לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-01-2007, 09:56
  קרקשי קרקשי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.01.07
הודעות: 9
הסרבנית הדס עמית נדונה לתקופת מאסר שנייה

הסרבנית הדס עמית נדונה לתקופת מאסר שנייה - אנא שלחו מכתבים
עע

1.1.07
http://www.newprofile.org/showdata.asp?pid=1171

תקופת כליאה שנייה לסרבנית


[מאת: פרופיל חדש, 01/01/2007]


- אנא הפיצו בתפוצה רחבה -

שלום,

הדס עמית (ראו העדכון הקודם בעניינה לפרטים נוספים) נידונה אתמול, 31/12, לעשרה ימי מאסר בגין סירובה המצפוני לשירות צבאי. זוהי לה תקופת הכליאה השנייה ברציפות. הדס צפויה להשתחרר מהכלא הצבאי ב-9/1/2007. כתובתה בכלא היא כמקודם:
הדס עמית (מ.א. 6175691)
כלא 400
ד`צ 02447, צה`ל
פקס: 03-9579348

כיוון ששלטונות הכלא לא העבירו עד כה דואר אל הדס, אנו ממליצים לשלוח עותקים מהמכתבים אליה גם באימייל לכתובת: eviv99@gmail.com, והמכתבים יועברו אליה במהלך ביקור המשפחה הקרוב.


מה אפשר לעשות?
ראשית, אנא הפיצו הודעה זו ואת המידע הכלול בה בתפוצה רחבה ככל האפשר, לא רק באמצעות דואר אלקטרוני, אלא גם דרך אתרי אינטרנט, בתקשורת הקונבנציונלית, מפה לאוזן וכיו`ב. להלן עוד כמה סוגים של פעולות מומלצות.

1. אנא שלחו מכתבי תמיכה ופקסים להדס לכתובת שצוינה לעיל



2. מכתבים לרשויות

מומלץ מאוד לשלוח מכתבי מחאה בעניינה של הדס, רצוי בפקס, אל הגורמים הבאים:
מר עמיר פרץ, שר הביטחון
משרד הביטחון
הקריה
תל-אביב 61909.
פקס: 6962757 (03), 6916940 (03) או 6917915 (03)
דוא`ל sar@mod.gov.il או pniot@mod.gov.il

רצוי לשלוח העתקים למפקדת הכלא, לכתובת:

מפקדת כלא 400,
ד`צ 02447
צה`ל
פקס: 03-9579389

עוד כתובת שימושית למשלוח פניות היא הפרקליט הצבאי הראשי:
אביחי מנדלבליט
הפרקליט הצבאי הראשי
מִפְקדת הפרקליטות הצבאית הראשית
ד`צ 9605
צה`ל
פקס: 5694370 (03)

חשוב במיוחד לשלוח מכתבי מחאה למפקד מיט`ב (לשעבר בקו`ם), כיוון שבידיו תימצא בסופו של דבר ההחלטה כמה פעמים נוספות תצטרך הדס לשבת בכלא לפני שתשוחרר סופית. אותו קצין אחראי גם להפעלתה של `וועדת המצפון`:
אמיר רוגובסקי
מפקד מיט`ב
תל-השומר
ד`צ 02718
צה`ל
פקס: 7376052 (03)

להלן מכתב לדוגמה, שניתן להשתמש בו, או בטקסט שונה, במשלוח המכתבים. מומלץ להתאים את הנוסח לפרטי המקרה רלוונטיים:
א.ג.נ.,

נודע לי כי הדס עמית (מ`א 6175691), סרבנית מצפון, מוחזקת בכלא 400 בגין סירובה המצפוני לשרת בצבא.

כליאתם של סרבני מצפון דוגמת הדס עמית מהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי ושל זכויות אדם בסיסיות, ומנוגדת לכל מוסר אנושי. כליאה חוזרת של סרבני מצפון מהווה עבירה חמורה במיוחד, כיוון שמדובר בשפיטה חוזרת של אדם על מעשה שכבר הורשע בגינו. הדבר מנוגד לעקרונות המשפט ושלטון החוק, וכבר נקבע בפורומים הבינלאומיים המוסמכים לכך שכליאה חוזרת כזו אינה אלא צורה של מעצר שרירותי.

יתרה מזו, הדס עמית הוכנסה לכלא לאחר שהיה עליה לעבור פרוצדורה של שימוע בלתי הוגן ומבזה בפני וועדה צבאית (`וועדת המצפון`), העויינת אותה בשל סירובה המצפוני, ועוינת אותה כפליים כסרבנית מצפון אישה. הפעלה של פרוצדורה כזו מהווה בפני עצמה הפרה של כללי ההגינות והצדק.

על-כן אני פונה אליך בדרישה לשחרר את הדס עמית לאלתר מן הכלא, ולהימנע מכליאתה שוב בעתיד. כמו כן, אני פונה אליך ועל המערכת שבראשה את\ה עומד\ת לנהוג להבא כבוד אנושי בסיסי בסרבניות וסרבני מצפון, ובכל יצור אנוש.

בברכה,



3. מכתבים לכלי תקשורת

כתיבה של מכתבים ומאמרי דעה בעיתונות והבעת דעה בעניין בתכניות מאזינים ברדיו יכולים לסייע למאמצינו להביא את עניינם של הכלואים לידיעת הציבור בארץ ולהפעיל לחץ, בעקיפין, אך ביעילות רבה, על רשויות הצבא להפסיק את כליאתם.

נמשיך לעדכן על התפתחויות נוספות.


תודה,

סרגיי סנדלר – פרופיל חדש.

O N
קישורים למאמרים האחרונים בנושא


יום פתוח בישובי דרום הר חברון שבת 13.1.07 - עזרו לנו במאבק נגד פשע הגירוש המתמשך של תושבים מבתיהם ואדמתם.
הסרט `חומת הברזל` יוקרן בי-ם ביום חמישי 4.1.07
עיר עמים מזמינה את הציבור לסיורים לאורך תוואי "עוטף ירושלים"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 02-01-2007, 21:12
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
אני מקווה שאתה רואה את התגובה שלי (אם תשאר שם, גם את זה לא תראה)
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי קרקשי שמתחילה ב "אני לא ישראלי , לא מחזיק ברוך..."

הערבים שונאים אותנו בגלל שאנו יהודים, זה שאתה אנטי רעיון ציוני(כמוני) לא סותר את זה שאתה צריך לעלות לארץ, אבל לשתף פעולה עם אויבים במטרה לזרז גאולה(שהערבים ישלטו עלינו, וכו' וכו'...), זה כבר פסול מכיוון שאתה מסכן אותי ואת כולם פה במדינה.
מה גם שזאת גזרה שכוללת את כל היהודים, כך שגם בך הערבים ינקמו (ראה בתי כנסת שמושחטים בארצות ערב, ומה שקרה לאחד מנטורי קרטא שהיה חשוד בריגול...).
עוד עברה שאתה עובר עליה, והיא: "לא תעמוד על דם רעך"
הרמב"ם קבע כי האיסור "לא תעמוד על דם רעך" הוא מן הלאוים החמורים, משום "שכל המאבד נפש אחת מישראל כאילו איבד עולם מלא, וכל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים כל העולם כולו".

וד"א אתה רק מרחיק אנשים מהדת, לא מחזיר אותם, כך שהשיטה לא עובדת, תבוא לארץ ותתחיל בעבודת קודש פה ולא בחו"ל אצל הערבים ימחשמם...
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 02-01-2007 בשעה 21:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 02-01-2007, 10:58
  קרקשי קרקשי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.01.07
הודעות: 9
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "מעניין,איך יהודי מאמין יכול להתפללל בסעודיה?"

ליהודי שומר תורה ומצוות, סעודיה מהווה גן עדן מבחינת הצניעות ושמירת
העניים (בניגוד למקום הציונים שם הפריצות נפוצה בתבורה של עיר)
וכאשר יהודי נמצא במקום ארעי לזמן קצוב, אין חובה להתפלל בציבור.

וראי:

משטרת הדת בסעודיה תעזור לתיירים
יום ראשון, 3 בדצמבר 2006, 0:07 מאת: רויטרס



במבצע "יא-הלה" לקידום פני התייר, ישתתפו גם שוטרי-דת שבדרך כלל דואגים שגברים לא יתקרבו לנשים, ושחנויות יסגרו בזמן תפילה


אנשי "המשטרה הדתית" בסעודיה עוברים לאחרונה אימונים על מנת שיוכלו להתמודד עם זרם של תיירות לא-מוסלמית, כך דווח היום מקור בממשלת סעודיה.


הוועדה העליונה לתיירות בסעודיה אמרה כי ה"רשות לקידום ערכים ולמניעת הרע", או בשמה המוכר יותר - המשטרה הדתית, התנדבה לקחת חלק בתכנית שמטרתה לסייע לתיירים להתמצא.


"משטרת הדת היא זו שפנתה אלינו בבקשה שכמה מחבריה יוכלו להשתתף בתוכנית 'יא-הלה' (ברוכים הבאים)", אמר מג'יד אל-שידי, דובר הוועדה לתיירות, "כך שיוכלו ללמוד איך לעבוד עם אנשים מתרבויות אחרות, ולפתח מיומנויות תקשורת", אמר שידי.



פרסומת

בסעודיה, הנפרשת באזור הולדת האיסלם, נאכפים חוקים איסלמיים נוקשים. השנה הכריזה הממשלה על תכנית למשיכת תיירים מכל רחבי העולם, אל המדינה אשר במשך זמן רב היתה סגורה בפני זרים, ובמיוחד למערביים וללא-מוסלמים שבהם.


אנשיה של המשטרה הדתית, שבתחומי אחריותה הטיפול בעבירות סמים, אלכוהול וזנות, מפטרלים ברחובות על מנת לוודא שגברים ונשים שאינם קרובי משפחה לא יסתובבו יחדיו, ושהסוחרים סוגרים חנויותיהם בזמני התפילה. בעבר אף היו שוטרי הדת מכריחים גברים ששערם ארוך מידי לקצץ אותו, אולם לאחרונה, תחת לחץ בינלאומי, התמתנו פעולות המשטרה.


http://coffee.walla.co.il/?w=/2/1018134
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 02-01-2007, 21:20
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי קרקשי שמתחילה ב "ליהודי שומר תורה ומצוות,..."

סימני הקץ המגולה
"ואמר רבי אבא: אין לך קץ מגולה מזה שנאמר: ’ואתם הרי ישראל עַנְפְכֶם תִּתֵּנוּ וּפֶרְיְכֶם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא’ (סנהדרין צ"ח, ע"א)

רבי אבא מתאר את הסימן המובהק לקץ המגולה - כשתתקיים נבואתו זו של יחזקאל בדבר נתינת הפירות בעין יפה, לעם ישראל שישוב לארצו. כך מבאר רש"י: "כשתתן ארץ ישראל פרותיה בעין יפה אז יקרב הקץ, ואין לך קץ מגולה מזה" (ד"ה ’מגולה מזה’, שם).

על דבריו אלה של רבי אבא אין חולק ומערער, אך אנו מבקשים לשאול: מה מקור דבריו? מנין לו שזהו הסימן המובהק לתום הגלות ולראשית הגאולה?
מבאר המהרש"א: "לפי שכל זמן שאין ישראל על אדמתם אין הארץ נותנת פירותיה כדרכה, אבל כשתחזור ליתן פירותיה - זהו קץ מגולה..."(שם)


ד"א הרב קוק כבר אמר שיש לעלות לארץ אם אתה רוצה לדעת.
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 02-01-2007, 22:10
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
כנראה לא נתתי את האתר עם הפירוט המלא
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "האם הכוונה לפירות כ'פשט' או קיימת משמעות מעבר לכך?"

ז. מתוך עיון בתורה ובחז"ל אנו למֵדים שאנו בגאולת בעִתה
דרך זו הינה דרך המלך, על מנת לבסס את ודאות הגאולה. כפי שהזכרנו לעיל זוהי דרך רחבה מני ים. נזכיר מספר בירורים שהובאו בבית מדרשנו:

א. הרב קוק זצ"ל והרב צבי יהודה זצ"ל, ביססו דבריהם על דברי רבי אבא 6 :

ושתק רבי אליעזר ואמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל וגו' רבי אלעזר אומר אף מזה שנאמר כי לפני הימים ההם שכר האדם לא נהיה ושכר הבהמה איננה וליוצא ולבא אין שלום מן הצר... מאי ליוצא ולבא אין שלום מן הצר רב אמר אף תלמידי חכמים שכתוב בהם שלום דכתיב שלום רב לאהבי תורתך אין שלום מפני צר.

הרב צבי יהודה דקדק, מדוע כתוב בדברי רבי אבא "ואמר" בו"ו החיבור? מכאן אנו למדים, כי לאחר שהובאה מחלוקת רבי אליעזר ורבי יהושע לגבי השאלה, האם גאולה תלויה בתשובה, הביאו את דברי רבי אבא, שיש גאולה "בעתה" שהיא תלויה "בקץ" - דהיינו, בזמן מסוים - ולא בתשובת עם ישראל.

באה עתה הגמרא לברר, כיצד נדע אימתי הוא זמנה של גאולת "קץ"? גאולה שתלויה בתשובה, ניתן להבחין בה, שכן היא תגרור בעקבותיה ניסים גלויים, עד שיהא ברור כי זהו עת גאולה. אולם גאולה התלויה בזמן, כיצד נדע מתי זמנה? על כך מודיענו רבי אבא, שתקדם לתקופתנו תקופת הגלות הארוכה, שבה ארץ ישראל תעמוד בשממונה, ותצמיח קוצים וברקנים בלבד. לשון אחרת, ארץ ישראל תהיה מקום שאי אפשר לשבת בו! וכן היה. והנה תגיע עת, שארץ ישראל "תשנה התנהגותה", ולפתע תחל להוציא פירותיה בעין יפה - זה הסימן המובהק שחזרה שכינה לציון, וכל ישראל נקראים לשוב לארצם, להיות סמוכים על שולחן אביהם.

על כך מוסיף רבי אליעזר עוד קץ מגולה. לפני בוא הגאולה עתיד להיות מצב, בו חיי היהודים בגלות יהיו ללא נשוא, עד שאפילו תלמידי חכמים לא יזכו לשמירה מפגעי הגלות - זהו אות שהשכינה עזבה את הגלות ואין קיום עוד לעם היהודי בין הגוים.

שני סימנים אלו התקיימו במלואם! ראשית החלה ארץ ישראל להצמיח פירותיה על ידי המושבות הראשונות, וזאת עוד בטרם שבו אליה המוני בית ישראל. לאחר מכן באה השואה האיומה, בה התברר על ידי ניתוח אלקי איום ונורא, כי אין עוד קיום לעם ישראל בין הגוים. וכיון שכך, שוב לא הבחין המשחית בין מי שיש בידיו זכויות, לבין מי שהוא "מלא כרימון" - תלמידי חכמים, קהילות הקודש, סופרים וחכמים, לצד רבבות עמךָ בית ישראל הרחוקים מתורה ומצוות - כולם כולם עלו בסערה השמימה, וטומאת ארץ העמים הפכה לבית קברות ענקי לקדושי עמֵנו.

ב. הגמרא בסנהדרין שם מציירת שני מהלכי גאולה:

ואמר רבי יוחנן אין בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי או כולו חייב בדור שכולו זכאי דכתיב ועמך כולם צדיקים לעולם יירשו ארץ בדור שכולו חייב דכתיב וירא כי אין איש וישתומם כי אין מפגיע וכתיב למעני אעשה.


הזכרנו את דברי ה"ישועות מלכו", וכך כתב האדמו"ר מפילוב באגרתו, המובאת בחוברת "שיבת ציון": אין לומר שהגאולה היא בדור שכולו זכאי, שהרי אנו רואים שדוקא הרחוקים מתורה ומצוות הם אלו המביאים את הגאולה. ועל גאולה בדור שכולו חייב מביאה הגמ' את הפסוקים בספר ישעיה המזכירים את דברי הקב"ה, "וירא כי אין איש" - כלומר, אין צדיקים שבעבורם ראוי להביא גאולה, ואשר על כן מחליט הקב"ה להביא את הגאולה משום חילול ה': "ותושע לי זרועי", או כמובא בספר יחזקאל: "למעני אעשה".

דרך גאולה זו מתוארת גם בסופה של שירת האזינו 7 :

כִּי יָדִין ה' עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם כִּי יִרְאֶה כִּי אָזְלַת יָד וְאֶפֶס עָצוּר וְעָזוּב: וְאָמַר אֵי אֱלֹהֵימוֹ צוּר חָסָיוּ בוֹ: אֲשֶׁר חֵלֶב זְבָחֵימוֹ יֹאכֵלוּ יִשְׁתּוּ יֵין נְסִיכָם יָקוּמוּ וְיַעְזְרֻכֶם יְהִי עֲלֵיכֶם סִתְרָה: רְאוּ עַתָּה כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא וְאֵין אלוקים עִמָּדִי אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא וְאֵין מִיָּדִי מַצִּיל: כִּי אֶשָּׂא אֶל שָׁמַיִם יָדִי וְאָמַרְתִּי חַי אָנֹכִי לְעֹלָם: אִם שַׁנּוֹתִי בְּרַק חַרְבִּי וְתֹאחֵז בְּמִשְׁפָּט יָדִי אָשִׁיב נָקָם לְצָרָי וְלִמְשַׂנְאַי אֲשַׁלֵּם:

"על השירה הזו כתב הרמב"ן 8 :

"והנה אין בשירה הזאת תנאי בתשובה ועבודה, רק היא שטר עדות שנעשה הרעות ונוכל, ושהוא יתברך יעשה בנו בתוכחות חימה, אבל לא ישבית זכרנו, וישוב ויתנחם ויפרע מן האויבים בחרבו הקשה והגדולה והחזקה, ויכפר על חטאתינו למען שמו אם כן, השירה הזאת הבטחה מבוארת בגאולה העתידה".

מכך שבחרה שירת האזינו לתאר את גאולת ישראל בדרך גאולה של "לא זכו", יש בכך עדות התורה, שאכן כך יהיה בפועל.

ג. עוד שם בגמרא:

אמר רבי אלכסנדרי: רבי יהושע בן לוי רמי כתיב בעתה וכתיב אחישנה זכו אחישנה לא זכו בעתה אמר רבי אלכסנדרי רבי יהושע בן לוי רמי כתיב וארו עם ענני שמיא כבר אנש אתה וכתיב עני ורוכב על חמור זכו עם ענני שמיא לא זכו עני רוכב על חמור.

גאולת "אחישנה" מתגלית כגאולה ניסית, ואילו גאולת "בעתה" היא גאולה, הבאה בדרך הטבע. על כך כותב אור החיים 9 :

יתבאר על פי דבריהם ז"ל שאמרו (סנהדרין צח, א) שאם תהיה הגאולה באמצעות זכות ישראל יהיה הדבר מופלא במעלה, ויתגלה הגואל ישראל מן השמים במופת ואות, כאמור בספר הזוהר (ח"א קיט), מה שאין כן כשתהיה הגאולה מצד הקץ ואין ישראל ראויים לה תהיה באופן אחר, ועליה נאמר (זכריה ט ט) שהגואל יבא עני ורוכב על חמור.

ובודאי גאולתנו, חֵרף כל הניסים והנפלאות שראו עינינו, הופעתה היא בדרך הטבע' והיא מתאימה לגאולת "בעתה".

ד. שנינו 10 :

בְּעִקְּבוֹת מְשִׁיחָא חֻצְפָּא יִסְגֵּא, וְיֹקֶר יַאֲמִיר. הַגֶּפֶן תִּתֵּן פִּרְיָהּ וְהַיַּיִן בְּיֹקֶר, וְהַמַּלְכוּת תֵּהָפֵךְ לְמִינוּת, וְאֵין תּוֹכֵחָה. בֵּית וַעַד יִהְיֶה לִזְנוּת, וְהַגָּלִיל יֶחֱרַב, וְהַגַּבְלָן יִשּׁוֹם, וְאַנְשֵׁי הַגְּבוּל יְסוֹבְבוּ מֵעִיר לְעִיר וְלֹא יְחוֹנָנוּ, וְחָכְמַת סוֹפְרִים תִּסְרַח, וְיִרְאֵי חֵטְא יִמָּאֵסוּ, וְהָאֱמֶת תְּהֵא נֶעְדָּרֶת. נְעָרִים פְּנֵי זְקֵנִים יַלְבִּינוּ, זְקֵנִים יַעַמְדוּ מִפְּנֵי קְטַנִּים (מיכה ז), בֵּן מְנַבֵּל אָב, בַּת קָמָה בְאִמָּהּ, כַּלָּה בַּחֲמֹתָהּ, אֹיבֵי אִישׁ אַנְשֵׁי בֵיתוֹ. פְּנֵי הַדּוֹר כִּפְנֵי הַכָּלֶב, הַבֵּן אֵינוֹ מִתְבַּיֵּשׁ מֵאָבִיו. וְעַל מִי יֶשׁ לָנוּ לְהִשָּׁעֵן, עַל אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמָיִם.

תיאור תקופת עקבות משיח, כתקופה של התדרדרות רוחנית אפשרית רק בתהליך גאולה של "לא זכו". המציאות שאנו חוזים בעינינו, בודאי עשויה להתאים יפה לתיאור המשנה בסוטה (וכן כתב ה"חפץ חיים" 11 ).

ה. תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף צח, ב:

אמר עולא ייתי ולא איחמיניה וכן אמר רבה ייתי ולא איחמיניה רב יוסף אמר ייתי ואזכי דאיתיב בטולא דכופיתא דחמריה.

הגמרא מתארת את דור הגאולה כדור, שעיקר התעסקותו בענייני החומר. זוהי משמעות דברי רב יוסף, המתאוה להיות בדור הגאולה, ואפילו יהיה שקוע בענינים חומריים, עד למדרגת הפסולת היוצאת מן החמור, ועד לצלליה של פסולת זו. בודאי יש כאן תיאור לגאולה שהיא בדרך של "לא זכו".

ו. מקורות רבים מתארים דרך גאולה, המַתחילה מבנין החומר ורק לאחר מכן עוברת לבנין הרוח. בספר "קול התור", מביא על כך את דברי התלמוד 12 :

תנו רבנן משיח בן דוד שעתיד להגלות במהרה בימינו אומר לו הקדוש ברוך הוא שאל ממני דבר ואתן לך שנאמר אספרה אל חוק וגו' אני היום ילדתיך שאל ממני ואתנה גוים נחלתך וכיון שראה משיח בן יוסף שנהרג אומר לפניו רבונו של עולם איני מבקש ממך אלא חיים.

על פי הגר"א, משמעות הגאולה - שראשיתה בהופעת משיח בן יוסף - היא גאולה הבאה בדרך ההשתדלות האנושית, ללא נסים שמיימים, אך בעזרת סיעתא דשמיא רבה. על פי הרב קוק, משמעות הגאולה - בה קודמת מציאות משיח בן יוסף למשיח בן דוד - היא, גאולה שתחילתה בנין החומר ורק לאחר מכן בנין הרוח.
גם את הריגת משיח בן יוסף מבאר הרב קוק, כמשבר רוחני שיהא כתוצאה מעיסוק יתר בצדדים החומריים של בנין האומה.

ז. מורנו ורבנו הרב צבי יהודה זצ"ל, ביאר את נבואת יחזקאל 13 כנבואה המתארת את מהלך הגאולה בא אנו נמצאים. שם מבואר כי גאולת הארץ קודמת לגאולת העם. גאולת העם גם היא תהיה בשני שלבים עיקריים: גאולת החומר וגאולת הרוח. בפרק זה מחזק הנביא יחזקאל את ההדגשה, כי סיבת הגאולה אינה אלא משום חילול ה' , בעובדה שעם ישראל נמצא בין הגוים. ה' גואל את עם ישראל כדי לקדש את שמו . ממילא, בודאי אין כל חשש שמא ישיבנו ה' לגלות, שהרי סיבת הגאולה גופא היא חילול ה', הקיים בכל זמן.

מורנו ורבנו הרב צבי יהודה זצ"ל הראה בהקבלה יפהפיה, היאך מתאים תיאור מהלך הגאולה בפרשת ניצבים, לזה שביחזקאל.

ח. במאמר "אנשי אמונה בירושלים". הרחבנו לבאר את שיטת הגר"א על מלחמת גוג ומגוג. ביארנו שם, שמלחמה זו היא רק במהלך גאולה של "לא זכו". מאבקינו ומלחמותינו עם שכנינו, מבססים כולם את הטענה שאנו בגאולת "בעתה".

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=4261
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 02-01-2007, 20:08
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
תגיד לי קרקשון קושקושון,גמרת לחלוב את הנאקה שלך -
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרקשי שמתחילה ב "הסרבנית הדס עמית נדונה לתקופת מאסר שנייה"

שהתפנית לקשקש באינטרנט?
לא חבל? חמישה בוגרי תואר אקדמי בשנה בארץ הדיונות שלכם [כולל בי.איי במינהל מרעה גמלים] ואתם מבזבזים אחד על לימוד עברית?

וויינריך? קרקשי? זה מופיע ב'אלמנך השמות היהודיים' של חיל המודיעין שלכם?
IP מג'דה? בישראל כל ילד יודע לטשטש עקבות יותר טוב מכם..

לגיטימי שמדינתכם החליטה לפעול ליצירת דמורליזציה בישראל, אתם ערבים וזה ללא ספק יקדם את עמכם לעתיד טוב יותר [כמו האווקסים שקניתם.. ]. אבל חבר'ה תפעלו בשכל!
'חרדי' עושה עסקים בארץ שמגבילה תנועת אנשים בהתאם לדתם? איזה עסקים, הוא קנה מכם את הצמר?
נראה לך שזה ממש מסייע לגברת הדס עמית שרועה גמלים המייצג את ארצם של כורתי הידיים תומך בה? מה יש לך להציע לנשים דעתניות בסעודיה, רעלה רקומה?

אנו מודים לך ולחבריך הג'ובניקים במודיעין הסעודי [פרוטקציה? אבא שייך?] על כך שאתם מייחסים חשיבות לפורומים של פרש, אבל דחילק - תשתפרו! לא בכזו שקיפות!
בינתיים, לך לשבת עם הנשים והילדים בצד השני של האוהל.. בעצם, מרותק שישי - שב!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:06

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר