לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה בבקשה לא לפרסם לינקים לאתרים מיסיונריים של דתות כלשהן בפורום - - הפורום נועד לדיונים ענייניים, ולא להפצת חומר מסיונרי חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > אמונות ודעות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-03-2007, 19:10
  משתמש זכר כל אדם הוא פילוסוף כל אדם הוא פילוסוף אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.03.07
הודעות: 232
משמעות החיים

הייתי רוצה לקבל תגובות לגבי המאמר הבא:

משמעות החיים-
אם הכוונה במשמעות לחיים היא בשאלה האם יישות כלשהי רצתה בקיום החיים אז הרי שזוהי שאלה של דת.

הבה נשקיף על אמונה כישר בגרף, אשר נקודה מסויימת על ישר זה היא האל. באותה נקודה מתרכזים כל הישרים של המאמינים בדת זו. אותם ישרים אינם מקבילים.

חכמים יאמרו זוהי אינה המטרה שחשובה אלא הדרך. כל אדם וישרו (הדרך), לאותו ישר יש חשיבות גדולה לאדם כי הוא ערכיו ועקרונותיו המדריכים את אותו אדם בחיים.

אותה נקודה, בין היא מדומה או ממשית, הנושא הוא אינו עקרוני לקיום הישר, העניין העקרוני.

מתוך זה אנחנו יכולים לענות על השאלה האם ישנה משמעות מכוונת ע"י האל לחיים.

נענה בכך שנגיד שהמתמטיקה אומרת שיש שתי תשובות למשוואה, ושתיהן לא עקרוניות בכלל.

לאחר שענינו על השאלה מבחינה אחת המקושרת לדת, נענה על התשובה מבחינה אחרת המתקשרת למדע.

לפי המדע כיום שולטת התאוריה שהחיים התחילו לראשונה מתהליך אבולוציה כימית.

אותו תהליך מתרחש כאשר מספר סוגי אטומים מסויימים אשר מצויים בתמיסה מימית נפגעים ע"י זרם חשמלי שעובר בהם (לדוגמא- ברק), הזרם גורם לאותם אטומים להתקבץ למולקולה אורגנית הנקראת חומצת אמינו, אותה מולקולה היא אינה חיה אך חומצות אמינו הן החומר ממנו בנויים החלבונים (מרכיב עיקרי מאד בכל גוף חי). עם הזמן נוצרו התקבצויות של חומרים אורגנים אלו לתצריף גנטי ומשם לתא חי (תהליך זה עדיין איננו ידוע לאדם).

ההמשך אינו עקרוני משום שאנו יודעים את העיקרון המרכזי כעת. ישנם שני דרכים לקרוא לאותה תקרית של מעבר זרם חשמלי בטבע לתוך מקבץ אטומים- תכנון של האל, או תופעה מקרית. מכיוון שענינו על הנושא של תכנוני אלים קודם לכן, נשארה בידינו האפשרות של תופעה מקרית.

מתוך זה אפשר להסיק שתי אפשרויות (להוציא את האפשרות שאין משמעות לחיים)-

1. המשמעות היא שהחיים הם מקרה אקראי.

2. המשמעות חבויה בתוך פלאי החיים.

את אפשרות 1 אי אפשר להרחיב יותר אז נעבור לאפשרות 2:

פלאי החיים- הכוונה למוח האנושי ותכונותיו. עכשיו הגענו לרוב התשובות הסוררות בעולם שכוללות-

-אהבה

-סיפוקים שונים

-"משחק תפקידים"

-הנאה

ועוד הרבה.

לנושא זה אפשר להתייחס באופן שכל אדם מוצא לעצמו משמעות לחיים (כל דבר שהוא חפץ בלהשאיר קשר כלשהו אתו) או באופן שישנה רק משמעות אחת וכשאתה לא מממש אותה, ישנם סיבוכים בחיים.

אפשר להגיד שהמשמעות נמצאת בין אדם לעצמו, וזה כולל-

-הבנה פילוסופית של העולם.

-הגעת לסיפוק עצמי רגשי כלשהו.

אך אפשר גם להגיד שהמשמעות נמצאת בין אדם לסביבתו-

-עזרה לזולת.

-עזרה להתפתחות האדם מבחינת ידע.

-שמירה על הסביבה כפי שהיא.

אם הגעתם למסקנה שהמשמעות חבויה בפלאי החיים אז אניח שאתם מתלבטים בין אפשרויות אלו הנזכרות למעלה.

אולי יקרה ותגלו שאותו "ישר" שהתקשר לנושא האמונה, הוא בעצם אוניברסלי לגבי כל חוט מחשבה (חוט=ישר).

אולי תגיעו למסקנה שלא משנה באיזה אופן נדבר על משמעות החיים, היא אינה רלוונטית להתקיימות הישר ואינה יכולה להיפתר מפני שלמשווה יש שני פתרונות.

1. יש משמעות.

2. אין משמעות.

שתי התשובות מביאות למצב של ביטוי בעל משמעות.

תמיד יהיו אלו המתעקשים במציאת התשובה האחת בהכחשה ששתי התשובות נכונות.
חזרה לפורום
  #24  
ישן 28-03-2007, 23:30
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי כל אדם הוא פילוסוף שמתחילה ב "אתה מאמין במתמטיקה? כי היא..."

לפעמים ההגיון מוביל לאמת, ולפעמים לא. אפילו במתמטיקה יש תחומים אפורים שפועלים מצויין (מספרים מרוכבים למשל) אבל עדיין, אינם הגיוניים בעליל. (רק אל תתחיל להתפלסף איתי על ההגיון הפנימי שיש בזה, ואני יודע שיש כזה, אבל אני מדבר על ההגיון של האדם הנורמלי) במילים אחרות; נכון, אפשר להגיע לעובדות בעזרת הגיון, אבל לא כל מה שנראה בעינינו הגיוני הוא אכן עובדה.
(= ע"ע, כל הבבונים הם קופים, אבל לא כל הקופים הם בבונים :) )

בנוסף, "אני חושב משמע אני קיים" הוא משפט חסר משמעות מבחינה הגיונית. יכלת לכתוב גם "אני אוכל, משמע אני רעב", או "אני ישן, משמע אני קיים" או ווטאבר. זו לא הוכחה להגיון שמגיע לתשובה עובדתית במשהו, זה מקסימום משחק מילים יפה שמעסיק את המוח במחשבה על צירוף המילים המשונה (ההגיוני אמנם) וחסר ההקשר הלוגי. אולי דקארט הצליח להתפלסף על המשפט המטופש כל כך הרבה, עד שחושבים שהוא חכם. אבל עדיין, אני יכול להסכים עם הקוגיטו וגם לא להסכים. אין בו שום דבר שהופך אותו לעובדה. תוכל לומר שאני מפקפק בו בגלל שאני רציונאלי, או בגלל שאני אוהב לתכנת פונקציות רקורסיביות, אבל עדיין מה שבטוח, ההסכמה על ה"עובדה" הזאת אינה קונצנזוס.

עריכה: דיברתי על "הגיון האדם הנורמלי" ובעצם, במחשבה שניה, לכל אדם יש את ההיגיון שלו; מה שהגיוני בעיני האחד, יכול לעמוד בסתירה גמורה להגיונו של האחר. ולמרות זאת, כל אחד יסכים לזה שיש הגיון כללי שיתאים לכולם ולא תהייה עליו מחלוקת. הבעיה היא למצוא הגיון כזה, יען כי כל אחד חושב שהגיונו הוא המושלם מכל בחינה. נכון, ניתן להשתמש בהגיון הרוב, אבל מי אמר שזה ההגיון המושלם? אולי מנת המשכל של הרוב (שמתרכזת במכנה משותף נמוך יותר) גורמת להגיון "הכללי" הנ"ל, לא להיות מושלם כפי שראוי לו להיות? ואם כך, מיהו זה שיחליט?
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 29-03-2007 בשעה 00:23.
חזרה לפורום
  #27  
ישן 29-03-2007, 09:13
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
אתה טועה
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "לפעמים ההגיון מוביל לאמת,..."

כמה דברים:
דקארט לא קבע את המשפט הזה כעובדה, אלא כהנחת יסוד שעליה הוא יכל להתבסס. הוא הטיל ספק בקיומו של כל דבר (בקיומו של העולם, בקיומו של גופו וכד') והדבר היחיד שהוא היה בטוח בקיומו הוא עצם הטלת הספק שלו. מכאן הוא גזר את קיומו. אפשר, כמובן, לא להסכים אם זה (ובאמת היו כאלה שעשו זאת, בעיקר בגלל שהמסקנה המידית שלו מכך הייתה קיומו של אלוהים) אבל זה ודאי לא משפט טפשי. אני אישית לקחתי אותו חזק.
לגבי המתמטיקה (לא אליך זיו)- אני מסרב לקשר אותה לפילוסופיה. מה הקשר? אפשר לקחת את הדרך של המתמטיקה (טענה והוכחה) אבל הפילוסופיה לא קשורה למתמטיקה טכנית. הפילוסופים הגדולים למדו מתמטיקה?
א. לא כל כך הרבה למדו.
ב. הם היו אנשים משכילים ולימוד מתמטיקה היה חלק מהשכלתם (כך זה גם היום, אגב)
ג. מתמטיקה היא דרך טובה מאוד לפיתוח השכל והמחשבה.
כך שזה ממש לא קשור לפילוסופיה. אפשר לבחור גם את הדרך של המדע (תצפית, תיאוריה וחיזוי).
למה דווקא מתמטיקה?
ואני חושב שכדאי שפותח האשכול יבהיר מה כוונתו במשל הגרף, כדי שנדע בדיוק על מה לחשוב.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #29  
ישן 29-03-2007, 12:21
  משתמש זכר כל אדם הוא פילוסוף כל אדם הוא פילוסוף אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.03.07
הודעות: 232
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי כל אדם הוא פילוסוף שמתחילה ב "משמעות החיים"

קודם כל אני שמח לראות התעניינות רבה בעניין.
אני מסכים שעדיין אין ראיה מוצקת לקשירה טכנית של המתמטיקה והפילוסופיה, אך בהרבה תחומים אפשר למצוא את שני הענפים דומים מאד. לכן אני פונה רבות למתמטיקה.
עכשיו אבהיר יותר את נושא הגרף והישר.
דמיינו ישר על גרף. הישר מייצג את האמונה. הישר לא ביחסים כלשהם עם הישרים סביבו.
על הישר יש נקודה, הנקראת אלוהים. בשביל הישר הנקודה היא ממשית כפי שהוא עצמו.
בשביל הישר יש אלוהים, וקיום הישר מסתמך על היות הנקודה שם.
בנקודה זו עוברים ישרים אחרים, בשבילם הנקודה גם חשובה.
כשמסתכלים רק דרך הישר כאילו היה היחיד בגרף, הנקודה היא אינסופית,
אך כשמתייחסים לישרים אחרים, פתאום יש ערך יותר מסויים לאותה נקודה.
כדי לעזור להבין ישנה הדוגמא של ראייה-
עין אחת תראה עולם דו מימדי ולא תדע כמה רחוקה נקודה מסויימת. אך כשיש שתי עיניים, לאותה נקודה יש יותר פרטים כגון מרחק ועומק.
כאן אפשר לראות את החיסרון היחיד במתמטיקה-
היא אינה מתייחסת לאופנים שונים. למשל: באופן מסויים כפי שאמרתם בבון הוא קוף. אך קוף הוא לא בבון.
אז מה שאני מנסה לומר הוא שבשביל הישר היחיד, האמונה יכולה להיות תלויה בקיום הנקודה, כי אין יחסים לישרים אחרים. רק אם נסתכל בכלליות על כל הישרים נוכל להגיד שאין חשיבות לדבר שהנקודה מייצגת אלא רק לקיומה.

מצטער אם התאוריה עדיין לא מובנת, היא אכן מתוסבכת.
חזרה לפורום
  #53  
ישן 30-03-2007, 15:10
  Path Finder Path Finder אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.07
הודעות: 126
שלח הודעה דרך Yahoo אל Path Finder
הסבר נא לי
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי כל אדם הוא פילוסוף שמתחילה ב "כשאתה מאמין באלוהים אתה חושב..."

אך דבר אחד חשוב יש לציין לפני כן.
האדם איתו דיברתה לפני הינו יהודי בדתו אמונתו וכל רמחי גופו.
יש לציין כי הדת היהודית אוסרת מפורשות על הצגת האלוהים על-ידי פסל או מסכה.
גרף אינו שווה ערך לפסל או למסכה. גרף הינו אמנם אמצעי וויזואלי אך הוא אינו מראה את האלוהים בדמותו לפי דעתו של אדם אחד, אלא הוא מראה את מיקומו של האלוהים ביחס לדבר מה.
מאחר האלוהים מעצם הגדרתו נמצא במקום קבוע אשר נמצא מעל לכל דבר אחר ביקום אין בעיתיות רבה במציאת מיקומו בגרף. אך יש גם לציין שעצם הצגתו של האלוהים רק מסבכת את דרך ההצגה שלך.

אנא עדכן ונסה לכתוב באופן יותר ברור.

סמוך עלי שאהיה פתוח לכל דעה
חזרה לפורום
  #61  
ישן 30-03-2007, 17:59
  Path Finder Path Finder אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.07
הודעות: 126
שלח הודעה דרך Yahoo אל Path Finder
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי כל אדם הוא פילוסוף שמתחילה ב "משמעות החיים"

דרך אגב

יש דרכים רבות להגדיר ניצחון

אני מעדיף להגדיר ניצחון כהצלחה לישרוד. ישנם ניצחונות רבים בחיים, חלקם גדולים חלקם קטנים. אם תסתכל על תורתו של דרווין אזי ברגע שבו אתחתן ואוליד ילדים אנצח. אולם ישנם עוד ניצחונות, ולא פחות טובים.

סיום מסלול של טיול, הגעה לפסגה של הר אשר הצבתה לך כמטרה, צילום תמונה אכותית, הגשת עבודה, חידוש קשר עם ידיד או ידידה, מציאת חבר חדש. כל אלו הינם ניצחנות, ויש גם נוספים.
כל ניצחון שכזה מרומם את הנפש ועוזר להמשיך הלאה אף-על-פי כל הכשלונות אותם כל אדם עובר.

ולכן, ידידי, אין כל רע בשאפתנות לניצחון, כי כפי שאמרתי, נצחנות אינה תמיד תכונה רעה, ואינה מוגדרת בצורה אחידה
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:00

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר