22-03-2007, 07:20
|
|
|
|
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
|
|
ה"חיה הרעה" של היחידות המיוחדות
ה"חיה הרעה" של היחידות המיוחדותהכירו את ה"גרזן", רכב תקיפה חדש תוצרת ישראל, שיביא את אנשי הסיירות במהירות אל מוקדי לחימה גם כשעליו ציוד כבד רב. בעולם כבר מגלים התעניינות
מקור
אמיר בוחבוט
22/3/2007 7:41 [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
לוחמי היחידות המיוחדות בצה"ל יקבלו בקרוב "צעצוע" חדש: ה"גרזן" - הרכב הקרבי שיביא את מיטב הלוחמים במהירות לזירות הלחימה, שנחשף כאן לראשונה. "מדובר ברכב תקיפה מהטובים בעולם - תוצרת כחול לבן", אומר בגאווה קצין בכיר בזרוע היבשה.
מפקדי היחידות המובחרות ביותר בצה"ל פנו לפני כשנה וחצי לראש ענף רכב טקטי בזרוע היבשה וביקשו רכב שטח מיוחד שיסייע להם לשפר את יכולתם להגיע למוקדי לחימה במהירות, עם כמות לוחמים גדולה וציוד כבד. ראש ענף רכב טקטי, סגן אלוף שמוליק פרידמן וסרן אביב ינקוביץ, קצין הרכב של היחידות המיוחדות בצה"ל, המוגדר כמומחה הגדול בתחומו, הרימו את הכפפה והחלו לתכנן את הרכב הבא של הסיירות.
"חרשנו מספר יחידות בעולם כדי לראות אם יש רכב שעונה לכל הדרישות של הסיירות, שיודע לעבור תנאי שטח קשים כמו שיש לנו בגבול בדרום ובצפון ושיהיה בטיחותי - אבל לא מצאנו את החליפה הזו", מספר הקצין הבכיר. "ואם מצאנו, זה היה בעלות מאוד גבוהה שלא השתלמה לצה"ל, ולכן הוחלט להמציא רכב בעצמנו".
האלוף במילואים אודי אדם, שהיה בעבר ראש אגף הלוגיסטיקה בצה"ל, הטביע באנשיו את המושג "המוח הקודח", כדי שיחשבו כל הזמן על שכלולים והמצאות שיהפכו את עבודתם ליצירתית יותר, יעילה יותר ואפקטיבית יותר. סא"ל פרידמן וסרן ינקוביץ גייסו למשימה את המהנדס סרן עדי קורן מיחידת הניסויים של צה"ל ואת גיא בוננו, שמונה למפקד הניסוי - ויצאו לדרך.
נסיעת מבחן ל"גרזן". צילום: אמיר בוחבוט. עריכת וידיאו: איל רותם
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif] אפילו לאמריקנים אין רכב כזה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif] "ביקשנו מכל יחידה שתגיש לנו בקשה מסודרת על מה הם היו רוצים לראות בתוך הרכב ומה הם מצפים ממנו", סיפר סרן ינקוביץ, שריכז את הדרישות. "מדובר ברכב שנושא בתוכו תשעה לוחמים וציוד רב. הוא מגיע למהירות גבוהה בתנאי שטח קשים, ומי שיושב מאחור לא סובל מזעזועים מיותרים שבכלי רכב כמו 'סופה' ו'האמר' היו מתעופפים לצד הדרך".
סרן עדי, המהנדס של הפרויקט, הדגיש כי "הסיירות יקבלו רכב שכל אחד יכול לנהוג בו. הוא טוב גם לכביש רגיל וגם לשטח קשה, ויכול לשאת משקל תואם למשקלו - 3.5 טון. המתלים שיש לו מאפשרים לו להגיע ליכולות גבוהות מאוד".
"העמדנו רכב שמיועד רק ליחידות העלית של צה"ל", מתאר פרידמן את התוצאה. "מדובר ברכב התקיפה מהטובים בעולם, שיודע לעבור בכל תנאי שטח, תוך שמירה על רמת בטיחות גבוהה. הוא עומד בכל תנאי הבטיחות המחמירים ביותר. לא הצלחנו לאתר רכב ברמתו בעולם, אפילו לא בצבא האמריקני".
אנשי הסיירות הגיעו לראות את הרכב שזכה לכינוי הגרזן, AXE, ונותרו פעורי פה לאור הביצועים. במדינות זרות כבר מתעניינים בפיתוח של צה"ל.
_____________________________________
ציטוט:
"מה הוא הסביר לך?" שאלתי. "שני דברים עיקריים", השיב אבי: "הראשון, שכל פרט ופרט במציאות, כל שערה בזקן שלי, קשורים זה בזה ודבר אינו מקרי; והשני, שיש טוב ורע בעולם, ויש לבחור בטוב ולדחות את הרע". מונחי הטוב והרע שאליהם התוודע בחלום, היה ברור, שונים מאוד מאלה שבהם הורגל. הוא לא שכח את החלום הזה, וכששאלתי אותו עליו זמן מה אחר כך, הוא זכר אותו בבירור.
|
|