28-03-2007, 23:04
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.11.04
הודעות: 850
|
|
חחח, תמיד מאשימים את התקשורת.
התקשורת ממלאת תפקיד חברתי מסוים ומייצגת אספקט מסוים של החברה. לא להיפך.
מה שהחברה לא מוכנה או לא רוצה לקבל התקשורת גם לא תציע.
לכן, התקשורת יכולה להיות אספקט מסוים של הבעיה אבל לא יותר מזה.
החברה היא זו שחולה, לא {רק} התקשורת. מחלות התקשורת נובעות ברובן ממחלות החברה.
אפשר להרחיב בנושא הזה, אבל אם לא מעלים את זה לדיון ברמה אקדמית אז יהיה לנו פה ויכוח
בסגנון הביצה והתרנגולת.
שונן באט לא רצח את עצמו. השונן באט ההוא היה חיקוי עלוב שבחר בצורה חדשה של אסקפיזם.הצורה הזאת סיבכה אותו בהרבה יותר צרות ממה שהוא דמיין, מה שגרם לו לשקוע בייאוש גמור.
ושונן באט האמיתי לא צריך הזמנה יותר טובה מזו.
כך נסגר עוד מעגל קסמים. אחד מני רבים בסדרה הזאת - שבנויה כולה מעגלים מעגלים.
אם החיים של הבלש הצעיר היו כ"כ טובים אז הוא לא היה מפתח כזאת אובססיה למקרה הזה.
וחוץ מזה, הבלש הצעיר הוא לא קורבן ישיר של שונן באט. אם כבר הוא יותר קורבן של עצמו.
המטרות שלו טובות, אבל האובססיביות שלו והויתור על שפיותו גורמים לכך שהוא בסה"כ החליף בעיה אחת בבעיה שניה. בסופו של דבר הוא יהיה גם חלק מהפתרון, ואולי גם פתרונות עתידיים, בסיבוב הבא - כאשר במקום לוחם הוא מקבל את תפקיד הנביא בסוף הסדרה - אבל המחיר האישי שהוא משלם הוא גבוה מדי ולכן זה אינו פיתרון סביר ברמת הכלל.
שונן באט גדל בהדרגה בפגישה עם אישתו של הבלש בגלל שככל שהסיפור שלה התקדם, הרושם שנוצר הוא של ייאוש שהולך ומצטבר.
אבל דווקא כשהיא הגיעה לסוף הסיפור, בתוך כל הייאוש הזה היא מוצאת תקווה.
במקום להשבר בגלל מצבה הנוכחי, היא מאושרת מהדרך שהיא עברה בשביל להגיע עד לאותה נקודה.
היא מקבלת את חייה כמו שהם. ובאותה נקודה הכישוף של שונן באט נשבר לחלוטין והוא בורח בבהלה.
ומארומי היא ממש לא פתרון, בשום תרחיש שהוא. את מה ששונן באט יוצר באלימות מארומי משיגה שאמצעות סיפוק האסקפיזם והפצת טמטום. שניהם מסוכנים באותה מידה.
שתי יישויות כמעט זהות בטבען - פרסוניפיקציות של רעיונות מסויימים - שדרך אמצעים שונים חותרים לאותו כיוון כללי.
_____________________________________
"על כל שיאי ההרים/ שלווה./ בכל ראשי אמירים/ לא תחוש בעלווה/
הבל רוח; / ביער ציפורים בדממה./ עוד מעט תבוא השעה/ גם אתה תנוח".
יוהן וולפגנג וון גתה - 28.06.1876
|