18-02-2007, 21:15
|
|
|
חבר מתאריך: 09.09.06
הודעות: 942
|
|
ממה שהבנתי בסיורים וההסברים
1)כל קצין יכול להיות מפקד ספינה-גנ"ק,חימוש ונשק,ל.א או מכונה.כולם עוברים אותו קורס המשך ומשלימים את החסר.
2)קצין המכונה הוא אחראי על מחלקת המכונה בסט"יל (המנועים והטורבינות),זה חלק קריטי משתי סיבות:
א)חלק גדול מהסט"ילים בצה"ל הם לא הכי חדישים ודורשים טיפול מתמיד ותיקון תקלות.
ב)אם לא תיהיה לספינה הנעה,היא חסרת תועלת לחלוטין.
מה זאת אומרת לפקד על מחלקת מכונה?
לפני הפלגה לדאוג לכל העניין ואחרי ההפלגה לדאוג שיבצאו כל הטיפולים הדרושים במנועים שעבדו.בזמן ההפלגה (או הקרב) קצין המכונה יושב בחדר משלו ואליו מוזנים כל הנתונים מהחיישנים בחדר המכונות.בהתאם לכך פועלים אנשיו.הוא גם בקשר עם מפקד הספינה והמי"ק כדי לדעת מה הדרישות ממנו בזמן ההפלגה.
בקיצור,כשה להבין או להסביר את זה וצריך להיות שם הרה זמן כדי להבין (לא סיור או שניים).מה שכן המגמה ידועה בצניעות שלה במהלך הקורס ובאיכות האנשים שהיא מייצרת.יש כאלה שיטענו שהם סובלים מדעות קדומות (כמו-לא להכניס אישה לחדר המכונות) אבל כל צ'יף והחיידק שלו.
|