|
10-05-2007, 15:31
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,901
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי כרטיס מועדון שמתחילה ב ""ראיון פרישה עם תא"ל עיבל גלעדי" - ומה קרה מאז ?"
בתור חסיד גדול של האוגדה המשוריינת המתמרנת, ומאמין בכך שהנייר סופג (כמעט) הכל, אני מרשה
לעצמי לבחון את הציטוטים של תא"ל גלעדי.
ציטוט:
"ואז , כשיגיע הפיגוע, מה תגיד?
''זה תלוי. אם הם ניסו למנוע אותו, אני אתן להם קרדיט. תראה, כשאני רוצה לעצבן את הממונים עלי, אני מציין שבמקרה כזה גם אם נזהה טילי קסאם עוברים מפס הייצור למחסן, לא נתקוף אותם. נפעיל לחץ, נעביר מידע, עד הרגע שיהיה אירוע. ואז נעשה את החשבון. אם ניסו למנוע, מנעו ייצור, חסמו העברה אז ניתן להם לעבוד."
תגובתי- כרגע אנחנו במין מדיניות חסרת צורה ולא עקבית של גירוי-תגובה, ועובדתית סופגים התקפות. כחלופה, נדמה לי שזה לא נורא להציג רעיון של "אם פעלו, יופי, שימשיכו, אם לא- נעשה את החשבון". הרי היום גם הם לא פועלים וגם אנחנו לא "באים איתם חשבון".
ציטוט:
"כשבצד השני קמה מדינה ובאותו רגע אנחנו אומרים זהו, עכשיו המצב מוקפא. יש מדינה פלשתינית בגבולות זמניים, צה''ל ערוך בקווים נוחים, לפלשתינים אחריות, העולם מאחורינו. "
תגובתי- אני מבין את המשפט הזה והפסקה שבה הוא נמצא כהמשך של אותו ההגיון, אם יעבדו טוב, יופי להם ולנו, אם לא, אז יש להם מדינה ומוסדות ואפשר לדפוק להם באותו העקרון (אך רצוי ששיטת הביצוע תהיה טובה יותר) שדפקנו ללבנון והחזבאללה בקיץ האחרון, ורק אזכיר שבפתיחת המלחמה העולם היה איתנו, מצב לחלוטין לא שכיח.
ציטוט:
"ואני מחפש נקודה דמיונית בדרך להסדר הזה שבה כדאי לנו לחנות ולהמתין. מעין מגרש חניה נוח יותר, מרוצף יותר מזה בו אנו נמצאים היום"
תגובתי- גם זה, ההכרה בכך שבצד השני לא באמת אוהבים אותנו ולא ממש רוצים להגיע איתנו לדו-קיום אמת היא הכרה שמקובלת עלי, ולחפש ליצור ולעצב מצב נוח יותר וטוב יותר לעם ישראל זו מטרה שאני בהחלט מצדד בה.
ציטוט:
" תאר לעצמך את שדה הקרב רווי חיישנים, גלאים, לוויינים, מזל''טים, בלונים ומה לא, רואים ושולטים וחולשים כל הזמן על כל השטח, עוקבים אחרי כל מה שנע בתוכו, מבצעים דאטא-פיוז'ן אמיתי, מעבירים אותו מהר מאוד, בזמן מבצעי, למערכות תקיפה שיודעות לשגר חימוש מונחה כמעט מיד,"
תגובתי- אני מצהיר כאן שאם ההיגד הזה יתקיים, ולא רק כמשפט במצגת של קצין שתפישת תפקידו התבלבלה לה במקצת, אלא ממש יתקיים בחוץ, ואפילו מעבר לגבול, אז אני תומך גם בזה. שימו לב שגם תא"ל גלעדי הקפיד בניסוחו לכתוב "רואים ושולטים וחולשים כל הזמן על כל השטח, עוקבים אחרי כל מה שנע בתוכו, מבצעים דאטא-פיוז'ן אמיתי, מעבירים אותו מהר מאוד, בזמן מבצעי, למערכות תקיפה שיודעות לשגר חימוש" המושגים כאן חדים וברורים ולא נתונים לפרשנות, ולטעמי אחרי משפט כזה רק נותר לשאול- האם עמדנו במה שמוצג כאן, או שלא עמדנו.
על פי הבנתי, פשוט לא עמדנו במה שמיוצג במשפט הזה, כי המידע לא עובד (דאטא-פיוז'ן- אפשר להגיד היתוך נתונים או עיבוד נתונים, או ניתוח נתונים, העברית כן מצליחה לספק פתרונות, לא חייבים להיכנע למילים לועזיות), המידע לא הועבר בזמן מבצעי, ואנא תשומת לב למינוח המדייק כאן, ולהבנה שגלומה כאן שזמן מבצעי הינו משהו השונה מזמן אמיתי (כשהדבר קורה) אך גם שונה ממינוחים כמו "זמן סביר" או "זמן קצר", שיכולים להיות עמומים. זמן מבצעי, להבנתי, הוא זמן שמאפשר ביצוע פעולה על ידי כוחות כלפי המצב\מטרה הנדונים.
"מעבירים... למערכות תקיפה שיודעות לשגר..." גם כאן, ניסוח בררני ומוקפד, שאומר- אתה שם במערך החוזי (למשל), תייצר מידע שיספיק לעבור את התחנות שישנן בדרך, ויגיע לצורך העניין עד למ"פ שריון (לדוגמה) באופן שיסייע לו בצורה מוחשית לאתר ולהשמיד מטרות או להימנע מהיפגעות.
נכון ששריון זה לא מערכת החימוש המונחה שתא"ל גלעדי מדבר עליה, אבל קיום שרשרת עיבוד מידע שכזו הוא מן הסתם היעד הנכסף של כל מערכת צבאית.
ציטוט:
"התחלנו בתהליך של הורדת אוגדות הטנקים"
כאן יש מוקש, זה כבר לא חד ומובן כמו הפסקאות הקודמות, ואינני יודע כיצד לאכול את הרעיון הזה. ברור לי שהורדה מלאה של אוגדות היבשה המשוריינות המתמרנות היא מהלך לא נכון, ואינני מבין מן הכתוב עד לאן בכוונתו לעמיק עם המהלך הזה, אף שהוא עצמו קורא לו "הסטה דרמטית".
לסיכום- אני חושב שלא ממש היינו במצב שבו גישתו של תא"ל גלעדי יושמה, נבחנה וכשלה. היינו במשהו שנראה כמו נסיון לא גמור לנוע בכיוון שנראה קצת דומה, לדעתי, אך לא באמת הגענו לשם.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|
|