לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #26  
ישן 12-01-2007, 13:29
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
דברי הבל
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=טל ענבר]אף אחד לא פונה..."

ואני תוהה מאין יש לך את העוז לכתוב כך ואח"כ גם להתווכח. הרי אם מישהו אחר היה כותב זאת היית יורד עליו שהרי אתה "דורש" דיוק.

והשיטה של "להזיז" את נושא האשכול הרי כה מקובלת בפורומים.....

מהיכן התחלנו? ממטוסי קרב גדולים ומודרניים.
ומה כתבת? הנה, ציטוט:
לישראל יש יכולת לייצר מטוסים בדיוק כאלה וגם הרבה יותר טובים...פשוט אין לזה שוק...
ישראל כבר מייצרת, כנפיים, טילים, כני נסע, מנועים, אויניקה וכו' למטוסים הכי מתקדמים בעולם.



ניחא לגבי הפיסקה הראשונה, ניתנת לויכוח, שהרי "יכולת" הינה גם "יכולת כלכלית". וגם "שוק" יש שהרי מדינות קונים מטוסים מתקדמים.

אבל העירו לך לגבי המנועים ובתמורה סיפרת בתחילה על ה"שורק". מנוע קטן ועל פניו גם בטכנולוגיה מיושנת שהרי הוא רק טורבו-ג'ט ולא טורבו-פאן, כמרבית המנועים המתקדמים. והתחלת לספר על "ייצור מנועים למל"טים". הנה עובדות - למל"ט האנטר מנוע איטלקי. למלט סרצ'ר והרמס 450 מנוע אנגלי למלט "מחץ" מנוע אוסטרי. רוצה עוד? את כל הרשימה?
אח"כ עברת למנועים רקטיים . מה הקשר? אנו יודעים שיש. גם שיגרנו בעזרת מנועים רקטיים לויין לחלל. אז איך זה מתקשר למנועי סילון למטוסי קרב? אח"כ התחלת לספר על "מרכיבים" למנועים. כן. גם אנו שמענו על "להבי ישקר". יופי. מכאן ועד לייצור מנועים למטוסי סילון הדרך ארוכה. זה בודאי לא יקרה בדורנו. גם מדינות המפותחות בהרבה מישראל בתחום התעופה (ברזיל, ספרד....) לא מייצרות מנועי סילון אלא קונות אותם ממקורות אמריקאים, קנדיים או אחרים.


הקיצר, וכחנות, התפלספות והימנעות מהמילה -"טעיתי".
לא, אין צורך שתענה. כבר מכירים את השיטה ואת ההתפלמסות. זה מיותר כאן. אני יודע בדיוק מה תהיה התשובה. נראה לי שגם אחרים בפורום המכובד הזה יודעים.
לא, חביבי, אתה לא יודע הכל וגם בתחומים שאתה לכאורה שולט בהם, יש לך פערי ידע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 12-01-2007, 14:22
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "דברי הבל"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
ואני תוהה מאין יש לך את העוז לכתוב כך ואח"כ גם להתווכח. הרי אם מישהו אחר היה כותב זאת היית יורד עליו שהרי אתה "דורש" דיוק.

והשיטה של "להזיז" את נושא האשכול הרי כה מקובלת בפורומים.....

מהיכן התחלנו? ממטוסי קרב גדולים ומודרניים.
ומה כתבת? הנה, ציטוט:
לישראל יש יכולת לייצר מטוסים בדיוק כאלה וגם הרבה יותר טובים...פשוט אין לזה שוק...
ישראל כבר מייצרת, כנפיים, טילים, כני נסע, מנועים, אויניקה וכו' למטוסים הכי מתקדמים בעולם.


ניחא לגבי הפיסקה הראשונה, ניתנת לויכוח, שהרי "יכולת" הינה גם "יכולת כלכלית". וגם "שוק" יש שהרי מדינות קונים מטוסים מתקדמים.

אבל העירו לך לגבי המנועים ובתמורה סיפרת בתחילה על ה"שורק". מנוע קטן ועל פניו גם בטכנולוגיה מיושנת שהרי הוא רק טורבו-ג'ט ולא טורבו-פאן, כמרבית המנועים המתקדמים. והתחלת לספר על "ייצור מנועים למל"טים". הנה עובדות - למל"ט האנטר מנוע איטלקי. למלט סרצ'ר והרמס 450 מנוע אנגלי למלט "מחץ" מנוע אוסטרי. רוצה עוד? את כל הרשימה?
אח"כ עברת למנועים רקטיים . מה הקשר? אנו יודעים שיש. גם שיגרנו בעזרת מנועים רקטיים לויין לחלל. אז איך זה מתקשר למנועי סילון למטוסי קרב? אח"כ התחלת לספר על "מרכיבים" למנועים. כן. גם אנו שמענו על "להבי ישקר". יופי. מכאן ועד לייצור מנועים למטוסי סילון הדרך ארוכה. זה בודאי לא יקרה בדורנו. גם מדינות המפותחות בהרבה מישראל בתחום התעופה (ברזיל, ספרד....) לא מייצרות מנועי סילון אלא קונות אותם ממקורות אמריקאים, קנדיים או אחרים.


הקיצר, וכחנות, התפלספות והימנעות מהמילה -"טעיתי".
לא, אין צורך שתענה. כבר מכירים את השיטה ואת ההתפלמסות. זה מיותר כאן. אני יודע בדיוק מה תהיה התשובה. נראה לי שגם אחרים בפורום המכובד הזה יודעים.
לא, חביבי, אתה לא יודע הכל וגם בתחומים שאתה לכאורה שולט בהם, יש לך פערי ידע.

ראשית, אני רואה שאתה מה זה מאושר שתפסת אותי באיזו טעות...כל הכבוד.
נעמיד דברים על דיוקם:
טעיתי בניסוח קטן, הייתי צריך לכתוב "חלקי מנועים" ולא מנועים, ואני מודה בטעות הקריטית הזו!
מעבר לכך, כתבת הרבה, אבל אין יותר טעויות בתגובות שלי:
לא כתבתי מנועים למלט"ים כתבתי לכטב"מים (טעות ראשונה שלך...)מכיר את ההבדל?, נכתב פה ואין על כך עוררין שישראל מייצרת את המנוע לשורק, לכן זה עומד היטב בהגדרה של מנועים לכטב"מים, הגם שבעיניך זו לא טכנולוגיה מודרנית מספיק, אין זה הופך את התגובה שלי ללא נכונה... שים לב למרות מה שכתבת זה לא אני שהצגתי ראשון את הנתון הזה, זה היה מישהו אחר....טעות שניה שלך בהודעה אחת...).
נחזור למשפט שכתבתי:
ישראל כבר מייצרת, כנפיים, טילים, כני נסע, מנועים, אויניקה וכו' למטוסים הכי מתקדמים בעולם.
נבחן מקרה לגופו:
ישראל מייצרת כנפיים? כן...טילים? מובילה בתחום....כני נסע? כן... מנועים? לא היא מייצרת חלקי מנועים...טעות קריטית ואני מתנצל שלא "השקעתי" יותר בניסוח... אויוניקה? מהמתקדמות בעולם..ולא נכנסתי בכלל לל"א שליטה ובקרה מכ"מים ותחומים אחרים שהשתיקה יחסית יפה להן...
מרגיש טוב שלא הוספתי את המילה "חלקי" לפני המילה מנועים? נראה לך שהוכחת שאני לא מבין בתחום שאני אמור להבין בו? מעולה, כל הכבוד לך....בתגובה שלך עכשיו היו "רק" 2 טעויות/ המצאות....שזה בערך פי 4 מכל הטעויות שכתבתי בכל התגובות שלי אי פעם...אם סופרים את הניסוח חלקי מנועים כחצי טעות....
בהצלחה ידידי..
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 12-01-2007, 15:50
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "אמיל לא תפסו אותך על טעות בניסוח אלא על גישה שלך"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי bertold
[בכל הקשור ביכולות התעשייה האווירית] שנקראת בשפה עממית הרמת האף. אי אפשר לעשות השוואה בכלל בין יכולות של רוסים ושלנו בתחום ייצור ופיתוח מנועים ומטוסים. אולי יעניין אותך שתעשייה האווירית לא מתביישת לפנות לרוסים גם ברמה של ביצוע מו"פ לטובת ישראל. כנראה בגלל שהיא יודעת בדיוק מה היכולות שלה ומה אפשר להשיג רק בחו"ל.

את הגישה קשה לדעת מהאינטרנט מכיוון שלא מועברים כאן טונציות, הבעות פנים וכו'..
אני גם לא יודע בדיוק מה זה "גישה".. יש נכון ולא נכון ויש תחומים שבהם אנו לא יודעים מה נכון ומה לא נכון ואולי אין בהם נכון ולא נכון..שטחים אפורים וכו'.אם למישהו יש כוונה להוכיח שכתבתי דברים לא נכונים אז זה בסדר גמור מבחינתי (כפי שעשה YHS ואין לי שום טענות אליו שעשה זאת, זה מבחינתי בסדר גמור, לא הסכמתי עם התוכן של דבריו אבל אין לי שום בעיה עם הכיוון שהוא לקח..)
לפני 20 שנה ישראל בנתה מטוס המקביל פחות או יותר למטוסים המקבילים בעולם המערבי, מאז התפתחו כמה נושאים שישראל הפכה למובילה בהם (למשל כוונת- קסדה שארה"ב קונה בכלל מישראל...אז מה זה אומר שאנחנו יותר טובים מהם בבניית מטוסים?) ואכן כמה נושאים שישראל לא התעסקה איתם בכלל.
הערכה שלי מהכרות עם הטכנולוגיות שקיימות בארץ בנושאים הסובבים (אויניקה, מכ"ם, מיכלי דלק וכו') שבישראל אין שום בעיה טכנולוגית לבנות מטוס קרב המקביל למטוסים הרוסיים הללו.
בוא נגיד ככה, ישראל בונה היום כלי תעופה צבאיים מהמתקדמים בעולם ובחלק מהתחומים המתקדמים ביותר בעולם, הסיבות שלא בונים פשוט מטוסי קרב אינן טכנולוגיות ואינן שייכות ליכולת לעשות זאת, אלא לתחומים שונים כלכליים/ פוליטיים וכו'.
כל טוב.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 14-01-2007, 00:38
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי Hezibezi שמתחילה ב "אל תהיו מוגבלים, כשכתבתי צריך התכוונתי רצוי, לא אמרתי "חובה", אם אין יכולות הטסה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Hezibezi
זה דבר די לקוי ולא טוב וזה מה שהתכוונתי לא אמרתי כלל שחובה שבכל מטוס יהיו יכולות כאלה, ואמיל חבוב אל תעשה מדי פוזות, טייסים יש הרבה..

דבר ראשון...עכשיו שהבהרת למה התכוונת העניין יותר ברור...
דבר שני...אני לא עושה פוזות (ולא יודע אפילו מה זה אומר..) פשוט מתקן את הטעויות שאתה כותב....
למשל בתגובה הנוכחית: זה ממש לא לקוי ואין עם זה שום בעיה שבמטוס דו מושבי לא תהיה אפשרות להנחית מהתא האחורי....במטוסי אימון זה כמובן חובה..כי אחרת אי אפשר להדריך...במטוסי קרב זה ממש לא משנה, אלא אם רוצים שהם ישמשו גם להדרכה...
דבר שלישי....טייסים יש די מעט באופן יחסי, טייסי קרב יש עוד פחות, טייסים בפורום יש בודדים....אבל טוקבקיסטים מעצבנים ומתלהמים יש הרבה...(לפעמים יש כמובן חפיפה...אפשר להיות גם טייס וגם טוקבקיסט מתלהם...)..
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 14-01-2007, 00:50
  Hezibezi Hezibezi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.05.06
הודעות: 982
ואם אני יגיד לך שטייס אמר לי באופן אישי שאי יכולת הטסה מאחור זה דבר לקוי ולא טוב
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Hezibezi]זה דבר די..."

בכלל, מה שמעיד על נחיתות, אם זה טוקבקיסטיות בעיניך אז כל טייס הוא טוקבקיסט מלבדך?
ידוע על מקרה אחד שקרה במלחמה כלשהיא אני חושב יום כיפור, שבו טייס נפצע בידיו בתא ולא יכל להנחית את המטוס והנווט הנחית במקומו מהמושב האחורי וקיבל על זה צלש אני חושב, לא זוכר מתי זה בדיוק היה אבל זה היה זה מה שבטוח, בכך הציל את המטוס ביחד עם שניהם.
ידוע על עוד מקרה שקוראים לו "עם כץ לטנטא" שבו מבנה של פנטומים או מיראזים טסו לתקוף את שדה טנטא במצרים אני חושב, בעודם טסים במבנה ירו עליהם אש נ"מ קנית לא נוראה ולא חזקה בכלל ולרוע המזל כדורי או פגזי נ"מ פגעו בדיוק בתא הטייס בגופו של הטייס והרגו אותו במקום מבלי לפגוע יותר מדי במטוס עצמו, המטוס נשאר כשיר להטסה ולא צלל מטה, אלא המשיך לטוס כמעט ישר לחלוטין חבריו קרו לו בקשר במשך זמן ארוך עד שהמטוס הגיע לאדמה, מאוחר יותר התברר כי הטייס נהרג בתא ולכן לא היה מי שיטיס את המטוס ולכן התרסק, אם זה היה מיראז או פנטום לא יודע אבל אם היה נווט במושב האחורי עם יכולת להמשיך להטיס את המטוס זה בהחלט היה עוזר, זה למה אני ועוד טייסים ששמעתי טענו וטוענים שאי יכולת הטסה מאחור לשעת חירום לנווט זה דבר לקוי, נקודה. יכול להיות שמקרים כדוגמת זה קראו גם לאמריקאים בויטנאם וקוריאה אני לא בטוח אבל כנראה, אבל אצלינו ועוד איך קרה מה שגורם לכך שרצוי שכן תהיה לכך יכולת הטסה מאחור אם יש מושב מאחור, שוב פעם, לא טענתי שצריך שיהיה מושב אחורי לעוד איש צוות אלא טענתי שאם יש מושב אחורי אז אם כבר לאפשר לו לשעת חירום יכולת הטסה. מצטער שיש לי כן הבנה בתחום.
טייסים יש הרבה, לא באופן יחסי באוכלוסיה אבל יש הרבה...

נערך לאחרונה ע"י Hezibezi בתאריך 14-01-2007 בשעה 01:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 14-01-2007, 01:12
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Hezibezi שמתחילה ב "ואם אני יגיד לך שטייס אמר לי באופן אישי שאי יכולת הטסה מאחור זה דבר לקוי ולא טוב"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Hezibezi
בכלל, מה שמעיד על נחיתות, אם זה טוקבקיסטיות בעיניך אז כל טייס הוא טוקבקיסט מלבדך?
ידוע על מקרה אחד שקרה במלחמה כלשהיא אני חושב יופ כיפור, שבו טייס נפצע ולא יכל להנחית את המטוס והנווט הנחית במקומו וקיבל על זה צלש אני חושב, לא זוכר מתי זה בדיוק היה אבל זה היה זה מה שבטוח, בכך הציל את המטוס ביחד עם שניהם.
טייסים יש הרבה, לא באופן יחסי באוכלוסיה אבל יש הרבה...

לא ממש לא, לא הבנת (לא נורא..), אני רמזתי בדיוק הפוך..שגם אני טוקבקיסט כמו כולם...
אם טייס אמר לך את זה אז זה חבל, תן לי את הטלפון שלו ואני אסביר לו למה הוא טועה...
אני אסביר גם לך על רגל אחת:
אם בכל שעות הטיסה של חיל האויר במטוסים דו מושביים..לאורך כל השנים (הפנטומים הגיעו ב 69האף 16 הדו מושבי באמצע שנות ה80...ולפניהם היו גם כמה מטוסים דו מושביים..) היה רק פעם אחת שהשתמשו ביכולת הנחיתה בתא האחורי (אכן זה קרה בטייסת האחת במלחמת ההתשה...והאמת שהיו עוד איזה מקרה אחד שיכולת ההטסה מהתא האחורי הצילה מטוס...) אז אי אפשר להדגיר את היכולת הזו כחשובה ולכן לא תמיד בונים את המטוסים עם יכולת הטסה מהתא האחורי. לרוב בונים כן עושים זאת כי הרבה מאוד מטוסים דן -מושביים משמשים להדרכה, גם כשהם מטוסי קרב רגילים כמו f-16 או f-15 אז הדו מושביים משמשים גם להדרכה.
אבל להגיד שזה חשוב במטוס שלא משמש להדרכה, בגלל איזה ארוע חד פעמי שקרה לפני 37 שנה? ממש לא, לא חשוב לא חובה ולא צריך, גם אם חבר שלך הטייס המסתורי אמר שכן...
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 14-01-2007, 01:24
  Hezibezi Hezibezi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.05.06
הודעות: 982
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Hezibezi]בכלל, מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
.
אבל להגיד שזה חשוב במטוס שלא משמש להדרכה, בגלל איזה ארוע חד פעמי שקרה לפני 37 שנה? ממש לא, לא חשוב לא חובה ולא צריך, גם אם חבר שלך הטייס המסתורי אמר שכן...
אמיל.

1. זלזול בחשיבות יכולת ההטסה מאחור
2. חילוקי דעות בין טייסים יש גם יש כפי הנראה כאן, מסתורי או לא מסתורי
3. אתה מעדיף לפי תגובתך, שהיו מתרסקים שני הטייסים עם מטוס בשני המקרים אם יכולת הטסה אחורית זה דבר כל כך לא חשוב אם קורה פעם ב37 שנים, להזכירך גם מלחמה קוראת פעם ב30 שנה בדר"כ אז למה צריך כלל מטוסים (אני מתכוון למלחמה רצינית קלאסית עם איום נ"מ ואיום מטוסי אויב אמיתי שלא כמו במלחמת לבנון השניה והראשונה זה למה אני אומר פעם ב30-35 שנה).
4. אתה לא כל כך מטורף שתרצה את הטלפון שלו, או שדבקות במטרה חשובה לך

נערך לאחרונה ע"י Hezibezi בתאריך 14-01-2007 בשעה 01:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 14-01-2007, 01:30
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Hezibezi שמתחילה ב "[QUOTE=emile-a]. אבל להגיד..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Hezibezi
1. זלזול בחשיבות יכולת ההטסה מאחור
2. חילוקי דעות בין טייסים יש גם יש כפי הנראה כאן, מסתורי או לא מסתורי

1. מזלזל בהחלט, כי במשך 35 שנה זה קרה רק פעם או פעמיים וגם אם זה קרה 10 פעמים מתוך רבע מיליון טיסות..זה עדייו מספר זניח וחסר חשיבות. הרבה יותר אנשים נהרגו מפגיעות ראש בתאונת דרכים, ועדיין אני לא רואה אותך נוהג עם קסדה באוטו..מה יש? זה לא "מאוד חשוב"...
2. שוב, לא יודע אם יש חילוקי דעות בין טייסים בעניין הזה, אין לזה הוכחות, ואם תביא, אז בשיחת טלפון אחת אני מאמין שנסיים את חילוקי הדעות...
נחמד שתהיה יכולת הטסה בתא אחורי?...בהחלט. ממש חשוב או משנה?...ממש לא.
אמיל.
בעריכה:
הטיעון שהוספת בעריכה שלך לגבי מלחמות הוא טיעון טוב, אני מודה.. זה עדיין לא הופך לדעתי את יכולת ההטסה מהתא האחורי ל"מאוד חשובה", אבל יתכן ויהפוך אותה לחשובה...ימים יגידו (או שלא..) בכל מקרה, מההיסטוריה, גם אם בודקים מהמלחמות, יש מעט מאוד מקרים שהשתמשו ביכולת זו.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe


נערך לאחרונה ע"י emile-a בתאריך 14-01-2007 בשעה 01:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 15-01-2007, 10:02
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
מעט תיקונים והבהרות
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי Hezibezi שמתחילה ב "מה זה משנה באמת, שבמלחמה הקלאסית הבאה, אם תהיה"

אני מצטט מדבריך:
"ידוע על מקרה אחד שקרה במלחמה כלשהיא אני חושב יום כיפור, שבו טייס נפצע בידיו בתא ולא יכל להנחית את המטוס והנווט הנחית במקומו מהמושב האחורי וקיבל על זה צלש אני חושב, לא זוכר מתי זה בדיוק היה אבל זה היה זה מה שבטוח, בכך הציל את המטוס ביחד עם שניהם."
ובכן, הנווט לא הנחית את המטוס.
הטייס (רענן) נפצע קשה בידו השמאלית, חלק מאצבעותיו נכרתו. הנווט (רומם) הטיס את המטוס עד שהטיס סיים לחבוש את ידו הפגועה ואז חזר להטיס תוך שהנווט מתפעל את מצערות המנועים (כאמור, יד שמאל של הטייס מנוטרלת) על פי הנחיות הטייס. וכך בוצעה ההנחתה של המטוס (בזמן שהטייס על סף איבודי הכרה בכל התהליך עקב אובדן דם רב). בכל מקרה אין מדובר בהנחתה של הנווט.
ישנם מקרים שבהם נדרשת מהנווט יכולת הטסה (מעבר למקרה של היפגעות טייס) אך לא אפרט.
במקרה של היפגעות שבו הטייס מנוטרל לגמרי מיכולת הטסה, על הנווט לדאוג להחזיר את המטוס לשטחנו (אם ניתן) ואז לדאוג להנטשת הצוות. גם לטייסים קשה להנחית מטוס קרב מהמושב האחורי, לנווטים אין סיכוי כלל.ועדיף לא להסתכן.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 15-01-2007 בשעה 10:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 15-01-2007, 14:36
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי major_tom שמתחילה ב "לא כל ארוע דרמטי חייב להתרחש במלחמה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי major_tom
מכיר היטב מקרה של מטוס קרב בח"א שהיו בו טייס (בכיר מאוד דרך אגב) ונווט. במהלך הטיסה, שהתרחשה בתנאי ראות "מבלבלים", הטייס מצא עצמו בורטיגו וביקש מהנווט לקחת. הנ"ל תיפקד בצורה מצויינת והחזיר המטוס לשליטה. במהלך הגיחה המקרה אירע שנית ולאחריו הם חזרו לנחיתה (הטייס הנחית). אני מניח שמקרים שכאלו כבר התרחשו בעבר וסביר שגם יתרחשו בעתיד. אז נכון שגם טייסים יודעים לצאת לבד מורטיגו, במידה והם מזהים התופעה בזמן, אבל שיתוף הפעולה במקרה דנן סייע להחלצות מהירה ויעילה מהמצב אליו נקלעו.

נכון, אבל השאלה היא גם האם היה צורך בהגאים נוספים.
הנווט היה יכול כנראה להוציא את הטייס בדיבור בלבד מהוורטיגו, אבל עשה זאת בדרך המהירה יותר של "לקחת את ההגאים".
בשורה התחתונה יש עובדות-הרוב המכריע של מטוסי הקרב שאינם להדרכה טסים עם סט אחד של הגאים..סט שני הוא נחמד אבל ממש לא חובה, גם אם בסנריו כזה או אחר זה הציל מישהו...לצורת חשיבה כזו אין סוף....ואפשר גם להוכיח כמה חשוב לייצר מטוס קרב תלת מושבי- בעל יתירות נוספת "חשובה מאוד"..
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:30

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר