08-03-2007, 23:08
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.11.04
הודעות: 850
|
|
אני מבין מאיפה אתה בא.
אבל הן בספרות והן באנימה די מיציתי את התחום הגנרי (בספרות גם לא ממש טרחתי).
ראיתי כבר כ"כ הרבה סדרות שהן בסדר פלוס וקראתי כ"כ הרבה ספרים שהם ככה ככה שהכל כבר מזמן התערבל לי בראש לעיסה דביקה אחת גדולה.
בגלל זה אני מחפש תמיד ספרים וסדרות שיש להם איזשהו Je ne sais quoi שיצליח לשבות את דמיוני.
דוקורו צ'אן אינה דוגמא ממש מוצלחת לטעמי. היא חורגת במקצת מהנורמות מבחינת תוכן ורמת/אופי האלימות
אבל זו לא סדרה ייחודית וממש לא סדרה מהפכנית.
אם כבר חריגות עזות מהנורמה, אז orochuban ebichu זו דוגמא נהדרת. אנימציה ילדותית, פשטנית
וירודה שמעבירה תוכן מיני בוטה ברמה שאני עד היום מופתע ששידרו את זה בטלויזיה. אפילו אם זו הטלויזיה היפנית.
אבל זה לא הנטאי או משהו כזה. יש גם מסר סוציולוגי די חזק לגבי הנורמות והדוגמות של החברה היפנית בסדרה הזאת,
אבל צריך לבוא עם הרבה ידע ועם ראש פתוח בשביל להעריך את התחכום ולא סתם להרתע מהתוכן
המיני או רק להתמקד בתוכן הבוטה ולפספס את האמירות היותר רציניות.
או כדוגמא נוספת, haibane renmei שיש לה המון קצוות פתוחים בסוף ויותר חורים ממסננת בתוך כדי,
אבל הסביבה הפנטסטית העשירה שהסדרה מתרחשת בה, הבנייה של הדמויות והדילמות הפילוסופיות והמוסריות שהסדרה מעלה
(מוות, התאבדות, המשכיות וכו'. וכל זה בצורה מרומזת ומתוחכמת להפליא) הופכות את הסדרה לפנינה אמיתית.
אבל זה מה שאני רואה סדרות האלה. צופים אחרים יכולים לפספס את הניואנסים או לפרשם אחרת.
האינטרנט מלא באנשים רטנים וטפשים שישמחו להסביר לי למה נארוטו יותר מעמיק מ haibane ולמה אביצ'ו זו קומדיית תועבה בלי טיפת תחכום.
והאמת היא שאין לי כוח.
הקדשתי שנים ארוכות בצפייה, קריאה והאזנה למיניהן וטעמיי הספרותיים, קולנועיים, טלויזיוניים, מוזיקליים ואומנותיים כבר מגובשים ומנומקים למדי.
בד"כ אני לא מתווכח עם אנשים על דברים כאלה, אבל איתך זה מתנהל כדיון מושכל, אז אני שמח לחרוג ממנהגי.
ובאחים קראמזוב הפתיחה היא המבחן האמיתי לקורא. האקספוזיציה ארוכה ומייגעת מאין כמוה,
אבל אם צולחים אותה מגיעים לאחד מהרומנים המשפיעים, החשובים והמרתקים בתולדות הספרות.
אני לא אגיד "בשיניים ובציפורניים" אבל זה ספר שבהחלט ראוי את המאמץ.
_____________________________________
"על כל שיאי ההרים/ שלווה./ בכל ראשי אמירים/ לא תחוש בעלווה/
הבל רוח; / ביער ציפורים בדממה./ עוד מעט תבוא השעה/ גם אתה תנוח".
יוהן וולפגנג וון גתה - 28.06.1876
|