03-02-2005, 17:56
|
|
|
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
|
|
משטרת התנועה תפחית שליש ממספר הדו"חות
משטרת התנועה תפחית שליש ממספר הדו"חות
יום חמישי, 3 בפברואר 2005, 18:21 מאת: מערכת וואלה!
משטרת התנועה תתמקד בשנה הקרובה באיכות הדו"חות במקום בכמות. ההפחתה העיקרית בדו"חות תהיה על עבירות ראשונות ועבירות חנייה. 14% מהדו"חות שניתנו ב-2003 היו על חנייה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://wmh.walla.co.il/archive/11753-5.jpg]
נהג שנתפס בכשל חד פעמי יקבל רק אזהרה (צילום ארכיון: בוצ'צ'ו)
משטרת התנועה חשפה את יעדיה לשנת 2005 - ביניהם הפחתה של עד שליש ממספר הדו"חות שנרשמים כיום. ניצב שחר איילון, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, אמר כי כיום נרשמים לנהגי ישראל כמיליון וחצי דו"חות מדי שנה, אך בדו"חות אלה אין התמקדות בעבירות שגורמות לתאונות דרכים ובאלימות בכביש. לדבריו, קיימת תחושה שמפקדים נמדדים על פי כמות הדו"חות שנתנו, ועתה יש רצון להבחן על פי איכות הדו"חות.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://wmh.walla.co.il/archive/133065-5.jpg]
(איור: הארץ)
הנתונים מראים כי בעוד שבשנת 2003 חולקו כ-1.5 מיליון דו"חות תנועה, רק כ-3% מאותם דו"חות ניתנו בגין עבירות הקשורות בהולכי רגל - עבירות המבוצעות על ידי הולכי הרגל וכן עבירות של נהגים נגדם. במקביל, כ-21% מתאונות הדרכים הקשות נגרמו בגלל עבירות כאלה.
באופן דומה, עבירות על משמעת נתיבים גרמו ב-2003 לכ-18% מתאונות הדרכים הקשות - אבל רק כ-6% מהדו"חות ניתנו בגין העבירה הקטלנית הזו. התמונה נכונה גם בכיוון ההפוך: למרות שיותר מ-14% מדו"חות התנועה ניתנים בגין עבירות חנייה, אותן עבירות - מסיבות ברורות - כמעט אינן גורמות לתאונות.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://wmh.walla.co.il/archive/29373-18.jpg]
ניצב שחר איילון (צילום ארכיון: בוצ'צ'ו)
לדברי איילון, משטרת התנועה תמשיך להקפיד על מתן דו"חות בגין ביצוע עבירות הגורמות לתאונות דרכים, כמו עבירות צומת, עבירות רמזור או עבירות הגורמות לתאונות קשות, כמו חגירת חגורות. כמו כן יחמירו השוטרים גם בגין עבירות של אלימות בכביש, כמו נסיעה על השוליים, מעבר בלתי זהיר בין נתיבים ועלייה על מדרכות. לעומת זאת, תוריד משטרת התנועה את הפעילות בגין עבירות "טכניות" של רישיונות.
בנוסף תוריד המשטרה את היקף פעילותה בעבירות החנייה. ניצב איילון טוען, כי מתוך מיליון וחצי הדו"חות שניתנו ב-2003, "למעלה מ-230 אלף הם דו"חות חנייה. אנחנו נמשיך לשמור על זכויות הנכים, נמשיך לתת דו"חות חנייה במקומות בהם החנייה גורמת לפגיעה בתנועה ולסיכונה, אבל לא בכמויות כל כך גדולות".
במשטרת התנועה טוענים, כי על פי סקרים שבוצעו, 52 אחוז ממקבלי הדו"חות חושבים שהדו"ח שקיבלו הוא מוצדק. מטרת המשטרה היא להגדיל את המספר הזה, על ידי כך שהנהג ידע שהעבירה שביצע סיכנה חיים, והדו"ח שניתן לו אכן היה מוצדק.
על פי התוכנית החדשה, נהגים שמעדו באופן חד פעמי יוכלו לקבל אזהרה במקום דו"ח התנועה הרגיל, והדבר לא יופיע בתיקם התעבורתי. לעומת זאת, נגד הנהגים האלימים והמועדים לעבירות תנועה יוקשחו הצעדים והם יזומנו לבתי המשפט.
בשיטה החדשה, השוטר יבדוק את פרטי הנהג במסוף, יתדרך אותו, וירכז את מאמץ האכיפה נגד העבריינים האלימים על הכביש. "הנהג האלים יטופל בכל החומרה. נהג שנתפס בכשל חד פעמי, יקבל הדרכה וינהגו כלפיו במידת סלחנות, אם בוויתור, ואם בהמרה לאזהרה", אמר ניצב איילון.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|