לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-01-2007, 15:41
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
הח"כים: לחייב בגרות בערבית, לא צריך חרדים כדי להפוך לאירן

הח"כים: לחייב בגרות בערביתחברי ועדת החינוך החליטו לדרוש ממשרד החינוך לחייב את תלמידי ישראל להיבחן גם בשפה הערבית
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/channel_news/gifs/artline.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/channel_news/gifs/backward.gif]
דפדף בחדשות
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/channel_news/gifs/forward.gif]
גלעד גרוסמן
8/1/2007 16:05
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/channel_news/gifs/artline.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
אהלן וסהלן יא כיתה א': חברי ועדת החינוך, התרבות והספורט, התכנסו היום כדי לדון בנושא לימוד שפות זרות. בתום דיון בינהם, החליטו החברים לדרוש ממשרד החינוך לחייב את תלמידי ישראל ללמוד גם את השפה הערבית כשפת חובה, ולא להסתפק רק בעברית ואנגלית. הסיבה ע"פ יו"ר הוועדה: "התלמידים הופכים נכים תרבותית".



כיום, הלימודים בבתי הספר מתבצעים בעברית, בעוד שהשפה האנגלית היא בגדר חובה, ואילו השפה הערבית נחשבת לשפת חובה עד כיתה י', אך אין חיוב להביחן בה. כעת מתכוונים בוועדה להפוך גם את הערבית לבחינת בגרות חובה, בהיקף של נק' זכות אחת. בנוסף ידרשו התלמידים לבחור בשפה זרה שלישית.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/channel_news/roofs/inner_top.gif]
הבנות כבר לא שולטות דוח של הלמ''ס מעלה כי אמנם יש יותר בנות שזכאיות לבגרות מאשר בנים, אך התעודות של הבנים איכותיות יותר. שיפור גם בקרב השכבות החלשות לכתבה המלאה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/channel_news/roofs/inner_bottom.gif]







הוועדה קיבלה ארבע החלטות בישיבתה. הוחלט לדרוש ממשרד החינוך להנהיג חובת בחינת בגרות בערבית בהיקף של לפחות יחידת בגרות אחת. לקרוא למשרד החינוך ללמד בבתי-הספר 4 שפות - עברית, ערבית, אנגלית ושפה נוספת, עם עדיפות לארצות מוצא העולים. לדרוש ממשרד החינוך לאפשר לכל תלמיד לבחור לעצמו את השפה הזרה הנוספת, ללא קשר לארץ לידתו. דרישתה הרביעית של הוועדה, היא לבטל את ההחלטה לפיה יוגבל מספר המקצועות המוגברים לבגרות.

בפועל, במסגרת לימודי הערבית כיום, לומדים רק 40 אלף תלמידים במשך 4 השנים שבין כיתות ז' עד י'. באופן מעשי, אנגלית היא השפה הזרה הראשונה בישראל, ואת השפה הזרה השנייה התלמידים בוחרים כיום בין מספר שפות שונות.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/channel_corners/channel_news/f8ecd6_ll.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/channel_corners/channel_news/f8ecd6_lr.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/channel_corners/channel_news/f8ecd6_ul.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/channel_corners/channel_news/f8ecd6_ur.gif]
"אנחנו אי בעולם הערבי שסביבנו"

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/channel_news/gifs/artline.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
המינימום לפתיחת כיתה לשפה זרה כיום הוא 25 תלמידים בכיתה. לוועדה הוצג כי כיום קיימת העדפה מבנית לצרפתית וגרמנית - זאת בין היתר, מפני שממשלת צרפת עומדת על יישום הסכם התרבות עמה על ידי לימוד השפה הצרפתית. בנוסף ההעדפה לגרמנית נובעת מכך שמכון גתה הגרמני מממן את לימוד השפה הגרמנית במספר בתי ספר.

"התלמידים בישראל מאבדים את היכולת להשתלב בעולם", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (העבודה-מימד). "ללא ידיעת שפות, נפתח נכות תרבותית, שנשלם עליה מחיר לאומי - תרבותי כבד. שפה זרה אינה רק שפה, אלא עושר תרבותי", אמר מלכיאור.



מלכיאור הוסיף:





"אנו, כמדינה קטנה, הרוצה להיות חלק מהעולם, חייבים ללמוד שפות זרות. כיוון שאנו במזרח התיכון, יש ללמד את התלמידים קודם כל ערבית, ועל משרד החינוך לקבוע יחידת חובה לבגרות בערבית. לאחר מכן יש להרחיב בלימודי שפות נוספות, וכל המרבה - הרי זה משובח".

ח"כ יצחק גלנטי (גמלאים) תמך גם הוא ברעיון. "מדינת ישראל היא אי בעולם הערבי שמסביבה, ולכן חובה ללמוד ערבית - לפחות בנקודת זכות אחת לבגרות". היוזמה הנוכחית אינה חדשה, שכן בתקופת שרת החינוך הקודמת, לימור לבנת, ניסתה המנכ"לית דאז, רונית תירוש, לקדם בגרות חובה בערבית, אך לבנת דחתה זאת.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/channel_corners/channel_news/f8ecd6_ll.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/channel_corners/channel_news/f8ecd6_lr.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/channel_corners/channel_news/f8ecd6_ul.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/channel_corners/channel_news/f8ecd6_ur.gif]
"רוסית לא על חשבון הערבית"

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/channel_news/gifs/artline.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
לגבי השפה הרוסית, משרד החינוך מתיר כיום רק לילידי רוסיה ללמוד רוסית. וכך, המשרד אינו מתיר לילדים שנולדו בארץ לעולים מרוסיה, ללמוד שפה זו כשפה זרה. גלנטי התייחס לדברים והדגיש כי לדעתו "לימוד הרוסית לא צריך להיות על חשבון הערבית".

"משרד החינוך הפסיק לעולים את האפשרות לגשת בבחינות בגרות בשפת המוצא שלהם, דבר שהיה נהוג עד לפני שנתיים", אמר אלי זרחין, מנכ"ל האגודה למען ילדים עולים. "כן הוגבלה היכולת לגשת לבגרות מורחבת ביותר ממקצוע אחד. בכך, סגרו את האפשרות של עולים לגשת לבגרות ברוסית מוגברת, כי ברור שהם מעדיפים מקצוע אחר כמקצוע מוגבר".

לדברי זרחין "ההחלטה שרק יליד רוסיה יכול לבחור בשפה הרוסית כשפה זרה, מנתקת את ילידי הארץ בני העולים, שכבר אינם דוברים רוסית על בוריה, מתרבותם ובעיקר ממשפחתם - בגלל הקושי בתקשורת אתם".
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/527/947.html

אנחנו הופכים לאירן גם בלעדיהם..
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 08-01-2007, 21:39
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
ומה הבעיה בדיוק עם זה שהמדע טוען שהאדם בא מן הקוף?
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "כן, גם כמו שבביולוגיה לימדו שמוצאנו מן הקוף"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי kkr3
אז אני בא למישהו שלמד ביולוגיה והוא אומר לי שמוצאו מן הקוף אך מצד שני הוא למד תנ"ך שנאמר לו שמקורו הוא ה' ולא הקוף, ובכל זאת הוא עומד על שלו שהוא בא מהקוף...
אז אם יש שפה עברית שנלמדת באופן רופף, ושפה ערבית שנלמדת באותו הזמן, אנשים כבר יתחילו לערער לעצמם...

למען זה שהדיון לא יגיע לרמה ירודה אנא קרא את המאמר הבא:
תורה ומדע – סיכום שיעור. הרב אורי שרקי


http://www.tapuz.co.il/blog/userBlo...FolderName=thia

ביחס לתורה ומדע, קיימות ארבע גישות עיקריות, שהמשותף לכולן זה שהן לא נכונות.






  • התורה היא אמת, וממילא המדע הוא שקר, אמת שהעולם קיים התשס"ה שנים ושהאדם בא מהבוץ, כיון שהתורה התבררה לנו כאמת, כל המדע הוא שקר.
  • שיטה הפוכה, מכיון שהמדע מוכח, התורה אינה אמת, מכיון שהמדע מדויק וביקורתי – הוא עתיד לצדוק, ולכן כיון שהאדם בא מהקוף, התורה אינה אמיתית.
  • שיטה מצויה בעולם הדתי היום, אין סתירה בין תורה למדע, המדע מסכים עם התורה, למשל בספר `אמונה ומדע` הביאו מדענים רבים שמבחינה מדעית הוכיחו שהעולם קיים חמשת אלפים ומשהו שנים ושהאדם לא בא מהקוף. ולכן מיישרים בין התורה למדע לטובת התורה.
  • עוד שיטה מצויה, הפוכה מהשלישית, המדע נכון, והתורה מסכימה עם זה. האדם מהקוף והמדע צודק לגבי גיל עולם, ואפילו יש מאמרים רבים שמראים שלאדם הראשון היה זנב ושהקב"ה ברא עולמות והחריבן.


הצד השווה בשני השיטות הראשונות זה שהן מניחות שהתורה והמדע סותרים זה את זה. ומכיון שכך יש צורך לבחור באחד מהם כאמת, הכנסיה הנוצרית השתמשה בטיעונים האלה נגד קופרניקוס, שכידוע בגללו כדור הארץ התחיל להסתובב מסביב לשמש, החזיקו אחריו חלק מהפוסקים גליליאו וקפלר וברונו, והכנסיה אמרה שאסור להאמין בזה כי כתוב ביהושע שהוא עצר את השמש, והיה בחור צעיר בשם ברונו שהיה איש מדע קצת תמים, במשפט מטעם הכנסיה שאלו אותו, האם אתה חושב שכדור הארץ מסתובב מסביב לשמש או הפוך? הוא ענה כמו קופרניקוס ושרפו אותו. וחבל כי הוא היה מאוד חכם. הצד השוה בשני השיטות האחרונות הוא ששניהן חושבות שהמדע והתורה מתאימים זה לזו. אבל ארבעת הדעות לא נכונות, ישנה דרך חמישית האומרת שבאמת אין קשר בין התחומים, המדע עוסק בתפקוד המציאות, המדע אומר מה והתורה אומרת למה ולשם מה, שאלות ערכיות ולא מדעיות. ישעיהו לייבוביץ אמר שמאותה סיבה אין קשר בין התורה למדע אבל גם זה לא כל האמת..





האמת, כפח שכותב הרב קוק, בנויה משני סעיפים. א – אין שום קשר בין תורה למדע. ב- יש קשר עמוק בין תורה למדע. קדם לרב קוק, הרמב"ם, שבפירושו לתורה מטיח ביקורת קשה נגד הפרשנים שנתנו טעמים לכשרות בבריאות, הרמב"ם כותב שאם זה כך אז התורה זה ספר רפואה ובשביל זה לא צריך תורת משה, חלילה לומר שהתורה באה במקום עבודת השכל, כל מה שהקב"ה עשה כשקרע את הים בניסים באש ובברקים לא נועד כדי ללמד אותנו דברים שאפשר ללמוד במעבדה, לכן אי אפשר לצמצם את חוקי התורה לנתונים של מדע.





יש צד אחד של קשר, כיון שמי שברא את העולם שהמדע חוקר אותו הוא בעצמו זה שנתן את התורה באותו עולם, לא יתכן שאין קשר ביניהם, יסוד התורה הוא שיש אחדות פנימית בבריאה, ה` אחד, גם בתורה וגם במדע וגם במוזיקה ובפילוסופיה ובהכל, לא יתכן מבחינה אמונית לומר שאין קשר בין תורה ומדע, כמובן ששניהם מכוונים לאזשהי מטרה כוללת משותפת, לכן אומר הרב קוק, בודאי שאין כוונה של הקב"ה להסביר לנו דברי מדע דרך התורה. ויותר מזה - יש השגחה אלוהית בהתפתחות המדע, למשל במאמרי הראיה מובא - הטובה שצמחה לאדם מזה שחשב שהארץ עומדת במרכז הקוסמוס זו התחושה שהאדם הוא מרכז העולם והיקום, חשיבות עצומה, שגורמת לאנושות לרצות להתעדן ולהתעלות, וב"ה שכך, כי אם היו יודעים את מה שמקובל היום כאמת, שאנו גרגיר אבק קטנטן בקוסמוס כמעט אינסנופי, שאנו מבחינה פיזית כאבק דק, זה היה מיצר אצל האדם יאוש וזה היה מונע כל רוממות מוסרית, מצד שני הידיעה הזו מולידה בעולם גאוה, ועכשיו רק אחרי שמושגים של יראת שמים התגלו הגיע הזמן לגלות באדם את הידיעה הזו שאנו לא במרכז היקום, כדי שתהיה ענוה לאדם, או למשל ההנחה שכדור הארץ שטוח נתנה לאדם תחושת יציבות, והיום אחרי שהתרגלנו לעולם, ופיתחנו מושגים מופשטים, אנו יכולים לעשות הפרדה בין אמת מופשטת לאמת נחווית, לחוות חויה שאנו יודעים שמבחינת המדע זה אחרת, (למשל לאהוב או להנות מיופי השקיעה בלי לחשוב על השלכות אבולוציוניות .א.ח) ברוך ה` שבני אדם לא ידעו את האמת הכוללת אז, כי אם האדם קדמון היה יודע זאת כל היציבות של עולמו היתה מתערערת, הראב"ד כותב שהסיבה שאברהם אבינו הוא הראשון שקרא בשם ה` לכל העולם היא שרק אצל אברהם העולם היה מסוגל לקלוט את העובדה שיש ה` אחד, לפני כן זה היה עלול לגרום לבלאגן גדול, כך גם בנושא שלנו, המחשבות האבולוציונית הרוחניות היו מעולם שייכות ליחידי סגולה (כפי שיוסבר בהמשך), המחשבה של ההתפתחות הפכה להיות פופולרית בזכות תורת האבולוציה, זו זכות עצומה לתורת האבולוציה גם בלי לפסוק אם היא נכונה או לא, כי היא מרגילה את הנפש ההמונית למחשבותיהם של יחידי סגולה, מהלך ההתפתחות, כשהמקובלים רואים שהאבולוציה פופולרית, זה משמח אותם מאוד כי הם רואים שהעולם הרוחני שאותו הם לומדים מקביל לגשמי, אם האבולוציה תתברר כלא נכונה זה יהיה חבל אבל היא לפחות הרגילה את העולם למחשבה ההתפתחותית. עוד דוגמא לכך שכל ההתפתחות בעולם תורמת להבנה מוסרית ותורנית יותר גדולה, ספר הזוהר כותב שהחל משנת הת"ר, 1840 למניינם, יפתחו מעיינות החכמה כהכנה לכך שישראל יגאלו, זאת מכיון שיש קשר עמוק, לא יתכן שהגאולה לא תהיה מעורה במשמעות כלל עולמית, אם ישראל הייתה קמה לפני 1000 שנה, האירוע של הגאולה היה הופך לאירוע לוקאלי, שלא היה משנה כלום אצל שבט הפטגונים למשל, כשהגאולה מתרחשת דוקא בעולם שבו חלקי האנושות מאוחדים, הארוע של ההקמה הוא בעל משמעות אוניברסלית הרבה יותר עמוקה בתחום המאטפיזי והמוסרי.





יש תחום יותר עמוק בקשר בין תורה למדע, בוקר וערב קורא עם ישראל להנחת היסוד שמסבירה את הכל, שמע ישראל ה` אלוקינו ה` אחד, השאיפה שה` שהוא כרגע אלוקינו בלבד יהיה אחד לכל העמים, אינה מבוררת עדיין במדע אך יש בו שאיפה לאחדות, מה שנקרא `תורת השדה המאוחד`, (כפי שמתבטא בתאורית המפץ הגדול, גילוי נקודת האיחוד של העולם שאומרת שכל מה שקיים היום היה קיים כבר בנקודת ההתחלה), יקח קצת זמן עד שבאותו אופן בו מחפשים נוסחה אחת לכל הפיזיקה, ינסו למצא את האחדות של האומנות והפוליטיקה והמוזיקה וכו` אבל במדע יש כיוון כזה של גילוי האחדות הפנימית שבהויה.


מדוע ההמון לא אוהב את תורת האבולוציה? התשובה שנקבל ברחוב אם נשאל את איש ההמון היא או שבתורה כתוב הפוך, או טיעון מוסרי, לא יתכן שנזר הבריאה יבא מהקוף. זו תשובה מוזרה, ממתי בוץ שווה יותר מדבר חי? בסמינרים אומרים לאישה שהיא יותר חשובה מהגבר כי היא נלקחה ממנו ואילו הגבר נלקח מהבוץ ולמחרת כשמדברים על האבולוציה שוללים אותה בטענה שלהגיד שמישהו בא מהקוף זה לא מוסרי, אז הרי אתמול למדנו שיותר מעולה לבא ממשהו חי, אז מה השתנה פתאום ?..





בכל אופן, אלו לא הסיבות העיקריות, שהרי כידוע פרשת בראשית אינה פשט, וכמו שידוע שלה` אין גוף למרות שבמקרא נראה כאילו יש לו, כך אפשר להסביר שפרשת בראשית היא דרש עמוק, אך הסיבה היא אחרת – ההמון לא יכול לקבל את הרעיון שהקב"ה פועל על ידי התפתחות, ההמון מעדיף דילוג, הוקוס פוקוס,המחשבה ההמונית היא, כיון שהקב"ה כל יכול - לא יתכן שהוא ישתמש בשלבים, מחשבת ההתפתחות גורמת לאדם לסלוד, ולכן אותם החוגים שמתנגדים לאבולוציה הם גם המתנגדים לציונות, כי לא יתכן לומר שהגאולה תבא בצורה איטית, אלא ירד בית מקדש זוהר מהשמיים לקול חסידים צוהלים לצלילי `משיח, משיח`, רק כך ולא אחרת, לא בתהליכים, אחרת זה לא גאולה, אותה צורת מחשבה המתנגדת לאבולוציה.





חז"ל במסכת חגיגה כותבים שבבראשית יש רק סוד ולא פשט, אומנם יש ספר בשם `בראשית ברא` שבו פרופסור נתן אביעזר מסביר את פסוקי התורה לפי המדע של זמננו, יותר סביר לומר שיש הקבלה בין התיאורים הרוחניים לבין מה שהמדע חוקר (כפי שנראה בדוגמא) אבל קשה לומר שהתורה מדברת על העולם הפיזי ממש, יש טעות נפוצה שנסחבת כבר הרבה שנים בעולם הדתי והוא שהתורה כוללת את הכל, וזה כמובן לא נכון כלל, כיון שהתורה אינה ספר מדע, אין אף רב שלמד ולו משפט אחד בפיזיקה מהתורה, התורה היא גילוי רצון ה` בעולם, לא כימיה ולא ביולוגיה, לכך הקב"ה ברא מדענים ושכל, הרמב"ם אומר שהתורה אינה ספר רפואות, ורבינו האי גאון גם כותב שאסור לרפאות לפי הגמרא כי חכמינו אינם רופאים. אין שום סתירה בין זה שאנחנו חלק אלוה ממעל לבין זה שאנחנו גופניים, ואוכלים כמו בהמות, כדברי הרב אבינר, השאלה היא לא אם האדם בא מהקוף אלא האם הוא כבר הגיע.





דוגמא להקבלה בין העולם הרוחני לגשמי. בפרשת בראשית כתוב: ויאמר אלוהים תוצא הארץ נפש חיה למינה בהמה ורמש וחיתו ארץ למינה ויהי כן: (ומה קרה בפועל?-) ויעש אלוהים את חית הארץ למינה, את הבהמה למינה ואת כל רמש האדמה למינהו וירא אלוהים כי טוב: ויאמר אלוהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו.





בפועל נוצרו רק שלושה דברים, נפש חיה לא נוצרה, ומיד אחרי זה נאמר `נעשה אדם`, אני והארץ נעשה את האדם, כך הרמב"ם מסביר בחכמתו הרבה, הקב"ה אמר לארץ `נעשה אדם` מכיון שהארץ לבדה לא היתה מסוגלת לברא את האדם-נפש חיה, הכונה מה שמסוגל לבחירה מוסרית בין טוב לרע, הטבע נכשל בעשיית אדם בעל צלם אלוהים ומוסר, רק שילוב של הקב"ה עם הטבע יכול ליצור באדם את המעט מאלוקים שבקרבו, היכולת המוסרית, אך הטבע כן יכול לברא קוף גאוני ששולח טילים לחלל והכל, ואיזה אדם הוא זה שיש בו הכל אך אין בו צלם אלוקים ? התורה מכנה אותו נחש, והנחש היה ערום מכל חית השדה מתרגם אונקלוס –עירום-חכימא, ענין החכמה זה לגלות את הצפוי, לנחש, לכן אותו אדם נקרא נחש, כל זה אמת רוחנית מאז ומעולם, והמדע הפיזי היום מתאים בזה לרעיון הרוחני.


מה שאיננו מתואר וכנראה לא יכול להיות מתואר בהסברה המדעית זה אותו ניצוץ עילאי שנותן אוטונומיה לאדם ביחס לטבע, כך אנו רואים שהתורה מלמדת אותנו עובדות ערכיות ולא מדעיות. ולכן גם השאלה המדעית האם העולם נברא בצורה מתוכננת או מקרית אינה נוגעת אלינו, יש הבדל גדול בין מקרה לבין אקראיות, לומר שהכל קרה במקרה זו עמדה פילוסופית בלבד ובטח לא מדעית, הויכוח בין הכופרים למאמינים הוא האם יש מי שמנהל את העולם, והאם יש השגחה. יש שאלה מדעית אחרת, והיא איך העולם מתפקד, האם על ידי הכרחיות של סיבתיות או אקראיות, האם יש שרשרת קבועה מראש או לא ? יתכן מאוד לומר שאדרבה, האקראיות מסייעת לתורת ההשגחה כי אם הכל אקראי ובכל זאת יצא מזה האדם זה מראה שיש השגחה, וכך גם הקואנטים שמראים שיש סדר זה טוב לנו, כאמור, אין כאן מדד, זאת שאלה שהמדע לא יכול למדוד אותה בכלל.





מקור : הרב אברהם יצחק הכהן קוק





"תורת ההתפתחות ההולכת וכובשת את העולם כעת, היא מתאמת לרזי עולם של הקבלה יותר מכלהתורות הפילוסופיות האחרות". "מהלך המחשבה של ההתפתחות, שנתפרסמה בכל השדרות, לרגלילימודי הטבע החדשים עשה מהפכה רבה בחוג המחשבות הרגילות. לא אצל יחידי הסגולה, בעליהדעה וההגיון, שמעולם הסתכלו בסדרי השתלשלות דרגאים, אפילו בהויה הרוחנית המוסקרתבסקירה היותר נסתרה, שאין הדבר זר אצלם להבין במידת ההשוואה גם כן באופן זה בדברההתפתחות החומרית של העולם המוחשי, שראוי הדבר שתהיה התגלותו מתאמת להשתלשלותהרוחנית של ההויה, שאינה מחסרת דרגה אחת בדילוג וריקניות. אבל ההמון לא הסכין להביןאת ההתפתחות ברעיון שלם ומקיף, ולא יכול לקשור על פיו את עולמו הרוחני, לא הכבדות שיש בהתאמה של פסוקי תורה או מאמרים מסורתיים אחרים לרעיון ההתפתחות מכבידה היא העמדת המחשבה ההמונית על מכונה, מלאכה זו נוחה היא מאד. הכל יודעים, שהמשל החידה והרמז שולטים בענינים הללו, שהם כבשונו של עולם, בכל מקום, וגם אזן ההמון רגילה להיות נשמעת לגזרה קצרה, שמקרא זה או מאמר זה, הוא בכלל סתרי תורה, שהוא נעלה מפשטו, ודעתו מתישבת, והיא מתאמת בזה אל סקירת בעל המחשבה, המשער את סוד השירה העליונה שיש בהרצאת חידות מני קדם. אבל איך להתאים את כל הקשר הרוחני, של כל הרצאת מחשבותיו שנתאגדו יחד על פי הסדר של פתאומיות ודליגה, שהיא מצלת את המחשבה מלשוטט במה שהוא רחוק מחוגה, בהפגשן עתה עם החטיבה החדשה של ההתפתחות, ההולכת ומתפרסמת וכובשת מקום בלבבות, לזה צריכה הזרחת אורה מרובה, שתהיה הולכת וחודרת בכל השדרות, עד אשר תופיע בסדריה הנוחים גם בחוג היותר פשוט והמוני, על כן הזמן מכריח להפצת הדעה..
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 08-01-2007, 16:40
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
...
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי תוכי.נ שמתחילה ב "חשוב ללמד ערבית בלי קשר"

מהאותיות באלף-בית זה התפתחו לשם כתיבת הגאים שאינם קיימים בערבית. מילים ערביות נכתבות בדרך-כלל בכתיב המקורי שלהן, גם אם הן כוללות הגאים שאינם נהגים בפרסית. לפיכך יש אותיות המשמשות רק בכתיבת מילים ממוצא ערבי. בפרסית נעשה שימוש נרחב באמות קריאה, הרבה יותר מהמקובל בערבית, אולם כלל זה חל רק על מילים ממוצא פרסי, ולא על מילים ממוצא ערבי.

באוצר המלים הפרסי מלים רבות ממקורות זרים, רוב המלים השאולות בפרסית מקורן בערבית, וחלק גדול אחר מהמילים השאולות - מקורו בצרפתית. בתקופה שבה נפוץ האיסלאם באיראן החליפו מילים ערביות שאולות חלק גדול מהמילים הפרסיות. השפה הפרסית היום כוללת מספר רב של מילים ממוצא ערבי, אולם הגייתן הותאמה למערכת ההגאים הפרסית, כך שהן נשמעות שונות למדי מהגרסה הערבית שלהן.

אם לא היו לומדים ערבית, לא היו יודעים פרסית, כי פרסית היא שינוי קטן של ערבית.
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 08-01-2007, 17:39
צלמית המשתמש של תוכי.נ
  תוכי.נ תוכי.נ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.08.06
הודעות: 3,375
אתה מידרדר
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "..."

פרסית היא לא מבטא של ערבית, ערבית מצרית היא מבטא של ערבית, פרסית היא שפה אחרת, ממשפחת שפות אחרת, שהקשר היחיד שלה לערבית הוא אוצר מילים משותף חלקית, ואלף בית משותף, וכמו הדוגמה שנתתי לך, אנגלית היא שפה גרמאנית שכתובה באלף בית לטיני ומשתמשת במילים לטיניות רבות. אבל בכל זאת אנגלי לא יוכל לדבר או אפילו להבין לטיני. עוד דוגמה, עברית וערבית שתיהן שפות פרוטו-שמיות עם אוצר מילים משותף, הרבה יותר מאשר אוצר המילים המשותף לפרסית וערבית או ללטינית ואנגלית, ובכל זאת (ושים לב איך אני מתקשר בחזרה לנושא המקורי, הנה זה בא... הופה!) לא כל דובר עברית יבין ערבית, ואת זה צריך לשנות, בגלל שעברית וערבית חולקות אוצר מילים, היגוי, צורת משפט ועוד, די קל ללמד ערבי\עברי עברית\ערבית בסיסית, ואת זה צריך לנצל, לא להכריח ילדים ישראלים לכתוב עשרים שורות של האות "כאף", מה גם שאף תלמיד ישראלי לא מתכנן להעתיק את סיפורי אלף לילה ולילה ביד, אבל עם ערבי ממוצע דווקא כן יצא לו לדבר...
_____________________________________



נערך לאחרונה ע"י תוכי.נ בתאריך 08-01-2007 בשעה 17:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 10-01-2007, 23:21
  סאשה הסוס סאשה הסוס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.07.06
הודעות: 1,070
ואתה ממש סיפור הצלחה. סחטיין על זה שהצלחת לעשות שתי טעויות במשפט אחד.
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי תוכי.נ שמתחילה ב "כפי שאמרתי, עוד כישלון של מערכת החינוך"

הערבית איננה "שפה פרוטו-שמית". שפה פרוטו-שמית הייתה רק אחת, וזו איננה הערבית. זו ה"אימא" של כל השפות השמיות. הערבית היא שפה שמית (בלי הפרוטו, חמודי), שהן סוג של שפות אפרו-אסיאתיות.

הערבית והפרסית לא נכתבות באותו אלפבית. הערבית והפרסית שתיהן נכתבות בוריאציות של אותו אלפבית, שמקורו באלפבית הערבי. באלפבית הפרסי ישנן 4 אותיות נוספות (פּ, ג, ז', צ'), ובאורדו (שפה הקרובה לפרסית), לדוגמה, עוד 4 נוספות. במצרים נהוג להשתמש באות שנהגית צ' בפרסית כ-ג' (כי הג'ים שלהם נהגית כ-ג). אלה אלפתים קרובים ודומים. אלה גרסאות של אותו אלפבית. זה לא אותו אלפבית.

אבל העיקר שאתה חושב שיש לך מושג על מה אתה מדבר. הנה אתר שבטח תאהב. אולי אם תקרא קצת תבין מהי הפרוטו-שמית.
_____________________________________
סאשה הסוס, סוכן אוסינט.‏

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 09-01-2007, 19:39
  סתמבא D סתמבא D אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.05
הודעות: 186
ערבית היא אכן שפה שרצוי לדעת במזרח התיכון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "הח"כים: לחייב בגרות בערבית, לא צריך חרדים כדי להפוך לאירן"

אך אין זה במקום לחייב ללמוד אותה, אחרי הכל אנחנו חיים במדינה יהודית מערבית, זה יכול להועיל לדעת את השפה הערבית למי שמתעסק במזרחנות, מסחר באיזור, תרבויות, גישור וכו'... אבל צריך גם לצאת מתוך הנחה שלא כל ישראלי שחי כאן מחפש או מתעניין בפיתוח קשרים איזוריים ולא לכל אחד יש אינטרס לדעת ערבית, שזו אינה שפה שקשורה להתפתחות השכלתית/טכנולוגית...היא בגדר רשות.

בואו נגיד זאת כך, מי שלא יודע ערבית ויודע אנגלית יוכל לשרוד בעולם הטכנולוגי של היום הרבה יותר טוב מאשר אחד שיודע ערבית ולא מבין אנגלית, והשיקול החינוכי צריך להיות קשור בהשכלה לצורך מקצוע, וידע רלוונטי והיסטורי לגבי התרבות שממנה בא אותו סטודנט, כמובן ברמה האינפורמטיבית ולא ברמת ההטפה ושטיפת המוח.

חוץ מזה שאף פעם לא יחסרו כאלה שמתעניינים בשפות זרות, והאופציה ללמוד ערבית תהיה קיימת תמיד, אבל לא בגדר חובה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 09-01-2007, 22:03
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "בוא נניח שהזוהר אכן הקדים את כולם (ואיכשהו זה מתגלה רק בפירוש עליו...)..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
רק שהספר הזה נכתב יותר מאלף שנים אחרי התאריך שאתה טוען. אגדות הרשב"י כמחבר הן אמנם
חמודות מאוד, אבל המחבר היה רבי משה דה ליאון, במאה ה13...
אגב, שכחת לציין שבזוהר גם מופיע לראשונה גילוי החשמל, המצאת הנורה החשמלית - ואיך לא,
הטוסר אובן הראשון בהסטוריה. יחי הזוהר...


נ.ב.
הרשב"י היה דור אחד לפני שתם עידן התנאים (עם חתימת המשנה) - כך שאפילו חיבר הוא את
הזוהר, אין סיכוי שהמפרש הגאון שלו, היה תנא...


לפי מסורת המקובלים "ספר הזוהר" חובר במאה ה- 2 לספירה על ידי רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) תלמידו של רבי עקיבא. הוא נותר יחד עם עוד ארבעה חכמים לאחר מותם של אלפים מתלמידי רבי עקיבא. בעולם האקדמי מקובלת הטענה כי "ספר הזוהר" נכתב במאה ה- 13 ע"י ר' משה דה ליאון, אך לפי מסורת המקובלים טענה זו מוטעית, ור' משה דה ליאון אמנם גילה ופרסם את הספר בתקופתו אך לא הוא מחברו. (ראה: בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", נט-ס).

לא רק זה, מופיע גם סוד הבריאה כולה, וזה נקרא תורת הסוד(הקבלה).

הספר הזה נכתב בארמית, אין צורך בסילוף, זה כמו שאני אפשר אנגלית לעברית, ארמית זו לא שפה חדשה.
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 09-01-2007, 23:09
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "סיאנסים זה שטויות כמעט כמו "מסורות המקובלים", שמייחסות לבר יוחאי ספר שנכתב אחרי 1000."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
תיאורי אנשים שעברו מוות קליני הם שונים ממקרה אחד למשנהו, אבל אל תגלה זאת לרבי אמנון...
באשר לנצרות: היא אכן יצאה מתוך היהדות. ישו היה יהודי מאמין שכמה מתלמידי-תלמידיו יצאו מתוך
היהדות והמציאו דת חדשה.
עם זאת, אין להתכחש לעובדה שאת עקרון הגהינום, בגירסתו הפתטית הנוכחית, המציאו כמרים,
ומחב"תים כמו רבי אמנון, פשוט חיקו אותם...
אגב, לא רק בזה הנוצרים הכניסו מסורת ליהדות - גם חלוקת התנ"ך לפרקים, היא פטנט נוצרי.
אנחנו כתבנו ת'ספר - והם חילקו אותו ל969 חתיכות...


בוא אני גם אגלה לך משהו שרבי אמנון לא סיפר לי, זה שגם דוד שלי עבר חוויה כזאת והמילים שהוא ניסה להגיד בעברית קשה לאחר שעבר את התאונה(בה נפתח לו הראש וחסר לו עכשיו חלק מהגולגולת), היו:
"מצלמה", ""סרט", "תחקיר", "מזומן", "אני לא טוב"...ועוד כמה מילים שאם יענינו אותך תוכל לשלוח לי הודעה בפרטי(ואם תרצה אביא לך גם צופן תנ"ך, שמראה אכן "בצרוף מקרים" שהרבה מילות מפתח בקשר אליו מופיעות)...
ממליץ לך לראות את הסיפור על שרון נחשוני...
השם "גיהנום" (או כפי שהוא קרוי בגרסאות שונות: גיא בן-הינום, גיא בן הנם, גי-הינום וכו') מוזכר לראשונה בתיאור גבולות שבטי יהודה ובנימין: "וְעָלָה הַגְּבוּל גַּי בֶן-הִנֹּם אֶל-כֶּתֶף הַיְבוּסִי מִנֶגֶּב הִיא יְרוּשָׁלָיִם, וְעָלָה הַגְּבוּל אֶל-רֹאשׁ הָהָר אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי גֶּי-הִנֹּם יָמָּה.." (יהושע, טו, 9). זהו שמו של אפיק עמוק בגבול המערבי-דרומי של העיר העתיקה של ירושלים. אם כי גיהנום במשמעותו המקובלת כיום לא הופיע כלל בתנ"ך, אלא רק מאוחר יותר.

בימי המלוכה בישראל בנו תושבי ירושלים בגיא זה במות לעבודה זרה, לאל מולך הכנעני, הקריבו לו את ילדיהם הרכים ושרפו אותם באש. גם אחדים ממלכי יהודה קיימו מנהג זה, שהרגיז נביאים ומלכים אחרים. יאשיהו המלך יצא נגד העבודה-הזרה שפשטה בישראל: "וְטִמֵּא אֶת-הַתֹּפֶת אֲשֶׁר בְּגֵּי בֶני הִנּׁם, לְבִלְתִּי לְהַעֲבִיר אִישׁ אֶת-בְּנוֹ וְאֶת בִּתּוֹ בָּאֵשׁ לַמֹּלֶךְ.." (מלכים ב', כג, 10). מקור השם בן-הינום אינו ידוע. לפי סברה, הינום הוא שם אדם.

כיוון שבגיא בן-הינום הייתה העבודה הזרה של הרשעים - קיבל השם הוראה מיוחדת: מקום הרשעים בעולם הבא, לעומת גן-העדן של הצדיקים. לפי זה נולדה האגדה שפתחו של הגיהנום נמצא בירושלים. בשיפולי גיא בן-הינום הייתה התופת, הנזכרת יחד איתו.

גיא בן-הינום מתחיל ליד שער יפו ובשיפולי מגדל דוד. דרומה נמצאת באפיקו בריכת הסולטן.

מקובל במחקר לומר כי חז"ל הביאו שני מצבים אשר מביאים אדם לגיהנום: מצב אחד הוא כשהאדם מת ובגלל התנהגות לא טובה בעולם נידון לגיהנום. מצב שני הוא לאחר תחית המתים, כשדין גדול יתבצע והרשעים ישלחו לגיהנום.

ראית פעם ספר תורה?
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 10-01-2007, 00:25
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
הלוואי והייתי יכול להראות לך את המחקר הסטטסטי לגבי
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "ראיתי אי אלו ספרי תןרה, ואני מניח שאם יבחנו אותך ואותי לגבי התנ"ך, אתה תופתע מעט..."

המצאות מילים בסמיכות אחד ליד השני...
אני מצאתי את הדבר מתוך טבלה של בערך-91 מילים את כל מילות המפתח...
עשו מחקר בנוגע לצופן התנ"ך, ונמצא שמציאת 4 אותיות, יש סיכוי בכל טקסט ארוך, 5-יש סיכוי אך פחות מ-4.
6-מצב די נדיר
7 ומעלה כמעט בלתי אפשרי
הסיכוי מגיע לאפס אם כל מילות המפתח מופיעות בסמיכות זו לזו...
קח דוגמא(מחלת שרון)
http://www.hidabroot.org/Site/ARDet...ry=9&SubID=7066
כולל תאריך של הנתוח שלו ושל המוות הקליני...
את זה לא תוכל למצוא בשום קטע טקסט...
ד"א כבר שמעת על מייקל דרוזנין שהודיע ליצחק רבין שהוא עומד להרצח?
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 10-01-2007 בשעה 00:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 10-01-2007, 02:09
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
לפני אסון אוסלו
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "הזוהר והמשנה אכן לא גילו כלום לגבי העתיד. בכל מקרה, תן לי איזו נבואונת קטנה..."

"ושלמכון עם מחבלא לא יתקים"-ישעיהו
http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=5367

אני קופץ אתכם קצת קדימה מה שעוד לא היה ואנחנו בדרך, כתוב בגמרא בסנהדרין דף צ''ח עמ´ ב´ ''אין בן דוד בא'' - זה מלך המשיח ''עד שתשלוט מלכות הרשעה בישראל ובעולם כולו תשעה חדשים'' כמו שכתוב בספר מיכה פרק ה´, כעת יולדה, ואומר המרחו תלמיד הארי הקדוש שמדובר על מלכות ישמעאל שהיא תשלוט תשעה חדשים בישראל ובעולם כולו, תשעה חדשים, זו הגלות החמישית הקשה מכולם, והקצרה מכולם, כך הוא מביא על הפסוק במזמור תהלים, לולא ה´ שהיה לנו בקום עלינו אדם. אדם זה ישמעאל, שנאמר והוא יהיה פרא אדם ידו בכל ויד כל בו, לולא ה´ שהיה לנו בקום עלינו אדם אזי חיים בלעונו בחרות אפם בנו, הם יכולים לאכול אותנו חיים, ואם זה התאור הקרוב התאור שמתגלגל ממנו זה מלחמת גוג ומגוג שבע שנים מלחמה עולמית.
כתוב שישמעאל יעוררו מלחמות בעולם ויבואו בני אדום וילחמו בישמעאל והמלחמה תהיה שליש בים ושליש ביבשה ושליש סמוך לירושלים ולא ימשלו אלו על אלו דהיינו לא תהיה הכרעה כמו שאומר הזוה''ק בפרשת וארא, ולאחר מכן תהיה מלחמה, יבוא עם מקצה העולם וילחם באדום שלשה חדשים ויבוא עליו כל בני אדום, ותהיה מלחמה כוללת עד שיצא הקב''ה וילחם בכל הגויים כולם, זה מה שכתוב שיהיה באחרית הימים לי נקם ושלם לעת תמות רגלם, מה שה´ הבטיח שהוא ינקום את ההרג הרצח השריפה העינויים של אלפיים שנה של בניו היהודים שנטבחו בפוגרומים במשך 2000 שנה על ידי כל אומות העולם, במלחמה זו אומר זכריה הנביא בפרק י''ג -י''ד שני שליש מהעולם ימותו, רק שליש ישארו והמלחמה תהיה כימית ביולוגית ואטומית, פצצת אטום תיפול בישראל כמו שכתוב
ביחזקאל ל''ח וביחזקאל ל''ט שיהיה רעש גדול על אדמת ישראל, ורעשו מפני דגי הים ועוף השמים ובהמת הארץ ונפלו המדרגות וכל חומה לארץ תיפול, תיאור מדויק בדיוק של מה שיהיה, ועל זה כתוב ''והתגדלתי והתקדשתי ונודעתי לעיני גויים רבים, וידעו כי אני ה´'' כשאנחנו אומרים יתגדל ויתקדש שמיה רבא אנו מתכוונים ליתגדל ויתקדש שמו של הקב''ה בכל העולם, שכולם יכירו שיש בורא לעולם, על מתי זה נאמר? על סוף גוג ומגוג, לכן מסיים את הפסוק שם ביחזקאל ל''ח ו''התגדילתי והתקדישתי ונודעתי לעיני גויים רבים ידעו כי אני ה´'' רק אז אחרי גוג ומגוג שהוא יפרע מכל אומות העולם.

איפה אנחנו בתמונה ? כתוב הרוצה להנצל ממלחמת גוג ומגוג יעסוק בתורה ובגמ''ח, מי שיעסוק בזה ממש, ינצל. בין אם הוא תמיד כך בין אם הוא חזר בתשובה, מי שלא או שלא יספיק אז מידת הדין עלולה לפגוע בו. הדברים הם לא שלי, זה לא חזון שלי, זה לא הרצון שלי, אבל זה התנ''ך. שלנו ובתנ''ך כתוב הכל מראש, מה יהיה באחרית הימים, זה נקרא אחרית הימים, כל הזמן דיברו בתקשורת שהכל אקופליפטי. הנה חזון אחרית הימים התממש לעינינו, מילים, היום זה כבר מציאות, היום מתגלגל הכל במהירות, ואני אומר לכם שבוש מכניס אותנו לגוג ומגוג עם התכניות שלו עם עיראק והמלחה הכוללת שלו מול הטרור. האיסלאם מתאחד, ויפעל כבג´יהאד נגד הנצרות. המלחמה תהיה כוללת בדיוק כמו שקורה באזורינו דבר מביא דבר.

בעקבתא דמשיחא בעקבתא דמשיחא....מלכות תהפך למינות ובית וועד לזנות... פני הדור כפני הכלב....

עזוב זוהר, אני לא רוצה שעוד תאשים אותי בהפחדה, אני רוצה לצאת מפה בלי באן...

חיפוש קצר על אחרית הימים יניב תוצאות רבות.
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 10-01-2007 בשעה 02:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 10-01-2007, 14:01
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
מלחמה זה פוטנציאל
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "איזה לפני אסון אוסלו. זה מ2002..."

העם יחזור בתשובה- לא תיהיה מלמחה.
העם לא יחזור בתשובה-תיהיה מלחמה
ואל תגיד לי עכשיו למה זה מנובא אם זה פוטנציל- על זה נאמר שהקב"ה יודע מה תעשה לפני המעשה.

ומאיפה לך שזה מ-2002?

ב'לווייני' ארגון שופר נקלטו ההתראות לפני הרבה יותר מ-6 שנים, כפי שמדווח בתקשורת הישראלית והם הוקלטו והונצחו. אין עדות מוכחת מהן. אם ירצו בועדות החקירה להגיע לחקר האמת, יוכלו לצפות באזהרות שניתנו על ידי הרב אמנון יצחק לפני 14 שנה!, בשנת 1992, אך ההתעלמות היתה רועמת לא פחות מרעמי הקרב ומהתבוסה הישראלית.
את זה איש לא יצליח לטייח. הדברים מתועדים, לא בקלסרים שניתן להעלימם, לא אצל גורמים כאלה ואחרים שאולי יהיו מעונינים להסתירם, אלא בקלטת שמספרה 35, תחת הצופן 'שלום עם ערפאת' ובנגוד לדיווחים המודיעינים, היא גלויה לעיני ולאזני כל.
http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=8631

הקלטת:

http://www.shofar.net/site/emedia.a.../0035.mp3&id=17

''מלחמת של''ג...של''ג - שלום הגליל. בגין מבטיח: ''נואו מור קטיושות''. היו קטיושות על הצפון! והוא אמר: ''זהו! אני מטאטא את המחבלים פעם אחת סופית. אפילו עד ביירות, אם צריך, נטאטא ונגמר''. כמה התכנית? שבוע עד שבועים. כמה זה נמשך בסוף? - שלש שנים! כמה הרוגים? – מאות רבות של יהודים נפלו. מה נשאר מכל זה? רק הקברים! לא טאטאו את המחבלים! והחזירו את כל השטחים האלה. לא עשינו כלום. חוץ מ'פלספה', שום דבר לא יצא..''
הדברים שנאמרו בהרצאה לפני 14 שנים!

שנים עשר שנים אחר כך, לפני שנתים, ההתראה היתה ממוקדת יותר. הדברים שאומר הרב בהרצאה ושמופיעים בקלטת מספר 338 הנושאת את הכותרת: 'ואני מצטערת על זה' כאילו נאמרו היום. אבל כולם התעלמו:

הקלטת:

http://www.shofar.net/site/Productd...=760&category=1

אתה יודע למה אני מביא לך את הרב אמנון יצחק, לא כי הוא היחיד שמביא את הנבואות, לא, הוא היחיד שמקליט אותם לפני המעשה...
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 10-01-2007 בשעה 14:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 10-01-2007, 23:23
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "מנין לי? כי הם ציטטו נתוני למ"ס מ2001. אה, כן - גם את נתוני הלמ"ס הם חזו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
רבי אמנון לא ניבא שום דבר שכל פרשן בשקל לא יכול היה לנבא (ואכן רבים מאוד חזו את מה שרבי
אמנון חזה, רק שהם עשו זאת ב"טמבלוויזיה", וכך חסידי רבי אמנון לא יודעים עליהם...), ואני מניח
שרבי אמנון נעזר בעיתון כדי לנבות, יותר מאשר בספר של רבי משה דה ליאון...


תגיד לי מה אתה קשה הבנה, אין פואנטה בניסיון שלך להוכיח לי שהיהדות לא נכונה, מה שאתה מנסה לעשות זה להראות לי כביכול שאני אומר שאמנון יצחק הוא כל יכול ומנבא...
אני אמרתי:
ציטוט:

אתה יודע למה אני מביא לך את הרב אמנון יצחק, לא כי הוא היחיד שמביא את הנבואות, לא, הוא היחיד שמקליט אותם לפני המעשה...


תלמד להקשיב יותר מלדבר, כל מה שאני שומע בכל התגובות שלך זה: "אמנון יצחק שחקן סנוקר מעולה", ולא שום ערך אחר בתגובות העשירות שלך, אני הבנתי כבר ששטפו לך טוב את המוח על אמנון, וזה טוב, למה רק כך היית יכול להמשיך איתי את השיחה, אם זה היה רב אחר? לא היית מתענין, הוא לא כזה אטרקטיבי..
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:06

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר