לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > אנימה ומנגה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 06-03-2007, 15:47
צלמית המשתמש של Bakagami
  Bakagami Bakagami אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.04
הודעות: 850
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "מהי האנימה עם האנימציה הטובה ביותר?"

1 - אני מתלבט בין kamichu, ergo proxy, mushishi ו suzumiya haruhi.
בכל אחת מהסדרות האלה יש משהו באנימציה שהופך אותן למשהו מליגה אחרת. בסה"כ, אני חושב
ש suzumiya haruhi לוקחת. עיצוב הדמויות די פשטני אבל הרקעים, התנועה והצביעה הם פשוט מליגה אחרת.
אין על kyoto animation מבחינת השקעה בפרטים הקטנים.

2- kemonozume או windy tales - אנימציה אקספרימנטלית במיטבה.
סגנון האנימציה בשתי הסדרות האלה עשוי להראות לאנשים כגס, פשטני או מחוספס,
אבל מי שחובב אנימציה בכלליות ולא רק אנימה וניגש לסדרות האלה עם הרבה ניסיון וראש פתוח
ייהנה מחווית צפייה לא מהעולם הזה. הדמויות, הרקע, התנועה, הפרופורציות... אין דברים כאלה.

אגב, אם אני מכניס גם סרטים ו ova'ים למשוואה אז 1 הולך ל spirited away ול karas ו 2- הולך ל mind game.
_____________________________________
"על כל שיאי ההרים/ שלווה./ בכל ראשי אמירים/ לא תחוש בעלווה/
הבל רוח; / ביער ציפורים בדממה./ עוד מעט תבוא השעה/ גם אתה תנוח".

יוהן וולפגנג וון גתה - 28.06.1876

חזרה לפורום
  #4  
ישן 06-03-2007, 18:45
צלמית המשתמש של Bakagami
  Bakagami Bakagami אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.04
הודעות: 850
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "המלנכוליה?"

על מה אתה מדבר? הדמויות מעוצבות די בפשטות - הן מבוססות על עיצובים קודמים של הספרים והמנגה -
אבל חוץ מעיצוב הדמויות האנימציה מטורפת לחלוטין.
לא ראיתי באף סדרה אנימציית רקע כ"כ מושקעת ודינמית כמו שהייתה בסדרה הזאת.

חוצמזה שרק על סצינת הריקוד בשיר הסיום הסדרה ראויה מבחינתי לפרס על האנימציה.

אל תתמקד יותר מדי בעיצוב הדמויות ובכוריאוגרפיה של קרבות / סצינות פעולה וכו'.
דווקא הפרטים הקטנים הם מה שהופכים אנימציה לאיכותית.

זו בדיוק הסיבה שהסרטים של מיאזאקי נחשבים כמופת בתחום האנימציה.

אגב, לא ראיתי שום דבר יוצא דופן באנימציה של higurashi.
mind game, dead leaves, cat soup... אלה דוגמאות לאנימציה בסגנון ייחודי.

אני אתן פה לינק לטריילר של mind game בשביל שתבין למה אני מתכוון כשאני מדבר על ייחודי.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

אבל זה ממש לא אנימציה למתחילים (וגם ללא מעט מהלא מתחילים).אני חושב שצריך ניסיון של
כמה שנים טובות בתור גיק של אנימציה (לא אנימה, אנימציה בכלליות) בשביל להעריך את המורכבות של מה שהולך בסרט הזה.
וגם אז זה לא יימצא חן בעיני כל אחד - אבל אפילו אם לא הייתי אוהב את זה עדיין הייתי מעריך את זה -
נטו מהבחינה הטכנית.
_____________________________________
"על כל שיאי ההרים/ שלווה./ בכל ראשי אמירים/ לא תחוש בעלווה/
הבל רוח; / ביער ציפורים בדממה./ עוד מעט תבוא השעה/ גם אתה תנוח".

יוהן וולפגנג וון גתה - 28.06.1876

חזרה לפורום
  #6  
ישן 06-03-2007, 19:20
צלמית המשתמש של Bakagami
  Bakagami Bakagami אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.04
הודעות: 850
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "אני ממש לא מתמקד רק באנימציה של הדמויות והקרבות"

האנימציה בארגו פרוקסי לא רעה. ההפך הגמור. בהתחלה ובסוף האנימציה הייתה מצויינת.
אבל לא מעט פרקים במהלך הסדרה - מאמצע הסדרה ועד 4 או 5 פרקים לפני הסוף -
היו לא מעט קטעים יותר חלשים בעיצוב של הבעות הפנים (החלק הכי קשה באנימציה) ומדי
פעם התנועה הייתה קצת פחות ממושלמת.

אני מכיר לא מעט סדרות שנותנות 3 או 4 פרקים ראשונים ברמה ממש גבוהה ואח"כ מנמיכות סטנדרטים.
החוכמה היא לשמור על רמה גבוהה לאורך כל הסדרה.
_____________________________________
"על כל שיאי ההרים/ שלווה./ בכל ראשי אמירים/ לא תחוש בעלווה/
הבל רוח; / ביער ציפורים בדממה./ עוד מעט תבוא השעה/ גם אתה תנוח".

יוהן וולפגנג וון גתה - 28.06.1876

חזרה לפורום
  #8  
ישן 06-03-2007, 19:13
צלמית המשתמש של Bakagami
  Bakagami Bakagami אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.04
הודעות: 850
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Shadow Master שמתחילה ב "אני תומך בחום בקשר להרוהי סוזומיה"

mind game הוא אחד מהדברים היותר מגניבים שראיתי בשנים האחרונות.
אני בכלל חולה על studio 4c, אבל עם mind game הם פשוט התעלו על עצמם.

האנימציה שם כ"כ מגוונת, מורכבת ופסיכית שקשה לי למצוא את הסופרלטיבים הראויים.
גם העלילה גדולה. מאחוריי רעיונות די פשוטים כמו התמדה, אופטימיות וצמיחה והתפתחות של הדמויות
יש לא מעט תוכן פילוסופי מטאפיזי.
וכל זה מועבר באמצעות מסע סוריאליסטי הזוי שמקפץ בין הווה, עבר ועתיד ובין טוקיו, גן עדן, ובטנו של לוויתן.

סרט ענק.
_____________________________________
"על כל שיאי ההרים/ שלווה./ בכל ראשי אמירים/ לא תחוש בעלווה/
הבל רוח; / ביער ציפורים בדממה./ עוד מעט תבוא השעה/ גם אתה תנוח".

יוהן וולפגנג וון גתה - 28.06.1876

חזרה לפורום
  #12  
ישן 08-03-2007, 19:03
צלמית המשתמש של Bakagami
  Bakagami Bakagami אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.04
הודעות: 850
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "אני מעניק לעלילה משקל רב יותר"

העלילה בסרט סולידית מאין כמוה. סיפור לא חייב להיות פשוט או ליניארי (או להשתמש בכלים ספרותיים / אמנותיים סטנדרטיים) בשביל להיות סולידי.

לא מעט מהספרות הגדולה של המאה העשרים נכתבה בסגנונות שפשטות וליניאריות מהם והלאה -
מודרניזם, פוסט מודרניזם, זרם תודעה וכו'.
רבים מהספרים האהובים עליי נכתבו בסגנונות הרבה יותר סבוכים ותזזיתיים מהסרט הזה.

{על רגל אחת: יוליסס - ג'יימס ג'ויס, הטרילוגיה - סמואל בקט, מטמורפוזה - פרנץ קפקא,עריסת חתול - קורט וונגוט,
ברלין, אלכסנדרפלץ - אלפרד דאבלין, מקס פריש - יהא שמי גנטנביין, לוליטה - ולאדימיר נבוקוב, הר הקסמים - תומס מאן,
ארוחה עירומה - ויליאם בורוז, תוף הפח - גינטר גראס...
וזה מה שעולה לי בראש אינסטינקטיבית. אם אני אעיף מבט בספריה שלי אני משוכנע שיעלה בידי להוסיף עוד כמה עשרות כותרים לרשימה הזאת.}

לא שאני טוען שסדרה מצוירת שקהל היעד המקורי שלה הוא בני עשרה בעלי ידע כללי והשכלה ממוצעים אמורה להתיימר לרמתם של הספרים שציינתי,
אבל עלילות מושקעות וסולידיות אך סטנדרטיות יש כמו זבל. חשיבה מחוץ לקופסה - זה מה שנדיר.
_____________________________________
"על כל שיאי ההרים/ שלווה./ בכל ראשי אמירים/ לא תחוש בעלווה/
הבל רוח; / ביער ציפורים בדממה./ עוד מעט תבוא השעה/ גם אתה תנוח".

יוהן וולפגנג וון גתה - 28.06.1876

חזרה לפורום
  #13  
ישן 08-03-2007, 19:07
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
אני לא מקבל
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Bakagami שמתחילה ב "העלילה בסרט סולידית מאין..."

הרבה פעמים לעלילות לכאורה ג'נריות, יש ניצוץ גאוני- מה שהופך את ההנאה מהן לרבה יותר. הרבה פעמים הסדרות הביזאריות קצת מתאמצות להיות ביזריות, וזה פוגע באוטנטיות של העלילה. ולא רק בסדרות זה כך. באופן כללי, בקורט וונגוט יש לפעמים תחושה שהוא מתאמץ להנחיל אוירה מטורפת והזויה (למשל ב'ארוחת בוקר של אלופים' וב'בית מטבחיים חמש'- שהם ספרים מצויינים, אבל העלילה קצת נסחבת ונראית מאולצת).
אני מעדיף סדרות "נורמטיויות" אבל עם גאונות- יופי אנימתי ויופי ותחכום עלילתי יחד, שהופכים את העלילה כולה לתענוג של ממש.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 08-03-2007 בשעה 19:11.
חזרה לפורום
  #14  
ישן 08-03-2007, 19:41
צלמית המשתמש של Bakagami
  Bakagami Bakagami אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.04
הודעות: 850
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "אני לא מקבל"

נראה לי שפספסת קצת את וונגוט. העלילה אצלו נוטה להיות משנית בחשיבותה לדמויות ולמסר שהוא מבקש להעביר.
זה בולט במיוחד לדעתי ב"אמא לילה" ו"דיק הצלף" אבל זה מורגש בכל הספרים שלו, פרט למוקדמים ביותר (ומספר קטן של יוצאי דופן).

אגב, אם בית מטבחים 5 מאולץ אין לי ספק שאת הפתיחה של "האחים קראמזוב" היית מגדיר כמאולצת למדי ומהטרילוגיה של בקט היית מתחלחל כליל.

תביא לי דוגמא של פסקה מיותרת אחת מבית מטבחיים!
מה בדיוק היה נסחב או התאלץ בבית מטבחיים 5? כמכלול, הספר אמנם מעט יותר חלש מעריסת חתול,
אבל רוב הספרים שאני מכיר לא משתווים לעריסת חתול, אז זו לא חוכמה.

על "ארוחת בוקר" עוד איכשהו אפשר להתווכח, אבל רק בהנחה שקראת את כל ספרי וונגוט שקדמו לו -
אחרת ההקשרים, הגישה והדמויות לא תמיד ברורים.

וכאשר העלילה גנרית, לא טויסטים הם מה שיצילו אותה. מבחינתי זה אומר שהדגש אמור להיות מושם על אספקטים אחרים של הסדרה.
קח לדוגמא את סדרת הטלויזיה "המגן". על פניו, העלילה היא איכותית אבל לא מהפכנית בהשוואה
לסדרות משטרה אחרות.
אבל פיתוח הדמויות בסדרה והאינטרקציות ביניהן, טשטוש הגבולות המוסריים ויצירת אמפטיה אצל הצופה כלפי דמויות שליליות מבחינה מוסרית...
המכלול הוא מה שהופך את הסדרה הזאת למצוינת.

עלילה טובה נועדה לשרת סיפור טוב ולספק מרווח פעולה ראוי לדמויות.
עלילה היא רק אחד מהדברים שהופכים יצירה מוצלחת לכזאת.

כל תסריטאי סוג ב' יכול להמציא טויסטים על גבי טויסטים. סיפור פשוט ומציאותי זה משהו הרבה יותר מסובך.
מבחינתי, סדרה כמו planetES אוכלת בלי מלח את אוונגליון או ראזופון. בלי טויסטים גדולים ובלי כלום.
_____________________________________
"על כל שיאי ההרים/ שלווה./ בכל ראשי אמירים/ לא תחוש בעלווה/
הבל רוח; / ביער ציפורים בדממה./ עוד מעט תבוא השעה/ גם אתה תנוח".

יוהן וולפגנג וון גתה - 28.06.1876

חזרה לפורום
  #15  
ישן 08-03-2007, 19:48
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
אין הכי נמי
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Bakagami שמתחילה ב "נראה לי שפספסת קצת את וונגוט...."

אני מסכים עם הטיעון שלך, וזה בדיוק מה שאני מנסה לטעון.

"עלילה טובה נועדה לשרת סיפור טוב ולספק מרווח פעולה ראוי לדמויות.
עלילה היא רק אחד מהדברים שהופכים יצירה מוצלחת לכזאת.

כל תסריטאי סוג ב' יכול להמציא טויסטים על גבי טויסטים. סיפור פשוט ומציאותי זה משהו הרבה יותר מסובך"

אני אוהב עליליות ג'נריות יחסית, אבל עם ברק מיוחד שהופך אותן ליצירת מופת.
ואגב, לא אהבתי בכלל את ראזופון בגלל העלילה הכללית שלה, אלא בגלל האינטרקציה המדהימה בין הדמויות. היא אומנם לא מהפכנית במיוחד, אבל לא ראיתי עוצמה רגשית ומתח רגשי כמו שיש שם. כמובן, אתה יכול האשים בכך את חוסר הנסיון שלי.
אבל ברגע שהעלילה מנסה להיות מטורפת והזויה, הרבה פעמים זה נמשך ונמשך עד הייחודיות שהביזאריות מספקת הופכת גם היא למטושטשת ודהויה. דוגמא לסדרה כזאת למשל: CLUB TO DEATH. יש נסיון לפריצה וטירוף, אבל זה כל כך נמרח עד שזה מאבד את היופי והייחודיות שלו.
סדרה ביזארית טובה היא FLCL, שמספקת חוויה מעניית בכל פרק. יש בה מין ביזאריות רצינית, שאני מאוד אהבתי.

ובאחים קרמזוב לא עברתי את הפרק השני... ואני אחד שאוהב מאוד לקרוא.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 08-03-2007 בשעה 20:14.
חזרה לפורום
  #16  
ישן 08-03-2007, 23:08
צלמית המשתמש של Bakagami
  Bakagami Bakagami אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.04
הודעות: 850
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "אין הכי נמי"

אני מבין מאיפה אתה בא.
אבל הן בספרות והן באנימה די מיציתי את התחום הגנרי (בספרות גם לא ממש טרחתי).
ראיתי כבר כ"כ הרבה סדרות שהן בסדר פלוס וקראתי כ"כ הרבה ספרים שהם ככה ככה שהכל כבר מזמן התערבל לי בראש לעיסה דביקה אחת גדולה.
בגלל זה אני מחפש תמיד ספרים וסדרות שיש להם איזשהו Je ne sais quoi שיצליח לשבות את דמיוני.

דוקורו צ'אן אינה דוגמא ממש מוצלחת לטעמי. היא חורגת במקצת מהנורמות מבחינת תוכן ורמת/אופי האלימות
אבל זו לא סדרה ייחודית וממש לא סדרה מהפכנית.

אם כבר חריגות עזות מהנורמה, אז orochuban ebichu זו דוגמא נהדרת. אנימציה ילדותית, פשטנית
וירודה שמעבירה תוכן מיני בוטה ברמה שאני עד היום מופתע ששידרו את זה בטלויזיה. אפילו אם זו הטלויזיה היפנית.
אבל זה לא הנטאי או משהו כזה. יש גם מסר סוציולוגי די חזק לגבי הנורמות והדוגמות של החברה היפנית בסדרה הזאת,
אבל צריך לבוא עם הרבה ידע ועם ראש פתוח בשביל להעריך את התחכום ולא סתם להרתע מהתוכן
המיני או רק להתמקד בתוכן הבוטה ולפספס את האמירות היותר רציניות.

או כדוגמא נוספת, haibane renmei שיש לה המון קצוות פתוחים בסוף ויותר חורים ממסננת בתוך כדי,
אבל הסביבה הפנטסטית העשירה שהסדרה מתרחשת בה, הבנייה של הדמויות והדילמות הפילוסופיות והמוסריות שהסדרה מעלה
(מוות, התאבדות, המשכיות וכו'. וכל זה בצורה מרומזת ומתוחכמת להפליא) הופכות את הסדרה לפנינה אמיתית.

אבל זה מה שאני רואה סדרות האלה. צופים אחרים יכולים לפספס את הניואנסים או לפרשם אחרת.
האינטרנט מלא באנשים רטנים וטפשים שישמחו להסביר לי למה נארוטו יותר מעמיק מ haibane ולמה אביצ'ו זו קומדיית תועבה בלי טיפת תחכום.
והאמת היא שאין לי כוח.
הקדשתי שנים ארוכות בצפייה, קריאה והאזנה למיניהן וטעמיי הספרותיים, קולנועיים, טלויזיוניים, מוזיקליים ואומנותיים כבר מגובשים ומנומקים למדי.
בד"כ אני לא מתווכח עם אנשים על דברים כאלה, אבל איתך זה מתנהל כדיון מושכל, אז אני שמח לחרוג ממנהגי.

ובאחים קראמזוב הפתיחה היא המבחן האמיתי לקורא. האקספוזיציה ארוכה ומייגעת מאין כמוה,
אבל אם צולחים אותה מגיעים לאחד מהרומנים המשפיעים, החשובים והמרתקים בתולדות הספרות.
אני לא אגיד "בשיניים ובציפורניים" אבל זה ספר שבהחלט ראוי את המאמץ.
_____________________________________
"על כל שיאי ההרים/ שלווה./ בכל ראשי אמירים/ לא תחוש בעלווה/
הבל רוח; / ביער ציפורים בדממה./ עוד מעט תבוא השעה/ גם אתה תנוח".

יוהן וולפגנג וון גתה - 28.06.1876

חזרה לפורום
  #17  
ישן 09-03-2007, 08:52
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
אבל הדיון הוא על אנימציה ועלילה
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Bakagami שמתחילה ב "אני מבין מאיפה אתה בא. אבל הן..."

ולכן אני לא חושב ששייך לדבר על ניואנסים. מדד לאנימציה טובה הוא (לענ"ד) הרגש והאוירה שהאנימציה מצליחה להעביר. כפי שאמרת, העלילה היא כלי להתפתחות ולביטויין של הדמויות. אני חושב שגם האנימציה היא כלי יעיל להתפתחות הדמויות והעלילה. אנימציה טובה לא צריכה להימדד בניואנסים- המתבטאים בדרך כלל בסימליות יותר מאשר באמירה ברורה- אלא בהשפעה הישירה וברגש הישיר שהיא מעוררת בצופה. אנימציה טובה היא זאת שמעבירה או עוזרת להעביר את הרגש והעומק שהעלילה מנסה להעביר.
לגבי העמקות של הסדרות- ברגע שעברת לניואנסים, ניתן למצוא עמקות כמעט בכל סדרה. אני מניח שבכל סדרה מסתתרים סמלים כלשהם, וגם אם לא אז הצופה יכול למצוא בעצמו ולתת להם משמעות.
אנשים שמעניקים עומק מיוחד לנארוטו או לסאמוראי צ'מפלו (כמו שמישהו נתן כאן) לדעתי הם לא טיפשים. הם תמימים. אולי הם לא ראו סדרות עמוקות יותר או שהם מתחברים יותר לניתוח הפשטני של הדברים.

לגבי הספרות- דוגמא לספרי מופת בעלי עלילה לכאורה סטנדרטית אבל עם ברק גאוני: ספריו של אייזיק אסימוב. הוא לא מתמקד בדמויות וביחסים ביניהן ולא בעלילה דרמטית, אלא בעלילה עם רעיון -לרוב מבריק- שמניעה את הסיפור. כמעט בכל סיפור שלו יש עומק גדול, וטוויסט עלילתי שנובע מרעיון ולא ממלודרמטיות.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #18  
ישן 09-03-2007, 12:22
צלמית המשתמש של Bakagami
  Bakagami Bakagami אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.04
הודעות: 850
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "אבל הדיון הוא על אנימציה ועלילה"

אני משועשע מהרעיון לקבוע מדדים למשהו סובייקטיבי לגמרי.
עליי אישית לפשטות העיצובית של מיאזאקי (+הירידה המטורפת לפרטים) יש אימפקט הרבה יותר
חזק מאשר אנימציה מתוחכמת יותר, דוגמת ארגו פרוקסי וכאלה.
ואני מסכים שבשורה התחתונה אני מצפה ממשהו לעורר בי רגש,
אבל לפעמים עצם הבחירה בסגנון מינימליסטי שלא יסיט תשומת לב מהסיפור (במקום להדגיש אותו) היא הבחירה הטובה ביותר.

אבל פה כבר אין כ"כ על מה להתווכח כי זה מסתכם בהעדפות אישיות.

סמלים וניואנסים אפשר למצוא בכל מקום. אפילו אם הם לא באמת קיימים.
ולכן זו תפקידו של הצופה לדעת להבחין ולהבדיל בין עיקר לטפל.

וזה לא ממש מעניין אותי אם זו טיפשות או חוסר ניסיון. אני לא מתכחש לזכותם של בני אדם לחשוב
ולדון על כל מה שמתחשק להם אבל בגילי המתקדם אין לי סבלנות להכנס לשיחות
שמתאימות ברמתן לשיחות שניהלתי בגיל 12.

ולגביי ספרות, גם אני אוהב את אסימוב, אבל לטעמי אמנות הטויסט מגיעה לשיאה דווקא בסיפורים הקצרים הקלאסים.
הסיפורים של דה-מופאסן ושל צ'כוב הם בית ספר לטויסטים גאוניים בעלילות יומיומיות לכאורה.
ובטויסטים שאני הכי אוהב הרעיון והמלודרמה מעורבבים בצורה כזאת שאי אפשר להפריד ביניהם.

ומצד שני יש סיפורים כמו של ריימונד קרבר. התרחשויות יומיומיות, דמויות אפורות, שום טויסטים יוצאי דופן.
לכאורה הפשטות בהתגלמותה.
ולפשטות הזאת שלו יש עוצמה שיש למעט מאד סופרים אחרים, טויסטים או לא טויסטים.
_____________________________________
"על כל שיאי ההרים/ שלווה./ בכל ראשי אמירים/ לא תחוש בעלווה/
הבל רוח; / ביער ציפורים בדממה./ עוד מעט תבוא השעה/ גם אתה תנוח".

יוהן וולפגנג וון גתה - 28.06.1876

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:11

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר