לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 04-01-2007, 13:27
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
זה סוף סוף קרה, שבוע הבא מבחנים בחברת תעופה.

רק רציתי לשטף אתכם ותארתי לעצמי שזה יעניין חלק גדול מכם לדעת איך חברת תעופה עושה מיונים לבחירת טייסים.
אחרי 3 שנים ו 1006 שעות טיסה שאני כבר באוויר סוף סוף הגיעה ההזדמנות שלי.

לפני שבוע AEROLINEAS ARGENTINAS חברת התעופה הלאומית של ארגנטינה ,משהו כמו אלעל (רק פי 3 יותר גדולה) פרסמה בעיתון שהיא מתכוונת לבחור 75 טייסים ,וכל המעונינים ושעונים על הקריטריונים השונים שפורסמו ( שעות טיסה מינימום 1000 מתוכם מינימום 200 על JET או TURBOFAN ועם לא אז 1500 שעות טיסה על מנוע בוכנה, מבחן רפואי של חיל האוויר של ארגנטינה בלי הגבלות, אנגלית שוטפת, ורשיון RADIO OPERATOR (רדיו טלפון) וכמובן שכל הרשיונות השונים, רשיון טיס מסחרי עם הגדר מכשירים וטיסות לילה, רשיון דו מנועי)

בכל מקרה בדיוק יום אחרי שהמודעה פורסמה שלחתי קורות חיים עם כל השעות המפורטות של כל המטוסים השונים שהטסתי, וכל שאר הרשיונות שיש לי ואת רמת האנגלית שלי, אתמול בערב קיבלתי טלפון הביתה וזה היה מהחברה להודיעה לי ששבוע הבא ביום שני אני מתחיל את המבחנים (כמובן שהתרגשתי כל כך שבקושי יצאו לי מילים מהפה לא הפסקתי לקפוץ ולצעוק מרוב התרגשות למרות שעדיין לא התקבלתי לחברה וזאת אפילו לא ההתחלה, לא יכלתי להרדם באותו הערב מרוב התרגשות, רק המחשבה שיש לי עוד איכשהו סיכוי להניח את ידיי על ההגאים ועל המצערת של אחד מהבואינגים שברשות החברה טימטמה אותי).

המבחנים כוללים (כמובן שזה שלב אחרי שלב ועם אתה נכשל באחד השלבים אתה לא ממשיך הלאה):
-אנגלית בעל פה, אנגלית בכתב (מה שיש לי ביום שני)
-ראיון אישי (המבחן הכי קשה שיש אפילו יותר קשה מהסימולטור ומהמבחן בכתב על תעופה), אתה פשוט צריך להתאים לפרופיל של החברה ואין דרך להכין את עצמך לזה
-מבחנים כתובים על תעופה, משהו טיפה יותר קשה מהמבחן ATP של ארה"ב
-סימולטור, הם בוחנים אותך על סימולטור (יותר נכון FLIGHT TRAINING DEVICE ) שהם בנו לעצמם של 737-200 ,זה לא FULL MOTION כמו הסימולטור LEVEL-D של ALETON למרות שכמובן יש להם כאלה, אלה משהו שהטכנאים של החברה בנו רק כדי לבחון שם את הטייסים , נראה ממש בן זונה ואמיתי יש לי כמה תמונות שלו פעם הבאה אני יעלה כמה....
-ואחרון חביב אך לא פחות חשוב, מבחן רפואי ופסיכולגי של החברה, בנפרד למבחנים של כשירות לטייס של חיל האוויר.

אז בכל מקרה כמו שכבר הבנתם בימיים אלו אני מטפס על הקירות בקושי מצליח להרדם בלילות ומשתגע מרוב התרגשות ואושר, למבחנים אני לומד וחורש כבר בערך 5 חודשים כי תמיד היו שמועות שהחברה הולכת להעסיק טייסים אך אף אחד לא ידע מתי ותמיד צרייכם להיות מוכנים במקצוע הזה.
אז אני מקווה שאני מוכן מספיק...

וזהו רק רציתי לשטף אתכם ברגעי ה GLORIA שלי למרות שאפילו לא עברתי מבחן אחד אבל ההתרגשות כבר עצומה מעבר לכל דמיון(המחשבה של לרחף לי עם אחד מהבואינגים האלה באוויר ב 40,000 רגל ו ב 1000 קמ"ש מטמטמת אותי, ולקום כל יום בבוקר וללכת להטיס את אחד מה"מפלצות" האלה במקום ללכת לעבוד פשוט הרגשה אלוהית) וחשבתי שזה יעניין כמה מכם לדעת איך עובדים המיונים של חברת תעופה.
אז זהו יום שני הבא אני יעדכן איך הלך לי.....

אחלו לי בהצלחה.....
חזרה לפורום
  #10  
ישן 21-01-2007, 03:05
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי LV-ARG שמתחילה ב "זה סוף סוף קרה, שבוע הבא מבחנים בחברת תעופה."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי LV-ARG

לפני שבוע AEROLINEAS ARGENTINAS חברת התעופה הלאומית של ארגנטינה ,משהו כמו אלעל (רק פי 3 יותר גדולה)



אז אני מקווה שאני מוכן מספיק...


אז זהו יום שני הבא אני יעדכן איך הלך לי.....

אחלו לי בהצלחה.....

אני לא בטוח שאתה מוכן....
AEROLINEAS ARGENTINAS היא לא קרובה להיות פ3 גדולה מאל על, היא במקרה הטוב האותו גדול, ובמקרה הקיצוני פחות מפי2 יותר גדולה...(יש לה פחות מפי 2 מטוסים, ופחות מפי 1.5 עובדים....ויש עוד כמה מדדים ל"יותר גדולה"..) בקיצור, היא לא קרובה להיות פי 3 גדולה מאל על.
אז לפני שאתה מתחיל לעבוד בעבודה כטייס בחברת תעופה, אל תשכח להיות בן אדם רציני ולא איזה חאפר שכותב ועושה דברים מבלי לבדוק.
נראה לי שחשוב מאוד לטייס בחברת תעופה להיות מקצועי ולא חובבן.
בהצלחה.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

חזרה לפורום
  #11  
ישן 21-01-2007, 05:21
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=LV-ARG] לפני שבוע..."

מממ טוב...כמובן שאתה יודע יותר טוב ממני ,למרות שאני פה כל היום מדבר עם טייסים,טכנאים, ומנהלים משם. ויש ל AEROLINEAS משהו בסביבות ה 80 מטוסים (לאלעל 30?), וכן אני יודע שכתוב באתר 65, הקטע הוא שהם קיבלו המון מטוסים וקנו המון מטוסים השנה ועוד לא הספיקו לעדכן...למשל : 737-500 יש 20 כרגע בשירות ולא 11. הם קנו עוד 747-400 השנה זאת אומרת שיש סה"כ 4 ולא 3 , יש גם A340-300 שצריך לגיע חודש הבא לפה, ועוד 6 A330-200 שאמורים להגיד אחד אחד עד 2008 (כנסו לאתר של איירבס ותבדקו עם אתם לא מאמינים) ואני לא יודע בדיוק את המספר המדיוק אבל בין 4 ל 8 A320 שאמורים להגיע עד 2009.


אבל כמובן שאלעל זה ישראלי וכמו שאר הדברים שם עלפיכם חייבים להיות הכי טובים והכי גדולם בעולם, אז כן מה שתגיד...
ואל תדאג עם יקבלו אותי לעבוד שם כטייס, זה אומר שאנשים שמבינים באמת ומקצוענים באמת הבעיו דעה על זה שאני כנראה כן מבין ויודע במקצוענות ויסודיות מה אני עושה....וכנראה שאני באמת לא סתם עוד חובבן שרק כותב בפורום, אל תדאג בקשר לזה. והדעות שאני מביע פה הן דעות לברליות אחי וזה שטויות, זה ממש לא מתקשר בגרוש לאיך שאני טס!
חזרה לפורום
  #12  
ישן 21-01-2007, 05:33
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי LV-ARG שמתחילה ב "מממ טוב...כמובן שאתה יודע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי LV-ARG
אבל כמובן שאלעל זה ישראלי וכמו שאר הדברים שם עלפיכם חייבים להיות הכי טובים והכי גדולם בעולם, אז כן מה שתגיד...
ואל תדאג עם יקבלו אותי לעבוד שם כטייס, זה אומר שאנשים שמבינים באמת ומקצוענים באמת הבעיו דעה על זה שאני כנראה כן מבין ויודע במקצוענות ויסודיות מה אני עושה....וכנראה שאני באמת לא סתם עוד חובבן שרק כותב בפורום, אל תדאג בקשר לזה. והדעות שאני מביע פה הן דעות לברליות אחי וזה שטויות, זה ממש לא מתקשר בגרוש לאיך שאני טס!

תירגע חבר...
אני כתבתי באיזה מקום שאל על זה הכי טוב או הכי גדול?.... מאיפה אתה מביא את השטויות הללו?
ובכל זאת זו חברה בסדר גודל מעט יותר גדול מאל על וממש לא פי 3 גדולה מאל על...
תודה שטעית וזהו...
לגבי הכתיבה הליברלית...זה בסדר, העיקר שתהיה בסדר באוויר..
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

חזרה לפורום
  #14  
ישן 21-01-2007, 16:03
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי LV-ARG שמתחילה ב "אההה לא... מצטער אבל ביררתי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי LV-ARG
אההה לא...

מצטער אבל ביררתי ומסתבר ש Aerolineas הזמינה 8 A320, מה שמעלה את מסםר המטוסים ל 90 סה"כ (ולהכל יש הוחכות ,כנס לאתר של איירבס ותבדוק בדף ההזמנות).
עכשיו לפי אתר אלעל שעל זה אני מבסס את המידע שלי(עם יש להם מספר מטוסים שונה מאשר מה שרשום באתר אז יכול להיות שאני טועה) יש להם 35 מטוסים סה"כ. אז כן אני יודע שזה לא בדיוק פי 3 אבל זה מתקרב הרבה יותר לפי 3 מאשר פי 2, מה שאתה גדול המבינים אמרת שזה בקושי בקושי פי 2!

אז בינתיים אני לא מודה על שום דבר

טוב, לא יעזור, החברה אפילו לא פי 2 גדולה...
ואני בינתיים לא טס איתך, אני לא אוהב טייסים עקשנים.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

חזרה לפורום
  #15  
ישן 21-01-2007, 16:23
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=LV-ARG]אההה לא... ..."

מה לא יעזור מה?????? אתה לא מבין שזה ככה! מאיפה לאזעזל אתה מקריץ ת מה שאתה אומר זה כאילו שאתה החלטת שזה לא ככה וזהו. זה ככה אחי! ועל מה בדיוק אתה מבסס את מה שאתה אומר "לא יעזור החברה לא יותר גדולה .נקודה." כאילו שאתה החלטת את זה.
מה אתה מנחש????????????????????????????????????

אני חוזר ואומר לך על מידע בדוק 90 מטוסים מול 35 זה הרבה יותר מפי2 זה מתקרב לפי 3!!!! אבל לא אתה ממשיך להתעקש! אני רוצה שאתה תגיד לי ותביא לי מקור בדוק מאיפה אתה מבסס את המידע שיש לך על כמה מטוסים יש לAerolineas?????
ועוד אתה אומר שאני עקשן ואני צריך להודות שטעיתי?? משגע אותי התפיסת תחת שלך, זה מה שאני כל כך לא סובל ב -95% מהישראלים!

ושיט לא....רק לא זה , בבקשההההה תטוס איתי!!!!!!

נערך לאחרונה ע"י LV-ARG בתאריך 21-01-2007 בשעה 16:26.
חזרה לפורום
  #16  
ישן 21-01-2007, 18:21
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי LV-ARG שמתחילה ב "מה לא יעזור מה?????? אתה לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי LV-ARG
מה לא יעזור מה?????? אתה לא מבין שזה ככה! מאיפה לאזעזל אתה מקריץ ת מה שאתה אומר זה כאילו שאתה החלטת שזה לא ככה וזהו. זה ככה אחי! ועל מה בדיוק אתה מבסס את מה שאתה אומר "לא יעזור החברה לא יותר גדולה .נקודה." כאילו שאתה החלטת את זה.
מה אתה מנחש????????????????????????????????????

אני חוזר ואומר לך על מידע בדוק 90 מטוסים מול 35 זה הרבה יותר מפי2 זה מתקרב לפי 3!!!! אבל לא אתה ממשיך להתעקש! אני רוצה שאתה תגיד לי ותביא לי מקור בדוק מאיפה אתה מבסס את המידע שיש לך על כמה מטוסים יש לAerolineas?????
ועוד אתה אומר שאני עקשן ואני צריך להודות שטעיתי?? משגע אותי התפיסת תחת שלך, זה מה שאני כל כך לא סובל ב -95% מהישראלים!

ושיט לא....רק לא זה , בבקשההההה תטוס איתי!!!!!!

אתה מצטט אותי "לא יעזור החברה לא יותר גדולה. נקודה."
ואילו מה שאני כתבתי זה "החברה אפילו לא פי 2 גדולה...".....אפילו לצטט נכון אתה מתעצל? ידידי, יש לך דרך ארוכה לעבור...
הנתונים שלך על מטוסים הם מוגזמים, ופרט לכך יש נתונים נוספים רלוונטים, למשל, מספר עובדים, מספר קוים וכו'....(שים לב שסתם הרבה מטוסים בלי גידול בנוסעים ובקוים כנראה שלא ממש יביא טובות לחברה...) בכל מקרה, החברה אפילו לא פי 2 מאל על.
שוב אני ממליץ שתירגע בכל מקרה, לא נראה לי שאיבוד עשתונות זה תכונה טובה לטייס של חברת תעופה.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

חזרה לפורום
  #18  
ישן 22-01-2007, 01:05
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי nadavsilvera92 שמתחילה ב "עזבו אתכם מלריב, תשמע,אתה..."

תודה רבה נדב...
המבחנים נדחו לתחילת פברואר ככה שבינתיים עוד יש לי קצת זמן להיות מול המחשב, בין הלימודים לקראת המבחנים.

ובקשר אליך אמיל, מה שתגיד , "אתה יודע" אתה שם לב שאין לך נתונים כדי לבסס את מה שאתה אומר נכון, זה נשמע כאילו שאתה החלטת ככה וזהו, כאילו אתה רב עם מישהו שכל היום מדבר עם טייסים וטכנאים ומנהלים מהחברה, מישהו שיש לו סיכויים גבוהים להיות טיס בחברה ואתה עדיין חושב שאתה יודע יותר ממני בנושא הזה.
ומאיפה אתה יודע שאין גידול ענק בתעופה בכל דרום אמריקה? תתחיל לקרוא קצת עיתונים ומגזינים בנושא ותגלא נפלאות(לא נראה לי ש AEROLINEAS כזאת מטומטת והיא קונה מטוסים לכיף בידעיה שאין לה גידול בביקוש ובקוים). אתה יודע שרק בשנה האחרונה נפתחו 3 חברות תעופה חדשות בארגנטינה!? מה שלא קורה כבר בערך 20 שנה!
תמשיך לשחק ב FLIGHT SIMULATOR ותהנה חמוד....אין לי כח יותר לריב איתך כבר!
חזרה לפורום
  #19  
ישן 22-01-2007, 02:09
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי LV-ARG שמתחילה ב "תודה רבה נדב... המבחנים נדחו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי LV-ARG
ובקשר אליך אמיל, מה שתגיד , "אתה יודע" אתה שם לב שאין לך נתונים כדי לבסס את מה שאתה אומר נכון, זה נשמע כאילו שאתה החלטת ככה וזהו, כאילו אתה רב עם מישהו שכל היום מדבר עם טייסים וטכנאים ומנהלים מהחברה, מישהו שיש לו סיכויים גבוהים להיות טיס בחברה ואתה עדיין חושב שאתה יודע יותר ממני בנושא הזה.
ומאיפה אתה יודע שאין גידול ענק בתעופה בכל דרום אמריקה? תתחיל לקרוא קצת עיתונים ומגזינים בנושא ותגלא נפלאות(לא נראה לי ש AEROLINEAS כזאת מטומטת והיא קונה מטוסים לכיף בידעיה שאין לה גידול בביקוש ובקוים). אתה יודע שרק בשנה האחרונה נפתחו 3 חברות תעופה חדשות בארגנטינה!? מה שלא קורה כבר בערך 20 שנה!
תמשיך לשחק ב FLIGHT SIMULATOR ותהנה חמוד....אין לי כח יותר לריב איתך כבר!

שוב אתה מכניס לי מילים לפה...לא כתבתי שאין גידול ולא כתבתי שב AEROLINES מטומטמים..אבל סתם דוגמה: הם הזמינו מטוסים ואת זה אתה יודע..האם אתה גם יודע איזה מטוסים מוכרים או מוציאים מהשרות? ובכל מקרה..אתה כתבת שהם פי 3 גדולים מאל על....אולי אחרי כל הקניות העתידיות שלהם..הם יהיו פי 2 גדולים מאל על...אז טעית וזהו גם אם "דיברת עם טכנאים וטייסים"..זה לא ממש רציני..
ובוא אני אגלה לך סוד: לטוס בFLIGHT SIMULATOR של מטוס קרב זה עדיין יותר מעניין מלהטיס בואינג 747....
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

חזרה לפורום
  #22  
ישן 27-01-2007, 18:08
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי johnny316 שמתחילה ב "אני עוקב אחרי ההודעות שלך ושמתי לב שאתה נוטה להיכנס לויכוחים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי johnny316
מאוד מיותרים ( ונשים בצד את העובדה שרוב הזמן, אם לא כל הזמן אתה צודק), למרות שזה לא חוכמה נוכח האנשים איתם אתה מתווכח .

אתה חכם, אז תפסיק להיות צודק כל הזמן!

איך יכול להיות שויכוח שבו אני "צודק" ומתקן טעויות של אחרים הוא ויכוח מיותר.
אחת המטרות העיקריות של פורום מקצועי היא העברת מידע.
זה הופך לחסר משמעות ואפילו מזיק כשהמידע שגוי..
אין קשר לעם מי אני מתווכח, אני מתווכח עם מי שכותב מידע שגוי, וממש לא איכפת לי עם זה נער בתיכון או פרופסור באוניברסיטה..(תעשה חיפוש קצר ותווכח בעצמך...)
כל טוב
אמיל
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

חזרה לפורום
  #25  
ישן 12-02-2007, 01:27
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
שלום לכולם
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי LV-ARG שמתחילה ב "זה סוף סוף קרה, שבוע הבא מבחנים בחברת תעופה."

שלום לכולם,
אז ככה הבטחתי שאני יעדכן בקשר למבחנים שהיו לי שבוע שעבר וככה הם היו (התוצאות בסוף התגובה)

דבר ראשון אנגלית: הגעתי לבחינה באנגלית במשרדי בחברה, ההתרגשות שלי והלחץ היו בשיאם ממש לא ידעתי למה לצפות בשלב הזה והרגשתי בלאקאוט ענק כאילו שאני לא יודע אפילו להגיד "שלום" באנגלית.
המזכירה ניגשה אלי וביקשה ממני את כל המסמכים השונים ואמרה לי לחכות עד שהיא תקרא לי. הגיעה תורי היא קראה בשמי , נכנסתי לחדר עם 3 קברניטים (מנוסים וותקים ובכירים של החברה לפי מה שנראה) שישבו מול שולחן ולי היה כיסא לשבת כנגד לשולחן, והם ישר התחילו לדבר איתי באנגלית "שלום מה שלומך" ושטויות כאלה הכל באנגלית, אחרי שדיברנו איזה 20 דקות בערך על החיים שלי ועל איך הגעתי לטיס ולמה אני רוצה להיות טיס בחברת תעופה ועל מזג האוויר בחוץ (באנגלית כמובן) הגיע החלק הפרקטי בוא נגיד של המבחן: דבר ראשון הייתי צריך לשמוע ATIS לכתוב אותו ולהגיד להם את כל הנתונים שהבנתי. לאחר מכן CLEARANCE שוב אותו הסיפור לשמוע לכתוב ואז להגיד להם מה שקלטתי ממנו. לאחר מכן הציבו לי מצב חירום בו הגלגלים לא יורדים ,איזה מסר אני מעביר למגדל פיקוח ואיך (באנגלית כמובן) ולסיום קטע די מסובך באנגלית על מנועי TURBOFAN חדישים באנגלית לקרוא אותו רק פעם אחת ולספר להם מה שהבנתי מן הכתוב.
זה היה החלק הראשון של המבחן באנגלית שעברתי בהצלחה , לאחר מכן הגיע המבחן בכתב משהו בסגנון הבגרות 5 יחידות או ה FIRST CERTIFICATE ,שגם אותו עברתי בהצלחה.
אז זהו זה היה היום הראשון "קווי האויב" נשברו ויכולתי להרגע קצת ולשמוח שבינתיים הולך לי טוב!

הגיעה המבחן השני- ראיון אישי (המבחן הכי קשה זוכרים?):
אז ככה שוב נסעתי למשרדי החברה והפעם עברתי לחדר שבו חיכו לי פסיכולוגית וקברניט אחד מהחברה, רק בשביל ההתחלה הייתי צריך לספר להם על כלללל הדרך שעשיתי כדי לצבור את כל ה -1000 שעות טיסה שהם ביקשו מינימום, הכל כולל הכל כל המטוסים שהטסתי, איפה ואיך השגתי את העבודה כדי להטיס אותם מה שלקח לי איזה שעה וחצי בערך. לאחר הפסקה קצרה של 10 דקות שוב נכנסתי פנימה, הטילו עלי משימה והיא היית לבנות ביחד עם הטיס השני שהיה שם מגדל מסוים עם כל מיני חפצים שהיו שם תוך 5 דקות,ועוד מלא שטויות כאלה של פסיכולוגים שאני בחיים לא יבין, לצייר צורות לבנות דברים להגיד לה מה אני רואה בתמונות מסויימות ,לא מבין למה כל העסק הזה מי שלומד פסיכולוגיה ידע למה זה משמש. לאחר מכן היא ביקשה ממני להתחיל ולספר לה על עצמי על כל החיים שלי עד שהגעתי ללהיות טיס ולתת לה 3 תכונות שאני חושב שהכי מאפינות אותי (זה כזה מעצבן אני לא סובל שאלות כאלה, אתה לא יודע מה לענות!) טוב כל זה לקח לנו עוד שעתיים ככה שהמבחן סה"כ ערך 3 שעות וחצי. כשסוף סוף נגמר המבחן הם אמרו לי לחכות בחוץ ושיודיעו לי עוד חצי שעה עם אני ממשיך למבחנים הבאים, אתם לא יכולים לתאר לעצמכם איזה לחץ!! אין פשוט הדבר הכי מלחיץ שקרה לי בחיים עד עכשיו המזכירה יוצאת ואמרת לך "כן או לא". לשמתחי הרבה היא יצאה ואמרה לי "כן" השמחה הייתה ענקית לא הפסקתי לחייך כל הדרך הביתה!

המבחן השלישי- מבחן כתוב על תעופה:
אז ככה פה נכנסתי למאין כיתה עם 10 נבחנים נוספים , חילקו לנו את דפי השאלות ודפי תשובות היה מותר לנו להשתמש במחשבון ו JAPPESEN CR COMPUTER למי שמכיר.
המבחן כלל את הנושאים : ניווט, אוירודינמיקה, פיזיקה, מטאורולוגיה, מנועים, נוהלי טיסה, טיסת מכשירים, PERFORMANCE ו RADIO OPERATOR (רדיו-טלפון אי חושב שקוראים לזה אצלכם)
רוב השאלות היו בסגנון אמריקאי וברמת הקושי פחות או יותר של ה ATP האמריקאי .
סה"כ היו 180 שאלות והמליצו לנו לחלק את הזמן עם דקה לכל שאלה כי ב-3 שעות בדיוק נגמר המבחן. כמובן שכל הזמן השגיחו עלינו 3 טייסים מהחברה שלא יווצר מצב אפילו של ספק להעתקה.
פה אמרו לכולנו ללכת הביתה ושלמחרת יתקשרו עלינו עם התוצאות, האמת שהלך לי די חרא במבחן הייתי בטוח אבל בטוח שזהו אין סיכויי שעברתי למרות שקראתי את התחת בלמידה מתמדת במשך 3 חודשים בערך רק למבחנים האלה! אז באמת שחזרתי ממש מבואס בדכאון ועצבני , את כל היום שלמחרת בילתי מול הטלפון בצפיה ל"צילצול הגואל" שסוף סוף הגיעה אחרי יום צפיה ארוך מידי בשבע בערב שבו הודיעו לי כי עברתי את "אחוז החסימה" המינימום של המבחן שהוא 80% עדיין לא אמרו לי מה הציון אבל נתנו לי תאריך למבחן אחד לפני האחרון שהוא הסימולטור.איזו הקלה אדירה!

המבחן הרביעי והאהוב עלי מכל- סימוטלר:
עכשיו פה הייתי כמעט בטוח שאני לוקח אותם בלי מלח! כי יש לי די הרבה שעות טיסה של IFR וגם התאמני מלא לפני המבחן בסימולטור, לא זה שבחנו אותי בו אבל אחד אחר וחוץ מזה שזה הנושא שאני הכי אוהב טיסת מכשירים ראלית.
בכל מקרה זה התחיל ככה, פה כבר הייתי צריך לסוע לשדה התעופה הבינלאומי שלנו EZEIZA- MINISTRO PISTARINI כי שם ממוקם הסימולטור ב TRAINING CENTER של החברה היו איזה 2 נבחנים לפני, וכל מבחן ערך בערך 50 דקות (אומרים ש30 דקות מספיקות כדי לראות באמת מי טייס טוב ומי לא).
טוב הגיעה תורי סוף סוף ונכנסתי לסימולטור (שהעלתי כבר תמונות שלו למעלה באשכול) הסימולטור ממש מהמם אף פעם לא ראיתי אותו אלה בתמונות משהו ממש מקצועי הם בנו להם שם בשביל לבחון טייסים. בכל מקרה המבחן הולך ככה הנבחן (אני) הוא הקברניט אז אני יושב בצד שמאול לימני יושב טייס (קברניט אמיתי ומנוסה של החברה) שאמור לסייע לי ב CALL OUTS וב CHECK LISTS ובבחירת תדרים וכדומה בקיצור PILOT NOT FLYING , עכשיו מאחרינו עומדים הבוחנים אחד מהם הוא ה GENERAL INSTRUCTION MANEGER של החברה והשני BOEING 737 LINE CHIEF.
טוב אז ככה הם לא מצפים מהנבחן שידע איך להטיס את ה 737 כמובן אלה הבחינה היא בלי מצבי חירום רק טיסת מכשירים כמו בכל מטוס אחר ועבודה בקוקפיט (עבודת צוות, CALL OUT, CHECK LISTS וכדומה). אז המנועים כבר היו דלוקים ככה שחסכתי את ה BEFORE START CHECK LIST ו AFTER START CHECK LIST, טוב אז התחלתי בבקשת ה BEFORE TAXI CHECKLIST מהטייס המשנה שלי, עשינו אותה לאחר מכן הגענו למסלול BEFOR TAKE OFF CHECKLIST תוך כדי ההמראה עשיתי את כל ה "קול אאוטס':
TAKE OFF POWER SET, SPEED ALIVE, 80 KNOTS (VMCG)
V1 (שבמקרה שלנו היה 130 קשר ביום הזה) ו VR שעמד על 135 קשר ו ROTATE המראנו חיכתי שיהיה לנו יותר מ 700 FPM למשך 7 שניות ואמרתי POSITIVE CLIMB GEAR UP.
לאחר מכן AFTER TAKE OFF CHECK LIST וככה המראנו לנו אל המבחן. טוב אז התחלנו קודם אמרו לי לעשות SID עשיתי אותה בלי שום בעיות, לאחר מכן קצת עבודה עם ה HSI ועם ה RMI כמה HOLDING PATERRN אמרו לי ללכת ישירות ל INTERSECTION ולאחר מכן כמה IAC:
IAC-VOR DME (הכל עם רוח צולבת של 30 קשר) לאחר מכן IAC-VOR DME/ILS DME ולבסוף
IAC- VOR DME/LO LI וכל מה שכרוך בגישות מהסוגים האלה לכל מה שיודע כי עם אני יתחיל לפרט אני בחיים לא יסיים. עכשיו ב IAC האחרון שעשית ה LOLI את התדר של ה LO הטיס משנה בחר לי תדר שגוי בכוונה לראות עם אני שם לב התדר היה KHZ 295 והוא שם KHZ 296 עכשיו אני כמו מטומטם סמכתי על הטיס משנה ועל כל התדרים שהוא בחר לי שעד עכשיו לא היו שגויים וממש בפוקס דווקא בגישה הזאת התחשק לי לשניה להסתכל למטה ל MAIN PADESTAL איפה שכל ה NAV ו COM ועליתי על זה שהתדר היה שגוי ממה שרשום לי ב CHART ככה שהחלפתי אותו מהר. בכל מקרה הגענו ל MDA של 560FT ו ל MAP של 2 NM אחרי שהתרחקנו ב QDR 167 של ה LI - INNER MARKER ולא ראיתי את המסלול בגלל הערפל הכבד שבקושי הייתה ראות של 1ק"מ ככה ש"הכרזתי בחגיגיות" על MISSED APPROACH ועשיתי אותה. ופה בעצם נגמר המבחן לאחר שסיימתי את ה GO AROUND כאילו. ההקלה הייתה עצומה הם אמרו לי מיד אחרי שסיימתי את התוצאה שהייתה 9 (מתוך 10) ושאני ממביך למבחן הבא והיחסית "הכי קל מכולם" לבדיקה הרפואית. אין לכם מושג איך הרגשתי כבר הייתי בעננים כבר החשבתי עת עצמי כטייס החברה לכל דבר רק בשלב הזה התקשרתי לכל העולם ואמרתי להם שעברתי כמעט את כל המבחנים.

והמבחן האחרון בדיקה רפואית:
אז ככה זה מבחן רפואי של "כשיר לטיס" על ידי רופאי החברה ,שום דבר שלא מהעולם הזה או שלא עשו לי כבר, בדיקת לב, בדיקת נשימה, דגימות דם ושתן, בדיקת שיניים, בדיקת ראיה, בדיקת שמיע, שמים לך אלקטרודות בראש בשביל לבדוק עם יש לך אפילפסיה, צילום רנטגן של ה טורקס, קליניקה רפואית שיחה קצרה אצל הפסיכולוג ואז אצל הפסיכיאטר ושלום על ישראל.

אז זהו אלה היו המבחנים הגדולים שכל כך ציפתי להם והתוצאה הסופית היא שמוקמתי במקום ה-22 הדי מכובד אני חושב מכל ה 75 טייסים שנבחרו וכל הטייסים שניגשו למבחנים סה"כ היו 500 שכל הזמן מבחן אחרי מבחן המספר הלך והצטמצם ובסוף נשארו 75, וכל ה 75 הולכים להיות טייסים של החברה.
עכשיו הקטע שזה רק מתחיל עוד נשאר לי לעשות את הקורס על המטוס שאני הולך להטיס שהחברה עדין לא יודעת עם לשלוח אותי ואת כל ה 30 הראשונים לעשות תקורס של ה 737-500 שברשות החברה סימולטור טיסה שלו (וזה כן LEVEL-D של ALTEON שכשאתה מסיים את הקורס אתה ישר הולך להטיס את המטוס האמיתי) ושהמטוסים כבר ברשות החברה וטייסים כיום, או לחכות כמה חודשים עד שיגיעו ה A330 החדשים ולשלוח אותנו לעשות את הקורס של המטוס באיזשהו סימולטור באירופה, לא אכפת לי איזה מטוס זה יהיה אישית אני אוהב את שתיהם, שתיהם מטוסים יפים לכל אחד יש את הפולסים ואת המינוסים שלו שכל אחד אוהב או לא אוהב ואני מצפה בצפייה גדולה להטיס כל אחד מהם.הקטע הוא שבמוקדם או במאוחר אני בפנים

אז זהו ככה זה היה, אני מקווה שלא שיעממתי אתכם יותר מידי עם כל הספר שרשמתי כאן ולכל מי שלא ממש מחבב אותי או את הדעות שלי בפורום, מראש אני אומר לכם ממש לא מענינות אותי העקיצות שאתם יכולים להגיב בנושא, תגידו מה שתגידו האמת היא שאני הלכתי ,נבחנתי, קרעתי את התחת בלימודים ובתירגולים בסימולטור הייתי הכי טוב שיכולתי להיות נתתי את כל כולי ולהלן התוצאה! אז לכל אלה שיש חשק להתחיל עם תגובות כמו למשל "אין מצב" ו" אתה סתם ממציא את זה"שישמור את זה לעצמו הפעם, ממש לא מעניינת אותי הדעה שלכם אני הבנאדם הכי מאושר בעולם בימים אלה ואני שם עליכם פס! כל התעוד של החוויה הזאת שלי הייתה מיועדת לאנשים שזה באמת עמניין אותם ורוצים לדעת איך נראים מבחנים של חברת תעופה כי אולי זה מה שהם מתכננים לעשות בעתיד, אז למי שזה כן מעניין אותו באמת מקווה שיכלתי לעזור

בתודה מראש על ההתענינות ועל כל מי שאחלו לי בהצלחה לפני המבחנים....
חזרה לפורום
  #30  
ישן 14-02-2007, 16:58
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
תודה לכולם...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי LV-ARG שמתחילה ב "זה סוף סוף קרה, שבוע הבא מבחנים בחברת תעופה."

דבר ראשון תודה לכולם על האיחולים ועל התגובות!

ובקשר לשאלות שלך אוסקר, קודם כל אני חושב שזה קצת לא במקום שאני יפרסם פה מה השכר שלי, אני לא שואל אותך מה השכר שלך זה לא מעניני, ככה שאולי הכוונת שלך היו טובות בהחלט ואתה באמת שואל מתוך תמימות ועניין אבל אני לא יכול לפרסם לך מספר פה, מה שכן אני יכול לומר שזה סכום נאה.

ולא מה פתאום בארץ! עשיתי אותם פה בארגנטינה....(הכל כתוב דרך אגב)

שוב המון תודה לכולכם על התמיכה ואני מבטיח לעדכן כשיהיו לי חדשות בקשר לאיזה מטוס.....
ואני מקווה שהוכחתי לכולכם שלא חייבים ללכת לאירופה או לארה"ב ולהשקיע הון תועפות בשביל להגיע ל AIRLINE אפשר בכל מקום בעולם כל מה שצריך זה הרבה התמדה והרבה כח רצון! ותמיד אבל תמיד להיות הכי טוב שאתה יכול להיות!
חזרה לפורום
  #36  
ישן 16-02-2007, 18:16
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי LV-ARG שמתחילה ב "זה סוף סוף קרה, שבוע הבא מבחנים בחברת תעופה."

A340-200
http://www.airliners.net/open.file/1162106/L/

A310 (פתרון זמני עד להגעתם של ה A330 במהלך השנה)
http://www.airliners.net/open.file/1144941/L/

B737-200(אני יודע מטוסים עתיקים בהחלט, אבל מהממים ביופים והלוואי שהייתה לי הזדמנות להטיס אותם אבל בהדרגה הם הולכים להם אחד אחרי השני, מחליפים אותם ב 737-500/800 ו A320)
http://www.airliners.net/open.file/1092117/L/

B737-500
http://www.airliners.net/open.file/1167643/L/

B747-400
http://www.airliners.net/open.file/1093046/L//

MD-81/83/88
http://www.airliners.net/open.file/1108251/L/

מספר מטוסים מכל דגם:
A340-200: 4 (מצפים כבר בחודש הבא לA340-300 ראשון ולאחר מכן בסוף השנה לאחד נוסף)
A310: 2 (מצפים במהלך השנה ועד ל 2008 ל 6 A330-200 שיחליפו את ה A310, אני יודע שזה לא אותו סוג מטוס עם אותו מספר נוסעים וטווח,אבל זה מה שיש בינתיים)
Boeing 737-200: 24 (ובקשר לעתיד של המטוסים האלה כבר הזכרתי את זה למעלה)
Boeing 737-500: 11 (ומספרם גדל בהדרגה כל שלושה חודשים בערך הם מבאים אחד נוסף, הרעיון הוא להגיע ל 20 בסופו של דבר)
Boeing 747-400: 3 (מחפשים בנמרצות גבוהה את הרביעי)
MD-81/83/88: 16
וזה למה החברה הייתה צריכה 75 טייסים נוספים, הם לא מפסיקים להביא עוד מטוסים! יותר מזה סוף השנה יש עוד פעם מבחנים ל עוד 75 טייסים בערך.

המגזר האווירי בארגנטינה פשוט בעליה עצומה מאז קום המדינה בערך, רק ב-2006 נפתחו 3 חברות תעופה חדשות, LAN ARGENTINA עם A320 ו B-767
SOL, עם מטוסי SAAB-340
ו ANDES עם מטוסי MD-83
והשנה 2007 יפתחו עוד 2 נוספות SILVER SKY עם מטוסי B737-300
ו SAFE FLIGHT עם מטוסי B737-800
חזרה לפורום
  #41  
ישן 17-02-2007, 20:36
  dash-7 dash-7 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.01.07
הודעות: 88
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי ferret שמתחילה ב "מאיפה השגת?"

אני גר באילת וכיוון שאין מבחר של חנויות מודלים באילת אז הדרך היחידה היא דרך חנויות הצעצועים(עדיין מותר לי אני רק בן 13) אבל בחנוכה האחרון הייתיבת"א בדיזינגוף סנטר בחנות פזאלנד(חנות מודלים ופזאלים) ראיתי את אותו הדגם אבל לא קניתי(למה לקנות אם כבר יש) אז רוץ לקנות לפני שאחר יקנה.(הדגמים האחרונים שקניתי מהם היו של הקונקורד וFOKKER-100,בנוסף קניתי מהם גם:A380,A320,A321,DC-3 ובמקומות אחרים קניתי:747-400,747-200,737-800,E2C,747-100,A300 וכל מיני מטוסי קרב.יש לי עוד מלא דגמים כמוDC 10 ו767 אבל העיקריים הם המוזכרים לעיל שאותם אני לא צובע בצבעי החברה שלהם אלא בצבעי החברה שלי "Avin Air" זו חברה שהמצאתי,הייתי שמח להראות לכם כמה מהדגמים הללו אבל אין לי תמונות,אם תרצה אשתדל לצלם כמה תמונות,אשמח שתתנו תגובות על הצי של ה"חברה" שלי.)

נערך לאחרונה ע"י dash-7 בתאריך 17-02-2007 בשעה 20:40.
חזרה לפורום
  #50  
ישן 27-02-2007, 21:28
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי SkyRaider שמתחילה ב "[font=Verdana]אתה יכול לפרט..."

דבר ראשון תודה על האיחולים SKYRAIDER

אז ככה רשיונות יש לי : רשיון טיס פרטי, רשיון טיס מסחרי עם הגדר טיסת מכשירים,הגדר דו מנועי ו ATP-Airline Transport Pilot (כולם ארגנטיאנם כמובן).
ודרכי עד לחברת תעופה הייתה ככה: בגיל 17 ויום בדיוק התחלתי את הקורס טיס הפרטי לאחר שהיה בידי רשיון טיס פרטי ,התחלתי את הרשיון המסחרי כמובן, כשסיימתי גם אותו עם כל ה-200 שעות טיסה שכלולת בו חבר ידע אותי שחברת VIP קטנה עם מטוסי TURBOPROP ו JET מתכננת לבחור טייסים ככה שנגשתי לבחינות (משהו ברמה בינונית ומטה, כנראה שהם ממש היו צריכים טייסים) והתקבלתי ושם התחלתי את הקריירה שלי בעצם, המטוס הראשון שהטסתי היה METROLINER 2 משהו לא רע בכלל בשביל טייס מסחרי עם אף לא שעת טיסה אחת יותר מאשר הקורס עצמו. לאחר הרבה שעות טיסה עליו העבירו אותי ל KING AIR B-300 ולאחר עוד כמה כמה חודשים וזה היה המטוס האחרון שהטסתי לפני המבחנים של החברת תעופה ל CITATION 500. ואת הרשיון ATP הארגנטיאני הוצאתי בדיוק חודש לפני המבחנים בחברה כי צריך בשבילו מינימום 1000 שעות טיסה, ולי היו 1006, וזה גם הרשיון שהחברת תעופה מבקשת שיהיה לך.

אז בקיצור מאוד מאוד מקוצר בלי כל ה"סבל" והעבודה הקשה שכל שלב ושלב הצריך ככה בגדולללל הגעתי לחברת התעופה.
חזרה לפורום
  #53  
ישן 16-05-2007, 16:12
  LV-ARG LV-ARG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי LV-ARG שמתחילה ב "זה סוף סוף קרה, שבוע הבא מבחנים בחברת תעופה."

*בבקשה לא לחזור על אותן שאלות כל הזמן! רשום פה שלוש תגובות למעלה: "אז ככה רשיונות יש לי : רשיון טיס פרטי, רשיון טיס מסחרי עם הגדר טיסת מכשירים,הגדר דו מנועי ו ATP-Airline Transport Pilot (כולם ארגנטינאים כמובן)."

כן את כל הרשיונות שלי הוצאתי בארגנטינה, אין לי ולו שעת טיסה אחת בישראל.

ועם זה משתלם להוציא פה, אני משאר לעצמי שכן זול, זה בהרבה יותר זול מאשר בארץ אתה יכול להיות בטוח ב-100% , רשיון טייס פרטי ומסחרי עולים פה כיום בסביבות ה 50,000 ש"ח מה שבישראל או אירופה עולה בסביבות ה 200,000 ש"ח(תקנו אותי עם אני טועה פשוט מלא זמן שלא בדקתי את הפרטים האלה).

כל מה שאתה צריך לבדוק זה עם אין בעיה להמיר את הרשיון הארגנטינאי לישראלי, אני משאר לעצמי שלא כי שתי המדינות חברות באירגון ה ICAO.

נערך לאחרונה ע"י LV-ARG בתאריך 16-05-2007 בשעה 16:15.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:30

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר