתו שהייתה להביא בחזרה לבריטניה כמה שיותר רכיבים של המתקן המסתורי. בתחילה שקלו לעשות שימוש ביחידות הקומנדו של הנחתים (שכבר עברו את טבילת האש שלהם באיי לפוטן) אבל לבסוף הוחלט לעשות שימוש דווקא בגדוד הצנחנים השני, שזה עתה הוכרז ככשיר אך חסר ניסיון קרבי. בסופו של דבר המבצע יצא אל הפועל בסוף פברואר 1942 ופלוגה הצנחנים צנחה בסמוך לכפר הצרפתי, בצעה את משימתה בדיוק מופתי והביאה איתה לא רק את רכיבי המכ"מ אלא אפילו שבויים גרמנים, בטרם נאספה אל הנחתות שהמתינו לה בחוף סמוך. המבצע היה הצלחה מבצעית ותעמולתית אדירה לבריטניה והגיע בתזמון מצוין מבחינתם, אחרי ששבועיים קודם לכן נפלה סינגפור בידי היפנים במה שהיה לתבוסה הצבאית הקשה ביותר של האימפריה הבריטית מאז ומעולם. קוריוזים מעניינים הם שבאופן תקדימי מפקד המבצע היה דווקא אל"ם מחה"א המלכותי (בדומה במקצת למבצע "חד וחלק" במלחמת לבנון השנייה) וכן שהטייסת שהובילה את הלוחמים האמיצים מעבר לתעלה הייתה מספר 51, ש 20 שנים לאחר מכן תהפוך לטייסת ה ELINT של חה"א המלכותי. בסרט המעניין ניתן ללמוד בין היתר על התפתחות הלוחמה האלקטרונית המוקדמת, בניית הכוחות המיוחדים הבריטים בראשית המלחמה ופעילות יחידות הצילום והפענוח הבריטיות (שהוזכרו גם באשכולות אחרים).

Secrets of World War II -- The Bruneval Raid


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

מידע נוסף על הפשיטה
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Biting

מידע נוסף על המכ"מים הגרמניים המוקדמים במלחמת העולם השנייה
http://www.nsarc.ca/hf/german_radar.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 22-07-2012 בשעה 01:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:41

הדף נוצר ב 0.87 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר