15-04-2007, 17:37
|
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
|
|
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
|
|
שבעים ושבעה, התכוונת.
אבל הכי חשוב, בתור התחלה:
1. מה האורך? כמה שיותר ארוך - פחות סיכויים למצוא הוצאה.
2. הכותרת. מעט מאוד ספרים טובים מחזיקים בכותרת ארוכה יותר מארבע מילים (חריג בולט: 'עליתו ונפילתו של הרייך השלישי'.
3. תכין פרק-דוגמה או שניים, בתוספת תמצית:
א. שם הספר,
ב. נושא,
ג. מצב המחקר בעולם בפרט ובישראל בכלל,
ד. מה יש בו שאין בספרים אחרים,
ה. מי קהל היעד של הספר.
הוצאות ספרים לא-אקדמיות (וגם אקדמיות, במידה מוגבלת) הן קודם-כל כלכליות. תצטרך לשכנע אותן שיש קהל - ואז אולי יקראו את פרק הדוגמה. אם יש לך מישהו מוכר (בשורוק) ומוכר (בחולם) שמוכן לכתוב הקדמה, זה משפר את הסיכויים.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)
המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי
|