|
02-01-2007, 11:47
|
|
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
|
|
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
|
|
בבחינה: שינוי אופן ההדחה מקורס טיס
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]
זאת, בעקבות מחקר חדש שערך חיל האוויר בנושא כישלון ודרכי התמודדות עמו # העברה נכונה יותר של בשורת ההדחה תצליח, כך מקווים בחיל, להשאיר את הנופלים מהקורס היוקרתי בשורות חיל האוויר
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]
מאת כתב 'במחנה', ישי אביאור
מחקר חדש בנושא כישלון ודרכי ההתמודדות עמו, שנערך בחיל האוויר, עתיד לשנות את אופן ההדחה של החניכים מקורס הטיס. מטרת המחקר, שנערך במדור מחקר ופסיכולוגיה תעופתית, הייתה לאפיין דרכים שונות להתמודדות עם כישלון, ולהסיק מסקנות לגבי אופי החניכים ומידת הצלחתם בקורס ולאחריו.
המחקר התבצע באמצעות שאלון מיוחד שפותח במדור, וחולק למאות חניכים בקורס הטיס. בניתוח השאלונים פותחו שלושה אשכולות (פרופילים) של דרכי התמודדות עם כישלון - טובה, בינונית וגרועה.
במהלך הקורס נמצא קשר בין דרך ההתמודדות של החניך עם כישלון להצלחתו בקורס הטיס - 20 אחוז מקבוצת ההתמודדות ה"גרועה" סיימו את הקורס, לעומת 40 אחוז מקבוצת ההתמודדות ה"טובה".
"כשנוכל לאבחן את פרופיל ההתמודדות של כל חניך, נבין אותו טוב יותר ונסייע לו בקורס", הסבירה רמ"ד מחקר ופסיכולוגיה תעופתית, ד"ר אורית לוריה. "כשהחניך לא יודע להתמודד עם כישלון, הוא עלול לפתח פחד מכל כישלון קטן, שיביא בסופו של תהליך להדחה מהקורס. בעזרת השאלון נוכל לברור את החניכים לקורס, ולסייע לחניכים בעלי קשיי התמודדות עם לחצים".
תוצאות המחקר צפויות להשפיע על דרכי ההדחה מקורס הטיס. "כיום, מפקד אינו חושב על משמעות ההדחה, אלא חושב על טובת הקורס בלבד, כך שמיד לאחר ההדחה מסירים את האחריות מהחניך", סיפרה ד"ר לוריה.
חיל האוויר מנסה למשוך נופלי קורס טיס למסגרות מצוינות אחרות בחיל, מתוך חשיבה שהאנשים שהגיעו אליו הם מהמוכשרים בחברה. לדבריה, הדחה שגויה מהקורס עלולה להוביל את החייל לוותר על המשך השירות בחיל. "אם מפקד יוכל לנבא את דרך ההתמודדות של חניך עם ההדחה, נוכל לפתח דרכים שונות למתן בשורת ההדחה, שימנעו מהחייל צער וכאב, ויובילו אותו לבחור באפשרויות שירות אחרות בחיל", אמרה לוריה.
איך תתמודד עם כישלון?
השאלות הבאות הופיעו בשאלון הבוחן את דרכי ההתמודדות עם הכישלון. השאלות מייצגות את רוח הדברים, אך הן אינן מעידות על כלל 051 השאלות המופיעות בשאלון המלא. על התשובות יש לענות במידות - מ"כלל לא" ועד "במידה רבה ביותר":- כשאתה נכשל, באיזו מידה אתה מרגיש כל אחד מהרגשות הבאים: צער, אי-נעימות, אבל, תסכול, הלם, הזעה בידיים, הרגשה פיזית רעה?
- כשאתה נכשל, באיזו מידה אתה חושב כל אחת מהמחשבות הבאות: עליי להמשיך הלאה, מהן הטעויות שביצעתי, לא תמיד ניתן להצליח בהכל, אחרים אשמים בכישלוני, אכזבתי אנשים אחרים, מה היה קורה אילו הייתי נוהג אחרת, חושב על כל הצלחותיי בעבר?
- כשאתה נכשל, באיזו מידה אתה מבצע כל אחד מהדברים הבאים: מאשים אחרים, בודק שלא הייתה טעות, מדבר עם אחרים, יוצא לבלות, עסוק בלהיזכר באירוע, נאבק, מנסה שנית, מסתגר?
http://www1.idf.il/dover/site/mainp...&docid=59919.HE
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י chatulim בתאריך 02-01-2007 בשעה 13:50.
|
|