לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #22  
ישן 04-02-2005, 20:37
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
פתרון נכון
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "זה יותר טוב"

שני פותרים נכונה Soloavia וזעמן.

לשני הכלים מנוע אחרוי גל הינע שעובר דדרכם לחזית. תכנון שאינו נכון הנדסית בגלל אובדן הכוח בגל ההינע. השרמן בנוי כך כי זה מה השמהנדסים האמריקאים ידעו הכי טוב והדבר מאפשר מגוון מנועים ללא בעייה מיוחדת (חבל שהם לא למדו כלום מאדון כריסטי בשנות העשרים). הP-39 בנוי כך כדי להצמיד את מרכז הכובד למרכז העילוי וליצור מטוס קרב קטן. הטייסים שנאו אותו בגלל גל ההינע שעבר בין הרגליים ובגלל החשש להזדקר ולהסתחרר במנוע כבוי. (בניגוד למטוס עם מנוע לפנים ל P-39 אין נטייה להוריד את האף במנוע כבוי, אם הטייס לא עושה זאת בעצמו המטוס יזדקר).

ושתי שאלות המשך:

1. מה הקשר בין שני כלים אלו למאזדה לאנטיס?
2. איזה חלק מהמטוס שרד הרבה אחריו והיכן?
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 04-02-2005, 21:59
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
סליחה - ממש לא מסכים עם הפרשנות הזו
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "פתרון נכון"

נאמר: "הP-39 בנוי כך כדי להצמיד את מרכז הכובד למרכז העילוי וליצור מטוס קרב קטן".

א. הרעיון העיקרי היה לפנות מקום לתותח 37 מ"מ שירה דרך טבור המדחף ולכן היה צורך להזיז את כל מכלול ההנעה הצידה ואחורה. הצ'ופצ'יק בכיפת המדחף הוא לוע התותח.

ב. אין קשר בין מיקום מרכז הכובד או מיקום המנוע וגודל המטוס.

היו בתקופה זו גם מטוסים עם מנוע כוכבי שטוח וקטן בחרטום, כך שוודאי תסכים שהיתה אלטרנטיבה פשוטה יותר. לגבי המידות - המטוס היה סטנדרטי ביותר גם בהיבט הזה:

בל איירקוברה
אורך: 9.19 מ' מוטה: 10.36 מ'

ספיטפייר
אורך: 9.56 מ' מוטה: 9.93 מ'

מוסטנג
אורך: 9.75 מ' מוטה: 11.27 מ'

העברת המנוע לאחור דווקא פוגעת ביציבות המטוס מאחר שהמנוע אינו מרסן את העלרוד בהזדקרות ויוצר תופעה המוכרת כגילגול הולנדי - גלישה קדימה ואחורה בדומה לעלה הנופל מעץ. בהזדקרות בכנפיים ישרות אין גם כל סיבה להיכנס לסחרור ובכל מקרה הטכניקה להחלצות תהיה דומה - סטיק ורגל.

מעבר לכך - המטוס יהפוך לאגרסיבי יותר בתמרון - דוגמה מודרנית לכך - מטוס ה-F-16 שבו גם נמצא מרכז הכובד קרוב למרכז האוירודינמי. (ובל נשכח שהתותח לא עשוי מהליום ולכן שוקל - ולא מעט).

לגבי המשפט האחרון: "בניגוד למטוס עם מנוע לפנים ל P-39 אין נטייה להוריד את האף במנוע כבוי, אם הטייס לא עושה זאת בעצמו המטוס יזדקר"

מאחר שציר הסחב נמצא מעל הכנף (מדובר במטוס עם כנף תחתית) - הרי שכל עוד המנוע פועל - הוא יוצר מומנט מוריד אף ולכן ברגע שהמנוע מפסיק לפעול נוצר מומנט נגדי של הרמת חרטום.
מאחר שיש במקביל ירידה בעילוי (ירידה במהירות משפיעה על העילוי בריבוע) המטוס שואף להגדיל את זוית ההתקפה כתוצאה מ"נדידת" מרכז הלחץ - מה שמחריף את הבעייה ומעלה את ההתנגדות עד להזדקרות. מצב זה יתרחש גם במטוסים עם מנוע כבד מלפנים - מאחר שמדובר באווירודינמיקה בסיסית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:04

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר