לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-01-2007, 18:49
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,802
צילום סטי"ל החול, אח"י "געש"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ב-25 בספטמבר 1981, בשעה 03:30, ספינת הטילים "געש", שהיתה בדרכה מחיפה לאילת, עלתה על החוף הסעודי (מהירות של 30 קשר ).

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אנשי הספינה טוענים שקצר חשמלי במצפן הגיירו הראה כיוון לא נכון בשייט, הסעודים נקטו במדיניות של אי התערבות על פי סיכום עם האמריקאים. לפי נרויאיר, גם חוסר ערנות (בלשון המעטה) של הצופה וקצין המשמרת ואי דיווח על התקלה בג'יירו תרמו לעניין.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אנשי הצוות והנלווים פונו על ידי ארבעה סבבי מסוק שבהמשך חילץ את משגרי הטילים וטילי "גבריאל" חמושים מהספינה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הספינה חולצה מהחוף על ידי דחפור שהובא בנחתת וניגררה לאילת על ידי גוררת.
(מתוך סיפרו של מייק אלדר "שייטת 11")

שחזור אשכול בשם זהה מתוך פורום מסוקים באתר היידפארק. התמונות צולמו ע"י יובל לפיד ושופצו על-ידי. אלה התמונות שדן137 ביקש באשכול הזה.
ובאותו עניין - בונוס קטן
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 15-01-2007, 00:38
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
שיפוע חוף....?
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ofir_arzi שמתחילה ב "..."

אינני ימאי ואף לא שחיין גדול (וחבל)...
אבל לא ברור לי כיצד הצליחה הספינה להגיע בתנופה עד החוף? הרי לכל ספינה כזאת יש עומק ירכתיים מתחת לפני המים ולו שטה בכוון ישר כלפי החוף היתה אמורה להתקל במרחק מסוים מהחוף בשיפוע המוביל לכוון היבשה.... מכאן שהיתה אמורה לעצור במרחק עשרות מטרים מהחוף ולא ממש עליו.....?

אני יודע שיש באזור שברי קרקע תלולים תחת המים - זוכר את חוף דהב למשל אולם אין זה סביר ש"מצוק" מתחיל ממש בקו החוף כאשר הרים תלולים נראים במרחק רב מאחוריו...

אינני קונספירטור כלל אבל ברוב ימי למדתי דבר או שניים על סיפורת.... וכשההגיון מסרב לקבל סיפור - אני מוצא לנכון לתהות...

האם מישהו יכול לציין היכן בדיוק קרה המקרה הזה ? (אין כאן עניין של סיווג שכן גם הסעודים יודעים מי השתזף על חופיהם והיכן...) - הייתי רוצה למצוא ולעיין מפות חוף של האזור.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 15-01-2007, 00:00
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
אני בכלל לא הגבתי באשכול הזה
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי White Lion שמתחילה ב "אני לא טיפש יוסיפון..."

עד עכשיו
ומעולם לא טענתי שאתה טיפש.
גם זיו לא טען זאת, הוא רק הציע שתקרא ותנסה להבין.

ועכשיו תרמת עוד הוכחה לטענה שלו: או שלא קראת, או שלא הבנת.
מתוך ההודעה הפותחת של האשכול:
ציטוט:
ב-25 בספטמבר 1981, בשעה 03:30, ספינת הטילים "געש"...

בשעה 03:30,
שעה 03:30
03:30
!!!
אז זה קרה בלילה וכל טיעוניך בטלים.

בנוסף, אם תעיין באחד הקישורים שצורפו למעלה תגלה עד כמה התקרבו בשעתו אל החופים.

לילה טוב ושינה ערבה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 14-01-2007, 20:49
  יאיר נרו יאיר נרו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.08.06
הודעות: 126
היתה נפילת מתח תרתי משמע...גם לגיירו וגם לאנשי הצוות
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "הכוון?..."

לאחר שהם היו בעמדות (ניווט) במעברי טירן והמפקד וכל קציני המחלקות היו בעמדות, הם פשוט הלכו לישון כולם (כמו בשיר). חלוקת האנרגיה בסיבוב כזה מסביב לאפריקה לא היתה טובה והמפקר (ש) שסיומו את חובלים ומינויו למפקד היה שנוי (מאד) במחלוקת, הודח והפך למרבה הציניות למפקד ביה"ס להחפה (החפה=עליית כלי שייט "המיועד לכך" לחוף).
התאונה קרתה בגלל כמה מחדלים:
גיירו שנתקע ב90 מעלות (כלומר שטו מזרחה במקום צפונה).
אי דיווח מיידי של התקלה וטיפול חירום.
אי עירנות המוכ"ם לחוף המתקרב.
אי ערנות הגשר כולו כולל קצין משמרת מוכ"מ ושני צופים.
עייפות מארגון לקוי.
חוסר באורות חוף (מה לעשות הסעודים לא מפריחים את השממה).
מזה להסיק מסקנות על קורס חובלים וחיל הים בכלל זה קצת מרחיק לכת, למרות שזה באופנה עכשיו להטיח בוז והאשמות כאילו זה עוזר במשהו להפיק לקחים.
אגב אני הייתי פעם נרויאיר ושיניתי את השם לאחר שחזרתי להתקשקש בפורום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 15-01-2007, 00:17
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי יאיר נרו שמתחילה ב "היתה נפילת מתח תרתי משמע...גם לגיירו וגם לאנשי הצוות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יאיר נרו
...לאחר שהם היו בעמדות (ניווט) במעברי טירן והמפקד וכל קציני המחלקות היו בעמדות,
הם פשוט הלכו לישון כולם (כמו בשיר)...
נכון . כשהספינה עוברת לעמדות סיור יש משמרת - ולא כל הצוות בעמדות...
שירתתי 4 שנים בשארם , ואיני מכיר אפילו הפלגה אחת שארם-אילת שנעשתה בעמדות-קרב או אפילו בעמדות-ניווט . תמיד בעמדות-סיור .

...חלוקת האנרגיה בסיבוב כזה מסביב לאפריקה לא היתה טובה...
מה הקשקוש הזה ?! איזו "חלוקת אנרגיה" ?! על מה אתה מדבר ?!
הספינה יצאה משארם והפליגה לאילת . מה הקשר לאפריקה ?!

...והמפקר (ש) שסיומו את חובלים ומינויו למפקד היה שנוי (מאד) במחלוקת...
אתה מכיר את ג' ואת ההסטוריה שלו ?!
ג' סיים חובלים (בלי שום מחלוקת) , הוסמך והוצב באשדוד .
לפני מלחמת יוה"כ הוא נשלח לפקד על החולייה של חה"י
שישבה במוצב "בודפסט" :
זה מ-"לקסיקון מלחמת יום הכפורים"
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
וזה מתוך תחקיר מלחמת יום הכפורים , מדבריו של מוטי אשכנזי - מפקד המוצב
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
(זו הקישורית לתחקיר עצמו
http://www.globalno.com/mobile/a.php?t=um&id=574&c=um)
גילוי נאות :
הכרתי את ג' אחרי מלחמת יוה"כ , כשהגיע אלינו לפלגה 31 בב"ח . נקשרנו זה לזה , ובילינו הרבה לילות בהעלאת סיפורי-מלחמה . אני הייתי מספר לו על על המלחמה "שלנו" (סטי"לים) , והוא היה מספר לי על מלחמתו כחי"רניק ב-"בודפסט" (אגב : הוא הומלץ לצל"ש על לחימתו זו - ולא קיבל) .

...הודח והפך למרבה הציניות למפקד ביה"ס להחפה (החפה=עליית כלי שייט "המיועד לכך" לחוף)...
הוא הודח מכיוון שהיה מפקד הספינה . נקודה .
לא עזרה לו העובדה שסרב לקבל לספינה את אותו נבלה סרוחה (סגן ס')
אשר נזרק מב"ח לשארם , ושהמפל"ג ע' כפה אותו עליו "הר כגיגית"...
אותו סגן ס' הוא שהעלה את ה-"געש" על החוף .

...התאונה קרתה בגלל כמה מחדלים:
גיירו שנתקע ב90 מעלות (כלומר שטו מזרחה במקום צפונה).
שום ג'יירו לא נתקע...
היה בספינה Shut Down (נפילת חשמל) . לאחר שמועלה הגנרטור , לוקח לג'יירו כ-10 דקות להתאפס . המניאק (סגן ס') לא חיכה . מיד שכהועלה הגנרטור , הוא העלה (בקצב שמנוגד לפקודות) ל-30 קשר והתחיל בתנועה , תוך שהראש שלו תקוע בתוך הקונוס של צג-הגשר (שמשום מה לא הורידו אותו) . הוא נסע לפי צג הגשר , אבל מה לעשות וזה היה בסטייה של 90 מעלות , מכיוון שהג'יירו טרם הספיק להתאפס - וכך , הוא חשב שהוא בתנועה צפונה בעוד שבפועל הוא הפליג מזרחה...

...אי דיווח מיידי של התקלה וטיפול חירום...
מלים יפות , רק שלא ברור לי למה כוונתך

...אי עירנות המוכ"ם לחוף המתקרב.
אי ערנות הגשר כולו כולל קצין משמרת מוכ"מ ושני צופים...
"אי ערנות" זה בלשון ההמעטה...
לא ברור מה עשו במי"ק - אבל בטח שלא עשו מה שהיו צריכים לעשות....
הבזיון האמיתי זה הגשר :
סגן ס' הדפוק עם הראש תקוע בצג הגשר . הוא לא מוודא שהצופים בחוץ (והם
לא היו...) . הוא לא מוודא שהכוון מבצע תצפית (אם היה מנסה לוודא , היה מגלה שהכוון בכלל לא במכוון...) . הדבר היחידי שמעניין אותו זה שהטרוטליסט יעלה
כמה שיותר מהר ל-30 קשר (ולא "בהדרגה" , מכיוון שקצין משמרת המכונה היה עסוק עם המשמרת שלו בהחייאת הגנרטורים ולכן לא שם לב לקצב המסחרר של העלאת המהירות...) .

...עייפות מארגון לקוי...
עייפות ? כן , בוודאי . "סער 3" זה לא משרד עם פלאזמות...
אבל מה הקשר ל-"ארגון לקוי" ?!

...חוסר באורות חוף (מה לעשות הסעודים לא מפריחים את השממה)...
זה המשפט הכי לא רלבנטי בכל מה שכתבת :
הייתי 200 יארד מהחוף הזה עם דבור (לא משנה באיזה הקשר) , ואני יכול
לומר בוודאות שרואים היטב את קו החוף גם בלילה חשוך ואפל לחלוטין .
אם היו צופים בגשר וכוון במכוון - הם היו רואים בעין את קו החוף .
אורות חוף , אגב , יכולים רק להפריע להערכת המרחק לקו החוף עצמו...

...מזה להסיק מסקנות על קורס חובלים וחיל הים בכלל זה קצת מרחיק לכת, למרות שזה
באופנה עכשיו להטיח בוז והאשמות כאילו זה עוזר במשהו להפיק לקחים...
תקלות תמיד היו :
אפשר להזכיר את ה-"חיפה" ("סער 2") שעלתה על "שמיל איילנד" כי קצין הגנ"ק חשב שזו רק נקודת-עיפרון על המפה...
וגם את ה-"חנית" (סער 3") שעלתה על חוף ברדאוויל כי מישהו טעה במשבצת אחת ב-"גריד" על שולחן המי"ק...
אבל כפי שציינת , זה באופנה עכשיו "לרדת" על חה"י (אם כי ניתן לציין כי חה"י "זכה" בכבוד המפוקפק הזה בזכות הבזיון שאינו ניתן למחילה של ארוע ה-"חנית" במלחמת "לבנון 2.0" )

...להתקשקש בפורום...
ואני חשבתי לתומי ש-"אין הנחתום מעיד על עיסתו"...

_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed


נערך לאחרונה ע"י ביטיס בתאריך 15-01-2007 בשעה 01:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 15-01-2007, 10:51
  יאיר נרו יאיר נרו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.08.06
הודעות: 126
תודה על ההערות- מה שאני זוכר מהתחקיר...
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "[QUOTE=יאיר נרו] ...לאחר שהם..."

נכון . כשהספינה עוברת לעמדות סיור יש משמרת - ולא כל הצוות בעמדות...
שירתתי 4 שנים בשארם , ואיני מכיר אפילו הפלגה אחת שארם-אילת שנעשתה בעמדות-קרב או אפילו בעמדות-ניווט . תמיד בעמדות-סיור .

סליחה אני בכלל קצין צוללות. שירתתי אמנם על סטי"ל (סופה 1976)אבל לא הייתי בשייטת 3 באותה תקופה. אלא נקראתי כקצין ים להצגת התחקיר בנוכחות הרמטכ"ל דאז רפול ז"ל. לגבי חלוקה האנרגיה או הערות של אנשי הצוות- זו הייתה אחת ההערות החשובות בתחקיר. לדעתי אתה טועה לגבי הגעתה משארם. אני זוכר שהספינה הגיעה מים התיכון. בכל מקרה התקלה דרשה להעיר את הבכירים שסגן ס' חס עליהם ואת זה אני זוכר היטב מהצגת התחקיר.

...חלוקת האנרגיה בסיבוב כזה מסביב לאפריקה לא היתה טובה...
מה הקשקוש הזה ?! איזו "חלוקת אנרגיה" ?! על מה אתה מדבר ?!
הספינה יצאה משארם והפליגה לאילת . מה הקשר לאפריקה ?!

אתה היית בתחקיר שאתה כותב קשקוש???

...והמפקר (ש) שסיומו את חובלים ומינויו למפקד היה שנוי (מאד) במחלוקת...
אתה מכיר את ג' ואת ההסטוריה שלו ?!

כן הייתי מיודד איתו, וללא קשר לתפקודו המעולה כקצין במוצב המזח וגם כאדם נפלא, היו התנגדויות למפקדיו למנותו למפקד ספינה (טענו שהוא פרחח חסר אחריות). בגלל זה הוצמד לו מפל"ג לשיוט הזה שלמורת רוחם של הרבה קצינים לא קיבל הערה על אחריותו האדמינסטרטיבית (שכחתי את שמו).

...אי דיווח מיידי של התקלה וטיפול חירום...
מלים יפות , רק שלא ברור לי למה כוונתך
מילים יפות?? הפירוש הוא שקצין המשמרת ו/או הטכנאי היו צריכים להעיר את קצין הגנ"ק על הרגליים שלא לומר את המפקד כמו במקרה חירום, לפני שמחדשים את השיוט ב30 קשר- אבל אני מה אני מבין? אני מהצוללות בכלל...

...עייפות מארגון לקוי...
עייפות ? כן , בוודאי . "סער 3" זה לא משרד עם פלאזמות...
אבל מה הקשר ל-"ארגון לקוי" ?!

שוב פעם -זה מה שהוצג כמסקנה בתחקיר. את זה אני זוכר! אגב יש קשר לפיקוד נכון ולחלוקת אנרגיה (מה שקוראים בחי"ר להתעייף על הגדר שמשמעותו ביעד מבוצר להוציא את כל האנרגיה על הגדר כך שאח"כ אין לך כוח לכבוש את היעד).

...חוסר באורות חוף
נכון שניתן לראות חוף גם בלי אורות, אבל אורות נותנות אינדיקציה שאתה שט בניצב לחוף. ללא תאורה גם ניתן לראות חוף תלוי בתאורה הטבעית (כיוון וגודל אור ירח) ואם יש בכלל מי שמסתכל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 15-01-2007, 01:31
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "סטי"ל החול, אח"י "געש""

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד
...הספינה חולצה מהחוף על ידי דחפור שהובא בנחתת וניגררה לאילת על ידי גוררת.
(מתוך סיפרו של מייק אלדר "שייטת 11")...


רק כדי להעמיד דברים על דיוקם :

בשלב הראשון נעשו מספר נסיונות למשוך את הספינה ע"י גוררות .
הנסיונות הופסקו מחשש שגוף הספינה ייקרע .

בשלב השני מספנת אילת בנתה מתקן בצורת האות V שמותאם לצורת החרטום , ויכול להתחבר לדחפור שהועבר לשם ע"י נט"ק . ה-V רופד היטב על מנת לצמצם את הנזק לספינה .

בשלב השלישי צוות ש/13 פוצץ את הריף מאחורי הספינה , ויצר תעלה שתאפשר לגרור את הספינה לאחור תוך חיכוך מינימלי עם הסלע עצמו .

בשלב הרביעי צוות ממספנת אילת הציף את מדורי הספינה בפוליארטן מוקצף , על מנת שגם אם ייווצרו קרעים בגוף הספינה - היא לא תטבע .

לאחר שהסתיימו כל האופרציות , הגוררת הגדולה של נמל אילת משכה את הספינה החוצה -
וגררה אותה להספנה באילת...

בתמונה הגדולה (שלמיטב ידיעתי טרם פורסמה עד כה , והיא הגדלה מתוך גיחת צילום מיוחדת שבוצעה לרגל "הארוע") ניתן לראות היטב את הריף שעליו עלתה הספינה .
התמונה הקטנה צולמה מגבעה סמוכה (ועל אף האיכות הירודה , ניתן לראות ברקע את ההרים
בצד "שלנו")...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 15-01-2007, 04:33
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
התמונה שהעלית....
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "[QUOTE=סירפד] ...הספינה חולצה..."

שוב - אני חייב לומר - אינני מחפש "קונספירציות..." אבל סיפור הניווט הכושל לכוון החוף מציק לי שכן הוא מעלה שאלות שלי לפחות אין מענה עליהן.

כתבתי לעיל כי אינני מבין כיצד מגיעה ספינת טילים עד החוף ואינה "נתקעת" במעלה הריף המוביל לחוף במרחק של עשרות מטרים מהחוף עצמו....

הנה אתה (AVISHON) מעלה כאן צילום אווירי של הספינה התקועה, תמונה שבה נראה הריף הזה בברור ולא נראה בו שום סממן של חדירת הספינה, שום שבר או בקע ושום "עקבות" ומסלול מעבר הירכתיים עליו.....???

ואתה מוסיף שהשייטת היתה חייבת לפוצץ את הריף מאחורי הספינה כדי לאפשר פינוי הספינה לאחור... משמע שהריף במקום איננו עמוק מספיק והספינה חייבת היתה לחרוץ אותו בדרכה הלוך כמו גם בדרכה חזור.

"משהו בממלכת דנמרק נשמע לי רקוב"... במקצת. ועד התקבל הסבר מניח את הדעת, אני לפחות מרשה לעצמי לשאול - כיצד אכן הגיעה הספינה לשם...

שים לב לקטע שבו היתה אמורה לעבור על פני הריף ולהשאיר תוואי נראה לעין לפני עלייתה על החוף:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 15-01-2007, 18:03
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי winner שמתחילה ב "בנות על הסיפון"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי winner
הבנתי שבתחילת שנות ה-80 היה אסור לצרף בנות להפלגה מבצעית וזו רק אחת הפשלות שהתגלו בעקבות ההחפה הלא מתוכננת - לימאים שביננו - האם זה נכון?
זה נכון , פחות או יותר...
ראשית , ה-"געש" לא היתה בהפלגה מבצעית - אלא מנהלתית , ולכן קיבלו הבנות אישור להפליג...
שנית , זה לא "התגלה" בהפתעה , כי הבנות היו רשומות ב-"רשימת מפליגים" שהושארה בשארם (ה-"הפתעה" היתה של אמצעי התקשורת בלבד) .
ושלישית , זאת לא היתה "החפה לא מתוכננת" -מושג "מכובס" למדי- אלא תקלה חמורה שלא היתה צריכה לקרות ("החפה" זה דבר מתוכנן בדרך כלל...)

בצד האוירי של החילוץ השתתפו יסעורים שהרימו את הציוד מהסטיל ודקוטה שהסתובבה למעלה - לא הוכנסו מטוסי קרב לתחום האוירי הסעודי.

זה נכון שמהצד האוירי השתתפו יסעורים שהוציאו חלק מהציוד בספינה וגם דקוטה ששימשה מימסר קשר .
פרט לאלו , נטלו חלק מטוסים קלים (מטייסת 100 למיטב זכרוני , עם תצפיתני 869) , מסק"רים ומטוסי קרב שפרסו דרומה . המסק"רים ומטוסי הקרב היו בכוננות ל- "מטריה אווירית" עד לחילוץ הספינה והגעתה לאילת .
למעט היסעורים שנחתו בסמוך לספינה , למיטב ידיעתי כלי-הטיס אכן לא חדרו למרחב האוירי הסעודי .

_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 15-01-2007, 19:59
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "התמונה שהעלית...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מיקיטל
..."קונספירציות..."
...תמונה שבה נראה הריף הזה בברור...
..."משהו בממלכת דנמרק נשמע לי רקוב"...


"תמונה שבה נראה הריף הזה בבירור" ?!
אנ'לא יודע מה רמת הכרותך עם תצלומי אויר (אני סוחב רק 30 שנות נסיון בתחום זה...) , אבל האמן לי שאתה לא רואה אותו בבירור... (ובוודאי שלא סטריאוסקופית , כפי שעושים ב-"ניתוח הידרוגרפי" מסודר...)

יתר על כן :
כתבת בעצמך "מעלה הריף" . אתה אולי לא התכוונת , אבל בפועל הריף אינו אחיד והוא אכן גבוה יותר לקראת החוף . העליתי (באופן גס ולא מדוייק) קווים שמציינים את המדרגות בריף , וזה אפילו מבלי להתייחס לשיפוע שלו...

זאת גם זאת :
חרטום הספינה בנוי בצורת V חד , שנועד "לחתוך" את המים במינימום חיכוך .
כשספינה מפליגה במהירות גבוהה , החרטום גבוה יחסית ואינו שקוע .
בארוע ה-"געש" התחברו שני מרכיבים : גם מהירות גבוהה וגם משקל קל
(הספינה היתה מתוכננת לעלות להספנה ולא היתה במעמס מלא) .
שני מרכיבים אלו גרמו לכך שהיא ממש "ריחפה" מעל הריף וננעצה בחוף החולי...

(הערה : השוקע המירבי של הספינה הוא כ-2.5 מ' , ומיקומו -פחות או יותר- בקו היורד מחזית
המבנה ועד לשידרית , קרי - בשליש הקדמי של הספינה)

האמן לי שה-"ריקבון בממלכת דנמרק" היה אך ורק בהתנהגות משמרת הגשר והמי"ק (משמרת המכונה תיפקדה היטב לאורך כל הארוע) ואין כאן שום קונספירציה עם צילומים...

אגב : אני מתנצל גם על איכות הצילום והאיור שבהם רואים את החרטום ואת השוקע -
זה מה שמצאתי "בשליפה" כדי להראות את מה שהסברתי קודם :
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
וזאת שוב התצ"א , הפעם עם "ניתוח הידרוגרפי לעניים" :
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:44

הדף נוצר ב 0.17 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר