14-02-2007, 10:36
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
0. משה, לא התכוונתי להביא לך את "תלמד לשרשר", מה אתה קופץ? P:
1. אני עוד לא לגמרי סגור על קופסאת הסטודיו שלך. אם אתה בונה בעצמך "מיני סטודיו", אני לא מציע לך לקסטם רק חלק מהאלמנטים כי הקופסא המוכנה עובדת עם מה שמגיע איתה. אם אתה משנה משהו אחד, אולי הוא לא יתאים עם משהו אחר. אתה לא צריך הרבה בשביל לצלם מוצר. סה"כ רקע מסויים וכמה גופי תאורה...
2. האמת שחבר שלך לי לינק לחצובה סופר קטנה ומגניבה שיש לה שלוש רגליים מפרקיות לגמרי. היא חזקה בטירוף (בתמונות באתר היא החזיקה 350D עם 70-200L של קנון) ומאוד וורסטילית (אפשר לגרום לרגליים שלה לחבק עצמים כמו עצים, מראות רכב, עמודים וכו'). אין לי את השם שלה עלי (אני בעבודה), אבל אם זה מעניין אותך, אתן לינק לאתר ברגע שאגיע הביתה.
בכל מקרה, אתה יכול לקנות גם חצובה גדולה שיש לה אפשרות לחבר את המצלמה הפוך (יש דוגמאות בפורום - חפש "חצובה הפוכה" או משהו כזה). זה לא הכי נוח לצילום אבל זה אפשרי.
הפתרון של משה הוא לדעתי הנכון ביותר. קניית חצובה גדולה ולצלם את הסטודיו על שולחן גבוה.
4. פלאש ישיר זאת אומרת לא מרוכך.
כשהפלאש מגיע מכיוון העדשה, התמונה אכן נראית שטוחה וחסרת עומק. בשביל לגרום לצללים להופיע בתמונה (מה שנותן תחושת תלת-מימד) אנחנו ממקמים את הפלאש/ים מהצד / מלמעלה / מאחורה או מכל כיוון שהוא לא מכיוון העדשה.
בנוסף, אנחנו לא רוצים צללים קשים מדי, במיוחד בצילומי מוצר, ולכן נשתמש בכלי ריכוך לפלאשים כמו סופט בוקסים. סופט בוקס יעשה עבודה זהה בין אם מדובר בפלאש או תאורה ביתית רגילה.
פלאש לא ישיר הוא פלאש מוקפץ, והשימוש בהקפצה זהה לשימוש בסופט-בוקס. הוא למעשה מגדיל את שטח האור שממנו האובייקט מואר. במקום מפלאש קטן, הוא מואר מאיזור תקרה / קיר גדול. הסופט בוקס עושה את אותה העבודה ביתר נוחות ובהרבה יותר דיוק.
5. אם אתה רוצה לעבוד עם בתי מנורה זה מצויין.
אתה יכול להתחיל עם סופט בוקס ומנורת 100W אחת ולהמשיך עם עוד סופט בוקס, במידה ותראה שחסר לך אור מכיוון מסויים. בצילום מוצרים קטנים כמו שוקולד, סופט בוקס גדול מקרוב יכול לשמש כמו שני סופט בוקסים כשהאחד מלמעלה והשני מהצד. שחק עם זה, זה כיף.
העלות תהיה קטנה, והאתגר בלבנות את המערכת כיפי.
תן תמונות של העשייה
|