19-07-2008, 09:53
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
באופן עקרוני אתה בהחלט צודק. אני מניח ששיקולים רבים עולים על השולחן כשחברה מתלבטת אם להשקיע בדבר כזה. כמו שכתבת בעצמך, החסכון הכספי שייווצר כתוצאה מהתקנת כנפונים יתבטא רק לאחר זמן. זה למעשה חסכון כספי לטווח ארוך.
כל חברה לעשה לעצמה את השיקולים של רווח/הפסד בטווח קצר, לעומת רווח/הפסד בטווח ארוך.
הנה כמה רעיונות:
בטווח קצר - בעיקר הפסד, בדמות השקעה כספית לא-קטנה בהתקנת כנפונים על כל מטוס, וגם בדמות ההפסד הכספי שנובע מקרקוע כל מטוס (המטוס יורד מהקווים הפעילים ומפסיק להכניס כסף לקופת החברה כל עוד הוא מקורקע). ברור שיש עוד הרבה פרמטרים.
בטווח ארוך - אני מניח שהשאלה העיקרית היא, כמה זמן כל מטוס "משודרג" ימשיך לשרת בחברה. בהחלט ייתכן שצי שלם מתוכנן להסגר מתישהו בעתיד, לפני שההשקעה הכספית בהתקנת הכנפונים בטווח הקצר תספיק להחזיר את עצמה; במצב כזה נראה לי ברור שלא שווה להשקיע בהתקנת כנפונים...
בקיצור, אלה שיקולי רווח והפסד לא פשוטים ושאינם ברורים מאליו.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "
- Albert Einstein
|