לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-03-2007, 21:09
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
כתבה "צלף יכול להוריד מחבל, צלם יכול להזיז אג´נדה" מתעדים קרביים

"צלף יכול להוריד מחבל, צלם יכול להזיז אג´נדה"
בדובר צה"ל הבינו מזמן שהמצלמה יכולה להכריע מלחמות. במלחמת לבנון הבינו שהמצלמה הזו צריכה ידיים מיומנות, שיודעות גם להילחם. התוצאה: פרויקט חדשני של הכשרת לוחמים-צלמים, שיישלחו ליחידות צה"ל ויכוונו אל האויב עדשה
גור סלומון מקור ראשון
23/3/2007

לרב-סרן צביקה גולן יש חלום: בכל מחלקה בצה"ל, לצד ציוד הלוחמה המוכר, תהיה ערכת צילום. בכל מחלקה גם יוכשר חייל שיידע לתפעל את הערכה ולהפיק ממנה את המיטב. הצלם-הלוחם יהיה לחלק אינטגרלי מהכוח, בדיוק כמו הצלף והחובש. כל אימון ופעולה מבצעית יתועדו בזמן אמת. החומרים - צילומי סטילס דיגיטליים וסרטוני וידאו - ישודרו אוטומטית לחדר בקרה באמצעות טכנולוגיות לוויין שכבר קיימות בשוק, מבלי שהחייל יצטרך לחבר את הציוד למחשב כלשהו. בתום תהליך מזורז של עריכה בדובר צה"ל ואישור מחלקת ביטחון מידע, יוזרמו החומרים לכל כלי תקשורת, מקומי או זר, שיחפוץ בהם. אף שדה קרב לא יישאר בלי כיסוי. צה"ל בשידור חי, 24 שעות ביממה.
ניצניו של החלום ב-30 בספטמבר 2000, יומה השני של אינתיפאדת אל-אקצה. באותו היום נורה למוות הילד מוחמד א-דורה, כשנקלע לחילופי אש בין חמושים פלשתינים לכוחות צה"ל בצומת נצרים. מותו של הילד בזרועות אביו תועד על ידי צלם פלשתיני, שעבד בשירות רשת הטלוויזיה הצרפתית France 2. כתב הרשת בישראל, שארל אנדרלין, קבע כי א-דורה נהרג מכדורים ישראליים, והצית גל איבה וזעם בעולם הערבי וביקורת חסרת-תקדים בחומרתה באירופה ומחוצה לה. צביקה גולן, אז ראש מדור צילום ביחידת ההסרטה והצילום של דובר צה"ל, שהה באותה העת על סיפונה של צוללת ששייטה בין גרמניה לספרד. כשהצוללת עגנה, התקבצו הישראלים מול מסך טלוויזיה במלון בספרד, ונדהמו לגלות את עוצמתו של מחול השדים שעורר האירוע. "פתאום זיהינו שכל מה שמשודר באירופה זו רק התקרית של א-דורה", נזכר גולן. "אמרנו: עד כדי כך? זה לא יכול להיות. ברור שיש פה איזושהי מניפולציה, איזושהי בעיה".
בעקבות המקרה הזה, מספר גולן, הוחלט לחלק מצלמות ללוחמי צה"ל. המצלמות חולקו והלוחמים החלו להקליק, אבל איכות התוצרים היתה רחוקה מלהשביע רצון. בדובר צה"ל הגיעו למסקנה שעל מנת להנחיל לחיילים את הידע הבסיסי הנדרש לתיעוד צבאי, יש לשלוח אותם לקורס מרוכז של שבועיים. במפקדת חילות השדה נרתמו לפרויקט ושיגרו לוחמים - חי"רניקים, שריונרים וגם אנשי מנהלת הקישור לפלשתינים (DCO) - להיחשף לתפעול הדק מסוג אחר.
בשנת 2001 סיים המחזור הראשון את לימודיו, ועד 2005, קצת לפני פינוי גוש קטיף וצפון השומרון, סיים המחזור העשירי והאחרון. אבל בדובר צה"ל גילו בינתיים בעיות נוספות בפרויקט. "השליטה שלנו באותם לוחמים היתה מאוד מזערית, כי אנחנו לא המפקדים הישירים שלהם", מסביר גולן, כיום מפקד תחום הסיקור המבצעי. "החיילים למדו ברמה מאוד גבוהה, אבל עם שובם ליחידות-האם, הם בעצם חזרו להיות לוחמים לכל דבר. כשהחלה הרגיעה באירועים, הם הפסיקו בהדרגתיות לצלם עד שכל הסיפור הזה דעך".


דרוש איתי אנגל
המוטיבציה למצוא וליישם טכניקה חדשה למעקב ויזואלי בזמן אמת נוצרה בעקבות מלחמת לבנון השנייה. היקף תיעוד הקרבות של צה"ל בכפרים היה דל. גולן, שבמלחמת לבנון השנייה שימש דובר פיקוד הצפון, מתקשה להסתיר את אכזבתו ממיעוט התמונות מאותה מלחמה. בעיניו, קרב שלא תועד אבד לנצח, ולכישלון הזה, הוא אומר, היו אבות רבים - מחסור בצלמים צבאיים; אילוצים קשים שיצרה המלחמה בכל הקשור להכנסת כלי התקשורת לעומק השטח; המגבלות הסטנדרטיות של דובר צה"ל בנוגע לביטחון מידע, סיווג ביטחוני וסיכון חייהם של עיתונאים; מגבלות ואילוצים מצד כלי התקשורת עצמם - הישראליים והזרים; וגם, מודה גולן בגילוי לב, מגבלות מצד אנשיו שלו. היו כמובן מספר חריגים, והבולט שבהם היה איתי אנגל, עיתונאי התוכנית 'עובדה', שהצטרף לכוח נח"ל ומצא עצמו תחת אש.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://upload.kipa.co.il/mfirst/mkh13-11254944322413252007.JPG]
תרגיל בלחימה בשטח בנוי (צילום: דו"צ)
בהיעדר כיסוי הולם, פרסם צה"ל בעיקר צילומים שנעשו ממטוסי חיל האוויר, ותיעדו את ירי הקטיושות מחצרות מסגדים ובתים ואת המענה ההולם של הטייסים. במקרים אחרים תיעדו לוחמי יחידות מיוחדות את פעילותם באמצעות מצלמות קסדה. בסיומה של המלחמה, כאמור, גמרו אומר בדובר צה"ל שלא לחזור על הטעויות. "כשהחלה הלחימה, פתאום הבנו בפיקוד צפון שאין מספיק כוח אדם שמוכשר לצלם. הבנו שהצילום חייב להיות מאוגד כפק"ל. במלחמה היו לחיזבאללה כ-800 הרוגים, ואי אפשר היה להביא את החומרים האלה לתוך ישראל, כי ללוחמים שלקחו איתם מצלמות לא היה מספיק ידע בצילום. היו שם קרבות הרואיים, במיוחד של גולני והצנחנים, שממש נלחמו פנים אל פנים מול החיזבאללה. מה שאיתי אנגל עשה זה בדיוק מה שהיינו צריכים".
בדובר צה"ל הוחלט בעקבות המלחמה על מנגנון חדש ומהפכני: בניית מערך סיקור מבצעי, שיכשיר צלמים-לוחמים ויפזר אותם ברחבי צה"ל, אך הם יישארו כפופים ישירות אליו. המחזור הראשון יצא לדרך לפני כשלושה חודשים. החיילים מופנים ממפקדת זרוע היבשה ומגויסים ישירות לגדוד מודיעין שדה. הם עוברים הכשרה קרבית שנמשכת מספר חודשים, ובסיומה הם נשלחים להכשרה בדובר צה"ל, חוזרים לגדוד המודיעין וממנו משוגרים למשימות סיקור ביחידות שונות - כצוות או לבד. בדובר צה"ל מקפידים להישאר כל הזמן ברקע ולהעניק ליווי מקצועי. בין בוגרי המחזור הראשון במתכונת החדשה היו גם חיילים שחזרו ליחידותיהם המקוריות בתום הקורס, בהם לוחמי דובדבן ואגוז. בשלב זה עדיין אין תחליף להיכרות האינטימית של הצלם-הלוחם עם יחידת-האם שלו.
קשה להפריז במידת החשיבות שצה"ל מייחס בשנים האחרונות לתדמיתו ולמתן נגישות ליחידותיו. במציאות של תקשורת לוויינית רב-ערוצית וחובקת עולם, צה"ל נחוש שלא להפסיד בקרב הזה. להגדרתו של גולן, הצילום הוא לא פחות מ"כלי מלחמתי אסטרטגי". ברוח זו גיבשה דוברת צה"ל, תא"ל מירי רגב, מדיניות של הכנסת התקשורת לכל מקום שרק אפשר, במסגרת המגבלות המחויבות. "לנו ברור שאסור להפסיד במלחמה הזו", אומר גולן. "התקשורת היא מובנית, היא חלק בלתי נפרד היום מהכישלון או מההצלחה שלך במלחמה. את המהפכה הזו לא ניתן לעצור. אם לא נצטרף, זה יגיע מהצד השני".
חשיבותו של הכלי התיעודי יכולה לפעמים, לפי גולן, להצדיק אפילו הסתכנות. בשנות האינתיפאדה התלווה בעצמו בעשרות הזדמנויות לכוחות הלוחמים בשטח, ולא אחת מצא עצמו תחת אש. במקרים הללו, תמיד העדיף להמשיך ו"לירות" בעזרת המצלמה שבידיו. "היכולת שלי כצלם היא הרבה יותר גדולה מכל צלף. הצלף יכול להוריד מחבל; אנחנו יכולים להזיז כוח שלם, להזיז אג'נדות שלמות, בגלל תמונה".
ההכרה בעוצמתה של המצלמה ותחושת השליחות הנלווית אליה, עלולות להיות כרוכות גם במחיר אישי כבד. סמל ליאור זיו ז"ל, צלם של יחידת ההסרטה שהתלווה לכוח גבעתי, נהרג באפריל 2003 במהלך תיעוד פעולה של מעצר מבוקשים במחנה הפליטים של רפיח. חייל אחר, צלם וידאו מהיחידה שעמד ליד זיו כשנפתחה לעברם אש מסיבית, נפצע קשה.
דווקא הטרגדיה הזו תרמה לקידום פרויקט הסיקור המבצעי. "הבנו אז שחייבים שאלה שייכנסו לשטח יהיו פחות החבר'ה שלנו, מיחידת ההסרטה", אומר גולן. "הם הכי מקצועיים, אבל צריך לרדת מהאיכות ולהעביר את המנדט לאותם חבר'ה שהם לוחמים במילא, ומכירים טוב יותר את שטח הלחימה".
האם גודש של מצלמות בהכרח יועיל לצה"ל? לגולן אין ספק שכן. שם המשחק, לדבריו, הוא שקיפות טוטלית. "אנחנו כצבא לא צריכים לשקר או להראות איזושהי אמת אחרת. אנחנו צריכים להראות את האמת שלנו, והיא שם. עכשיו רק צריך ליצור את התנאים ואת הכלים כדי להביא אותה למסך".
לצורך הגובר בשקיפות יש מספר היבטים. בעתות של רגיעה יחסית, השקיפות משדרת להורים המודאגים שצבא העם אכן דואג לבנם או לבתם המשרתים בו. בעתות מלחמה, מדובר בנשק אסטרטגי בקרב על דעת הקהל העולמית: ביכולתו להראות את צה"ל באור חיובי ומוסרי, מה שיוביל לקבלת אור ירוק ממנהיגי העולם ליציאה למלחמה או למבצע גדול, כפי שאירע במלחמת לבנון. גם לאזרח שיושב במקלט השכונתי תחת מטחי קטיושות מעוניין צה"ל להראות את המאמץ המלחמתי שנעשה בעבורו, ובמקביל להמחיש לחיזבאללה עד כמה ארוכה ונחושה הזרוע הישראלית. בנוסף משמש התיעוד את צה"ל לצרכים פנימיים, כמו יחצון יחידה מסוימת, השגת מודיעין, תחקור והפקת לקחים.


מנהרה מתחת למיטה
לא רק חיילים יכולים להביא תמונות שישרתו את צה"ל; גם התקשורת מסוגלת לעשות זאת, אלא שנטען כי לתקשורת הישראלית לא ניתנה במלחמת לבנון הזדמנות לסקר.

"הכנסנו כתבים באופן מסודר לתוך לבנון. כל מי שרק רצה ויכול היה להיכנס עם כוח כזה או אחר מבלי לסכן אותו, קיבל מאתנו את כל הסיוע. אבל היו אילוצים בשטח - לפעמים זה היה מסוכן, לפעמים היתה הליכה מאוד בעייתית וגם נסיעה ברכב משוריין היתה מסוכנת. בעבר היינו מכניסים תקשורת לאזורי לחימה באמצעות נגמ"ש, ופתאום הנגמ"ש נהיה לכלי הכי מסוכן. במקרה של עלייה על מטען היית עלול לאבד קבוצה שלמה של תקשורת.
"אני יודע שהם רצו להיכנס, ומי שנורא רצה - בדרך כלל גם הצליח. מצאנו את הדרך להכניס אותו פנימה, כי זה גם מה שאנחנו רצינו. היו מ'מעריב', מ'ידיעות', מ'הארץ' ואחרים".
לפעמים מערכות ויתרו על הזדמנות להכניס כתבים משיקולים כלכליים של עלויות ביטוח."נכון, היו גם שיקולי ביטוח. אני לא אגיד את שמות הכתבים, אבל בפירוש היו כאלה שנושא הביטוח לא הוסדר אצלם, והם לא יכלו להיכנס פנימה".
גם התקשורת הזרה לא נכחה באותן זירות. "אי-פי, רויטרס, אי-אף-פי, בי-בי-סי וסי-אן-אן לא הגיעו לאזורי הקרבות בגלל סכנת חיים רצינית. הם לא היו שם, אף שיכלו להגיע מצפון, מתוך לבנון".
הם פחדו?
"לא אגיד שזה נבע מפחד. חלקם היו צפונית לליטאני, באזור ביירות וצור ובכל מקום שהיה בו הרס במרכזי אוכלוסייה גדולים. היה מספיק מה להראות שם, אז הם נשארו באזור ההרס ולא באו לראות את הקרבות האמיתיים. אני כן יודע שהיו עיתונאים בלבנון, מאי-פי או מרויטרס, שהרימו טלפונים לעמיתיהם פה בארץ, וביקשו מהם לשאול אותי איפה אפשר להסתובב בלי להיפגע מפגז".
ואיפה היו חיילי יחידת ההסרטה?
"נכנסו פנימה עם הכוחות לאן שרק אפשר היה להיכנס. צריך לזכור שהם לא בעלי פרופיל 97, אפילו לא קרביים, וזו אחת הסיבות שבגללן אנחנו הולכים על הסיפור הזה של הסיקור המבצעי".
החיילים שיגויסו לסיקור המבצעי במתכונת החדשה, לא יהפכו לבשר תותחים רק כדי לספק את התאווה לחומרים מצולמים?
"אני ממש לא מסכים עם ההגדרה הזו. כשאני יוצא לשכם או לג'נין עם כוח, ברור לי מה היתרון הבולט שאני מביא. התמונה שאני מעביר 'אחורה' יוצרת יתרון אסטרטגי - כשזו תמונה שמראה הצלחה שלנו, או מנהרת נשק שנחפרה מתחת למיטת תינוק".

על המבצע המוסק ביומיים האחרונים של המלחמה, שבמהלכם נהרגו 33 חיילים, נמתחה ביקורת קשה ונטען בין היתר שהמסוקים הועלו לאוויר רק כי זה מצטלם טוב.
"אני לא מאמין שמישהו חשב להרים את המסוקים האלה לאוויר עבור התדמית. ההחלטה היתה אסטרטגית לחלוטין. מה שכן היה זו חשיבה מהדרגים הכי גבוהים אודות הסיקור, ולחץ גדול להכניס כמה שיותר תקשורת ולהוציא תמונות מהמלחמה הזו, כי היה לנו מה להראות. אומר זאת חד-משמעית: היום אתה יכול לנצח - לא יודע אם את המלחמה כולה, אבל בהחלט להשיג נקודות זכות - בגלל צילומים. ראינו את זה בדעת הקהל בארץ ובעולם, וגם אצל מקבלי ההחלטות".
מה אתה מנבא לפרויקט החדש בחמש השנים הבאות?
"הפנטזיה שלי היא שהמיפוי של מיקום כל אותם צלמים, בכל צה"ל, יהיה אוטומטי. נהיה מסוגלים לתת תוצרים כל הזמן, ובשידור חי. כל מה שניתן יהיה להראות ייצא החוצה בצורה מסודרת. לא ייווצר ואקום. אצלי במחשב, או אצל העורך שלי, יהיה כתוב "מחלקה 2 - בינת-ג'בייל", ומיד אני אדע שלמחלקה 2 היה אירוע חשוב, שכל הכתבים ירצו לקבל ממנו חומרים".

_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 27-03-2007, 00:40
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,939
חלומות באספמיה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב ""צלף יכול להוריד מחבל, צלם יכול להזיז אג´נדה" מתעדים קרביים"

הרעיון העקרוני נכון, אלא שמעטים היום מוכנים לקנות את מרכולתו של דובר צה"ל. אפילו אנחנו הישראלים חדלנו להאמין לגוף הזה, אז לצפות שרויטרס או הטיימס יתפתו לקנות רכב מסוחר מכוניות משומשות שכבר הוכח שהוא מזיז לאחור את המד קילומטרז'? לה מונד יציג צילומים שחס וחלילה יכולים להיטיב עם ישראל כאשר המקור להם מפוקפק כל כך?

יואיל נא דובר צה"ל לשקם את אמינותו, ואז הוא יוכל להפיץ גם צילומים שצולמו ממצלמת טלפון סלולרי. עד אז מוטב לרכוש עוד כמה סמני לייזר במקום עדשת זום משוכללת, ומוטב שהצלם המיועד יבלה עוד כמה שעות במטווח במקום בשיעור צילום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 02-04-2013, 18:27
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
את בעיית ההצתה המאוחר פתרו בדו"צ בדרך מקורית
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי GilBates שמתחילה ב "[font=Verdana]אה, אז עם ל..."

זוכרים את צילומי המרמרה?

זוכרים שכל החתימות הדיגיטאליות של הצילומים נשאו תאריך ושעה של יותר משנה לפני האירוע?

הגישה לנושא בהחלט צריכה להיות יותר רצינית. ככל שיירבו הפונקציונרים שיקבלו החלטות בדרך לקבלת ההחלטה, להחלטת ההפצה, לאישורי חומרים וכו' כו' וכו' - כך התוצאה תהייה פטטית יותר.

את התפקיד הזה חייב לבצע בעל מקצוע מתחום העיתונות - אחד שמבין עניין (יודע מה זה "חדשות" ולא אחד שחשוב לו להפיק כרזות קומוניסטיות של צה"ל וגבורתו). תמיכה של גורמי ל"פ עשוייה לעזור - במינון הנכון בלבד.

ממליץ בחום לעשות סיבוב על אתר היוטיוב של DOD ולראות איך הם עובדים פנימה והחוצה.

(ההתייחסות בשרשור היא למגמה ולא בהכרח למגיב האחרון)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 27-03-2007, 08:58
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב ""צלף יכול להוריד מחבל, צלם יכול להזיז אג´נדה" מתעדים קרביים"

דעתי הממש לא מקצועית:
1. הרעיון מצוין, ולו רק בגלל ההשפעה המבורכת שיש לחייל נושא מצלמה על פלסטינים. מנסיון אישי, הפס"ד מסתיים מהר יותר ובאופן שקט יותר כאשר מתייצב מול המפגינים צלם צבאי, מאשר מחלקת חי"ר.
2. חשוב להשתמש בצלם מעבר למטרות יח"צ. המידע הנאסף באופן שכזה עשוי להיות בעל ערך רב למודיעין ולהפקת לקחים מבצעיים.
3. הבעיה עם רשתות שידור זרות אינה, לדעתי, האמינות שהן מייחסות לדו"צ, אלא חוסר עניין מצדן לשדר תמונות של "כלב נשך אדם". כמה מכם מכירים את צילומי המחבלים החוצים את הכביש תוך שימוש בילד פלסטיני כמגן אנושי? צילומים שכאלה, למיטב ידיעתי, הופצו ברחבי העולם - אבל לא נמצאו רביום שראו לנכון לשדר אותם.
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 27-03-2007, 09:32
  noamlaw noamlaw אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.06
הודעות: 3,778
גם דרך השימוש לא דומה ולעולם לא תהיה
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "דעתי הממש לא מקצועית: 1...."

כשהם מוציאים סרט זה עם מוסיקה מתאימה, צבע, פאתוס, אמונה, דגלים וסיפורי גבורה.
צילומי גופות וכלים בוערים תמיד עושים את שלהם.
מה אנו מצלמים? ואם כן איך זה נראה?
על סרטון הסיור שנפגע בשנותה 90 וצרחות חיילנו כבר דיברנו?
תראה אותנו - הועברה אלי תמונתו של האדי בנו של נסרל'ה [אני בכוונה קורא לו כך בצורה אידישאית] על האלונקה .
לא נותנים להעלות אותה לא משתמשים בה.
נכון שאני בעד המשפט מותר האדם מן הבהמה אבל כדי להפעיל נכון תעמולה בזמן לחימה צריך לדעת לעשות הכל ולפעמים להפשיל שרוולים ולכלכך את הידיים.
וזה בצה"ל לא עושים. גם כשכבר משליכים עלוני הסברה מעל לבנון - הדבר נראה פא-תט עד כאב.
וזה ההבדל הקטן - קטנטן.
דרך אגב כמעט כל מה שאמרתי כאן תקף גם לגבי ארה"ב ודרך צליעתה בעיראק.
מרוב צלמים לא יהיה מי שיילחם בסוף.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 27-03-2007, 09:45
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי noamlaw שמתחילה ב "גם דרך השימוש לא דומה ולעולם לא תהיה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי noamlaw
מרוב צלמים לא יהיה מי שיילחם בסוף.
נראה לי שקצת נסחפת פה.
לא צריך שני צלמים + תאורן + בום + נערת מים על כל חייל שמסתער.
מספיק שיהיה לכל פלוגה חייל שגם מחזיק מצלמה טובה ומיומן בשימוש בה (על הקסדה של ב' קודקוד לדוגמא) ואולי עוד כמה מצלמות על כלי רתק ואמר"ל \ אמצעי תצפית. מה עם הקלטה של הקלט של מא"ג רפאל לדוגמא?
הצורה הטובה ביותר היא שלחייל לא יהיה אפילו מסך למצלמה ולא אפשרויות לשחק עם הזום וכו'. כך זה לא ישאב את תשומת הלב שלו לתוך העינית תוך פגיעה בתפישה המרחבית ולא יגרום לו להתעסק במציאת זוית צילום טובה על פני התעסקות במציאת עמדה טובה ללחימה ולאש.

ואני בכלל עוד לא מדבר על הקלטת הקלט של מוד"ש ופלוגות \ מחלקות הסיור (בתקווה שאלו יופעלו עניינית לתצפית על שדה הקרב). אלו בכלל יכולות לספק את הסחורה בלי להפריע יותר מדי לכח.

אם יש מספיק קלט, אפשר להפיק ולערוך ממנו פה ושם משהו שיועיל גם במישור התודעתי, שאם נשים את המילים המפוצצות בצד - מה לעשות, גם הוא נשק חשוב כשהלחימה כל כך תלויה בדעת הקהל העולמית וביוזמות בינ"ל שונות ומשונות. אם חומר כזה יכול לקנות "הארכת זמן" ולהוריד לחצים מהדרג המדיני זה יכול להשפיע על לא מעט תוצאות המערכה בלי לפגוע בחיילות בשטח.

נערך לאחרונה ע"י ISHPUZ בתאריך 27-03-2007 בשעה 09:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 27-03-2007, 12:03
  freedom_fighter freedom_fighter אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 1,234
פנטזיות רטובות של בירוקרטים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב ""צלף יכול להוריד מחבל, צלם יכול להזיז אג´נדה" מתעדים קרביים"

כל בירוקרט היה רוצה שיהיה לו יותר כח, יותר משאבים, וכו'.
הבעיה של ההסברה הישראלית והצה"לית אינה מחסור בצילומים, אלא בעיה של קונספט.
צילומים של לוחמי צה"ל האמיצים לא חסר, תחת כל עץ רענן ואתר אינטרנט מרוענן.
לא חסרים גם צילומים של אמל"ח אויב, ולא של פגיעות אמל"ח זה ביישובים ישראלים אזרחיים.

אז כל הקשקוש הזה, שהמיני פלוץ הזה מדובר צה"ל מדבר עליו (אני רוצה לדעת שמחלקה 2 בבינת ג'בייל בזמן אמת), הוא בזבוז כסף. יותר עדיף להשקיע באמצעים טכנולוגיים שהמח"ט, המג"ד והמ"פ ידעו בדיוק את מיקומה של מחלקה 2 הנ"ל, זה קצת יותר בוער, וחשוב מבחינת הכרעת המלחמה.

עכשיו- אם רוצים להכריע את תודעת היריב, ורוצים לנצח בזירה הבין לאומית, צריך ערביסטים מוכשרים שידעו מה הנקודות שכואבות לדעת הקהל הערבית, וצריך באותו אופן צרפתיסטים, גרמניסטים ואנגלו סאקסונים, שידעו מהם התכנים המשפיעים והמשכנעים את קהל היעד. (למשל עבור האנגלים לעשות את הקישור בין הבליץ על לונדון ובין ההפצצות על קרית שמונה, לגרמנים להקביל למקרה דרזדן, לאמריקאים לתאר את החטיפה כהתנפלות ברברית דוגמת פרל הארבור, ולצרפתים לספר על הפגיעה האקולוגית בצפרדע הארצישראלית).

מלחמה, גם אם היא צודקת, צריך לדעת לשווק בשפת קהל היעד שלו, בקונטקסט התרבותי שהוא מבין וכו'. בשביל זה לא צריך טכנולוגיה, אלא הכשרה, והרבה מחשבה ויצירתיות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 21-01-2010, 18:05
צלמית המשתמש של Taurus84
  משתמש זכר Taurus84 Taurus84 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.08
הודעות: 4,276
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב ""צלף יכול להוריד מחבל, צלם יכול להזיז אג´נדה" מתעדים קרביים"

ציטוט:
פלאש-אש-אש

שלדים של מסוקים וטנקים דוהרים הם לא הדבר הראשון שעולה לראש כשחושבים על קורס צילום. המתעדים המבצעיים, מקצוע שנולד מהצורך להעביר חומרים מצולמים הישר מאזורי הלחימה, סיימו הכשרה מיוחדת שמטרתה להביא את התמונה שתעשה את כל ההבדל בזירה המרכזית - התקשורת

דקלה שניידר ואלכסנדרה מן

"המשימה שלכם להיום, היא חבירה לפלוגה שנמצאת כרגע בתנועה אל עבר היעד. נתפזר בין לוחמי הפלוגה, נבין את הכוח - וניצור את התמונות הטובות ביותר". כך נפתח הבוקר תדריך הבטיחות של חניכי קורס תיעוד מבצעי, או הצילום הקרבי, של דובר צה"ל, שבמסגרת תרגיל סיכום הקורס, חברו ל'שבוע המלחמה" של לוחמי האימון המתקדם של גדוד מחטיבת "גולני" שהתקיים בצפון הארץ.

בקור העז, בין מטחי הגשם, שפקדו את שטח האימונים, השתלבו חניכי הקורס בהתקפות, בהסתערויות ובהסוואות של לוחמי גולני. כשהאחרונים שלפו את אמצעי הלחימה הרגילים נגד האויב, שלפו חניכי קורס הסיקור המבצעי את "כלי הנשק" הייחודי להם, שאולי אינו יורה, אבל בפירוש יכול להיות מכריע עוד יותר מנשק חם – המצלמות.

תחום התיעוד והסיקור המבצעי בצבא נולד בשנת 2001 ומטרתו היתה הבאת חומרים מצולמים הישר מאזורי הלחימה. לא היה לו תעדוף גדול במיוחד עד אחרי מלחמת לבנון השנייה, בה ראו לראשונה את התוצרים מהשטח, הבינו את חשיבותם והחלו לפעול בנושא. בעקבות המסקנות שגובשו התחום החל לצבור תאוצה בצורתו עד כה - הכשרה מקצועית בצילום וידאו וסטילס לנפלי חי"ר והצבתם בפיקודים השונים, משם הם נשלחים לצילומים מבצעיים. השנה, כחלק מתהליך כולל שהצבא עובר, יחד עם החשיבות שתחום הניו-מדיה תופס, נחנך קורס חדש המכשיר לוחמים בדרגת רובאי 05 בצילום וידאו וסטילס. הייחוד של המהלך הזה הוא בכך שלוחמים אלו אותרו קדם צבאית, בעקבות הרקע שלהם בקולנוע ותקשורת וגויסו ייעודית לתפקיד זה.

דרכם מתחילה בטירונות שאורכה ארבעה חודשים, יחד עם אחת מחטיבות החי"ר. לאחר מכן הם מתחילים את הכשרתם המקצועית והדוברותית בקורס שאורכו שבועיים ונערך בבא"ח גולני. במסגרת הקורס החניכים לומדים את יסודות הצילום, טכניקות צילום (עם הרחבה על תחום הצילום הלילי, מתוקף ייעודם המבצעי), חשיבה עיתונאית ודוברותית, עם דגש על השילוב בין פעילות מבצעית בתנאים קשים ושמירה על בטיחות תוך הוצאת תוצרים איכותיים.

בסגל הקורס ניתן למנות את אנשי התקשורת הבאים: אלירן חיאט, לשעבר מתעד מבצעי בדובר צה"ל וכיום צלם בחדשות ערוץ 2, כמפקד הקורס. אלעד גרשגורן, צלם במערכת "ידיעות אחרונות" וירון ברנר צלם Ynet. בנוסף, ותיקי התיעוד המבצעי העבירו מניסיונם המקצועי בצילום, לחימה והשילוב ביניהם לחניכים. בין המרצים המקצועיים שהתארחו בקורס ניתן למצוא את העורך הראשי של "ידיעות אחרונות", שילה דה בר, העיתונאי רון בן ישי,הצלם זיו קורן, תומריקו ממערכת Ynet וגילי כהן מגן מסוכנות הידיעות העולמית רויטרס. עוד זכו החניכים להרצאה וביקורת עבודות מפי פטריק שובל צלם מלחמה צרפתי שצילם קרבות בויאטנם, קמבודיה, אפגניסטן, עיראק ועוד. כמו כן, התארחו החניכים במערכות ידיעות אחרונות ו-Ynet.

שבוע המלחמה של פלוגת גולני, שנערך השבוע, הוא רק חלק מהניסיון המעשי שרכשו החניכים. תרגילים נוספים,ביניהם גם "רטובים", של פלוגות גבעתי ונח"ל זכו גם הן לשיתוף פעולה עם הקורס החדש. בתחילת כל תרגיל דנו הצלמים הלוחמים ביעדי הצילום אליהם הם שואפים להגיע, במגבלות שהטיל עליהם הסגל ובדגשים בטיחותיים. לדוגמא ניתן לתת תרגיל פלוגתי של גולני- לצלם בעדשה פתוחה, לתפוס פורטרטים בתוך הצמחייה ותמונות של שיירות בגבעה וכמובן לא לבלוט בשטח ולא לסכן את הכוחות . בסוף כל תרגיל בוצעה ביקורת עבודות והפקת לקחים. בפן המבצעי הוכשרו החניכים בלחימה בשטח פתוח, לחימה בשטח בנוי, מטווחים וניווטים.

זוכרים את הבית ספר הממולכד?

ייעודם והצלחתם של הצלמים הלוחמים משמעותית ביותר למערך הדוברות הצבאי והמדיני. במהלך מבצע "עופרת יצוקה" החומרים שצילמו באש הלחימה הם אלו שכיכבו בערוצי התקשורת הישראלית והבינלאומית .בית הספר הממולכד, "מסגדי הגראד" וכניסת הכוחות לעזה הם רק חלק מהחומרים שפורסמו בעת הלחימה. איכותם וייחודם המריצו את הדרגים הבכירים להשקיע בנושא תוך ההבנה כי חשוב לייצר אמינות אצל הציבור, גם אם מדובר לא רק בהצלחות אלא גם במקרים הפחות חיוביים, בהם החומר המצולם מספק חומר להסקת מסקנות, יחד עם ראיות משפטיות מפלילות שעשויות לסייע מול טענות על לגיטימציית הפעילות של צה"ל במבצע צבאי כזה או אחר.

מפקד התיעוד המבצעי החדש, רס"ן מיכה, יוצא יחידת דובדבן, דואג לשים דגש על הפן המבצעי. השגת תוצרים איכותיים בתנאים קשים היא מטרתם של הצלמים הלוחמים אך לא במחיר של סיכון חייהם. ניתן לראות זאת בדרישות התפקיד- פרופיל קרבי, הכשרת רובאי 05 בחטיבת חי"ר ושמירה על כשירות מבצעית בפעילות השוטפת. הצלמים הם לוחמים לכל דבר ובמידת הצורך הם יפעלו יחד עם החוליה אליה הצטרפו גם במקרה של היתקלות. נושא הבטיחות בולט בייחוד בקורס ולא חוסכים בתדריכים והצגת איומים וסכנות לחניכים, גם אם מדובר רק בתרגיל יבש, הרי בלתי נמנע שיצטרכו לצלם בתנאי מבצע או פעילות ושם יוכיחו את כשירותם המבצעית יחד עם המקצועית. הדגש הוא על העברת סיפור, על צילום מבצעי בראייה עיתונאית.

בימים הקרובים, יחזרו הצלמים-הלוחמים לחטיבת דובר צה"ל, שם יסיימו לקבל הכשרה דוברותית ויחלו את דרכים בפעילויות מבצעיות בכל רחבי הארץ, בכל החטיבות ובכל תנאי השטח. יינתן לכל מתעד מבצעי סט של מצלמת רפלקס דיגיטלית ומצלמת וידאו בגודל כף יד באיכות HD, לתוצרים איכותיים תוך שמירה על מבצעיות וחשאיות. נותר להם רק להוכיח את עצמם, בתקווה שהתחום ימשיך להתפתח ולגדול, בתקופה שכזו בה התמונה והזמן שלוקח להפצתה הם הקובעים. "בפני הצלמים הקרביים עומד אתגר בולט, בו בנוסף להיותם לוחמים על כל המשתמע מכך - אימונים, ירי בנשק חם סחיבת אלונקות בעת הצורך וכמובן הגנה על עצמם והסובבים אותם - עליהם להוציא את תוצרי הצילום הטובים ביותר שישפיעו בהמשך על תדמית צה"ל", מסביר מיכה.

בנוסף לקורס הצלמים-הלוחמים, שמתקיים למעשה זו הפעם הראשונה במתכונת של איתור קדם צבאי ועתיד להיערך מעתה באופן קבוע אחת לשנה, מספר מפקד הקורס כי דובר צה"ל עורך קורס צלמים נוסף. בקורס המקביל, המכונה קורס תיעוד מבצעי ומתקיים שלוש פעמים בשנה, מוכשרים בתחום הצילום והעיתונאות לוחמי חי"ר מהחטיבות השונות בזרוע היבשה. לוחמים אלו, חוזרים בתום ההסמכה של דובר צה"ל לגדודים ויחידות הקבע שלהם ופועלים בהם כצלמים הקבועים.

רב"ט נועם, חניך בקורס, מבין את המשמעות החשובה של התפקיד אותו הוא יבצע החל מתחילת השבוע הקרוב. "יש לנו אפשרות לייצג את הצבא ממקור ראשון, להגיע למקומות שעיתונאים וצלמים אזרחיים לא יכולים להגיע אליהם ולתעד את רגעי האמת מנקודת מבטו של צה"ל". עוד מספר נועם, כי שאיפתו היא להתמקצע כמה שיותר בתחום הצילום, אך גם להיות חלק אינטגראלי מהכוחות הלוחמים, "להיות בשטח, להבין מה באמת קורה ולהביא את הממצאים הוויזואליים לאנשים בעורף".


http://dover.idf.il/NR/rdonlyres/61...cropped_big.jpg

מתעדים קרביים עם רובי תבור. מעניין.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 02-04-2013, 17:49
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,901
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב ""צלף יכול להוריד מחבל, צלם יכול להזיז אג´נדה" מתעדים קרביים"

בוקר טוב ישראל.
נפתחה הדרך ל-Mass Communications Spacialist כחול לבן.
אבל רק דבר אחד לא הבנתי, איך מדבירים את ההטייה הקייימת אצל מי שלמדו מגיל צעיר שהיהודים רצחו את ישו ואצל אלה שלמדו מגיל צעיר שהיהודים הם בני הקופים והחזירים. נדמה לי שעם שאר העולם אנחנו יחסית במצב טוב.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:01

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר