לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 28-01-2007, 00:05
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
קח על עצמך את היוזמה לשאול אותם
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי שם_משתמש שמתחילה ב "אז אולי לא מבחינה הלכתית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שם_משתמש
אבל עדיין , לגרום לאנשים מזיעים להניח תפילין ?
אני עד עכשיו התנגדתי לעשות את זה כי זה נראה לי יותר מידי מאולץ והכי לא כשר (אם אפשר לומר) , זה גורם לי לחשוב מה ימנע מהם לעמוד מחוץ למקלחות ? או בכניסה לבריכה ?


אני בטוח שהם יספקו לך תשובה יותר טובה, ועל הדרך אם תוכל להניח תפילין אשריך
אני חושב שמצוות תפילין כל כך גדולה, ששכרם של החב"דניקים כל כך גדול על הזכות לתת למישהו להניח תפילין, שאני מודה שאפילו אני לא הייתי מוותר על זה אם רק היה לי את האומץ שיש להם.
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

חזרה לפורום
  #10  
ישן 11-03-2007, 13:33
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שם_משתמש שמתחילה ב "עניין שקצת מפריע לי עם הנחת תפילין"

הדבר קצת מזכיר את התנגדות המתנגדים לחסידות, שעל זה מסופר כך:
ציטוט:
דרכו של המגיד ממזריטש הייתה לומר דברי חסידות ברבים. רבי פינחס מקוריץ חלק עליו וסבר, כי דברים רמים ונישאים כאלה אין לאומרם לפני כל אדם. פעם אחת מצא רבי פינחס ברחוב כמה דפים כתובים, וכשהרימם נוכח כי כתובים עליהם דברי-תורתו של המגיד. חשב הצדיק בליבו: הנה, זו התוצאה של חוסר זהירות בדברים נעלים כאלה.
ראה זאת רבי שניאור-זלמן מליאדי, והשמיע באוזני רבי פינחס משל:
בן מלך חלה, והרופאים נלאו למצוא מזור למחלתו. לבסוף אמרו, שיש אבן יקרה ונדירה, שאם יכתשוה לאבקה וישקו ממנה את בן-המלך - יחלים. החלו הכול לחפש אחר האבן, ונתברר שזו האבן המפארת את כתר המלך, שאין כמותה בכתרי כל המלכים. חסו השרים על הכתר, ובפרט שמחלת הבן החמירה עד שהיה ספק אם יוכל לבלוע את התרופה.
באו ושאלו את פי המלך. אמר המלך: יקר הוא הכתר, ויקרה היא האבן המפארת אותו, אבל כל זה הוא כאין וכאפס לעומת ערכו של בן-המלך. כדאי לכתוש את האבן אפילו על הספק - אולי טיפה אחת תיכנס ותצילו.
סיים רבי שניאור-זלמן: יקרים הם דברי החסידות, שמקורם בכתר ה'; אבל כאשר עם-ישראל בסכנה, צריך לשפוך את דברי החסידות - אולי טיפה אחת תיכנס ותושיע.
http://www.chabad.org.il/Articles/A...&CategoryID=793
אותו דבר לגבי תפילין; זו אמנם מצווה יקרה חשובה, ולא ראוי לה להתגלגל ברחובות, אבל אנו בדור שבו משיח בא ("אחכה לו בכל יום שיבוא") ולכן זה הזמן לבזבז את האוצרות. ובמיוחד במצוות תפילין, שלעיתים קורה שיהודי מניח אותם בפעם הראשונה בחייו באותו דוכן, ולפי רבים מהפוסקים ברגע שאדם הניח תפילין פעם אחת בחייו, הוא כבר יצא מגדר של "קרקפתא דלא מנח תפילין" (= ראש שלא הניח תפילין) שזה גדר חמור מאוד, ונוחל ייסורי גהינום.
שווה, שווה לעמוד באמצע הרחוב, למרות שיש בו מראות בלתי צנועים, אנשים מזיעים וכל דבר אחר שלא יאה לתפילין, כדי שאנשים יקיימו את המצווה החשובה הזו.
_____________________________________
..

חזרה לפורום
  #16  
ישן 12-03-2007, 14:04
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
יש מחלוקת בין אשכנזים לספרדים
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "אין בעיה לבנות להניח תפילין"

ההלכה הקדומה התירה לנשים להניח תפילין אם הן רצו בכך וכך פסקו למשל הרמב"םרש"י ורבנו תם, אולם באופן עקרוני הן לא עודדו לעשות כן. פסיקתו של הרידב"ז בספר השאלות והתשובות שלו קובעת כי אשה שהחליטה להניח תפילין מברכת על מצווה זו: "אשה שאם הניחה תפילין או ציצית-מברכת..." (שו"ת הרידב"ז, חלק ה סימן ס). בתלמוד הבבלי מסופר ש"מיכל בת כושי הייתה מנחת תפילין ולא מיחו בה חכמים" (בבלי, מסכת עירובין דף צו, עמוד א).

בזמנים מאוחרים יותר הפך חוסר עידוד הנשים להניח תפילין לשלילה מוחלטת של הנחת תפילין על ידי נשים, בעיקר על ידי הפוסקים האשכנזים. פסקי הלכה יהודיים מאוחרים כמו בשולחן ערוך, אסרו על נשים להניח תפילין כלל. גם לדעת הרמ"א, פוסק אשכנזי בן המאה ה-16, לא רק שנשים פטורות, אלא שאם הן מתעקשות להניח - מוחים בידן.

בחוגים אורתודוקסים מודרניים מאפשרים לנשים להניח תפילין, אולם לרוב לא מעודדים זאת. ביהדות הרפורמית, ביהדות הקונסרבטיבית מאפשרים לנשים להניח תפילין ואף מעודדים אותן לעשות כן.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA...9.D7.99.D 7.9D
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

חזרה לפורום
  #21  
ישן 14-03-2007, 21:21
צלמית המשתמש של GrimReaper
  משתמש זכר GrimReaper GrimReaper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
ראשית
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ישראל K שמתחילה ב "ובשורה התחתונה"

מזל שהפורום קיים, באמת נדהמתי לקרוא זאת לגבי הפסיקות ולגבי בנות רש"י.
אבל לא ברור לי מה שישראל אומר, אם תוכלו לבאר:
הרי מה שאני מבין מהדברים של CK וישראל זה שבהנחה שבת/אישה הינה חכמה, חסודה, שומרת מצוות ותלמד תורה,הלכות וגמרא על בוריין, אז זה אפשרי שתניח תפילין? (מתוך הבנה, בצנעה ולא התרסה) ואם כן מדוע מגברים לא מצפים לאותה מידת חסידות, הבנה וכו'? מדוע פומביות של המצוות כה נורמטיבית אצל גברים?
מקווה שהובנתי...

נ"ב אני לא מגדיר את עצמי דתי (עדיין) ואפילו לא מרגיש ראוי לומר שאני שומר מצוות, ולי ממש לא נוח להתפלל או להניח תפילין בפומבי.
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides

"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole

חזרה לפורום
  #22  
ישן 14-03-2007, 21:29
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
תשובה לשאלתך מפי הרב משה רודרמן
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי GrimReaper שמתחילה ב "ראשית"

ציטוט:


שלום לו, האם מותר לאישה להניח תפילין לאחר הפסקת המחזור. כמו כן מהן הסיבות הפיזיולוגיות שאסםור לאישה להניח תפילין .
בסקרנות, תודה



ציטוט:

שלום וברכה!
לאחר המחזור היא עדיין בטומאתה עד לאחר הטבילה במקוה, אך גם לאחר הטבילה אין לאשה להניח, מכיון שתפילין צריכים קדושה יתירה והקפדה יתירה על נקיות, נהגו שלא מניחים, מי שלא חייב ולכן גם ילד גדול שעדיין לא הגיע למצוות לא מניח תפילין רק כחודש לפני בר המצוה אף שבכל המצוות נותנים לילד להתרגל לקיים בגיל הרבה יותר צעיר. בתפילין זה לא כך. ואמנם נשים גדולות ביותר בהסטוריה הניחו תפילין בקדושה ובטהרה אך בימינו נחשב הדבר לגאווה ויוהרה לאשה לומר ''אני הגעתי לרמת קדושה גבוהה, ואני מניחה תפילין'' ואף בצינעה אין לה להניח.



http://www.masoret.co.il/Site/FAQ-d...=9&TopBarCode=3

שאישה תניח תפילין, זה נחשב לגאווה מכיוון שהיא מתגאה בזה שיש לה קדושה גבוהה, באותו עניין הגברים, אינם מניחים תפילין לפי שיטת הצדיק הגדול הבן איש חי, מכיוון שזה נחשב גם לגאווה(הגברים שמניחים לפיו, בדר"כ עושים זאת בבית בצנעה), בגלל זה הגברים מניחים לפי השיטה הרגילה(תפילין אחד על היד).
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

חזרה לפורום
  #23  
ישן 12-03-2007, 21:38
  משתמש זכר max-max max-max אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.08.05
הודעות: 1,852
שלח הודעה דרך ICQ אל max-max
טוב אז אני הנסה להגדיר אותה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שם_משתמש שמתחילה ב "עניין שקצת מפריע לי עם הנחת תפילין"

המורה בכלל לא מאמינה בה' קיים.
היא אמרה שמה שאיחד אותנו כול כך הרבה שנים אלה היו הערכים והמסורת ששמרנו
ולכן יש לה כבוד למסורת היהודית ולערכים ובגלל סיבות אלו היא הולכת לבית כנסת.
בשביל להמשיך ולשמר את המסורת היהודית.
מה שכן היא מאוד פמיניסטית ושומרת על הדיאל האישה
היא סבורה לפחות מי מה שהיא אמרה לי שבתורה אין שוויון בין הגבר לאישה
הכול סובב סביב הגבר והיא נתנה משל לבית הכנסת שהבנים מתפללים ליד ארון הקודש
והבנות מאחורי הווילונות מסתירות את עצמם.
תגידו לפי דעתכם בתנ"ך יש שיוויון בין הגבר לאישה ?
_____________________________________
ג'יימס אלן
"אדם נבנה או נהרס בידי עצמו. במאגר תחמושת המחשבות הוא מייצר את הנשק שבאמצעותו הוא משמיד את עצמו."

"מה שאנו עושים בחיים מהדד לנצח נצחים"

חזרה לפורום
  #24  
ישן 12-03-2007, 21:53
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בוודאי שאין!
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי max-max שמתחילה ב "טוב אז אני הנסה להגדיר אותה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי max-max
תגידו לפי דעתכם בתנ"ך יש שיוויון בין הגבר לאישה ?

האישה נחשבת יותר!
אדם מלשון אדמה (מקום נמוך).
אישה מלשון איש! כלומר היא גבר יותר מתוקנת ממנו.
ולכן איש צריך לקיים יותר מצוות - יש לו יותר מה לתקן.
אבל בפנימיות - איש ואישה הם שני חלקים של אותה הנשמה ולכן בכלל לא שייך שווה יותר/ פחות -
זו אותה הנשמה מחולקת בגופים שונים (רק שהאישה היא חלק יותר גבוה מאותה הנשמה).

לכן הגברים מברכים בבוקר - ברוך שלא עשני אשה (שנתן לי את הזכות לקיים יותר מצוות).
והנשים - ברוך שעשני כרצונו - היא כבר יותר מתוקנת (כרצון העליון).
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 12-03-2007 בשעה 21:57.
חזרה לפורום
  #27  
ישן 13-03-2007, 00:22
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
מה זה שוויון?
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי max-max שמתחילה ב "טוב אז אני הנסה להגדיר אותה"

הבעיה לא נעוצה בזה שאין שוויון, אלא בזה שיש כאלו שלא יודעים מה זה שוויון.
תגיד, לתת לגבר לעבוד בעבודת נשים ולאשה לעבדו בעבודת בנין זה שוויון? ברור שלא, כי כל אחת עושה את המתאים לו, וזהו שוויון אמיתי, שכל אחד מקבל את מה שהוא זקוק לו, ולא שכולם מקבלים זהה באופן כזה שלאחד זה מתאים אך לאחר זה קשה, או שלשניהם זה ממש לא מתאים.

אני כמובן לא מתייחס בדברי ליוצאים מן הכלל.
מטבע העולם, מטבע הבריאה היא שהאשה תלוי בגבר והגבר הוא החזק יותר, לכן כך גם אמור להתנהל אורך החיים, שהגבר הוא המקבל החלטות, הנושא בעול הפרנסה ועוד רבים כהנה.
אין זה שוויון לתת לאשה להיות הגבר בבית ולגבר להיות האשה...
אני לא חושב שהנשים היו רוצות שהבעלים שלהם יהיו לדוגמה בלתת להם לקבל את ההחלטות שהם מצפים מהגבר לעשות, אחרת הם היו מחשפות נקבות, לא גברים...
וד"ל!
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:18

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר