לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 25-04-2007, 22:34
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
טוב, אנסה קצת להסביר.
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "אני אישית"

אבל קודם תרשים שהכנתי. המטוס בא משמאל.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


המטוס מגיע לנקודת "תחילת תרגיל". הנקודה המסומנת בקו תכלת. בנקודה זו הטייס מתחיל "למשוך" . כלומר לתמרן במישור האנכי, כאשר הכנפיים אופקיות. נניח שהמטוס בנקודה במהירות V1.
סימנתי שלוש אפשרויות לפניה האנכית הזו. בשלושת האפשרויות התרגיל "נגמר" ב 90 מעלות (רק לעת עתה. אח"כ נדון גם בנקודה זו).

אפשר לראות שבשלושת המקרים הדרך אותה יעשה המטוס היא שונה. אבל בשלושת המקרים מהירות המטוס תלך ותרד בקצב מהיר. לא בצורה דומה. כיצד המטוס יוכל להגיע למשיכה כזו במהירות התחלתית V1 נתונה? מספיק מומנט הגה גובה, שיאפשר למטוס לבצע את הקשת. אנו כמובן נשאף לבצע את הקשת הקטנה יותר, כי אינטואיטיבית נבין שבה המטוס יגיע מהר יותר לנקודת ה 90. אבל כדי לעשות קשת בעלת רדיוס קטן יותר, על ההגה להפיק יותר מומנט - מגבלה ראשונה. מה שאומר שהמטוס יהיה נתון בעומסים (G) גבוהים יותר. כאן מגיעה המגבלה השניה- מגבלת התאוצה האנכית של המטוס. או.קיי. אם אנו רוצים להגיע לזוית אנכית יותר מהר - בואו נגדיל את מהירות המטוס. אה, גם למהירות זו יש מגבלה. מגבלה שלישית. הגדלת מהירות המטוס גם מגדילה את התאוצה בפניה האנכית.
בזמן הפניה האנכית נרצה למנוע ככל האפשר את נפילת המהירות - אז נפתח מנוע. אה. אולי הוא כבר במכסימום. מגבלה רביעית.
אלו הפרמטרים המשפיעים על תנועת המטוס ברבע המעגל. מומנט הגה גובה, מגבלת G, מהירות מירבית מותרת וכוח מנוע מירבי.
איני יודע אם ה 757 בסרטון אכן הגיע ל 90 מעלות. לרגע נניח שכן (ואני יכול להעיד שב 45 המעלות הראשונות עוד אפשר להחזיק מהירות, בהרבה מטוסים. לאחר מכן המהירות נופלת בצורה דרמטית). אז יש לנו מטוס ב 45 מעלות ובמהירות גבוהה, נניח 30 קשר מעל מהירות הזדקרות. מצב לא נעים במטוס נוסעים. יש שלש דרכים לצאת מזה. להמשיך ללופ, לדחוף קדימה (הרבה G שלילי) או ליפול לאחד הצדדים. מה שנקרא Stall turn. שני התרגילים הראשונים הם בעייתיים, כי המהירות תמשיך ליפול בצורה דרמטית והמטוס עלול להיכנס לסחרור. הוא גם צריך להיות מתוכנן ל G שלילי די גבוה כדי לבצע זאת (הוא יכול גם ב G=0, אבל לדעתי במצב זה הוא יאבד יותר מדי מהירות). גם המשך לופ הוא בעייתי מאותה סיבה של מהירות. האפשרות הכי סבירה היא נפילה הצידה. במקרה כזה המטוס אמור להיות מתוכנן גם לעומסים רוחביים.
ואני קשה לי להאמין ש 747 מסוגל לבצע משהו דומה. אני גם לא בטוח שה 757 הגיע ל 90 מעלות.

בכל מקרה - בודאי שאין כאן מקום ל"דעות" המבוססות על "תחושות" וידע לא מדויק של הפיזיקה, בלשון המעטה.

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 25-04-2007 בשעה 23:01.
חזרה לפורום
  #18  
ישן 02-05-2007, 13:36
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
אתה צודק
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "טוב, אנסה קצת להסביר."

יצא לי לראות את הרוטינה של ה-757 הניו-זילנדי ב-RIAT 2003 (באותה תקופה מטוס כזה היה מוצב קבע בברייז-נורטון לצורך הכשרת צוותי אויר), והוא אכן לא מגיע ל-90 מעלות. הטיפוס מאוד תלול, אבל לבטח לא 90 מעלות.
באופן כללי לא נדיר לראות במפגני האויר באירופה מטוסים כבדים מבצעים טיפוס כזה.
צריך לזכור שמטוס שמופיע במפגן ממריא במשקל קל מאוד ולכן הוא יכול לעשות דברים שמטוס במשקל המראה רגיל לא יוכל לעשות.
בכל מקרה, היציאה מהטיפוס התלול היא מהירה יחסית וכמובן לפני שהמטוס מגיע למהירות הזדקרות. בד"כ היציאה היא ע"י פניה חדה הגורמת לירידה טבעית של האף ואז התיישרות.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:26

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר