22-03-2007, 02:29
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.02.02
הודעות: 1,242
|
|
בעזרת השם יתברך
אחי הרצון שלך נובע ממקום טוב, כלומר מהנשמה שלך. אבל אתה צריך קצת תיאום כוונות. בה"י אנסה לעזור כמידת יכולתי וכמיטב דעתי הדלה.
טוב בנוגע לכל מה שאמרו פה, באמת כדאי לך להתרחק מכל ה"קבליסטיים" שמנסים למכור לך רוחניות. רבי נחמן מברסלב אמר שעל האדם לחפש יהודי ת"ח וחסיד שידריך אותו בעבודת השם, כלומר לא ללכת למורים שלא חיים את מה שהם מלמדים (איני מדבר על מורים לפיזיקה וכו'), ובאמת איני מאמין שכל מדריכי הרוחניות האלה באמת מחפשים כל חיהם את רצון השם יתברך...
בנוגע להתענינותך בקבלה, בחסדי השם יתברך לתורתנו הקדושה יש ארבעה רבדים עיקריים: פשט, רמז דרש וסוד (פרד"ס), כמובן שלתורה אינסוף רבדים שכן "רחבה היא מני ים", אולם אילו הם ה"קטגוריות", אם אפשר לקרוא לזה כך. הקבלה היא רובד הסוד, ונקראת "קבלה" כיוון שעברה מדור לדור, רב לתלמיד והיא 'קבלה' מרבותינו הקדושים עד משה רבינו ע"ה, אולם בתלמוד הבבלי (אולי גם בשאר מקורות חז"ל, איני יודע) המילה קבלה מתייחסת לחלק ה'כתובים' שבתנ"ך.
עד לפני כ-2000 שנה תורת הסוד היתה עדיין סודית, עד שהקב"ה נתן רשות לרבי שמעון בן יוחאי ונתגלה ספר הזוהר הקדוש על ידו. שזהו הספר שעל ידו לא תשתכח תורה מישראל ושעל ידו יצאו עמ"י מהגלות. וכמו שכתוב בליקוטי מוהר"ן (חלק א' התחלה):
"רבי שמעון בן יוחאי. הבטיח שלא תשתכח תורה מישראל על ידו. כמובא בדברי רבותינו זכרונם לברכה (שבת קלח ע"ב): "כשנכנסו רבותינו לכרם ביבנה אמרו: עתידה תורה שתשתכח מישראל" ואמר רבי שמעון בן יוחאי שלא תשתכח. שנאמר: "כי לא תשכח מפי זרעו". וכמבאר בזהר (נשא קכד ע"ב): 'בהאי חבורא דאיהו ספר הזהר יפקון בה מן גלותא'. ועתה בוא וראה והבן. נפלאות נסתרות של תורתנו הקדושה. כי על כן סמך רבי שמעון בן יוחאי עצמו על זה הפסוק כי לא תשכח מפי זרעו. כי באמת בזה הפסוק בעצמו. מרמז ונסתר סוד הזה. שע"י זרעו של יוחאי. שהוא רבי שמעון בן יוחאי. על ידו לא תשתכח התורה מישראל. כי סופי תבות של זה הפסוק "כי לא תשכח מפי זרעו" הם אותיות יוחאי וזה שמרמז ומגלה הפסוק. "כי לא תשכח מפי זרעו", מפי זרעו דיקא הינו מפי זרעו של זה בעצמו שהוא מרמז ונסתר בזה הפסוק. שהוא התנא יוחאי. כי ע"י זרעו של יוחאי שמרמז בזה הפסוק בסופי תבות כנ"ל. שהוא רבי שמעון בן יוחאי. על ידו לא תשכח התורה. כי בזהר דא יפקון מן גלותא כנ"ל: ודע שסוד רבי שמעון בעצמו. הוא מרמז בפסוק אחר. כי דע כי התנא הקדוש רבי שמעון הוא בחינת (דניאל ד): עיר וקדיש מן ש'מיא נחית ר"ת שמעון וכו':" ע"כ לשונו הקדוש בל"מ וההמשך "ועכשיו יש נחל נובע מקור חכמה (ר"ת נחמן) ואפילו העיר וקדיש צריך ג"כ לקבל משם כציפור השותה מן המעין והבן."
מכאן רואים שכן חשוב ללמוד זוהר, שכן ככה נגאל, אולם כמובן שלא כל אחד ראוי ללמוד את תורת הסוד ולמיטב ידיעתי רבי משה קורדובירו שהיה מגדולי המקובלים כתב בספרו 'אור נערב' (ג, א) שעל האדם להיות נשוי (שיוכל ללמוד בטהרה), להיות בקי ב'שולחן ערוך', כלומר, בהלכה, ושתהיה בו יראת שמיים וענווה. ולמרות מה שהרבה חושבים, לא צריל להיות בן 40 כדי ללמוד זוהר, האר"י ז"ל לא חיכה לגיל 40, ולא רבי נחמן מברסלב (הם נפטרו לפני), אולי פעם זה היה תנאי, איני יודע, אולם היום זה לא כך. טוב אז בכל זאת איך נוכל אנו האנשים הפשוטים להנות מתורת הנסתר שאנו כו זקוקים לה גם ל'גאולה הפרטית' שלנו?
אז ברוך השם ששלח לנו צדיקים שמורידים את כל הסודות אלינו. ל"מ זה בעצם תרגום של סודות התורה (הזוהר הקדוש, כתבי האר"י ז"ל ועוד רבים) לדור שלנו, דור הגאולה. וכמו שרבי נחמן אמר, הוא 'אתחלתה דגאולה', 'התחלת הגאולה', כמובן שגם עיסוק בספר זה בלי שום הדרכה יכולה לגרום לך ללכת לאיבוד, אבל בכל מקרה זה מה שהשם יתברך נתן לי עכשב במוח. אשמח לנסות לעזור אם תרצה.
_____________________________________
יוגב.
I'm not going to not live because of the fear of what could happen" - Laird Hamilton"
|