לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-03-2007, 21:57
צלמית המשתמש של גודלן-ארז
  גודלן-ארז גודלן-ארז אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.03.06
הודעות: 5,026
שלח הודעה דרך MSN אל גודלן-ארז
מידע מדריך - התאמה בין צבעי תצוגה בפוטושופ לאינטרנט

(מצטער על ההטעיה מקודם)


שמתם לב שהצבעים שאתם רואים את תמונותיכם באינטרנט אינם תואמים את הצבעים בפוטושופ?...
אם כך המצב המדריך הבא בשבילכם.

הבעיה טמונה בעבודה עם פרופילי צבע לא נכונים, אם זה בפוטושופ או במצלמה עצמה.
את הבעיה ניתן לתקן בדרך מהירה ופשוטה.
לאחר העריכה אותה ביצעתם הפוטושופ והגעתם לתוצר המוגמר הנראה טוב בעיניכם,
היכנסו לתפריטים הבאים :
Edit -> Convert to profile

שם בחרו תחת Destination Space, Profile
את הפרופיל : sRGB
ולחצו OK

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


לפני שינוי הפרופיל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



לאחר שינוי הפרופיל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תודה למתן (NARXX) על הסבלנות וההסברים, ויכולתו המופלאה לעמוד בקדיחות
ותודה ל-EREZAVIV שהתעקש ולא ויתר


בברכה,

ארז גבע
_____________________________________
Nikon F5|Nikon D300|Nikon D50|Canon SD800+DiveSuite|Nikon 105 2.8 VR|Nikon 18-200 VR|Nikon 50 1.8|Sigma 50-500|Sigma 10-20|Sea&Sea YS-110 Flash|Kata 103|

Temp Web Site: picasaweb.google.com/erez2006


נערך לאחרונה ע"י גודלן-ארז בתאריך 06-03-2007 בשעה 22:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 06-03-2007, 22:54
צלמית המשתמש של Olegis
  Olegis Olegis אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.02
הודעות: 6,709
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גודלן-ארז שמתחילה ב "מדריך - התאמה בין צבעי תצוגה בפוטושופ לאינטרנט"

לעבוד ב-Adobe RGB זה כמו לצלם ב-RAW. מי שרוצה את מרחב הצבעים הרחב ביותר שאפשר להפיק מהתמונה (לשימושים כיום וגם עתידיים) - שיצלם ב-RAW ויעבוד ב-Adobe RGB ורק לקראת ההצגה באינטרנט ימיר ל-SRGB. מי שלא מאמין בזה או לא רואה הבדלים - שיצלם JPEG וישתמש ב-SRGB מלכתחילה.

יש גם מרחבי צבעים רחבים עוד יותר, כמו ProPhoto RGB. יש הסבר די טוב כאן למי שרוצה קצת להתעמק (יש שם גם הסבר קצר על SRGB ו-Adobe RGB וגם השוואה ביניהם). אני לא הכי מבין בזה, אני רק יודע שמבחינה הגיונית מוטב לעבד את תמונות במרחב הרחב ביותר שאפשר ורק לקראת הסוף להמיר את מרחב הצבעים למרחב המתאים למדיית ההצגה. בדיוק כמו לעבוד על תמונות בעלות כמה שיותר מידע התחלתי (RAW במקום JPEG לדוגמא).
_____________________________________
בכבוד רב,
אולג.
www.Olegis.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 07-03-2007, 22:02
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי גודלן-ארז שמתחילה ב "חחחח אתה חושב שהתכוונתי לזה..."

תראה, לדעתי אתה פשוט יוצא מפרופורציות.
תבין - כל העולם (כמעט) [חשבת שאני אגיד אוהב את השבת, מה? ] עובד ב RGB.
מאנשי אינטרנט שמעצבים אתרים ומשתמשים בצילומים לאינטרנט, וכלה באנשים שמדפיסים צילומים לצרכי בידור או מסחר כלשהם.

כווווווולם עובדים ב RGB.
הכי פשוט - הכי נוח - הכי קל.
What you see is what you get.

ההבדל בין Adobe למה שאנחנו עובדים איתו (sRGB) הוא כל כך קטן, שלהגיד שעדיף לעבוד עם אדובי וכל הזמן להחליף לו פרופיל זה מגוחך.
מגוחך בדומה לעבודה עם RAW. היתרון היחיד של RAW הוא שינוי WB לאחר צילום, וגם שם זה לא מאה אחוז. הטווח הדינאמי ב RAW לא מצדיק את העבודה איתו. אם אתה צריך עוד טווח דינאמי, מעבר למה שקיבלת ב JPG בודד - כנראה שיהיה לך טוב יותר לצלם עוד פריים ל HDR.

ההבדלים בתוצאה מינוריים וההבדלים בעיבוד אח"כ גדולים מאוד.

מה הקטע הכי מצחיק - בלאו-הכי אתה ממיר בסוף ל sRGB כדי שתוכל להציג את זה באינטרנט.
אז איפה כל הטווח של ה Adobe?
זה כמו לצלם בצבע כשאתה יודע שאתה צריך רק שחור לבן.
אמנם יש בצבע יותר פרטים, אבל מראש אתה יודע שאתה לא צריך צבע, כי אתה הולך לעבוד עם זה בשחור לבן. אז מה עוזרים לך כל הפרטים הללו? (בהנחה שאתה לא צריך ולא תשתמש בצבע עצמו)?
על הנייר - עדיף צבע, אבל בתאכלס, השחור לבן המובנה מספיק טוב לך.

מה שכן, אם היית כותב "מדריך" לשינוי פרופילי צבע, כל האשכול הזה היה מקבל צורה אחרת לגמרי.
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 07-03-2007, 22:14
צלמית המשתמש של גודלן-ארז
  גודלן-ארז גודלן-ארז אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.03.06
הודעות: 5,026
שלח הודעה דרך MSN אל גודלן-ארז
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "תראה, לדעתי אתה פשוט יוצא..."

הטווח הדינמי אני צריך לא רק ל-HDR של תמונות דוממות

ולדערי עדיין לא המציאו שיטה לצלם אוביקט נע בו זמנית בחשיפות שונות בעזרת מצלמה אחת.
אני לפעמים רוצה להבהיר ולחשוף אזורים בתמונה כהים שבחיים לא הייתי יכול לחשוף ב-JPG ולקבל איכות שהיתה מספקת אותי או ההפך, מאזורים שרופים.

זו הסיבה שאני מצלם ב-RAW, כי לפעמים אני רוצה להוציא יותר מתמונה ממה שקיבלתי.
והטוח הדינמי הזה הוא אחד הסיבות שבגלל עברתי ל-DSLR (ולפני שתקפוץ על זה כתבתי אחד הסיבות!!!)

והמעבר ל-SRGB נעשה רק כדי להציג לכם את העבודה.
שזו תמונה 1 מתוך 50.
לא כל צילום שאני עושה מגיעה לאינטרנט או מיועד לאינטרנט.
המדפסת שעד עכשיו הדפסתי בה תמונות (במעבדה) לאחר בירור מתאימה עצמה לפרופיל צבע המוטבע בתמונה.

וכן
המסך שלי מציג 7.8 מיליון צבעים.

המדריך הזה נועד למה שהוא נועד ומה שכתוב בכותרת.
זה שאתה מתכחש לצורות עבודה שונות זה משהו אחר...

כמו שהמרצה שלי לאחדו"א אומרת... יש 10 דרכים להגיע לפתרון... וכל אחד בוחר את הדרך שלו...

הדרך שהצגתי ב"מדריך" היא דרך שתתאים לכלום, אפילו למעפנים כמוני שמצלמים ב-RAW.
_____________________________________
Nikon F5|Nikon D300|Nikon D50|Canon SD800+DiveSuite|Nikon 105 2.8 VR|Nikon 18-200 VR|Nikon 50 1.8|Sigma 50-500|Sigma 10-20|Sea&Sea YS-110 Flash|Kata 103|

Temp Web Site: picasaweb.google.com/erez2006


נערך לאחרונה ע"י גודלן-ארז בתאריך 07-03-2007 בשעה 22:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 07-03-2007, 22:33
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי גודלן-ארז שמתחילה ב "הטווח הדינמי אני צריך לא רק..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גודלן-ארז
הטווח הדינמי אני צריך לא רק ל-HDR של תמונות דוממות

ולדערי עדיין לא המציאו שיטה לצלם אוביקט נע בו זמנית בחשיפות שונות בעזרת מצלמה אחת.
אני לפעמים רוצה להבהיר ולחשוף אזורים בתמונה כהים שבחיים לא הייתי יכול לחשוף ב-JPG ולקבל איכות שהיתה מספקת אותי או ההפך, מאזורים שרופים.


כמה אתה כבר משתמש בטווח הדינאמי ליצירת HDR במצב של תנועה?
ברוב המקרים אנחנו נבצע HDR בלאו-הכי על נופים - דברים עומדים ולא זזים. אנשים אנחנו נצלם בצל וצילומי ספורט - זה כבר סיפור אחר.

ההבדל בין האיזורים הכהים ב JPG ל RAW לא כאלה גדולים כמו שאתה עושה מהם.
בטח שלא בניקון שלך. במקסימום, הפרטים שתקבל יבואו בצורת רעש דיגיטלי מוגבר כתוצאה מהבהרה מוגזמת :/

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גודלן-ארז
זו הסיבה שאני מצלם ב-RAW, כי לפעמים אני רוצה להוציא יותר מתמונה ממה שקיבלתי.
והטוח הדינמי הזה הוא אחד הסיבות שבגלל עברתי ל-DSLR (ולפני שתקפוץ על זה כתבתי אחד הסיבות!!!)

אתה תקבל טווח דינאמי יותר גדול מכל P&S גם בצילום JPG. אתה לא חייב RAW בשביל טווח דינאמי גדול יותר. אני לא בטוח שאתה מודע לטווח של ה DSLR בין זה לזה. ההבדלים קטנים.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גודלן-ארז
והמעבר ל-SRGB נעשה רק כדי להציג לכם את העבודה.
שזו תמונה 1 מתוך 50.
לא כל צילום שאני עושה מגיעה לאינטרנט או מיועד לאינטרנט.

אני לא אמרתי שהשימוש של sRGB הוא רק לאינטרנט.
קח לדוגמא את אתרי הסטוק שמתאימים גם לאינטרנט וגם לפרינט מסחרי לכל מטרה (כולל הדפסות ענק) - עובדים רק ב sRGB.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גודלן-ארז
המדפסת שעד עכשיו הדפסתי בה תמונות (במעבדה) לאחר בירור מתאימה עצמה לפרופיל צבע המוטבע בתמונה.

וכן
המסך שלי מציג 7.8 מיליון צבעים.

המדריך הזה נועד למה שהוא נועד ומה שכתוב בכותרת.
זה שאתה מתכחש לצורות עבודה שונות זה משהו אחר...

כמו שהמרצה שלי לאחדו"א אומרת... יש 10 דרכים להגיע לפתרון... וכל אחד בוחר את הדרך שלו...

הדרך שהצגתי ב"מדריך" היא דרך שתתאים לכלום, אפילו למעפנים כמוני שמצלמים ב-RAW.

המדריך שלך מלמד איך לעבור מ Adobe ל sRGB.
הוא לא מתק בעיות כפי שהעלית.
למעשה, רוב האנשים (ובצדק, בין אם הם מודעים לזה או לא מודעים לזה) עובדים ב sRGB ומה שהם מקבלים מהמצלמה נראה אותו הדבר בכל מקום (כי הסטנדרט הוא sRGB).
זה נחמד שעלית על הבעיה שלך, והצלחת להבין מדוע בפוטושופ זה נראה אחרת מאשר באינטרנט, אבל מפה ועד מדריך שמסביר איך להמיר - לדעתי המרחק גדול.
יכלת אגב לכתוב את זה בשתי שורות קוד מבלי להשתמש בצילומי מסך.
לא באמת מאמר מסובך מדי :/
אבל זה באמת רק אני... אולי עבור אחרים צילומי המסך חיוניים יותר...
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 07-03-2007, 22:46
צלמית המשתמש של גודלן-ארז
  גודלן-ארז גודלן-ארז אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.03.06
הודעות: 5,026
שלח הודעה דרך MSN אל גודלן-ארז
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "[QUOTE=גודלן-ארז]הטווח הדינמי..."

בוא נסכם את הדיון הזה שלא תורם לאף אחד בכך שאומר את זה:

איש איש באמונתו ודרך חייו יחיה.

כמו ששחף לא תצליח להמיר אותי ואותך לצד ההוא אני לא ינסה לגרום לך לצלם ב-RAW
אני אוהב את הטיפה יותר חופש שמעניק לי ה-RAW וזהו.
אתה חושב שאין סיבה... סבבה חופשי זכותך ויש מאחוריך סטוק של הוכחות שאתה יודע על מה אתה מדבר ואני לא יגרר לויכוח חסר תועלת נגדך כי ממש אין סיבה לויכוח.

אני כנראה עדיין צריך ללמוד את הדברים הטענות הנ"ל על בשרי לפני שאני מוותר על האופציה הזו.

_____________________________________
Nikon F5|Nikon D300|Nikon D50|Canon SD800+DiveSuite|Nikon 105 2.8 VR|Nikon 18-200 VR|Nikon 50 1.8|Sigma 50-500|Sigma 10-20|Sea&Sea YS-110 Flash|Kata 103|

Temp Web Site: picasaweb.google.com/erez2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 07-03-2007, 22:16
צלמית המשתמש של Olegis
  Olegis Olegis אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.02
הודעות: 6,709
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "תראה, לדעתי אתה פשוט יוצא..."

זה לא כזה סיפור כמו שאתה מציג את זה. קובעים שפלט המצלמה יהיה ב-Adobe RGB ואז בונים אקשן קטן שממיר את הפרופיל ל-SRGB בפוטושופ - וגמרנו. חצי שנייה של עבודה, ממש בלחיצה אחת של כפתור.

כשאתה מוציא פלט של SRGB מהצמלמה, אתה למעשה גורם למצב שבו חלק מהצבעים שהיו זמינים בתמונה המקורית שלכדה המצלמה, הלכו לאיבוד. גם ב-Adobe RGB חלק מהצבעים ילך לאיבוד, אבל זה יהיה חלק הרבה יותר קטן. כשאתה מבצע עריכה על תמונה בפוטושופ, עדיף לך לעבוד עם כמה שיותר צבעים מסיבות מובנות. בהמרה מבוקרת ממרחב אחד למרחב צבעים אחר (למשל מ-Adobe RGB ל-SRGB) אתה לא מאבד את הצבעים האלה אלא ממפה אותם למרחב החדש. קצת קשה לי להסביר את זה, אבל מי שמכיר את המושג של "פונקציה" במתמטיקה, יבין על מה אני מדבר (זה למעשה פעולה שלוקחת סט מסויים של ערכים וממפה אותו לסט ערכים אחר). תקרא את המאמר של מייקל רייכמן כדי להבין קצת יותר על מה אני מדבר.
_____________________________________
בכבוד רב,
אולג.
www.Olegis.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 07-03-2007, 00:45
  חם על הירח. חם על הירח. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.11.06
הודעות: 138
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גודלן-ארז שמתחילה ב "מדריך - התאמה בין צבעי תצוגה בפוטושופ לאינטרנט"

העבודה בפרופיל הצבע של Adobe RGB עדיפה בשל מרחב הצבעים הגדול יותר שהוא מציע לנו על פני פרופיל של sRGB.
עדיף לעבוד עם הפרופיל של אדובי , לכוון במצלמה לפרופיל של אדובי , את הפוטו שופ כנ"ל , לעבוד תמיד על אדובי ובסוף בסוף פשוט לעשות את ההמרה הקטנה הזו שפותח האשכול הסביר כאן.
ככה אנחנו גם מרווחים את מרחב הצבעים הגדול יותר שמוצע לנו ולא מפסידים כלום , וגם התוצאה תהיה דומה אם נעלה תמונה לאינטרנט או נלך להדפיס אותה בכל חנות שהי.
להרבה מן החנויות צילום (שלי לפחות יצא לבקר בהן) אין בכלל מושג פרופיל צבע מהו , כאילו מדברים איתם סינית , אז בכזו חנות בטוח שלא ידפיסו את התמונות שלכם על פרופיל הצבע של אדובי.
אם לא תשנו את פרופיל הצבע בסוף העבודה שלכם חזרה ל - sRGB אתם תשימו לב כי התמונה שלכם רוויה הרבה פחות ונראית "על הפנים" כשהיא מודפסת או מועלית לאינטרנט , וזאת משום שההדפסה נעשית כאמור בדרך כלל בפרופיל של sRGB והאינטרנט שלנו גם הוא מציג תמונות בפרופיל sRGB.
אבל ברגע שעשינו את ההמרה הקטנה הזו הרווחנו בגדול , גם ניצלנו את מרחב הצבעים הגדול והעשיר יותר וגם התוצאה של ההדפסות תצא נהדרת.
לילה טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 07-03-2007, 18:11
  amonsito amonsito אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.01.06
הודעות: 2,973
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גודלן-ארז שמתחילה ב "מדריך - התאמה בין צבעי תצוגה בפוטושופ לאינטרנט"

קיצור שמעתי הרבה שטויות בחיים שלי אבל כמות השטויות שיש פה עוברת כל גבול (להוציא את מתן):
המדפסת הביתית והמסך הביתי הפשוט תומך בטווח צבע צר עד 7.2 מיליון צבעים למסך ובמדפסת קצת יותר אך נעשה בשימוש של sRGB.
בכל אופן בגרפיקאים יש מסכים עם טווח צבעים יותר גבוה 7.6 (7.8 מיליון צבעים זה עין של בן-אדם) בכל אופן אז ישנה עדיפות להשתמש באדובי אבל זה תלוי למה השימוש, כי רק בשימוש להדפסות שיש באפשרותן להציג טווח צבע של אדובי (כלומר שיש להם תמיכה בפרופיל צבע של אדובי) עדיף לעבוד באדובי ומדובר בד"כ על שלטי חוצות או מגזינים איכותיים של צילום שיש להם מערכת העיתון מדפסת שתומכת באדובי.
בכל אופן העיניין הוא שבמשך השנים מתפתחת הטכנולוגיה ואדובי חשבה על זה שכדאי לה להכין את המשתמשים לעתיד ברגע שיכנסו מדפסות בעלות טווח צבע מאוד רחב וכן מסכים בעלי טווח צבע רחב ואז הפרופיל של אדובי יהיה פרקטי (הנבואה עוד לא התממשה) עד אז נאלץ להמתין ולחכות למדפסות הדור החדש והמסכים, ואז אנשים ידפיסו רק בבית (והלך על חנויות הצילום)
_____________________________________
עמוס טרבולסקי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 08-03-2007, 14:08
  חם על הירח. חם על הירח. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.11.06
הודעות: 138
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גודלן-ארז שמתחילה ב "מדריך - התאמה בין צבעי תצוגה בפוטושופ לאינטרנט"

לכל אלו שכותבים "כמעט כולם עובדים ב-sRGB "
דבר ראשון - מה הקשר?! זה אומר שהם מבינים כל כך הרבה בנושא? נו אז?!
מתערב שהרבה מהאנשים כאן בכלל לא מבינים על מה אנחנו מדברים.
דבר שני - באירופה למשל הם ישרו קו ופרופיל הצבע ה"נפוץ" או ה"פופולרי" הוא הפרופיל של אדובי, ככה שזה לא נכון שכולםםםםםםםםםםםם משתמשים ב-sRGB.

ועוד פעם - ברגע שאתה עושה את ההמרה הקטנה והפשוטה הזו בפוטו-שופ אתה לא מאבד צבעים או פרטים בככל. ההמרה הזו משנה את אותם הצבעים שצולמו ע"י הפרופיל של אדובי לפרופיל של sRGB ואם יש איבוד של צבעים הוא קטנטן ולא מורגש בכלל. למי שיש ספק מוזמן לנסות..

עוד משהו
ברגע שתרצו לעשות הדפסות גדולות ורציניות במקומות קצת יותר רציניים מחנות הצילום השכונתית, יהיה כדאי לכם לעבוד עם הפרופיל של אדובי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 08-03-2007, 20:49
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי חם על הירח. שמתחילה ב "[QUOTE=Olegis]זה בהנחה שהמקום..."

מה שמחזיר אותנו לשאלה המוכרת "מה עדיף, D50 או 1Ds Mark2?"
ברור שבקצה הטכנולוגי, אין על קנון. היחידים עם פריים מלא וכו', אבל במיד-ריינג' אין לה שליטה מלאה (ודווקא שם, לניקון יש יותר דגמים עם יותר מרחב בחירה, בעיקר עקב שיקולי עלות).
אז מה? מי יותר טוב? ניקון או קנון?

גם אם "המקצוענים" לדבריך משתמשים בקנון או ADOBE, זה לא אומר שמה שאתה צריך, ומה שאתה תעבוד איתו, לא יהיה ניקון או sRGB.
שוב אנחנו חוזרים למה יותר טוב או פחות טוב, אבל אף אחד לא מציג מספרים.
כשאתה אומר של-ADOBE יש יותר גוונים, או מרחב צבע גדול יותר, או טווח דינאמי גדול יותר, או קומפוזיציה טובה יותר - בכמה? למה הכוונה? כמה יותר? האם בכלל יורגש בעין?

אני רוצה להזכיר לך שהעין האנושית זה לא מחשב.
כשאתה אומר שטווח הצבעים שקולטת העין הוא 7 מליון, אתה במודע תוכל להבחין רק ב 8 צבעים על גווניהם הרבים. בדומה לתיקון ה- WB האוטומטי של המוח, רוב הסיכויים שהרבה גוונים (למעשה רובם) יראו לך דומה מאוד, להבדיל מהמחשב שידע שמדובר בשני דברים שונים לחלוטין.
נסה להבדיל בין האדום הזה לבין האדום הזה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נראה זהה לחלוטין מה? המחשב יגיד לך שמדובר בשני דברים השונים לחלוטין ואי אפשר להתבלבל בכלל...

האמור לעיל בנושא ניקון / קנון היתה אנלוגיה לסיפור שאנחנו מכירים תקופה ארוכה. אין צורך להתייחס לנקודה שהועלתה בפני עצמה כדיון (לא באשכול הזה ולא בכלל), אלא להתייחס רק לנושא הצבעים / מרחב הצבע ופרופיל העבודה
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com


נערך לאחרונה ע"י Narxx בתאריך 08-03-2007 בשעה 20:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 08-03-2007, 22:02
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי חם על הירח. שמתחילה ב "נו ויכוח מיותר וחסר טעם שכל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי חם על הירח.
נו ויכוח מיותר וחסר טעם
שכל אחד יעבוד עם מה שבא לו.
ולא היה ויכוח על מה יותר טוב כמו שאתה מציג את זה ,
סך הכל צוינו כמה עובדות ואחת היתה שלאדובי יש טווח צבעים גדול יותר ולדעתי כדאי לנצל את זה.
אבל שוב - אין מקום לויכוח ואין פה אף אחד שצודק.
תהנו בכל אשר תשתמשו

מסכים איתך שהדיון הזה רלוונטי כמו "האם עדיף לעבוד ב JPG או ב RAW" ושהוא חסר פואנטה לחלוטין.
פשוט, הגבתי להודעה שלך:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי חם על הירח
לכל אלו שכותבים "כמעט כולם עובדים ב-sRGB "
דבר ראשון - מה הקשר?! זה אומר שהם מבינים כל כך הרבה בנושא? נו אז?!
מתערב שהרבה מהאנשים כאן בכלל לא מבינים על מה אנחנו מדברים.
דבר שני - באירופה למשל הם ישרו קו ופרופיל הצבע ה"נפוץ" או ה"פופולרי" הוא הפרופיל של אדובי, ככה שזה לא נכון שכולםםםםםםםםםםםם משתמשים ב-sRGB.

ועוד פעם - ברגע שאתה עושה את ההמרה הקטנה והפשוטה הזו בפוטו-שופ אתה לא מאבד צבעים או פרטים בככל. ההמרה הזו משנה את אותם הצבעים שצולמו ע"י הפרופיל של אדובי לפרופיל של sRGB ואם יש איבוד של צבעים הוא קטנטן ולא מורגש בכלל. למי שיש ספק מוזמן לנסות..

עוד משהו
ברגע שתרצו לעשות הדפסות גדולות ורציניות במקומות קצת יותר רציניים מחנות הצילום השכונתית, יהיה כדאי לכם לעבוד עם הפרופיל של אדובי.

שם אמרת בתקיפות כי עדיף לעבוד עם ADOBE, וגם ציינת שכך עובדים המקצוענים ולכן זה יותר טוב.
בכל מקרה - שמח לשמוע שהדיון הסתיים, באמת הגיע הזמן.
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:11

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר