לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #31  
ישן 08-05-2007, 19:28
  Polk Polk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.09.06
הודעות: 187
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי max-l שמתחילה ב "מהי מהירות ממוצעת של טיל אויר אויר?"

הממ... לא צריך לפטור כל-כך מהר את שיפתח אמר.
עובדה היא שהרוסים לא הצליחו לפגוע ב"ציפור השחורה" בעזרת הטילים בין היתר בגלל המהירות שלו. כשהמטוס טס כל-כך מהר, הרבה יותר קשה להנעל עליו, ללוות את הטיל עד למטרה, ולפוצץ אותו מספיק קרוב אליה. וזה לא רק כשמדובר ב"ציפור שחורה" ובטילי קרקע-אוויר, אלא גם במטוסים מהירים מאוד כמו MIG-25 וטילי אוויר-אוויר. כשמדובר בטילי אוויר עניני המהירות הם עוד יותר חשובים, משום שטילי אוויר-אוויר פועלים בצורה כזו שנסמכת על מהירות התחלתית גבוהה מאוד שתורם לה המנוע יחד עם תאוצה התחלתית של הפלטפורמה ממנו הוא משוגר. אחרי זמן מאוד מוגבל של פעילות המנוע של הטיל נכבה והטיל ממשיך מכוח האנרציה. אם הוא לא הצליח להתקרב מספיק מהר למטוס שלעברו הוא שוגר, הוא לא יפיל אותו. בכל אופן, מהירות המטרה מקשה על הטיל המיירט ולו משום שהוא צריך "להתעדכן" באופנים יותר מורכבים ולתקוף בזוויות יותר קשות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 08-05-2007, 20:01
  Polk Polk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.09.06
הודעות: 187
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "ראשית, אתה לא כותב במקום הנכון"

מערכת התגובות בפורום הזה כנראה יותר מדי מורכבת בשבילי. וזה גם לא כל כך משמעותי.

בכל אופן, טייס אמריקאי שאומר שהוא חשב ששיגרו לעברו טילים זה מספיק בשבילי.
ומה זה בכלל "הנפצות"?

ומי אמר ש"אין קשר ישיר בין מהירות המטרה ליכולת הפגיעה במרבית המקרים"? חחח. זה אתה אמרת. אתה מצטט את עצמך או מה? קודם כל, לא בדיוק ראיתי שהוכחת את זה, ואפילו לא הסברת למה הכוונה. הניסוח הוא מוזר מאוד כשלעצמו - מה זה בדיוק "קשר ישר"? ומה זה "קשר ישר ברוב המקרים"? לא ברור.
בכל אופן, לפחות בשני מובנים בסיסיים זה מופרך: אם ישאלו טייס לפני שהוא יוצא ליירוט, האם הוא מעדיף שהמטוס שהוא הולך ליירט יהיה מהיר יותר ממנו או איטי יותר (מבחינת המהירות המקסימלית), התשובה ברורה ו"ישירה". ניחשת מה התשובה?
וגם, כשטייס במשימה שיש בה אפשרות של יירוט רואה על הרדאר שלו מטרה שמופיעה פתאום ויכולה להתברר כאויב, הוא בצורה הכי "ישירה" מקווה שהיא טסה כמה שיותר לאט, ולא מהר.
אז לפחות תדע למה אתה מתכוון לפני שאתה כותב כל מני דברים מוזרים ומעורפלים.

ציטוט:

"לא תמיד "טוב לשגר", יש לזה הרבה משמעויות. זו לא היתה הטקטיקה שלהם"

ומה זה בכלל? תזכיר לי, איזה משמעויות יש ללהפיל מטוס אמריקאי באמצע המלחמה הקרה? לא בערך מה שהיה להפלה של פאוורס? בכל אופן, אם אתה מעדיף שלא להאמין לניסיונות להפיל את ה"ציפור השחורה", אז אפילו אתה לא יכול שלא להתעלם מהעובדות בייחס לניסיונות להפיל מטוסים אמריקאים אחרים ע"י הסובייטים. או שזה גם לא היה? חחחח...
כך או אחרת, טקטיקה סובייטית ידועה הייתה במקרה של אפשרות ולו הקלושה ביותר להפלה, לשלוח טילים, ולא טיל אחד אלא שניים או יותר. במטוסי היירוט הרוסיים הכפתור לשיגור טיל שיגר אוטומטית שני טילים. שיגור טיל אחד היה אופציה שניה. אז שוב, תדייק במה שאתה אומר. מערכות הטילים הרוסיות ובכלל חיל הנ"מ שלהם פעלו מתוך קונספסיה של צורך לירות טילים רבים על מטרה אחת על מנת להגיע להפלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 09-05-2007, 15:59
  Gashot Gashot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.06
הודעות: 258
יחס ישר
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי Polk שמתחילה ב "[font=Verdana]אני בא מרקע של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Polk
אני בא מרקע של לוגיקה פורמלית בין היתר.

עכשיו, אתה רוצה שאני אסביר לך למה בדיוק כל בן אדם שקיבל מעל ל 500 בפסיכומטרי יצחק כשהוא יראה את שתי ההצהרות שלהלן?

1. "אין קשר ישיר בין מהירות המטרה ליכולת הפגיעה במרבית המקרים"
2. "לפעמים רצוי שמהירות המטרה תהיה גבוה"

הצחקת אותי, בן-אדם.

(ד"א, כשלעצמו מה שאמרת על מקרים שבהם רצוי שהמהירות המטרה תהיה גבוהה הוא נכון)

לא כל בנאדם יצחק.

יחס ישר בין X לY אומר שכאשר X גדל בערך מסוים אז Y גדל (או קטן) באותו ערך כפול מקדם מסוים. ז"א לא יקרה מצב שX גדל בשיעור מסוים, Y קטן, אך אם תגדיל את X שוב באותו השיעור, ב' יגדל.

בהקשר הנכון של משפט מס' 1 משמעותו היא שהY הוא סיכויי הירוט והX הוא מהירות המטרה. המשפט קובע שאין יחס ישר ביניהם.

משפט 2 קובע שבמקרים מסוימים מהירות גבוהה תביא לסיכויי פגיעה גבוהים.

אין סתירה בין השניים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 09-05-2007, 16:50
  Polk Polk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.09.06
הודעות: 187
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי Gashot שמתחילה ב "יחס ישר"

אני חושב שפספסת את הנקודה הנורא פשוטה כאן.

גחם... והיא... אם מישהו מתחיל מהצהרה שאין קשר ישיר בין מהירות המטרה ואפשרות היירוט שלה (רוצה להגיד - שאם היא טסה במהירות גבוהה, העובדה הזו לא משפיעה כלל על סיכוי ההפלה שלה), ואז מנסה לגבות ולהוכיח את הטענה הזו ע"י הצבעה על כך שבמקרה מסוים מהירות גבוהה של המטרה יכולה אף לתרום להפלתה, הרי שהטיעון מופרך.

ההצבעה על מקרה מיוחד שבו מהירות גבוהה תורמת לסיכוי ההפלה (נגיד שהדוגמא הייתה כזו, למרות שבדוגמא הזו לא מדובר על סיכוים ובכלל אפשר לטעון שהיא לא רלוונטית) לא מרמזת ולא מורה על כך שברוב המקרים המצב הוא כזה, או דומה לזה. אי-אפשר להוכיח כלל ע"י דוגמא אחת. כאילו... דאא?
על מנת שהטיעון הזה יהיה תקף, צריכה להתווסף לשתי הנקודות האלה גם ההוכחה לכך שהמקרה אופייני ויש בו משהו מהותי שנוגע לנושא המדובר, במילים אחרות - שזו דוגמא מייצגת. וזה בדיוק לא המצב

עריכה:

אה, אופס! סוף סוף הבנתי למה אתה מתכוון. אהה... מה שמכניס אותך ללבטים היא העובדה שנראה לך ש"יחס ישיר" הוא תמיד משהו טוטאלי וחד-כיווני, ז"א, שמספיקה דוגמא אחת שבה הוא לא מתקיים כדי לסתור את הטענה על קיומו? ובכן, לא מדובר כאן על יחס "ישר" כזה. מדוע? משום שמדובר כאן על מערכת מאוד מורכבת של פקטורים, שמהירות וסיכוי הפלה הם רק חלק קטן ממנה, ושברור שיכולים להתקיים בה גם מצבים קיצוניים או יוצאי דופן. ברור שכאן אין הכוונה ל"יחס ישר" במובן המתמטי, אלא ל"יחס ישר" במובן הקומן-סנסי או המעשי - ז"א, נטיה כללית של המערכת לכיוון זה או אחר. מה שבהחלט אי אפשר להוכיח או להפריך בדוגמא אחת.

נערך לאחרונה ע"י Polk בתאריך 09-05-2007 בשעה 16:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 09-05-2007, 17:27
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
מאחר ואני וותיק במערכות הפורומים השונות
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Polk שמתחילה ב "[font=Verdana]אני חושב שפספסת..."

הורגלתי כבר לסוג הויכוח הזה, ואני משתדל להימנע ממנו, בו אחד הצדדים בוחר להביע את עצמו באמצעות יכול קריאה סלקטיבית ולצטט רק את הקטעים הנוחים לו לטיעונו.

אז מה כתבתי?

הנה:
1. "אין קשר ישיר בין מהירות המטרה ליכולת הפגיעה במרבית המקרים"
2. "לפעמים רצוי שמהירות המטרה תהיה גבוה"

עכשיו תואיל ותקרא את כל מה שכתבתי.

לצורך הענין, אקל עליך ואכתוב זאת שוב, בשינוי קטן:

"אין קשר ישיר בין מהירות המטרה ליכולת הפגיעה במרבית המקרים ולפעמים רצוי שמהירות המטרה תהיה גבוהה".

הדגשתי עבורך את "במרבית המקרים".

יתכן ואתה בעל ידע אקדמאי מסוים עם רקע של "לוגיקה". ברי לי שהרקע שלך בביצועי מטוסים ותעופה כללית בעייתי משהו...
מאחר ואתה בעל יכולות מנטליות נראות לעין, אין לי ספק שביכולך לנתח זאת נכון. אבל משום מה אינך רוצה. אז כמו שאמרתי אתמול - לך יש יותר גדול. פה נסתיים הדיאלוג בינינו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 09-05-2007, 17:39
  Polk Polk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.09.06
הודעות: 187
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מאחר ואני וותיק במערכות הפורומים השונות"

קודם כל, חבר יקר, אני חשבתי שהשלמנו. הפוסט האחרון שלי לא היה מכוון אליך, ואני לא רציתי להמשיך את הדיון בנושא. זה היה כהערת אגב. אבל אפילו אם חשבת שאני ממשיך בדיון, למה אתה כל כך תוקפני תמיד? חבל שזה הסגנון שלך. תשווה בין כל מני אמירות מפוקפקות שהפוסט שלך מלא בהן, לבין הפוסטים שלי. לא תמצא בהם משהו כזה.

עכשיו, לגוף העניין. התיקונים שלך מיותרים. אמרתי לך שהם מוזרים ושאין להם משמעות, ואתה מתעקש. אתה קורא בצורה סלקטיבית לא אני.

אין דבר כזה "קשר ישיר ברוב המקרים". יש קשר ישיר או לא - או שהוא קיים או שלאו. אם אנחנו מדברים על קשר בין מהירות לבין אפשרות להפלה, הרי שדנים בכל המקרים כולם, בכל המצבים. לכן, "קשר ישיר" יכול להיות להיות רק בכל המקרים, רק על זה מדובר - הצבעה על קיומו או אי-קיומו של קשר (ישיר או לא ישיר) בין דבר אחד לדבר אחר היא למעשה סיכום של כל ה"מקרים", לפחות מסוג מסוים. אין דבר כזה "קשר ישיר" פרטי למקרה אחד ולרוב גם לא לקבוצת מקרים.
אני לא ממש יודע מה רצית להגיד, אבל אני מנחש שהתכוונת לכך שבהרבה מקרים יש פקטורים נוספים למהירות בכל הנוגע לאפשרות להפלה. אני מסכים לכך לחלוטין. אבל כשבוחנים את השפעתו של פקטור המהירות -לבדו- הרי שמגיעים למסקנה שיש קשר ישיר (במובן המעשי ואולי אף הלוגי-מתמטי, כשבוחנים מערכת בעלת מספר פקטורים מינימלי) בינו כשלעצמו לבין אפשרות להפלה.

וקח הכל בקלות

עריכה: אה, הנה חשבתי על דרך ליישב ביננו. בוא נתאר את המצב כך: פקטור של מהירות המטרה הוא פקטור שהעליה בו פוגעת בהצלחת היירוט באופן היפותטי ברוב המקרים אם לא בכולם, אבל בהינתן כך שקיימים עוד פקטורים רבים שיכולים להשפיע, הרי שהפקטור הזה לבדו לא מספיק באף מקרה כדי לקבוע בוודאות לגבי סיכוי היירוט. טוב?

נערך לאחרונה ע"י Polk בתאריך 09-05-2007 בשעה 18:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 09-05-2007, 18:32
  Gashot Gashot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.06
הודעות: 258
אני לא בלבטים.
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Polk שמתחילה ב "[font=Verdana]אני חושב שפספסת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Polk
אה, אופס! סוף סוף הבנתי למה אתה מתכוון. אהה... מה שמכניס אותך ללבטים היא העובדה שנראה לך ש"יחס ישיר" הוא תמיד משהו טוטאלי וחד-כיווני, ז"א, שמספיקה דוגמא אחת שבה הוא לא מתקיים כדי לסתור את הטענה על קיומו? ובכן, לא מדובר כאן על יחס "ישר" כזה. מדוע? משום שמדובר כאן על מערכת מאוד מורכבת של פקטורים, שמהירות וסיכוי הפלה הם רק חלק קטן ממנה, ושברור שיכולים להתקיים בה גם מצבים קיצוניים או יוצאי דופן. ברור שכאן אין הכוונה ל"יחס ישר" במובן המתמטי, אלא ל"יחס ישר" במובן הקומן-סנסי או המעשי - ז"א, נטיה כללית של המערכת לכיוון זה או אחר. מה שבהחלט אי אפשר להוכיח או להפריך בדוגמא אחת.

נכון, אין יחס ישר בין מהירות המטרה לבין סיכוי הפלתה כי יש פקטורים נוספים וזה בדיוק מה שYHS אמר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 09-05-2007, 18:49
  Polk Polk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.09.06
הודעות: 187
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Gashot שמתחילה ב "אני לא בלבטים."

חחח, מזל שאתה לא מתעלם מכל מה שאני כותב ומגיב רק למה שבא לך.

בכל אופן, זה לא מה ש-YHS כתב, ובטח לא מה שעלה מדבריו.
הניסוח המקורי שלו לא כלל את המילה "אפשרות" אלא "יכולת". יש הבדל. המושג הראשון מעלה אסוציאציות של חשבון סופי של אפשרות או חוסר אפשרות בפועל, ואילו המושג השני מתקשר יותר להשפעה במובן של קיום קשר כלשהו. יחי ההבדל הקטן.
("אין קשר ישיר בין מהירות המטרה ליכולת הפגיעה במרבית המקרים").

אני מלכתחילה מנסה ליישב את העמדה שלו ושלי, והוא מנסה לתקוף אותי, ואתה עוד מצטרף.

הת'ראד הזה התחיל מכך שמישהו הציע אפשרות שמטוס בעל מהירות מאוד גבוהה יצליח להתחמק מהפלה. ואז YHS התחיל לגולל את תורתו על כך שמהירות היא בכלל לא פקטור ושאין קשר ישיר בינה לבין שום דבר ולא משנה על איזו מהירות מדובר. שזו עמדה קיצונית מאוד. אני רק נתתי כמה דוגמאות לכך שהיא יכולה להיות פקטור כשזה נוגע למצבים קיצוניים כמו מהירויות מאוד גדולות. אז הוא המשיך להתעקש שזה לא קובע כלום. זה פשוט לא נכון. זה בערך כמו להגיד שהחום של החולה לא משפיע על שום דבר ואין לו חשיבות בכלל, רק משום שיש עוד כל כך הרבה פקטורים במצבו של החולה שאי-אפשר להתבסס רק על מדידת חום כדי לקבוע משהו. זה נכון בתור טענה כללית, אך יחד עם זאת מידת החום היא גם -כשלעצמה- פקטור שיש לו משמעות ו-השפעתו- היא חד-משמעית (לרעה) ברוב רובם של המקרים.

זה הכל. בבקשה, אל תאשימו אותי אם יש אנשים שלא יכולים להבחין בין מושגים שהם בעצמם משתמשים בהם או שלא יודעים להתבטא נכון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 09-05-2007, 23:32
  Polk Polk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.09.06
הודעות: 187
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי Gashot שמתחילה ב "הגבתי לקטע שהוספת בעריכה שהוא..."

אוקי, בוא נעשה תרגיל אחד אחרון בלוגיקה, בסדר?

איש אחד מגיע ואומר: יש לי רעיון. צריך לבנות מטוס מספיק מהיר כדי שקשה מאוד יהיה להפיל אותו.
בא איש שני ואומר: תעזוב אותך, אין קשר ישיר בין מהירות לבין סיכוי הפלה.

עכשיו, בוא נחשוב. למה התכוון האיש השני? האם הוא התכוון לכך שיש כל כך הרבה פקטורים, ושמהירות היא רק אחד מהם, ולכן צריך להביא בחשבון גם את הדברים האחרים ולא למהר?
במקרה כזה, התגובה שלו מיותרת ולא מובנת. כי מי אמר שאם מביאים פקטור אחד עד לקיצוניות הוא לא יהפוך את המשוואה?
מה הפירוש שהופך את התגובה של האדם השני לרלוונטית? הפירוש שטוען שבן-האדם לא ניסה להגיד שמהירות היא רק עוד פקטור ולא צריך לפשט או להגיע למסקנות נמהרות, אלא שאין שום קשר בכלל למהירות ולסיכוי יירוט, שהיא בכלל לא פקטור, ולכן שכל ההצעה מיותרת מלכתחילה.

וזאת בדיוק הייתה רוח הדיון. תקרא שוב ותשים לב.

נערך לאחרונה ע"י Polk בתאריך 09-05-2007 בשעה 23:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 09-05-2007, 18:51
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,908
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Gashot שמתחילה ב "אני לא בלבטים."

polk, אני עוקב כבר כמה זמן אחרי הודעותיך כאן ואני מתרשם שיש לך ידע חריג בהיקפו על פרטים קטנים של תעופה סובייטית.
yhs מוכר כאן כסוג של בר סמכא לענייני תעופה, אפילו שאין לו כוכב.

רוצה קצת להאיר את עיני מה המקור לרמת הידע שלך? במגבלות פרטיות עד כמה שתבחר, מן הסתם.

ודבר נוסף, במקום לקרוא את הדיון הפילוסופי-לוגי למתקדמים שהתפתח פה, הייתי שמח הרבה יותר לראות כאן מידע שמוצג, כמו נושא מארבי היירוט הרוסיים, או אולי התייחסות למארבי יירוט שניסו לבצע אצלינו למיג 25 ואפילו להזנקות של פאנטומים למול טיסות צילום של הציפור השחורה מעל שטחנו (שכמובן הסתיימו ב"מפח נפש" ידוע מראש).

אני מרחיב דעת מתצוגות ידע כאלה, ומצפה להן. בעיקר ממי שמגלה בקיאות לא שכיחה בעולם התעופה הקרבית הסובייטית רוסית.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 09-05-2007, 20:03
  יובל. יובל. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.05
הודעות: 613
תגובה כללית (בעיקר ל POLK)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי max-l שמתחילה ב "מהי מהירות ממוצעת של טיל אויר אויר?"

אתם יוצאים מנקודת ההנחה המוטעית שטיל אמור "לרדוף" אחרי מטוס. לא בהכרח. למען האמת, טיל כמעט אף פעם אינו "רודף". הוא טס במסלול התנגשות עם המטוס, אף לאף, כך שהמהירות זניחה. למען האמת, המגמה היא דווקא להאט את מהירות הטיל ע"מ שההיגוי והשליטה בו יהיו יעילים יותר. לאור זאת, הפיתוחים היום מתרכזים בעיקר ב: א) בניית טילים שלא יזוהו ע"י מערכות ההתרעה של המטוסים, ומן העבר השני, ב) שהמטוס יוכל לזהות טיל רלוונטי עוד בשלב השיגור לפני שהלה "ננעל" עליו.
אגב, בניגוד למה שנאמר כאן, הרוסים לא הצליחו לפגוע בחמקנים לא בגלל מהירותם אלא בגלל שצורת המטוס והחומרים ממנו הוא עשוי לא משאירים חתימות מכ"ם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:56

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר