30-03-2007, 15:31
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
זה יותר מרק שידרוג תא הטייס
א. ח"א הגיש בקשת מידע (RFI) לרכש 6 מטוסי קרנף מדגם J אם אופציה להגדלה ל-10 מטוסים.
ב. עפ"י לוקהיד - מצבם של מטוסי הקרנף של ח"א בכי רע (בשל גילם) והארכת שרותם תדרוך עבודה רבה בעיקר בשל עייפות החומר - כלומר - החלפת קופסת מרכז הכנף (החלק אליו מחוברות הכנפיים), החלפת מנועים, החלפת צנרת הידראולית, חיווט מחדש, ובנוסף - התקנת אוויוניקה ותא טייס חדשים. לפעולות אלה משמעות הן ביכולת המבצעית של המטוס וכמובן גם בבטיחות הטיסה....
ג. עפ"י לוקהיד - שיפוץ המטוסים עשוי להגיע לכדי 75% מעלות רכישת מטוס חדש מדגם J, המציע יתרונות הפעלה נוספים שלא ניתן יהיה לכלול במטוס המשופץ. העלות למטוס - 60-65 מיליון דולאר.
לתצורה הסופית (J) עדיפות במהירות טיסה ופעולה ממנחתים בלתי סלולים ופעילות בזירה מדברית - לא יודע לגבי כושר נשיאה - סביר להניח שגם שם יש שיפור.
אגב - ישראל אינה מעוניינת בדגם ה"מתוח" של המטוס שמחירו גם גבוה בכ-10 מיליון דולאר לעומת הקרנף המקוצרר...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|