לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-03-2007, 12:58
  מיכאל שרון מיכאל שרון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 101
יש רק פתרון אחד לתאונות הקטלניות - הרחבת תשתית הכבישים, גשרים עיליים. השאר - ישראבלוף

מחקרים בעולם מוכיחים כי יש רק פתרון יעיל אחד למזעור התאונות - הרחבת תשתיות, כבישים מעולים, גשרים עיליים, הבטחת זרימת התנועה במקום פקקים אין סופיים, ורימזור אין סופי, הנוגסים בעצביהם של הנהגים, מתישים אותם, וגורמים להם לפגיעה בקשב ותאונות, ומשבשים את שיקול הדעת הנהגי של תנועה יעילה במרחב.

אבל בישראל, חרף מיסוי העתק על רכב והקשור בו (אגרות הרכב באירופה הם חצי ממה שגובים בארץ, המיסוי נמוך מזה -אבל שם כן משקיעים בתשתיות), בישראל בנושא התעבורה משתולל ישראבלוף והפניית הכספים לאי-שם עלום, במקום השקעה של מליארדים בתעבורה.

הפתרון הזול, במקום השקעה של מליארדים - השקעה של כמה מאות אלפים בפירסום הקורא לנהיגה זהירה. בארה"ב, אם אתה נוהג לאט ובולם את התנועה, עוצרת אותך ניידת, השוטרים פורסים את ידיך על מכסה הרכב, ועושים לך בדיקות סמים ושיכרות. וכאן הנהג האיטי והבולם הוא הדמות הנורמטיבית...

והשיטה כאן בנוסף היא עודף שילוט ותקנות, שמחקרים מראים כי הם רק מבלבלים ומשבשים את התנהגות הכביש היעילה של הנהג. לא נמצא כל קשר בין מהירות גבוהה ותאונות, ולחילופין, נמצא כי נהיגה איטית בכבשים בין עירוניים ועירוניים, בפרט בשעות הלילה, מביאה להגברת התאונות.

בשלוש השנים גברו פעולות האכיפה והטרור כנגד הנהגים והתוצאה הבלתי נמנעת - לא רק שלא קטן שיעור התאונות, אלא אף עלה בעשרות אחוזים.

יש לזכור כי בישראל, שעור הרכבים ל-1000 נפש נמוך בהרבה מאשר במערב, ואין כל הצדקה לשיעור התאונות שהוא מהגבוהים במערב, פרט לבחירה בדרך ישראבלוף של תקנות ואכיפה אין סופיים וחליבת כסף מנהגים, כתחליף להצבת תשתית תעבורתית יעילה.

כרגיל בישראל, במקום לפתור את בעיית יעילות התעבורה על ידי השקעות בתשתיות, מאשימים את הנהגים, והופכים את המצוקה למנוף עצום לגביית קנסות וחליבת הנהגים.

ישראבלוף ובזיזה כלכלית כבר אמרנו?

בנוסף, ישראל היא המדינה המודרנית היחידה בעולם, בה אין רכבת תחתית, שלא לדבר על חשמליות, דבר המוציא שלא לצורך מאות אלפי רכבים לנסיעה תוך עירונית. שילוט הדרכים מבולבל ולא עקבי, בעוד במערב, בכל ארץ אירופית, אתה יכול להגיע לכל נקודה רצוייה על סמך שילוט הדרכים. וכאן, השלט מורה לך על פתח תקווה או ישוב אחר, או על דרך משה דיין, ואחר כמה קילומטרים, ודווקא בהתפצלות, פתח תקווה או משה דיין אינם מופיע דווקא אז בשלט הדרכים, כאילו מציבי השלטים סובלים משיבוש בכושרם המוחי לתפיסת מרחב. מבצעי האכיפה הרבים נועדו להטיל טרור על הנהגים, להשליט טון צדקתני וצודק כזה, תוך שיבוש התנועה, וזאת כתחליף זול להפליא להשקעה בתשתיות. ולשימוש בכוח אדם משטרתי ללוחמה בפשע, במקום כגובי כספים מנהגים.

נערך לאחרונה ע"י מיכאל שרון בתאריך 11-03-2007 בשעה 13:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 11-03-2007, 15:59
  הומני הומני אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.06
הודעות: 264
אתה מדבר שטויות , כל הארץ תהיה כביש? יסעו 150 קמ"ש?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיכאל שרון שמתחילה ב "יש רק פתרון אחד לתאונות הקטלניות - הרחבת תשתית הכבישים, גשרים עיליים. השאר - ישראבלוף"

הפתרון הוא שילוב גם תשתית טובה אבל בעיקר אכיפה. אם נהג ידע כי הוא יתפס על כל!!! עברה ורשיונו ישלל הוא לא יבצע אותה.
אם נהג ידע כי חברת הביטוח לא תבטח אותו , או שהביטוח שלו יהיה יקר יותר הוא לא ינהג כמשוגע.
אם בבתי הספר ילמדו סבלנות נהי לא יעברו באדום ,"יגנבו " עצור ובטח לא ירותו לכביש כי ראו את החבר ממול.

צריך משטרה יותר גדולה , צריך להחזיר את שוטרי הסיור הרגלי לרחובות , כדאי עם סוסים, ושיסתובבו סתם בין האנשים ולא רק שיש התראה.
כשיראו יותר שוטרים יהיה פחות פשע פחות אלימות וגם פחות תאונות.

משטרה גדולה לא תפחד מהפושעים.
_____________________________________
טוב שלום מארץ ישראל השלמה!

לצאת מהשטחים למען ישראל!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 11-03-2007, 20:04
  מיכאל שרון מיכאל שרון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 101
אתה מבלבל נהיגה עם היעדר פשיעה. אין כל קשר
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי הומני שמתחילה ב "אתה מדבר שטויות , כל הארץ תהיה כביש? יסעו 150 קמ"ש?"

הנהג הקשוב לכל תמרור וכתובת ונוהג לאט, הוא תכופות הנהג הקטלני - שכן אין הוא מפעיל שקול דעת נהגי, ועל כל מצב לא צפוי הוא מפעיל בלמים וגורם תכופות לתאונה. עבריינות פלילית היא דבר אחד, ונהיגה גרועה - הקשורה בחוסר אירגון מרחבי והיפגעות הקשב היא דבר אחר לחלוטין. אלא שכאן נוהג השילטון לנזוף באזרח נו נו נו על כל מחדל של השילטון. משהוא נוסח "כולנו אשמים" בעקבות מחדלי מלחמת 1973.

אם תגביר את האכיפה פי 3 ותאיט מאד את מהירות הנהגים, התוצאה תהיה הן שיבוש התעבורה והן הגברה אקספוננציאלית של מספר התאונות עקב עצבים שחוקים ואובדן אוריינטציה מרחבית. ונא לא לשכוח שתעבורה חייבת להיות יעילה ולזרום במהירות סבירה. שהרי אחרת ניתן למנוע תאונות באופן פשוט: הן שיבוש התעבורה על ידי רמזור בכל פינה, והן איסור 5 ימים בשבוע על אזרחים לנהוג...

נערך לאחרונה ע"י מיכאל שרון בתאריך 11-03-2007 בשעה 20:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 11-03-2007, 20:16
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
קשקוש.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי מיכאל שרון שמתחילה ב "אתה מבלבל נהיגה עם היעדר פשיעה. אין כל קשר"

אחוז התאונות(הקטלניות) שנגרמות כתוצאה מנהיגה "איטית" מדי עקב "חוסר בטחון", הוא פחות או יותר זהה לאחוז התאונות שנגרמות ערב מהירות גבוהה.
אגב לגבי הגבלת המהירות- רוב הכבישים ה"מהרים" בארץ לא מאפשרים נהיגה במהירות של מעל 120 קמ"ש, בהתחשב באיכות הכביש, והרכב הממוצע שנע על כבישי הארץ.
הרכב הממוצע מפסיק להיות יציב במהירות של מעל 120 קמ"ש(סובארו, מיצובישי, יונדאי משפחתיות...), נקודה סוף פסוק, העניין בכלל לא נתון לווכוח.
וזאת בכלל מבלי להזכיר את כמות זלילת הדלק של רכב ממוצע הנוסע מעל 110 קמ"ש, אולי אתה מאוד עשיר, אבל זה בהחלט שיקול.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 12-03-2007, 04:53
  מיכאל שרון מיכאל שרון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 101
כבישי ישראל פקוקים למדי. מחקרים מראים כי צפיפות מעלה את רמת התוקפנות
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "הלוואי וזה היה המצב, אבל אתה כנראה חיי במדינה אחרת..."

נכון אמנם כי יש נהגים עברינים לא מעטים, שמפרים כל כלל סביר ואין להם חוקי משחק, אלא מפגינים פראות רבה בכביש. אך קח למשל את הנהג המסומם שגרם אתמול ל-6 הרוגים: לא היתה כאן אגרסייה, אלא ירידה תלולה בכושרו לנהוג. עצרתי פעם לפני רמזור, וכעבור 30 שניות רכב נכנס בי מאחור. לא היתה כאן עבריינות, אלא טשטוש הריכוז שלו, והמשכתו בנסיעה מתוך אינרצייה. פעם כמעט נהרגתי, כאשר נהגת במכונית ספורט חצתה צומת באור אדום במהירות כשהיה לי אור ירוק. היה כאן פגיעה ביכולת הקשב והריכוז שלה. מאידך, שמתי לב שלעיתים יש פורעים, שבחסות התנהגות חוקית כביכול, ניצמדים אליך מאחור, ואינם מאפשרים לך לנסוע רוורס כשהדבר דרוש, מתוך סדיזם ורשעות גרידה. הגברת הטרור האכיפתי בדרכים , רק תביא מצידה, לדעתי, להגברת ההתנהגות הפורעת, שחלקה מחתרתי. יש לשחרר צפיפות ופקקים, ולא להגביר את "המשטר" בתוכם.

רגולציית יתר של תקנות והנחיות שרירותיות (כגון, בכביש התלת מסלולי הנושק לנהריה ממזרח, כאשר יש תמרור של שטח בנוי, והגבלת מהירות של 70 קמ"ש, ומוצבים שם בדרך קבע שוטרים הרושמים דוחות בשפע וגורפים מכיס האזרח הנוהג כסף רב) רק מגבירה את האתוס החתרני (סובוורטיבי) של פיתוי לנהיגה עבריינית.

נערך לאחרונה ע"י מיכאל שרון בתאריך 12-03-2007 בשעה 05:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 12-03-2007, 21:42
  משקיפה משקיפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 1,107
צודק צודק צודק.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיכאל שרון שמתחילה ב "יש רק פתרון אחד לתאונות הקטלניות - הרחבת תשתית הכבישים, גשרים עיליים. השאר - ישראבלוף"

היום הנהגים הזהירים פוחדים מהמשטרה. עין אחת מופנית לספידומטר והשניה לכביש.
כל בר דעת מבין שתשתיות טובות קרי כמה שיותר מחלפים, כמה שיותר כבישים דו מסלוליים רב נתיבים וכו', יורידו את התאונות הקטלניות. ברור שצריכה להיות אכיפה במקרים של נהיגה מהירה באופן חריג, ונהיגה שמפריעה לנהגים האחרים.
יש רעיונות מטומטמים כמו להפריט את כוחות האכיפה או להחמיר את העונשים ויש אנשים טפשים שחושבים שאנו צריכים לחיות במדינה שעל כל טעות (לא רק בנהיגה) צריכים לשלם ביוקר.
דרך אגב אני מהנהגים שהפחד הכי גדול שלהם זה לפגוע במישהו, אולי כדאי שהחינוך יתמקד בזה ולא במילוי חוקים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:16

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר