15-01-2007, 00:17
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
|
|
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי יאיר נרו שמתחילה ב "היתה נפילת מתח תרתי משמע...גם לגיירו וגם לאנשי הצוות"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יאיר נרו
...לאחר שהם היו בעמדות (ניווט) במעברי טירן והמפקד וכל קציני המחלקות היו בעמדות,
הם פשוט הלכו לישון כולם (כמו בשיר)...
נכון . כשהספינה עוברת לעמדות סיור יש משמרת - ולא כל הצוות בעמדות...
שירתתי 4 שנים בשארם , ואיני מכיר אפילו הפלגה אחת שארם-אילת שנעשתה בעמדות-קרב או אפילו בעמדות-ניווט . תמיד בעמדות-סיור .
...חלוקת האנרגיה בסיבוב כזה מסביב לאפריקה לא היתה טובה...
מה הקשקוש הזה ?! איזו "חלוקת אנרגיה" ?! על מה אתה מדבר ?!
הספינה יצאה משארם והפליגה לאילת . מה הקשר לאפריקה ?!
...והמפקר (ש) שסיומו את חובלים ומינויו למפקד היה שנוי (מאד) במחלוקת...
אתה מכיר את ג' ואת ההסטוריה שלו ?!
ג' סיים חובלים (בלי שום מחלוקת) , הוסמך והוצב באשדוד .
לפני מלחמת יוה"כ הוא נשלח לפקד על החולייה של חה"י
שישבה במוצב "בודפסט" :
זה מ-"לקסיקון מלחמת יום הכפורים"
וזה מתוך תחקיר מלחמת יום הכפורים , מדבריו של מוטי אשכנזי - מפקד המוצב
(זו הקישורית לתחקיר עצמו
http://www.globalno.com/mobile/a.php?t=um&id=574&c=um)
גילוי נאות :
הכרתי את ג' אחרי מלחמת יוה"כ , כשהגיע אלינו לפלגה 31 בב"ח . נקשרנו זה לזה , ובילינו הרבה לילות בהעלאת סיפורי-מלחמה . אני הייתי מספר לו על על המלחמה "שלנו" (סטי"לים) , והוא היה מספר לי על מלחמתו כחי"רניק ב-"בודפסט" (אגב : הוא הומלץ לצל"ש על לחימתו זו - ולא קיבל) .
...הודח והפך למרבה הציניות למפקד ביה"ס להחפה (החפה=עליית כלי שייט "המיועד לכך" לחוף)...
הוא הודח מכיוון שהיה מפקד הספינה . נקודה .
לא עזרה לו העובדה שסרב לקבל לספינה את אותו נבלה סרוחה (סגן ס')
אשר נזרק מב"ח לשארם , ושהמפל"ג ע' כפה אותו עליו "הר כגיגית"...
אותו סגן ס' הוא שהעלה את ה-"געש" על החוף .
...התאונה קרתה בגלל כמה מחדלים:
גיירו שנתקע ב90 מעלות (כלומר שטו מזרחה במקום צפונה).
שום ג'יירו לא נתקע...
היה בספינה Shut Down (נפילת חשמל) . לאחר שמועלה הגנרטור , לוקח לג'יירו כ-10 דקות להתאפס . המניאק (סגן ס') לא חיכה . מיד שכהועלה הגנרטור , הוא העלה (בקצב שמנוגד לפקודות) ל-30 קשר והתחיל בתנועה , תוך שהראש שלו תקוע בתוך הקונוס של צג-הגשר (שמשום מה לא הורידו אותו) . הוא נסע לפי צג הגשר , אבל מה לעשות וזה היה בסטייה של 90 מעלות , מכיוון שהג'יירו טרם הספיק להתאפס - וכך , הוא חשב שהוא בתנועה צפונה בעוד שבפועל הוא הפליג מזרחה...
...אי דיווח מיידי של התקלה וטיפול חירום...
מלים יפות , רק שלא ברור לי למה כוונתך
...אי עירנות המוכ"ם לחוף המתקרב.
אי ערנות הגשר כולו כולל קצין משמרת מוכ"מ ושני צופים...
" אי ערנות" זה בלשון ההמעטה...
לא ברור מה עשו במי"ק - אבל בטח שלא עשו מה שהיו צריכים לעשות....
הבזיון האמיתי זה הגשר :
סגן ס' הדפוק עם הראש תקוע בצג הגשר . הוא לא מוודא שהצופים בחוץ (והם
לא היו...) . הוא לא מוודא שהכוון מבצע תצפית (אם היה מנסה לוודא , היה מגלה שהכוון בכלל לא במכוון...) . הדבר היחידי שמעניין אותו זה שהטרוטליסט יעלה
כמה שיותר מהר ל-30 קשר (ולא "בהדרגה" , מכיוון שקצין משמרת המכונה היה עסוק עם המשמרת שלו בהחייאת הגנרטורים ולכן לא שם לב לקצב המסחרר של העלאת המהירות...) .
...עייפות מארגון לקוי...
עייפות ? כן , בוודאי . "סער 3" זה לא משרד עם פלאזמות...
אבל מה הקשר ל-"ארגון לקוי" ?!
...חוסר באורות חוף (מה לעשות הסעודים לא מפריחים את השממה)...
זה המשפט הכי לא רלבנטי בכל מה שכתבת :
הייתי 200 יארד מהחוף הזה עם דבור (לא משנה באיזה הקשר) , ואני יכול
לומר בוודאות שרואים היטב את קו החוף גם בלילה חשוך ואפל לחלוטין .
אם היו צופים בגשר וכוון במכוון - הם היו רואים בעין את קו החוף .
אורות חוף , אגב , יכולים רק להפריע להערכת המרחק לקו החוף עצמו...
...מזה להסיק מסקנות על קורס חובלים וחיל הים בכלל זה קצת מרחיק לכת, למרות שזה
באופנה עכשיו להטיח בוז והאשמות כאילו זה עוזר במשהו להפיק לקחים...
תקלות תמיד היו :
אפשר להזכיר את ה-"חיפה" ("סער 2") שעלתה על "שמיל איילנד" כי קצין הגנ"ק חשב שזו רק נקודת-עיפרון על המפה...
וגם את ה-"חנית" (סער 3") שעלתה על חוף ברדאוויל כי מישהו טעה במשבצת אחת ב-"גריד" על שולחן המי"ק...
אבל כפי שציינת , זה באופנה עכשיו "לרדת" על חה"י (אם כי ניתן לציין כי חה"י "זכה" בכבוד המפוקפק הזה בזכות הבזיון שאינו ניתן למחילה של ארוע ה-"חנית" במלחמת "לבנון 2.0" )
...להתקשקש בפורום...
ואני חשבתי לתומי ש-"אין הנחתום מעיד על עיסתו"...
|
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed
נערך לאחרונה ע"י ביטיס בתאריך 15-01-2007 בשעה 01:26.
|