08-03-2007, 20:49
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
מה שמחזיר אותנו לשאלה המוכרת "מה עדיף, D50 או 1Ds Mark2?"
ברור שבקצה הטכנולוגי, אין על קנון. היחידים עם פריים מלא וכו', אבל במיד-ריינג' אין לה שליטה מלאה (ודווקא שם, לניקון יש יותר דגמים עם יותר מרחב בחירה, בעיקר עקב שיקולי עלות).
אז מה? מי יותר טוב? ניקון או קנון?
גם אם "המקצוענים" לדבריך משתמשים בקנון או ADOBE, זה לא אומר שמה שאתה צריך, ומה שאתה תעבוד איתו, לא יהיה ניקון או sRGB.
שוב אנחנו חוזרים למה יותר טוב או פחות טוב, אבל אף אחד לא מציג מספרים.
כשאתה אומר של-ADOBE יש יותר גוונים, או מרחב צבע גדול יותר, או טווח דינאמי גדול יותר, או קומפוזיציה טובה יותר - בכמה? למה הכוונה? כמה יותר? האם בכלל יורגש בעין?
אני רוצה להזכיר לך שהעין האנושית זה לא מחשב.
כשאתה אומר שטווח הצבעים שקולטת העין הוא 7 מליון, אתה במודע תוכל להבחין רק ב 8 צבעים על גווניהם הרבים. בדומה לתיקון ה- WB האוטומטי של המוח, רוב הסיכויים שהרבה גוונים (למעשה רובם) יראו לך דומה מאוד, להבדיל מהמחשב שידע שמדובר בשני דברים שונים לחלוטין.
נסה להבדיל בין האדום הזה לבין האדום הזה.
נראה זהה לחלוטין מה? המחשב יגיד לך שמדובר בשני דברים השונים לחלוטין ואי אפשר להתבלבל בכלל...
האמור לעיל בנושא ניקון / קנון היתה אנלוגיה לסיפור שאנחנו מכירים תקופה ארוכה. אין צורך להתייחס לנקודה שהועלתה בפני עצמה כדיון (לא באשכול הזה ולא בכלל), אלא להתייחס רק לנושא הצבעים / מרחב הצבע ופרופיל העבודה
נערך לאחרונה ע"י Narxx בתאריך 08-03-2007 בשעה 20:51.
|