לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 07-02-2007, 21:29
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
צבא ארה"ב מפתח טורבינה על צ'יפ לשימושים צבאיים

ערב טוב,
אחרי הפוגה קלה אנו מפרסמים היום כתבה חדשה בעלת הקשר צבאי.

ב-10 השנים האחרונות מימן הצבא האמריקני מחקר מתקדם ב-MIT שעניינו פיתוח מיקרו טורבינה (גודלה מספר מילימטרים בודדים) אשר תפעל באמצעות דלק מימן ותוכל לשמש למגוון רחב של יישומים.

ברעיון שערכו עם פרופ' אלן אפשטיין מ-MIT אשר עומד בראש צוות הפיתוח מסר הפרופ' כי עד האביב השנה אמור סוף סוף דגם שלם ראשון של המנוע הזעיר לעבוד ובטווח זמן של כ-3 שנים אנו צפויים למוצרים מסחריים ראשונים.

אז מה בעצם ניתן לעשות עם הטכנולוגיה החדשה?
ראשית חשוב להבין שהמנוע יוכל לשמש למעשה כתחליף רב עוצמה וזעיר לסוללה. למעשה כבר הדגמים הראשונים שיפותחו יהיו חזקים פי 3 ויותר מסוללות הLI-ION החזקות ביותר בשוק. לכך כמובן יש יישומים צבאיים (ואזרחיים) רבים מאד. חשוב לא פחות ליישומים בשדה הוא אפשרות התדלוק של הסוללות הללו המשתמשות במימן (דליק/נפיץ אבל מאד אנרגטי וניתן להגן עליו בתוך מעטפת חסינה).

שתי אפליקציות שהעלינו במאמר - אתם מוזמנים לציין כאן נוספות הן מיקרו קטב"מים מונעים בשורה של מנועים זעירים (שהיה ממושכת יותר ורעש אפסי) והנעה של exoskeleton באמצעות מיקרו מנועים - חזק יותר מהיר יותר ושקט הרבה יותר (למעשה כיום אין ממש אפשרות ליצור exoskeleton יעיל בטכנולוגיה הקיימת).

במידה רבה השימושים הצפויים של הטכנולוגיה החדשה מוגבלים בעיקר על ידי הדימיון (וסיום הפיתוח המסחרי) ואני באופן אישי צופה עתיד מזהיר לטכנולוגיה על עוד תצליח להישאר במחיר תחרותי (מה שכרגע נראה סביר מאד לאור טכנולוגיית הייצור המבוססת על ליתוגרפיה - שהיא כידוע זולה מאד).


תמונות:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.tfot.info/images/stories/engine_on_a_chip_the_dream_of_the_personal_turbine/Micro-turbine-engine5-small.jpg]

מיקרו טורבינות מיוצרות בתהליכים ליתוגרפיים



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.tfot.info/images/stories/engine_on_a_chip_the_dream_of_the_personal_turbine/Micro-turbine-engine7-small.jpg]

להבי הטורבינה - במקרה זה גודלם פחות מ-4 מ"מ


לכתבה שלנו ולראיון עם פרופ' אלן אפשטיין...
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים


נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 07-02-2007 בשעה 21:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 08-02-2007, 13:39
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "צבא ארה"ב מפתח טורבינה על צ'יפ לשימושים צבאיים"

טוב כרגיל עשרות קריאות ואף תגובה...

אולי כדאי שאבהיר שהמטרה שלי היא לפתוח דיון ולא רק להציג פיתוח חדש. הדיון יכול להיות בטכנולוגיה עצמה או ביישומיה (הביטחוניים). אפשר למשל לנסות ולבחון אילו אמצעים מוגבלים כיום בגודלם בשל צריכת אנרגיה גבוהה, אילו אמצעים כללל אינם מעשיים או שהם נייחים בהכרח בשל מגבלות אנרגיה. אילו אמצעים אינם ניתנים לנשיאה על ידי לוחם בודד מסיבות דומות וכו'. שאלות כאלו יכולות להוביל ליישומים פוטנציאליים נוספים של הטכנולוגיה החדשה.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 08-02-2007, 14:03
צלמית המשתמש של _A_S_
  _A_S_ _A_S_ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.06
הודעות: 289
תשמע... תראה...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "טוב כרגיל עשרות קריאות ואף..."

א. מה שאתה מביא לנו פה מעניין מאוד, ותודה רבה.

ב. רוב האנשים פה הם לא מומחים לנאנוטכנולוגיה\ביוטכנולוגיה או כל טכנולוגיה מתקדמת אחרת,לכן קשה לפתח דיון מקצועי ברמה גבוהה, או להגיב על כל תכונה זו או אחרת...

ג. לשאלתי, האם ניתן לשלב את המנוע הזה עם הנאנובטריה (שהצגת לנו לא מזמן) ובעצם ליישם במכשיר (מכשיר קשר לדוגמא) גם בטריות חסכוניות, יעילות וחזקות וגם טעינה שלהן מחדש ע"י המנועים האלה... מה שבעצם, תאורטית לפחות תצטרך "לתדלק" את המ"ק שלך רק פעם בכמה חודשים....? יש משהו בדברי?
אני חי"ניק בסופו של יום...

ד. אופן, זה שלא מגיבים הרבה לא אומר שלא מעריכים.
ה. אפשרות למצוא את המאמרים הנ"ל בעברית?
ובנוסף, יהיה נחמד שיהיה קישור שיסביר מינוחים מקצועיים....

יום טוב
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 08-02-2007, 16:21
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי _A_S_ שמתחילה ב "תשמע... תראה..."

gnd - אני מסכים התחומים מאד מגוונים אבל מה שיפה הוא שככל הנראה לא מדובר על עתיד רחוק מאד אפשר שבתחומים צבאיים אנחנו נתחיל לראות יישומים ראשונים כבר בתוך כשנתיים.

_A_S_ - האמת שמהכרות עם כמה וכמה אנשים בפורום יש כאן דווקא לא מעט מומחים בתחומי הנדסה/טכנולוגיה צבאית שיכולים להוסיף ולתרום לדיון. בקשר לשאלה שלך - במידה רבה הפיתוח החדש עולה על הננו-בטריה. הוא למעשה בראש ובראשונה בטריה חזקה ביותר. היתרון של הננו-בטריה הוא שהיא בטוחה מאד. הדלק כאן הוא מימן - שהוא נפיץ ומסוכן (למרות שכפי שכתבתי ניתן להגן על כמויות קטנות שלו לא רע). בקשר למ"ק שלך - זה בהחלט הכיוון (בין השאר) - סביר האמת יותר שבטווח הקרוב תראה תאי דלק רגילים (כאלו העושים שימוש במתנול) ורק בהמשך "סוללות" מבוססות מנועי מיקרו טורבינה. בשני המקרים ניתן לתדלק באופן דומה לתידלוק זיפו או בהחלפה של רכיב הדלק (כמו סוללה - אך עם זמן חיים ארוך משמעותית).


בקשר לעברית - לא כרגע, אנחנו אתר שעיקר הקהל שלנו הוא אמריקני. בקשר למינוחים מקצועיים אם יש דברים ספציפיים אתה מוזמן לשאול - גם אני לא מהנדס כך שבסופו של דבר גם ההבנה שלי מוגבלת משהו.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 08-02-2007, 17:05
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "שאלה למהנדסי מכונות"

אני לא מהנדס מכונות - למרות שאני מכיר שניים שאחד מהם כותב גם בפורום הנוכחי.

לשאלתך, במגבלות ההבנה שלי מהראיון והחומר שקראתי התשובה היא שהמנוע הזעיר של MIT פחות יעיל - האמת שהורדתי את הנתונים באחוזים שהופיעו בתחילה בכתבה בגלל שפרופ' אפשטיין מעט הסתייג מהם ואני אוהב להיות זהיר ומדוייק ככל שאני יכול. בגדול המנוע החדש הוא לא combined cycle בשלב ראשון ולכן יעילותו נמוכה. זאת פשרה הנדסית שנובעת מהניסיון לפתח בהצלחה מודל פועל של המנוע הזעיר ורק מאוחר יותר לשכלל את המודל. בעיקרון הטענה היא שכאשר הטכנולוגיה תוכיח את עצמה ניתן יהיה לפתח גם מנועים זעירים יעילים יותר ואז יהיה אולי גם כלכלי להחליף מנועי טורבינה גדולים במערכים של מנועי טורבינה זעירים.

חשוב לזכור שמנוע הטורבינה הזעיר משתמש במימן שהוא דלק מאד אנרגטי - הרבה יותר ממרבית הדלקים המשמשים כיום במנועי טורבינה רגילים. בכלל (ושוב אני מסייג את דברי כי אינני מומחה) מנועי טורבינה כיום לא משמשים להפקת חשמל (אין תחנות כוח גדולות שבהן פועלים מנועי טורבינה כרכיבי ייצור חשמל מרכזיים) בעתיד כאשר מנועי הטורבינה הזעירים יהיו יותר יעילים אולי ניתן יהיה להשתמש בכמות גדולה שלהם לייצור חשמל - מדובר בשיטה נקיה לחלוטין (בהנחה שייצור המימן מקורו למשל באנרגיה סולרית), שקטה, והרבה יותר פשוטה מכנית (אין תיקונים - מה שמתקלקל מחליפים והייצור של הננו טורבינות זול ביותר).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים


נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 08-02-2007 בשעה 17:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 08-02-2007, 18:26
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי mark182 שמתחילה ב "כול הכבוד על העניין הציבורי קודם כול"

mark182 - הזכרתי כבר בכתבה את הרעיון לעשות שימוש במיקרו מנוע להפעלת צעצועים וגדג'טים מכניים שונים - זה בהחלט יישום אפשרי בטווח הבינוני.

בקשר למחשב - לא נראה לי שמדובר באפליקציה שתגיע במהרה - אם הנושא של קירור שקט מעניין אותך אני ממליץ לך לקרוא את הכתבה הזו שלנו.

אני לא יודע לומר לך בקשר למעבורת זעירה אבל לטכנולוגיה יש ללא ספק אפליקציות עתידיות גם בתחום הטילאות (טילים) כרכיבי הנעה זעירים לתיקוני מסלול - האם הם יוכלו לשמש גם כמנועים ראשיים - על כך אין לי תשובה (אני לא מדבר כאן על כטב"מים).

SNimrod - אם אינני טועה באחת התשובות שנתן לנו אפשטיין הוא התייחס בדיוק לבעיות שציינת כמרכיב מרכזי בקשיים שהיו להם בפרויקט - שנמשך עד כה 10 שנים תמימות והשנה צפוי להגיע לשיאו.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 09-02-2007, 14:46
  mark182 mark182 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 112
פרשתי מהאשכול
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[QUOTE=mark182] בשפה שאולי..."

נראה לי שאני מתעסק עם חברה שקצת גדולים עליי

מה ענבר היקר אינני מדבר בכלל על מנועי סילון מה אתה לא מבין ? איפה אוזכר מנוע הסילון על ידי אני מצידי שהמעבורת עצמה תהיה מונעת דלק 95 נטול עופרת הרעיון היה לשלב את מערכת ההנעה בכלי רכב זעירים

מתוך כך אם היית יודע לקרוא כנראה שהיית מבין שאינני מדבר על 111 מטר טיל אלא על משהו קטן מימדים שעולה פחות

קרי - טיל נמוך קומה מונע דלק פשוט סטנדרטי כמו שיש היום עם רכבי חלל זערים משולבי הטכנולוגיה החדישה

כנראה שהשפה שאני מבין ואתה מבין קצת שונה אני ינסה לסרוק פעם הבאה ציור צבע פנדה אולי אז תבין

בנימה אישית תנסה להיות יותר מתון בתגובות שלך חבל שסתם תצא טיפש


"לעולם אל תתוכח עם טיפש הוא יתיש אותך לרמה שלו ואז ינצח אותך בגלל הנסיון"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 09-02-2007, 17:23
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,908
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[QUOTE=mark182] "לעולם אל..."

לטל ענבר- ברכותי על הסבלנות ואורך הרוח.
לדעתי מדובר כאן על תקלת RTFM -
Read The Fucking Manual

הבחור לא קרא את ההסבר הפשוט על נושא הכוכבים הצהובים, מן הסתם.

ולmark182 , לך אני אומר- קח טיפ של אלופים, קודם רחרח מעט מי העומד מולך, ורק אחרי כן החלט איך להתמודד עימו. זה יעזור לך להימנע ממצבים מביכים כמו ויכוח מטופש ולא מנומס עם-

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהטל ענבר חוקר בכיר במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, יועץ בתחום מדעי החלל לכל מיני מסגרות, מרצה בפו"ם אוויר, למד"ן וכיו"ב. מנהל את פורום החלל והלווינים בתפוז, מתכנן ובונה רקטות במסגרת חוג רקטות במכון וויצמן. התמחויות:
  • לוחמת חלל ושאר נושאי החלל (לא רק צבאי)
  • מטוסים צבאיים - כל התקופות
  • רקטות, יועץ לכתבי עת בארץ ובעולם
  • חיל האוויר הגרמני במלחה"ע השניה
  • דוקטרינה של חיל האוויר האמריקני
  • אומנות מערכתית

אז שבת שלום לכולם, ובבקשה לא לשכוח את החטופים שלנו שבידי אויבינו.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:32

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר