לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #13  
ישן 05-03-2007, 21:07
  Dmith Dmith אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.06
הודעות: 760
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ShaZar שמתחילה ב "יש בירפא ב' מתקן שמסובבים אותך כדי לראות אם תהיה לך סחרחורת?"

זה אכן 9G.. למה? כי במטוסי קרב מדור 4-4.5 כמו F16 ו F15 מדד העומס בשבירות ימינה או שמאלה יכול להגיע ל9G ולהשאר במצב זה עד 10 שניות בערך.
כמובן שלא עושים את הבדיקה עם חליפת G. חליפת G בא להגדיל את הגבולות. כמו שאמרתי (או שלא) הגבול הטבעי הוא 9G. בלתי אפשרי לעמוד בעומס זה למשך יותר מכמה עשרות שניות (תלוי בטונוס השרירים שלך ברגליים). החליפה בא להגדיל את זה ל12G. כל טייס חייב לעמוד גם במבחן זה, לעמוד בעומס של 12G עם החליפה.

עריכה.. חשוב לציין גם, שמה שהמכונה מדמה קל יותר בהרבה מהמצב "בשמיים".
במכונה וקטור התאוצה מופנה כלפי הגב, כלומר אחורה. זה גורם לדם לזרום אל חלקי הגוף האחוריים.

במטוס וקטור התאוצה מופנה כלפי התחת, כלומר למתה. זה גורם לדם באופן מהיר לזרום אל הרגליים, מה שמשאיר את המוח ללא חמצו וגורם לעילפון.
_____________________________________
מקסימום קנים, דרך מקסימום פתחים במינימום זמן!




נערך לאחרונה ע"י Dmith בתאריך 05-03-2007 בשעה 21:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 06-03-2007, 00:45
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Dmith שמתחילה ב "זה אכן 9G.. למה? כי במטוסי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Dmith
זה אכן 9G.. למה? כי במטוסי קרב מדור 4-4.5 כמו F16 ו F15 מדד העומס בשבירות ימינה או שמאלה יכול להגיע ל9G ולהשאר במצב זה עד 10 שניות בערך.
כמובן שלא עושים את הבדיקה עם חליפת G. חליפת G בא להגדיל את הגבולות. כמו שאמרתי (או שלא) הגבול הטבעי הוא 9G. בלתי אפשרי לעמוד בעומס זה למשך יותר מכמה עשרות שניות (תלוי בטונוס השרירים שלך ברגליים). החליפה בא להגדיל את זה ל12G. כל טייס חייב לעמוד גם במבחן זה, לעמוד בעומס של 12G עם החליפה.

עריכה.. חשוב לציין גם, שמה שהמכונה מדמה קל יותר בהרבה מהמצב "בשמיים".
במכונה וקטור התאוצה מופנה כלפי הגב, כלומר אחורה. זה גורם לדם לזרום אל חלקי הגוף האחוריים.

במטוס וקטור התאוצה מופנה כלפי התחת, כלומר למתה. זה גורם לדם באופן מהיר לזרום אל הרגליים, מה שמשאיר את המוח ללא חמצו וגורם לעילפון.

אין קשר לכיוון הפניה בG, השאלה היא רק אם זה בציר החיובי או השלילי, זה יכול להיות גם למעלה או למטה. ראה ציור זה:
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/fig_28-05.gif
כשהמטוס יפנה עם האף לכיוון שכתוב LIFT זה תמיד יהיה G חיובי ולא משנה עם זה ימינה שמאלה למעלה למעלה, הפוך, ישר וכו' אין קשר למצב המטוס יחסית לכדור הארץ (זהו הסבר מופשט..יש קשר לכוח המשיכה אבל אפשר להתעלם מזה לשם הדיון). תמיד שהמטוס יפנה עם האף לכיוון שכתוב WEIGHT יהיה G שלילי (יותר נכון לומר G קטן מ1).
אדם מסוגל לעמוד בין 8 ל10 G מתמשך, והרבה יותר מזה G רגעי, כל אלו רק חוקי אצבע, ביום מסוים אדם שרגיל לעמוד ב 9G יכול להתעלף ב 6 G , זה תלוי בהרבה דברים.
חליפת לחץ סטנדרטית עוזרת לטייס לעמוד ב 9G באופן מתמשך, היא אינה מאפשרת עמידה ב 12G.
הצנטרפוגה היא קשה הרבה יותר מטיסה בהיבט עמידות לG, בשמיים יותר קל כמעט תמיד. אכן תאורטית אפשר לטוס ב F-16 בגובה נמוך ולעשות 9 G במשך חצי שעה וזה בהחלט הרבה יותר קשה מהצנטרפוגה, אבל בפועל בכל העולם מתאמנים בגובה הרבה יותר גבוה, דבר שגורם לאנרגיות של המטוסים להיות יותר נמוכות (המהירות צונחת מהר בכל פניה בגלל דלילות האויר) ולכן יש מעט מאוד טיסות בחייו של טייס שהן יותר קשות מהצנטרפוגה בהיבט הG.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 06-03-2007, 01:37
  Dmith Dmith אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.06
הודעות: 760
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Dmith]זה אכן 9G.. למה?..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
אין קשר לכיוון הפניה בG, השאלה היא רק אם זה בציר החיובי או השלילי, זה יכול להיות גם למעלה או למטה. ראה ציור זה:
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/fig_28-05.gif
כשהמטוס יפנה עם האף לכיוון שכתוב LIFT זה תמיד יהיה G חיובי ולא משנה עם זה ימינה שמאלה למעלה למעלה, הפוך, ישר וכו' אין קשר למצב המטוס יחסית לכדור הארץ (זהו הסבר מופשט..יש קשר לכוח המשיכה אבל אפשר להתעלם מזה לשם הדיון). תמיד שהמטוס יפנה עם האף לכיוון שכתוב WEIGHT יהיה G שלילי (יותר נכון לומר G קטן מ1).
אדם מסוגל לעמוד בין 8 ל10 G מתמשך, והרבה יותר מזה G רגעי, כל אלו רק חוקי אצבע, ביום מסוים אדם שרגיל לעמוד ב 9G יכול להתעלף ב 6 G , זה תלוי בהרבה דברים.
חליפת לחץ סטנדרטית עוזרת לטייס לעמוד ב 9G באופן מתמשך, היא אינה מאפשרת עמידה ב 12G.
הצנטרפוגה היא קשה הרבה יותר מטיסה בהיבט עמידות לG, בשמיים יותר קל כמעט תמיד. אכן תאורטית אפשר לטוס ב F-16 בגובה נמוך ולעשות 9 G במשך חצי שעה וזה בהחלט הרבה יותר קשה מהצנטרפוגה, אבל בפועל בכל העולם מתאמנים בגובה הרבה יותר גבוה, דבר שגורם לאנרגיות של המטוסים להיות יותר נמוכות (המהירות צונחת מהר בכל פניה בגלל דלילות האויר) ולכן יש מעט מאוד טיסות בחייו של טייס שהן יותר קשות מהצנטרפוגה בהיבט הG.
אמיל.


אוקי.. בוא נכנס לפיסיקה של העיניין.
האיור שהבאת לא רלונטי כי הוא לא מתייחס לעומס יתר אלה לכוחות שפועלים על המטוס תוך כדי הטיסה. כידוע לך, על כל גוף אשר נמצא בתנוע מעגלית פועלים לפחות 2 כוחות -
א)הכח הצנטריפוגלי - כלפי חוץ
ב) הכח ההפוך לכח צנטריפוגלי (שכחתי את שמו) - כלפי מרכז המעגל.

כאשר הטייס, טס בכיוות X במהירות V ושובר ימינה לX-90 הוא מנטרל את מהירות הV שהייתה לו בכוון X ומפתח מהירות V2 בכיוון X-90. יש נוסחה האומרת V=V0+AT
אם V = 0 (הרי המהירות אחרי הפניה התאפסה) וV0 = V (מהירות התחלתית לכיוון X)
סימן שהשינוי נובעה מתאוצה שפעה במשך זמן הפנייה (זמן קצר יחסית). ומכוון שהזמן היה קצר, התאוצה צריכה להיות גדולה מאוד. כיודע לך, G הוא סימן לתאוצה (בערך 10 מטר לשנייה בריבוע) של כח הכבידה של כדור הארץ. מכאן, אנו מקבלים שבמשך הפנייה, פעל על המטוס (ועל הטייס) כח של M (מסת הטייס) כפול A התאוצה שקיבלנו בהתחלה. התאוצה שלנו היא שלילית (הרי היא מקטינה את מהירות המטוס בכיוון X) כלומר הכיוון שלה מנוגד לכיוון X . כידוע כיוון הכח זהה לכיוון התאוצה, כלומר גם אחורה.
מטוסים לא פונים כמו מכוניות אלה קודם מסתובבים סביב ציר הX (הכנפיים מחליפים לשעות 12 ו 6) ואז הפנייה מתבצעת ע''י כח העילוי (LIFTING POWER) כלומר למעלה (ביחס לראשו של הטייס). מה קיבלנו?
-הטייס מופנה אם הראש לכיוון X שלישי, עם הרגליים לכיוון X ועם הפנים לX-90. פועל עליו כח תאוטה לכיוון הראש. !!אבל!! . אם ניסית לעצור פעם באוטו במהירות גבוה, שמת לב שכשהאוטו עוצר ופועל עליך כח תאוטה כביכול, אתה עדיין עף קדימה. ולמה? קוראים לזה כח מדומה, הכח שנוצר כתוצאה ואינרציה. כלומר יפעל על הטייס כח מדומה לכיוון הרגליים שלו.

בקשר לG שלילי וחיובי. אתה צודק. אכן יש 2 סוגי G. אבל, ה G השלילי מתייחס לתאוצה הפוכה, כלומר לתאוצה כלפי מעלה (הדם עולה לראשו של הטייס). מתי זה קורה? כשאתה טס רגיל (הוריזונטלי) ואז מפנה את ידית השליטה קדימה. כלומר המטוס מתחיל לרדת למתה והטייס עדיין נשאר אם הראש למעלה. מה ההבדל? פה נוצר אפקט של מעלית, אתה מאבד משקל כי המטוס "מושך" אותך איתו למתה. אם הייתה הופך את המטוס 180 מעלות (היית עם הראש למתה) הוא היה "דוחף" אותך עם הכיסה. G שלילי נוצר אך ורק כאשר המטוס שובר לכיוון הרגליים של הטייס.
G שלילי מתבטא ב"ראיית אדום". כלומר הדם עולה לך לראש ואתה מתחיל לראות הכל אדום. כלי דם הרבה פעמים מתפוצצים פה ושם בעיניים למשל. ב G חיובי אתה קודם פשוט מפסיק לראות (קוראים לזה "מפלי שדות ראיה" בשפה הרפואית) ואז מתעלף כתוצאה מחוסר הספקת חמצן למוח.

אני חושש שלא הבנת נכון את החומר שקראת. בכל מקרה אני מקווה שהבהרתי משהו. =))
_____________________________________
מקסימום קנים, דרך מקסימום פתחים במינימום זמן!




נערך לאחרונה ע"י Dmith בתאריך 06-03-2007 בשעה 01:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 06-03-2007, 01:47
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Dmith שמתחילה ב "[QUOTE=emile-a]אין קשר לכיוון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Dmith
אוקי.. בוא נכנס לפיסיקה של העיניין.
האיור שהבאת לא רלונטי כי הוא לא מתייחס לעומס יתר אלה לכוחות שפועלים על המטוס תוך כדי הטיסה. כידוע לך, על כל גוף אשר נמצא בתנוע מעגלית פועלים לפחות 2 כוחות -
א)הכח הצנטריפוגלי - כלפי חוץ
ב) הכח ההפוך לכח צנטריפוגלי (שכחתי את שמו) - כלפי מרכז המעגל.

כאשר הטייס, טס בכיוות X במהירות V ושובר ימינה לX-90 הוא מנטרל את מהירות הV שהייתה לו בכוון X ומפתח מהירות V2 בכיוון X-90. יש נוסחה האומרת V=V0+AT
אם V = 0 (הרי המהירות אחרי הפניה התאפסה) וV0 = V (מהירות התחלתית לכיוון X)
סימן שהשינוי נובעה מתאוצה שפעה במשך זמן הפנייה (זמן קצר יחסית). ומכוון שהזמן היה קצר, התאוצה צריכה להיות גדולה מאוד. כיודע לך, G הוא סימן לתאוצה (בערך 10 מטר לשנייה בריבוע) של כח הכבידה של כדור הארץ. מכאן, אנו מקבלים שבמשך הפנייה, פעל על המטוס (ועל הטייס) כח של M (מסת הטייס) כפול A התאוצה שקיבלנו בהתחלה. התאוצה שלנו היא שלילית (הרי היא מקטינה את מהירות המטוס בכיוון X) כלומר הכיוון שלה מנוגד לכיוון X . כידוע כיוון הכח זהה לכיוון התאוצה, כלומר גם אחורה.
מטוסים לא פונים כמו מכוניות אלה קודם מסתובבים סביב ציר הX (הכנפיים מחליפים לשעות 12 ו 6) ואז הפנייה מתבצעת ע''י כח העילוי (LIFTING POWER) כלומר למעלה (ביחס לראשו של הטייס). מה קיבלנו?
-הטייס מופנה אם הראש לכיוון X שלישי, עם הרגליים לכיוון X ועם הפנים לX-90. פועל עליו כח תאוטה לכיוון הראש. !!אבל!! . אם ניסית לעצור פעם באוטו במהירות גבוה, שמת לב שכשהאוטו עוצר ופועל עליך כח תאוטה כביכול, אתה עדיין עף קדימה. ולמה? קוראים לזה כח מדומה, הכח שנוצר כתוצאה ואינרציה. כלומר יפעל על הטייס כח מדומה לכיוון הרגליים שלו.

בקשר לG שלילי וחיובי. אתה צודק. אכן יש 2 סוגי G. אבל, ה G השלילי מתייחס לתאוצה הפוכה, כלומר לתאוצה כלפי מעלה (הדם עולה לראשו של הטייס). מתי זה קורה? כשאתה טס רגיל (הוריזונטלי) ואז מפנה את ידית השליטה קדימה. כלומר המטוס מתחיל לרדת למתה והטייס עדיין נשאר אם הראש למעלה. מה ההבדל? פה נוצר אפקט של מעלית, אתה מאבד משקל כי המטוס "מושך" אותך איתו למתה. אם הייתה הוך את המטוס 180 מעלות (היית עם הראש למתה) הוא היה "דוחף" אותך עם הכיסה. G שלילי נוצר אח ורק כאשר המטוס שובר לכיוון הרגליים של הטייס.
G שלילי מתבטא ב"ראיית אדום". כלומר הדם עולה לך לראש ואתה מתחיל לראות הכל אדום. כלי דם הרבה פעמים מתפוצצים פה ושם בעיניים למשל. ב G חיובי אתה קודם פשוט מפסיק לראות (קוראים לזה "מפלי שדות ראיה" בשפה הרפואית) ואז מתעלף כתוצאה מחוסר הספקת חמצן למוח.

אני חושש שלא הבנת נכון את החומר שקראת. בכל מקרה אני מקווה שהבהרתי משהו. =))

את הציור הבאתי רק להראות את כיווני כוח ה G.
לא יודע מה הקשר של כל הפיסקה הפיזיקלית שהבאת להסבר שאני הבאתי, האם באיזהשהוא מקום כתבתי משהו לא נכון?
שוב אתה מבלבל, אין קשר בין G (ולא משנה אם הוא חיובי או שלילי) לטיסה במצב הוריזנטלי או לכל מצב אחר ביחס לכדור הארץ. כמו שכתבת, כשדוחפים בסטיק יש G שלילי. כשמושכים יש G חיובי. אין לזה קשר למצב המטוס.
אמיל.
בעריכה- ברור מאליו שאנחנו מדברים על הG שמופעל על הטייס, הרי זהו מקור הדיון.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe


נערך לאחרונה ע"י emile-a בתאריך 06-03-2007 בשעה 01:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 06-03-2007, 01:58
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Dmith שמתחילה ב "אכן.. אם כך לא הבנתי אותך...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Dmith
אכן.. אם כך לא הבנתי אותך.
בכל מקרה ההבדל הוא כמו שאמרתי, שבצנטריפוגה אתה יושב עם הגב לכיוון הצנטריפוגלי, לכן הדם זורם אל הגב.
במטוס אתה יושב עם הרגליים לכיוון בצנריפוגלי, לכן הדם זורם לכיון הרגליים.

ההבדל הוא קריטי מבחינת הראש לך ואני לא חושב שצריך לפרט למה.

בכלל לא התייחסתי לעניין זה בתגובתי, התייחסתי רק למה יותר קשה, הצנטרפוגה הרבה יותר קשה מ99% מהטיסות וזאת בגלל מה שהסברתי קודם לגבי הG שמבצעים המטוסים בפועל בטיסה בגובה.
מה גם שבצנטרפוגה לאימון טייסים הצנטרפוגה גורמת לכך שתחוש את הG כמעט כמו בטיסה, למיטב זכרוני הם עושים זאת על ידי הטיית הכסא כך שהדם ירד לאיזור הרגליים (אבל בזה אני לא בטוח..)
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 06-03-2007, 02:14
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי Dmith שמתחילה ב "כמובן שב99 אחוז מהטיסות אתה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Dmith
כמובן שב99 אחוז מהטיסות אתה אפילו לא תתקרב ל9 G וגם לא ל7 ואין פה קשר לגובה.
הגובה מתחיל להשפיע רק כשאתה מתחיל להסתובב סביב ציר מסויים, אז המהירות שלך נופלת בשל דלות התווח (כמו שציינת בהודע שלך).
אבל כשהעיניין מגיע לקרב "תותחים", יצא לך לחוש ב8G וגם ב9 וגם ב12 (אם המהירות שלך בעת כניסתך לקרב גבוה). מה שאמרתי שלחוש 9G במטוס אמיתי ללא החליפה במשך 10 שניות הרבה יותר קשה מאותו עומס יתר בצנטריפוגה. =)

לא נכון...
כמעט בכל טיסה במטוס מתקדם מגיעים לאזור ה8-7 G...אין שום קשר לקרב תותחים....רוב הG יתבצע בסיום הירוט, בכל מקרה לרוב בשלב התותחים המהירות היא כבר הרבה יותר נמוכה ולכן לרוב התותחים לא מתבצעים מעל 5G.
אכן לחוש את אותה כמות הG במטוס זה קצת יותר קשה מלחוש זאת בצנטרפוגה, אבל כמו שכתבתי, בגלל שבצנטרפוגה זה לזמן רב אז החוויה עצמה היא הרבה יותר קשה..
12 G לא עושים, זה מעבר למגבלות של המטוסים הנוכחיים (אולי הדור הבא..).
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 06-03-2007, 02:27
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי Dmith שמתחילה ב "אוקי. אינני יכול לטעון שמה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Dmith
אוקי. אינני יכול לטעון שמה שאמרתי זה בהכרח נכון. אם כי שמעתי זאת בתוכנית של DISCOVERY על עומס יתר ואימוני עומס יתר של טייס NATO ואוסטרונאוטים. דיברו שם על F16 ואף הראו את הטייס, מצוויד בחליפה, מחזיר מעמד ב 12G למשך כמה שניות. הקטכ הוא, שהחליפה מתנפחת האזור הרגליים והחזה ובו זמנית מכניסה בכוח אוייר לריאות הטייס, לכן הדם "נתקע" בראש. <<לא חוויה נעימה>>.
קשה לי לאמין שבטיסות רגילות המטוסים מגיעים ל7-8G מתמשך. אולי רגעי.

בכל מקרה, הדיון היה מאוד מעניין, תודה רבה לך, אך השעה כבר מאוחרת. =)

לילה טוב ידידי.

לא כתבתי מתמשך אבל גם לא רגעי, G של כ 2-4 שניות.
f-16 רגיל לא יכול לעשות 12 G, אולי היה מדובר באיזו גירסת ניסוי מיוחדת, זה ההסבר היחיד שנראה לי הגיוני.
החליפה שאתה מדבר אליה נקראת COMBAT EDGE, יש לה יתרונות וחסרונות.
כל טוב.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:15

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר