לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 20-01-2007, 22:45
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
גישות מכשירים,
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Roeen שמתחילה ב "מה ההבדלים המעשיים בין גישות המכשירים לנחיתה?"

Roeen,
אני לא יודע מה רמת הידע שלך במכשירים, טיפה קשה להסביר בלי דפית ,אז אנסה לתת לך הסבר בסיסי ואני מקווה שיענה לשאלותך.

1. גישת Instrument Landing System - ILS (ר"ת מערכת לנחיתת מכשירים)
גישה זאת מוגדרת כ- Precision Approach (גישה מדויקת) הטייס מקבל אינדיקציה לגבי מיקומו ביחס לציר המסלול ולקו הגלישה (Glide Slope). ברגע שהטייס מכייל את מכשיר ה-VOR במטוס לתדר ה- ILS ומקבל חיווי לגבי מיקומו ביחס למסלול, ז"א שהמטוס ממוקם במרכז המסלול ונמצא
בקו גלישה הנכון, הטייס יקבל אינדיקציה של 2 מחטים מוצלבות במכשיר ה-VOR. המחט האנכית נותנת חיווי של ציר המסלול והמחט האופקית חיווי של קו הגלישה. ברגע שהמטוס יורד מקו הגלישה המחט האופקית תעלה למלעלה וז"א שהמטוס מתחת לקו הגלישה וע"מ להחזירה למרכז על הטייס להקטין את שיעור ההנמכה ובך "להחזיר" את המטוס לקו הגלישה. וכאשר המטוס אינו בציר המסלול המחט האנכית תראה סטייה לכיוון שעל הטייס לתקן. אם המטוס נמצא משמאל למסלול, המחט תראה סטייה לצד ימין, ז"א שעל הטייס לתקן מעט ימינה ע"מ להחזיר את המחט למרכז. ברגע שמבצעים את גישת ה-ILS הגובה המינימאלי שמותר להנמיך אליו נמוך יותר בהשוואה לגישות אחרות היות והגישה הנ"ל מדוייקת יותר, ונותנת קו גלישה נקי ממכשולים.

2. גישת VOR.
בגדול, על אותו רעיון כמו גישת ה-ILS רק שגשיה הזאת מוגדרת כ- Non Precision Approach
ז"א גישה לא מדוייקת, בגדול גישת VOR מביאה את המטוס לאיזור השדה בלבד ובמקרים מסויימים גם נותנת חיווי לגבי ציר המסלול ז"א שהטייס מקבל חיווי לגבי מיקומו ביחס לציר המסלול ללא חיווי לגבי קו הגלישה. הכל תלוי בסוג הדפית איתה עובדים. ברגע שמבצעים את גישת ה-VOR הגובה המינימאלי שמותר להנמיך אליו גבוהה בהשוואה לגישת ה-ILS היות והגישה הנ"ל פחות מדוייקת

3. גישת Distance Measuring Equipment - DME. (ר"ת של ציוד למדידת מרחק)
גישת DME מבוססת על מרחק מתחנת VOR מסויימת או הצלבה של 2 תחנות VOR.
בד"כ משתמשים ב-DME בגישת VOR ILS ובעוד גישות נוספות בתהליכי מכשירים שונים.


מקווה שעזרתי,
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com


נערך לאחרונה ע"י GS650GT בתאריך 20-01-2007 בשעה 22:48.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:03

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר