30-01-2007, 17:45
|
|
|
|
חבר מתאריך: 04.03.05
הודעות: 1,745
|
|
כל מה שאמרו זה נכון, אבל החשיבות העקרית של ידיעת מהירות הסינכרון של המצלמה עם הפלאש זה שהתריס במצלמות הוא פותח כסוג של שני תפסנים שבנויים בערך בצורה הזאת ||, ברגע שאתה לוחץ על לחצן הצילום הצד הראשון שלו נפתח בצורה כזאת | -> | עד לקיצו השני של החיישן, וכעבור זמן החשיפה שקבעת החלק השני שלו רץ אליו עד שהם מסתדרים שוב בצורה הראשונית שלהם בצד השני (ואז חוזרים לצד הימיני), ברגע שהחלק השני של התריס מתחיל לרוץ לקראת החלק השני שלו (הוא לא אשכרה רץ, זו רק מטאפורה למי שלא הבין) אז הפלאש מבזיק, ואם המהירות היתה יותר גבוהה מהמהירות סיכרון אז רק חלק מהתמונה היה מקבל את האור מהפלאש וחלק לא כי החלק של התריס היה עליו, בפלאשים הbuilt-in במצלמות כיום כדי למנוע פדיחה שכזאת לצלמים עשו את הגבלת המהירות, שאם אתה מנסה לעלות מעל המהירות הזאת אז המצלמה קולטת את זה וחושבת לעצמה "טוב, המשתמש הזה דפוק בשכל.." ומגבילה אותך למהירות שהיא הוגדרה לה (1/250 או 1/500..) אבל בפלאשים של סטודיו המצלמה לא באמת מזהה את הפלאש ולכן לא יכולה להגביל אותך למהירות הסינכרון הדרושה. ובסטודיו יכולים לצאת לך פחידות כאלה.
דוגמה מצורפת:
_____________________________________
Nikon D50 | Sigma 70-200mm F/2.8 APO EX HSM | Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC HSM | Nikkor 50mm F/1.8D | Nikon SB-800
*מי שלוקח תגובות אלה ברצינות, עושה זאת על אחריותו בלבד!*
|